Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelu. Voiko laittaa farkut?

Vierailija
08.12.2009 |

Voiko työhaastatteluun laittaa siistit farkut paitapuseron ja bleiserin kanssa? Kysymyksessä siisti sisätyö.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet siistiin sisätyöhön, laitat siistit housut. Ei farkkuja työhaastatteluihin!

Vierailija
2/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voit laittaa farkut, jos ovat sellaiset, ettei niissä ole yhtään kulutusta. Jos käyttäisit farkkuja työssäsi, voisit ne ehkä laittaa.

Itse kuitenkin varmuuden vuoksi laittaisin suorat housut, jos mahdollista. Laitoin suorat housut haastatteluun kun hain siivoojan paikkaa. Ensivaikutelma on tärkeä ja se tulee usein vaatteista ja käytöksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siisti olisi muuten.

Vierailija
4/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi tstotyöhön ei farkkuja haastatteluun. Hame tai housut.

Vierailija
5/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen niin farkkuihminen.

Vierailija
6/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta ensivaikutelma ei hyvä jos farkut jalassa.

Vierailija
7/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö paitapusero ja neule? Tulee jotenkin niin jäykkä olo puvussa...

Vierailija
8/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen hinku ihmisillä on laittaa farkut työhaastatteluun? Kaipa sitä on jotain aloja, joilla niin voi tehdä, mutta miksei pelaisi varman päälle ja pukeutuisi tämän kerran vähän siistimmin? Tuskinpa ylipukeutumiseen sisältyy mitään riskiä, mutta alipukeutumiseen kyllä.

Vierailija
9/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö paitapusero ja neule? Tulee jotenkin niin jäykkä olo puvussa...

Minulla oli valkoinen paitapusero, musta (ohut) neuleliivi, harmaa kapea hame ja nätti huivi, ja sain haluamani työpaikan. Farkkuja en laittaisi.

Vierailija
10/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorat housut ja neulepaita, paitapusero tai jakku, vähän riippuu työpaikasta. Haen itse aika tekniselle alalle toimistotyöhön enkä käytä jakkua haastatteluissa, siisti neulepaita suorien housujen kanssa saa riittää. Itse työssä voi käyttää farkkuja kuitenkin. Haastattelijat ovat olleet järjestäen t-paita - flanellipaita -linjalla :)

Vierailija
11/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä pitäisi yhtään epäasiallisena pukeutumisena esim. siistejä tummia farkkuja yhdistettynä kivaan jakkuun ja siisteihin kenkiin. Jos kyse management-tason tai erityisen edustavasta työstä luonteeltaan, niin sitten vielä asiallisempaa.

Ei farkkuja haastatteluun! Suorat housut ja neulepaita, paitapusero tai jakku, vähän riippuu työpaikasta. Haen itse aika tekniselle alalle toimistotyöhön enkä käytä jakkua haastatteluissa, siisti neulepaita suorien housujen kanssa saa riittää. Itse työssä voi käyttää farkkuja kuitenkin. Haastattelijat ovat olleet järjestäen t-paita - flanellipaita -linjalla :)

Vierailija
12/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat tosi siistit uudet farkut, lisäksi valkoinen paitapusero. Hain myyjän työhön.

En saanut paikkaa, mutta jotenkin vaikea uskoa, että se niistä farkuista olis johtunut. Olin mielestäni kuitenkin siisti ja huoliteltu. Riippuu niin farkuistakin, en mä mitään kulahtaneita farkkuja laittaiskaan.

Vierailija
13/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mielestäni ylipukeutuminen on pahempi floppi kuin siistit farkut.

Vierailija
14/29 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällä tummat farkut, jakku ja joku paita. Sain paikan ja tyyliltäni sovin hyvin joukkoon. Meillä kukaan ei käytä töissä suoria housuja, esimieskin käyttää farkkuja... ;-)

Vierailija
15/29 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki pitää farkkuja, miksei vois 😮

Vierailija
16/29 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin nainen ja toimin keskisuuren perheyrityksen toimistopäällikkönä ja henkilöstövastaavana.

Kyllä siisti hame naisen yllä saa minulta aina plussan haastattelulomakkeen marginaaliin ja farkut vastaavasti miinuksen. Lomakkeen plussat ja miinukset ratkaisevat, jos kyseessä on tasavahvat hakijat. 

Vierailija
17/29 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu on oo jäykkä työpaikalla. Monissa firmoissa får jut on normiasu konttorilla

Vierailija
18/29 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä palkataan työhön parhaiten sopiva tyyppi aina

Ei ole väliä onko farkut vai muuta päällä. Nono on oikeastaan vain jos ei kykene peseytymään tai on epäsiisti.

Vierailija
19/29 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan boomereiden työpaikalla on hyvä olla kaikki kravaateista lähtien. Meidän hommissa startupissa nauretaan pukupelleille, toivottavaa on et tullaan rennosti paikalle!

Vierailija
20/29 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toim. huom. Edelliset viestit samalta henkilöltä.