Ostin vahingossa tanskalaisen kinkun, onkokohan hyvää?
Aina kotimaisen olen ostanu mutta kävi moka. Onko maussa eroa?
Kommentit (26)
Pikkujouluissa tarjottiin tanskalaista kinkkua, oli tosi hyvää. Jouluksi ostin kotimaisen Atrian juhlakinkun ja on suuri pettymys. Todella suolainen, ei pysty syömään ku pikkupalan kerralla :(
Viimevuonna oli poutun kotimainen kinkku ja se oli ihan hyvää. Tämä Atrian kinkku oli viimeinen lajiaan minkä koskaan ostan.
Ostin Prismasta tanskalaisen kinkun ja yllätyin loistavaan puhtaaseen makuun. Suomalainen kinkku jää valitettavasti hopealle. Tanskassa maissi ja soija antaa lihalle hyvän maun. Rehuohra ja huono sikalahygienia maistuu suomalaisessa possussa. Tämä on valitettavasti totta.
Vastaan näin muutaman vuoden myöhässä kun meillä kokemusta sen verran, että on ainakin yhtä hyvää tai päihittää jopa kotimaisen. Kerran eräs lihamestari sanoi myös, että ostaa aina Tanskalaisen koska on parempi ja piti aiheesta myös luennon miksi, mutta en nyt muista niin tarkasti. Meillä odottaa jälleen Tanskalainen kinkku paistoa. Mukavaa joulua :-)
Luomuliha jää yleensä hyllyyn, mutta kinkuissa parhaaksi on todettu kotimainen luomuversio.
Söin tanskalaista ja on PALJON PAREMPAA ! Olen usein pettynyt suomalaiseen ...
Suomalaisessa maistuu usein sikala ja se haju!
Meidän joulupöytään ei tule Suomalaista. Olen aina kannattanut kotimaista, mutta laatu ja maku on huono. Tanskalainen on herkullista ja lihaisaa. Suomalainen pakastekinkku vetistä mössöä. Luomukinkkuun ei ole varaa. Ainoa vaihtoehto on Tanska-pakastekinkku.