Mikä ihmeen standardi alkoholin käyttö on?
Asia kärjistyy näin pikkujouluaikaan. Eli
a) en ole raskaana
b) en ole uskovainen
c) en ole antibioottikuurilla
d) en ole alkolisti
vaikka en haluakaan juoda tarjoamaasi alkoholia.
Alkoholi
a) maistuu pahalle
b) humalassa on inhottavaa
c) krapulassa on vieläkin inhottavampaa
d) alkoholista saa turhaa energiaa, syön mieluummin suklaata
Monille tämä absolutismi tuntuu olevan kova pala. "Voithan sinä nyt yhden lasillisen ottaa". Mutta kun &%¤#* en halua sitä yhtäkään lasillista.
Olenko jotenkin ainutlaatuisen poikkeava vai onko muitakin?
Kommentit (25)
Eli ne dorkat, joiden mielestä on ok kysyä lapsettomilta ihmisiltä, että "miksi teillä ei ole lapsia" tai "no koskas te hankitte lapsia". Siinä on ihan sama juttu: se ei kuulu muille, taustalla voi todellakin olla kipeitä asioita eli lapsettomuutta, jotkut eivät ymmärrä olla inttämättä ja kysymättä ihan samaa asiaa hemmetin kerta kun tavataan.
En silti koe että se olisi kellekään ongelma, eikä mua häiritse jos joku kysyy miksi en juo? Vastaan ihan suoraan että ei yksinkertaisesti maistu, yleensä se on sillä selvä. Monesti olen huomannut että ei sitä välttämättä edes kukaan huomaa ellen sitten itse tee siitä numeroa. Mä voin käydä hakemassa baaritiskiltä itse juomani ja ei mun tarvitse kellekään selittä mitä mun lasissa on.
Edelleenkin ehdotan kokeilemaan muutamien juhlien verran absolutistina oloa niin ymmärrätte alkuperäisen kysymykseni.
Mutta toki on paljonkin tilanteita, joissa kieltäydyn syystä tai toisesta tarjotusta alkoholijuomasta (esim. olen autolla, lääkekuurilla, raskaana tai ei vaan muuten juuri sillä hetkellä maistu). Viimeksi kieltäydyin pari päivää sitten cocktail-kutsuilla, eikä kukaan kysynyt mitään. Join mehua koko illan, eli takuulla kaikki huomasivat, ettei ollut viinaa lasissa.
Erittäin harvoin ylipäätään muistan, että kukaan olisi ruvennut sen kummemmin tivaamaan minulta miksen ota alkoholia. Ainoat tällaiset tilanteet ovat tosiaan olleet silloin, kun kysyjä on itse juovuksissa, joten oletan, että ap kulkee paljon ns. ryyppyjuhlissa.
nuorempana olin lähempänä lapsialkoholistia.
Mutta joo, voi joillakin olla niiden kanssa ihan sama juttu.