Nopea, pari sekuntia kestävä huimaus, joka menee ohi ja ei johdu esim verensokerista
Mikä voi olla. Kävin tänään koiran kanssa lenkillä ja yhtäkkiä tuli todella outo huimauskohtaus, melkein horjahdin ja tuli tarve istua maahan, mutta se meni samantien ohi. Tuntui siis nimenomaan päässä ja nopea oli. Tuntui kuin yhtäkkiä olisi taju meinannut lähteä, mutta palautui samantien ja se oli sellainen outo sähköiskumainen tunne. Olen ylipainoinen, keski-ikänen mies. Aivoinfarkti tulossa vai epilepsia? Verenpaineet lievästi koholla.
Kommentit (14)
Hyvälaatuinen asentohuimaus.
Yleistä ja vaaratonta.
Googlaa asentohuimaus ja lueskele voisiko olla sitä.
2. nikama joka on jännästi pään 'sisällä' on vähän jumissa. kun kääntää pään niin saattaa tulla juurikin tuo. Fyssari sen kertoi ja on ihan yleinen juttu.tuntuu enemmän silmissä kuin 'kaatumis'huimauksena', menee ohi äkkiää minuutissa
Voi johtua äkillisestä verenpaineen heittelystä. Usein huimaus on korvaperäistä ja siihen auttaa tietynlaiset liikkeet joihin saa opastusta tk:sta tai fysioterapeutilta.
Asentohuimaus tuntuisi sopivan.
ap
Ootko nyt aivan varma, että et sittenkin naukkaillut jotain lämmikettä ennen ulos lähtemistä?
Korkea verenpaine tekee myös. Kannattaa lääkärissä käydä ellei ole jo lääkitystä. Itse sivuutin asian ja seurauksena oli aivoinfarkti
No ei kyllä tule asentohuimaus lenkkeillessä. Aloittajana hakeutuisin tutkimuksiin välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
2. nikama joka on jännästi pään 'sisällä' on vähän jumissa. kun kääntää pään niin saattaa tulla juurikin tuo. Fyssari sen kertoi ja on ihan yleinen juttu.tuntuu enemmän silmissä kuin 'kaatumis'huimauksena', menee ohi äkkiää minuutissa
Tuttu tunne vaikkakin tuo nikamajuttu oli uutta ja itse olen epäillyt syyksi ikänäköä. Tosin minusta tuo menee ohi pikemminkin ihan sekunneissa kun yhtäkkiä tuntuu kuin keikkaisi justiinsa selälleen/nokalleen ja sitten onkin ihan normiolo taas.
Vierailija kirjoitti:
Oho, no nyt selvisi varmaan vuosia sitten olleen huimauskohtauksen syy. Tuli niin puun takaa ja oli sen verran kovat oireet että hyvin muistan vieläkin miten kauhealta tuntui. Yhteen ainoaan kertaan jäi onneksi.
Hartiat jumissa?