Pitääkö normaaliälyisen 17v:n osata jäädä oikealla bussipysäkillä pois ilman saattajaa?
Ukkoni mielestä poikapuoleni ei osaa ja hänet pitää viedä kädestä pitäen ensimmäisenä päivänä työharjoittelupaikkaan.
Kommentit (84)
työelämään ja koulutukseen vslmentavalla apukoulun jatkokurssilla. käy siellä vain koska saa 400€ kuntoutustukea. jätti kymppiluokan kesken kun siellä ei saanutkaan käydä silloin kun huvitti.
poikaa edellisenä iltana pysäkkiä katsomassa.
että miehesi tekee jotain poikansa hyväksi eikä ole aamulla hieromassa rouvan jalkoja ja keittämässä kaffeja? vai miksi ei isä saisi viedä poikaa, jos molemmat niin haluavat?
sen, että hänen nuorensa asiat ovat tärkeitä? Ehkä ei kyse olekaan saattamisesta, vaan siitä että isä haluaa olla jollakin tasolla mukana poikansa elämässä? Miehet vaan yleensä ilmaisevat tällaiset asiat konkreettisina tekoina..?
vituksi ja vauvan kanssa joutuisin lähtemään neuvolan oven taakse jo klo 7.30 kun neuvola on vasta 9.30.
Mies vastaa ensisijassa lähilapsistaan ja miehen ex vastaa omasta lähilapsestaan tai teen lastensuojeluilmoituksen hänestä kun ei piittaa poikansa koulunkäynnistä.
niin hän voi itse lähteä huomisaamuna klo 7 ja ajaa poikansa 12km työharjoitteluun ja palata sitten hakemaan meidän yhteistä lastamme ja viedä hänet virikehoitoon klo 8.15 ja samalla kyydillä minut vauvan kanssa neuvolaan.
Mutta pojan itsenäistymisen kannalta olis parempi että hän menisi sinne harjoitteluun eka aamusta alkaen ihan itse. Koulun ja opettajan kanssa ovat jo käyneet siellä tänään tutustumassa.
Eilenkin väänsit täällä asiasta jotain aivan ihmeellistä.
Se äitinsä luona asuva poika on isälleen ainakin yhtä tärkeä kuin teidän yhteisetkin lapsenne.
Tai ainakin pitäisi olla - ja ilmeisesti jutuistasi päätellen onkin.
Koska meillä sattuu olemaan vauvan neuvola ja sinne isukki meidät kuskaa. Ja me ei lapamatoteinin takia herätä tuntia aiemmin ja lähdetä neuvolan oven taakse seisokelemaan.
Miksi sinulla on suurempi oikeus päästä kyydissä kuin pojalla?
eikö ole hyvä että edes jompikumpi vanhemmista välittää tästäkin pojasta.
voisi tulla sinunkin lapsista apukoululaisia jos ei saa kunnon eväitä lapsuudessa... kyllä se poika on jo varmaan kärsinyt elämässään ja kokenut aika paljon pahaakin ja negaiivisia kokemuksia varmaan kouluaikana, (jos koulukiusattu tms ja riitaisa kasvuympäristö, niin heijastuu semmoisetkin yleensä koulunkäyntiin jne. jopa vanhemmalla iällä) eikä sinne "apukouluun" turhaan jouduta/päästä.
älä rääkkää sitä poikaa enää. olet jotenkin kylmähkö ihminen tuon pojan suhteen.
Ajelkoon, jos haluaa tsempata poikaansa. Älä sinä tee elämästä hankalaa, vaan ryhdistäydy.
niin hän voi itse lähteä huomisaamuna klo 7 ja ajaa poikansa 12km työharjoitteluun ja palata sitten hakemaan meidän yhteistä lastamme ja viedä hänet virikehoitoon klo 8.15 ja samalla kyydillä minut vauvan kanssa neuvolaan. Mutta pojan itsenäistymisen kannalta olis parempi että hän menisi sinne harjoitteluun eka aamusta alkaen ihan itse. Koulun ja opettajan kanssa ovat jo käyneet siellä tänään tutustumassa.
mutta enää tänä iltana en suostu lapsiani autoon pakkaamaan ja kotiimme menemään, koska paskapääisukki tuli tahallaan töistä niin myöhään että lapsemme myöhästyi uimakoulusta ja enää klo 18 jälkeen en enää uhmista autoon laita, koska hän nukahtaa matkalla ja kirkuu sitten 3 tuntia kun herää kotiin kannettaessa ja valvoo sitten klo 24 asti ja kirkuu huomisaamuna kun yritän herättää ajoissa virikehoitoon että ehdin vauvan kanssa neuvolaan.
