La-aamuna eka kertaa etelän lämpöön. Mitä vaatetta päälle kun lähdetään??
Lento lähtee suomesta aamuyöstä. Perillä on tod.näk n. 20 astetta lämmintä. Miten kannattaa pukeutua??? Ei mitään kokemusta.
Kommentit (9)
Jättäkää toppavaatteet autoon jos vaan mahdollista, takaisin tullessa lähetätte perheen isän hakemaan autoa sillä aikaa kun muut odottavat matkatavaroita.
Itse olen ottanut lapsille reppuun sortsit, ovat sitten vaihtaneet koneessa. Itse kuljen pitkissä pellavahousuissa, sukkikset vaihtuvat koneessa nilkkasukkiin. Jokaiselle perheenjäsenelle mukaan reppu, minne voi ylimääräiset vaatteet tunkea. Ostakaa kentältä iso vesipullo bussimatkaa kenttä-hotelli varten.
Ei iho hankaa ihoa. Kerrospukeutuminen muuten.Sukat jalkaan koneeseen ehdottomasti.
Koneessa voi olla tosi viileä, eikä ainakaan mua se ohut lentokoneen villapeitto kauheasti lämmitä. Samoin voitte joutua odottelemaan jossain pidempiäkin aikoja ja varsinkin yöaikaan kentilläkin on aika kylmä. (Nim. useita kertoja lento ollut myöhässä tms. ja välillä jopa nukuttu lentokentällä yön yli lentoa odotellessa). Alimmaiseksi vaan t-paita ja jotkut kevyemmät housut, niin kyllä niissä sen aikaa helteessäkin selviää, että pääsee hotellille vaihtamaan vaatteet. Meillä on lisäksi aina käsimatkatavaroissa jotain varavaatteita ja uikkarit, koska meillä on myös matkalaukut olleet niin usein kateissa, että on sitten jotain hellevaatetta päälle ekaksi päiväksi lomalle. Lentokoneeseen mahdollisimman mukavat ja istumisen kestävät vaatteet (pellava rypistyy hirveän näköiseksi, farkut kiristää, jalat turpoo monilla lennon aikana, joten mukavat kengät jne.). Lentokoneen penkit ei oo mistään mukavimmasta päästä, eikä kannata hankalilla vaatteilla tehdä matkasta epämukavampaa. Ja toppavaatteet jää ehdottomasti suomeen. Jos ette mee kentälle omalla autolla, niin suosittelen selvittämään olisiko kentällä jotakin säilytystilaa talvivaatteille matkan ajaksi. Hyvää lomaa teille!!!
toppi ja neule, jonka saa laitettua reppuun perillä.
toppavaatteet jätetty autoon (palatessa isä yksin hakenut auton parkkipaikalta)
tytöllä koneessa sukkahousut, hame, t-paita, pitkähihainen, joilloin perillä on hameessa ja t-paidassa.
pojalla pitkät housut (joskus sellaiset, josta saa vetoketjulla lahkeet pois), t-paita, pitkähihainen. Perillä t-paidassa ja housun lahkeet kääritty shortseiksi.
Aikuiset "pärjää" pitkillä housuilla hotelliin asti.
Lentokoneessa kertyy herkästi ilmaa vatsaan, ja siksi puristamattomat housut on ehdottoman tärkeät. Muuten tulee matkasta aika ikävä, lentokone ei ole maailman mukavin paikka kun vatsa on kipeänä ja täynnä ilmaa... Mutta muuten suosittelen kerrospukeutumista minäkin: t-paita alle, villatakki päälle. Jos joudut olemaan ulkona niin siihen vielä joku fleece tms, itse mennään taksilla aina suoraan terminaalin eteen, niin pärjää ne muutamat askeleet ihan niissä sisävaatteissa. Kesäkengät myös laitan suoraan jalkaan. Mutta riippuu toki siitä, joutuuko olemaan/kävelemään paljon ulkona mennessä tai tullessa.
Toppavaatteet jätetään autoon/lentokentän säilytykseen.
Muuten pukisin:
- Alle sortsit/caprit ja t-paita/toppi.
- Siihen päälle housut ja villatakki, jotka voi riisua perillä
Vaihtoehtona:
- Mekko, jonka alta on vielä helpompi riisua housut
- Alle housut ja päälle villatakki, jotka voi riisua perillä
Itse teimme näin. Sitten päällivaatteet pois koneessa ennen laskeutumista (lapsilla) ja itse poistin vessassa kentällä ennen siirtymistä hotellille. Housut meni näppärästi käsimatkatavaroihin tai voi pakata matkatavaroihin kun ne saa ja villatakin voi kietaista vyötärölle.
Minusta ihan älytöntä kärvistellä siellä helteessä pitkillä housuilla...
Minusta ihan älytöntä kärvistellä siellä helteessä pitkillä housuilla...
eihän se ole edes hellettä.
Alle esim. t-paita ja neuletakki. Koneessa on kuitenkin viileä (saahan sieltä huopia jos haluaa). Jos haluat voit käsimatkatavaroihin ottaa mukaan shortsit, mutta mikäli matka kentältä hotellille ei pitkä niin suosittelisin ainakin aikuisille "kärvistelyä" pitkissä housuissa. Ei tarvi stressata vaatteiden vaihtoa.
Omasta lapsuudestani muistan aina, että jätimme talvitakit ja pipot yms. autoon tai mikäli vaikka pappa tuli hakemaan niin toi sitten talvivaatteet kentälle mukanaan