Kamalin nimi minkä tiedät?
Kommentit (140)
eli turha siitä on liikoja riemuita, jos ei oma nimi listalta löydy. Myös Moona nimi on vanha nimi, Suomessa on myös Moona/Mona-nimisiä mummoja ;) eli ei ole mikään keksitty nykynimi.
Noille mulla ai riitä ymmärrys.
Repesin ihan täysin, kun katselin viime viikonloppuna kasteilmoituksia ja siellä oli Nico Lucas. Sukunimi oli tyyliin Virtanen.
ritva
pirjo
pirkko
ursula
mona/moona
mervi
sirkka
riitta
jessica
petra
peeta
urmas
unto
usko
einari
petri
pasi
niilo
erkki
erasmus
armas
pietari
pietu
nico
petteri
VEETI. En vaan tajua miksi suunnilleen joka neljäs tuttu antaa lapselleen tuon nimen, vaikka se on jo jokatoisella ikäluokan pojalla ja se kuulostaa ihokarvanpoistotuotteelta.
Kaikki c:tä sisältävät suomalaisten nimet inhottaa myös. Esim. Nico, Jessica.
Ja joku Luka/Luca alkaa myös pursua korvista.
myös Miro hirveä, Mico, Jimi, jesse, jami, timi
Mervi, 'virpi, Tuija, Iina, tia, Tarja, Vanessa, Mirka, Mirva, Mirkka
Toisina niminä olen nähnyt kammotukset Stormiina ja Meteoora.
Jemima on hebrealainen nimi ja tarkoittaa kyyhkystä. Englanninkielisissä maissa suht tunnettu. Jemina nimestä en tiedä, Suomessa se niputetaan yhteen Jemiman kanssa, vaikka alkuperäiskielessä merkitys olisikin eri.
Jemina on vanha nimi Raamatusta, väännökseksi sitä ei voi kyllä kutsua vaikka kuinka muuten olisikin kamala.
70-luvun lähipnimistä: Tarja, Mervi, Sirpa, Antero, Tero ja tähän tyyliin
2000-luvun lähiönimistä: Aino, Iida, Oona, Aada, Matias jne tähän tyyliin. Näistä nimistä en pidä.
Listalla oma sekä lapsen nimi :-)
Itse inhoan näitä "nyky" nimiä jotka on väännetty väkisin, kuten Jemina, Milena etc. Ihan turha alkaa kaikkia luettelemaan, löytää joku vielä kans lapsensa listasta :D
ja Pamela. hyi kamala!
Jessica, Janina, Jonna, Hertta
Jennasta kyllä tykkään, vaikka ei ole suvussa nitä yhtäkään
nimiä jotka kuullostaa vessanraikastimelta ja ihokarvanpoistotuotteilta. ilostutitte mun aamun ainakin.
eikä oo näkyny ku mun toisen tyttären nimi kerran eikä edes omaa nimeä kertaakaan vaikka oon luullu et se on suomen kamalin.
Miko, Mico, Nico, Rico...
Yllätys oli, että meidän perheen viidestä hengestä vain yhden nimi on kerran mainittu. Taidetaan olla aika neutraalia porukkaa ;)
Ja sen lisäksi ihmettelen nimeä Nuutti, en tajua kuka antaa lapselleen ristikseen tollaisen nimen...
Suvusta löytyy meillä tämä hirvitys!!
Ja kaikki väkisin väännetyt ja poikatyttö nimet.
Nuo samat sitten vielä C-muunnoksella niin oksennus tulee.
myös meidän seitsenhenkinen perhe oli kokonaisuudessaan edustettuna tällä listalla :D
Hannes, Jorma, Tauno, Antti, Tatu, Turkka,
Anna, Anni, Enni, Emma, Jonna, Janika, Janna.
Risto, Ilkka, Eemeli, Mika...Pirjo, Sirpa, Jaana, Elma...
Mut eihän se nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä...
kamalia tanttojen ja penskojen nimiä