Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lääkäri kirjoittaisi sinulle esim. 3 päivää sairaslomaa, mutta tuntisit olevasi ihan terve jo

Vierailija
09.11.2009 |

ensimmäisen sairaslomapäivän puolivälissä niin pitäisitkö kuitenkin loputkin saikut? Voiko niitä edes jättää pitämättä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olo helpottaa, ei tauti ole välttämättä ohi.

Jos saat antibioottikuurin, lopetatko sen kesken?

Vierailija
2/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen kolmen päivän saikusta vain kaksi käyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää sinun pyttä siitä työnantajan suostumus. Jos hän ottaa sen vastuun, että jotain tapahtuu ja katsotaan että syy on sinun vajaakuntoisuutesi, ei vakuutkset korvaa mitään.

Vierailija
4/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ottaisin lapsen pois hoidosta, kun tuntisin olevani terve ja me tehtäisiin yhdessä jotain superkivaa.

Vierailija
5/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla saa kyllä mennä töihin eikä vaikuta mitenkään vakuutuksiin.

Vierailija
6/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää toipua kunnolla. Joissain maissa töihin saa mennä vasta kun on ollut yhden terveen päivän kotona.

Vierailija
7/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noudatan mielihyvin tätä sääntöä.

Tekisin kotona rästiin jääneitä kotihommia, ja niitähän on aina:)

Vierailija
8/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työssä jos ilmoitan jääväni 3 päiväksi saikulle,työnanyaja ottaa sijaisen tilalleni koko ajaksi. En siis voi vaan päättää esim. toisen päivän aamuna, että taidankin mennä töihin.

Vierailija
9/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi parantua kokonaan ja palata töihin vasta täysin kunnossa, niin ei tarvitse kohta jäädä uudelleen pois, kun tauti uusii tai tulee jälkitauti.

Lääkärit ei ihan huvikseen sairaslomaa kirjoita. Päinvastoin. Yleensä saa vähemmän, mitä tarvitsisi. Joissakin tapauksissa on myös tärkeä pysyä kotona, ettei mene viemään pöpöä töihin.

Vierailija
10/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi tulla töihin kesken sairasloman.

Vakuutuksista johtuva juttu.

Vierailija
11/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotta voisit mennä töihin ennen sairasloman loppua, niin tarvitset toisen lääkärintodistuksen mikä kumoaa aiemman. Muuten vakuutukset ei tosiaan ole voimassa!

Olen itse toiminut yllä kuvatulla tavalla leikkauksen jälkeen...

Vierailija
12/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että esim. flunssan jälkeen on HYVÄ olla 1-2 päivää terveenä kotona =ei tule jälkitauteja ja saa tervehtyä rauhassa.

Mutta jos työpaikalla on jotain tärkeää (esim. tulossa tapahtuma tmv. minkä järjestäjä olen jne.) tai tiedän että työs kaatuvat muiden iskaan (samat hommat tehdään vajaamiehityksellä=ei tilalleni palkata sijaista) kynnys mennä töihin olisi matalampi vert. työ jossa sijainen tilallani ja "kuka vaan" osaa työt tehdä.

Niin, ja vakutusten kanssa kannattaa olla tarkkana! Jos esim. käsi leikattu ja saikkua X päivää ja menee töihin saikun aikana ja onnistuu sössimään jotain (millä pienelläkin miettimisellä saadaan "käden" viaksi) niin saattaa olla ettei vakuutus korvaa kun "puolitehoinen" on töissä ollut.

Tai jos menee leikatun käden kanssa töihin ja käteen jääkin pysyvä vamma =vakuutusyhtiö saattaa katsoa että oma moka kun ei kotona ollut saikulla ---> ei korvaa mitään.

Moni sairaus on sellainen, että kannattaa asia hoitaa kunnolla eikä lähteä liian aikaisin "riuhtomaan", vert. esim. lonkkaleikkaus ja mahatauti =molemmissa voi olla terve olo, mutta oikeasti ei ole luut luutuneet, sitä ei vaan huomaa. Toisaalta mahataudin voi siarastaa sillä että päivän on kipeänä jne.

Vierailija
13/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin passitetaan armotta, jos on sairaslomalla töissä. Olen kokeillut.

Vierailija
14/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta hel*etissä pitäisin! Ellei töissä olisi just joku akuutti projekti tms, jossa VAIN MINÄ voisin auttaa.

Vierailija
15/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee muutenkin niin paljon poissaoloja flunssakautena lasten sairastamisista, etten todellakaan kehtaa olla pois töistä yhtään ylimääräistä.

Vierailija
16/16 |
09.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä pätkääkään paikkaansa. Työtapaturmavakuutus on AINA voimassa.

pitää sinun pyttä siitä työnantajan suostumus. Jos hän ottaa sen vastuun, että jotain tapahtuu ja katsotaan että syy on sinun vajaakuntoisuutesi, ei vakuutkset korvaa mitään.