Eli ISÄN syytä kaikki, se ettei lapsemme ehtinyt uimakouluun ja se että me jäätiin hänen asunnolleen vielä täksi yöksi ja se että hän ei nyt voikkaan viedä teiniä aamulla työpaikan ovelle.
Toki isä voi herätä klo 6.30 ja hakea teinin klo 7.15 ja ajaa 24km ja tulla hakemaan meitä klo 8 että lapsemme ehtii virikehoitoon 8.20 ja minä ehdin viedä tavarat kotiimme ennen vauvan neuvolaa. Kävelen sitten huomisaamuna sinne neuvolaan kun matkaan omalta kodiltani menee 10min.
Mutta koko sotku on lasten isän syytä piste.
Koska meillä sattuu olemaan vauvan neuvola ja sinne isukki meidät kuskaa. Ja me ei lapamatoteinin takia herätä tuntia aiemmin ja lähdetä neuvolan oven taakse seisokelemaan.
Tuon sinun asenteesi takia toivon että muutaman vuoden päästä sinä lapsinesi olet yksin se lähivanhempi ja miehellä uudet lähilapset, vanhoistahan vastaat tietysti omien periaatteidesi mukaan yksin, kuuluuhan isän huomio, rahat ja hyvät teot uusille lähilapsille!
Vai vielä lastensuojeluilmoitus 17-vuotiaasta, hah hah haa!
koska hän ei ole aamulla apuna ja minä joudun pukemaan uhmiksen, huutavan vauvan ja itseni ja isukin paska-auto tekee kuitenkin temput ja neuvola jää taas kerran väliin ja sekin on siis ISÄ syytä. Piste.
Asuttekin vielä miehen kanssa erillään :D Eihän hänellä sitten ole sen enempää velvollisuuksia näitä uusia lapsia kohtaan kuin sitä vanhempaa teiniäkään, sinä olet lähivanhempi!
Älä kitise vaan tilaa taksi!
viikonlopuiksi tänne miehen asunnolle aina eksymme. Vain ja ainoastaan siksi että isukki on mulle ilmainen lapsenvahti. Ja siitä 17-vuotiaan lähiäidistä minä sen ilmoituksen teen, kun ei piittaa paskaakaan siitä herääkö teini työharjoitteluun vaiko ei. Elatusmaksut kyllä kelpaavat ja taatusti on jatkoelatusta teinin muka "opiskelujen" varjolla vailla vaikka ei ole itse 10 vuoteen yhdessäkään poikansa vanhempainillassa tai kevät- ja joulujuhlassa käynyt. Isukki on hoitanut edustuksen niissä kaikissa kun lähiäitiä ei kiinnosta.
löin tänään klo 18 hanskat tiskiin enkä tee enää tänään lastenhoidon eteen yhtään mitään. Isukki meni just ulos uhmiksen ja vauvan kanssa että minä saan olla rauhassa.
Ja kyllä minä voin vauvan 4kk neuvolan siirtää, siirtyihän se jo viikolla kun lääkäri oli sairas. Harmi vaan että kohta ei enää ehdi antaa rotarokotteen 3. rokotetta, mutta teinin työharjoittelu on toki tärkeämpi. Taksilla ei ole varaa mennä kun isukki maksaa lapsista vain minimin.
Hellitä nyt vähän. Tämä on vain elämää. Kyllä ne asiat järjestyvät, älä huoli.
Muuten, tuosta 17-vuotiaasta tulee jonain päivänä verraton isoveli teidän yhteisille lapsille. Usko pois. Aika, jonka panostatte 17-vuotiaaseen tulee monin verroin korkoineen takaisin teidän perheelle.
Nyt hengität syvään ja päätät astua samaan veneeseen miehesi kanssa. 17-vuotiaan matkustaminen on sinulle nyt yhtä tärkeää kuin miehellesi. Ette ole eri joukkueissa, vaan pelaatte samassa porukassa saman päämäärän hyväksi.
Olet yksin, väsynyt, stressaantunut. Tuntuu, että mies ei sinua tue. Ainaostaan sinä voit päättää miltä tämä elämä sinusta tuntuu. Se ei ole miehesi tai hänen poikansa vastuulla. Maailma ei pyöri vain sinun ja yhteisten lastenne ympärillä.
On kasvun paikka.
noista sun fiiliksistä ja elämän hankaluudesta.
Tuntuu, että tarvitset apua, vaikka vitutukseen ei kai voi kuolla.
työpaikkani, niin itse menisin edellisenä päivänä autolla katsomaan sitä pysäkkiä.
Nyt on aamulla niin pimeääkin, että on vaikeaa.
Kyllä on hyvä mennä ekalla kerralla mukaan ,ettei munaa itseään ekana työpäivänä . (Sille jää muuten nolo olo koko harjoittelusta, eihän muuten ole väliä)