Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammikuun tähdet vko 50

07.12.2009 |

*Elisabet_B.........26.12.2009....Jorvi

*hedgehog79.........01.01.2010....Koks

*Larubia............02.01.2010....Jordania

*Ankka..............02.01.2010....Kanada

*mein386............03.01.2010....TAYS poika

*mammitasu..........03.01.2010....KYS

*Anan...............04.01.2010....Israel

*Kolmosmuru.........05.01.2010....NKL

*Sognatore79........07.01.2010....OYS tyttö?

*mussukka76.........07.01.2010....NKL tyttö

*mokkelo............08.01.2010

*tiiti4.............09.01.2010

*mama78.............10.01.2010

*tammibebe..........11.01.2010....NKL

*Tuhistin...........11.01.2010....TAYS

*Dizzy..............13.01.2010....K-HKS

*Ope01..............14.01.2010....TYKS

*LissuMS81..........14.01.2010....K-PKS

*laurra2............15.01.2010....

*Ciira..............15.01.2010....Hyvinkää

*Äitsyliini.........16.01.2010.....NKL tyttö

*piiuli-78..........16.01.2010....Satakunnan kesk.sair.

*TätiVihreä.........17.01.2010....Jorvi

*Mmamma.............17.01.2010....MKS

*Jennuli-81.........18.01.2010....Hyvinkää poika

*Hömelö.............18.01.2010....KYS

*Elli...............18.01.2010....KYS

*aLmA77.............19.01.2010....P-KKS

*Supu3..............19.01.2010....Hyvinkää tyttö

*Christine86........19.01.2010....

*Riesa..............19.01.2010

*Tammikuumamma......20.01.2010....Hyvinkää

*Sande87............21.01.2010....Hyvinkää

*Niki...............22.01.2010....

*maji...............23.01.2010....Hyvinkää

*vauva-10...........24.01.2010....TAYS

*väiski*............24.01.2010....K-PK poika?

*Tiivi-Taavi........28.01.2010....

*Minsku.............28.01.2010....KHKS poika

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin Minskun listaan takasin :)

Täällä ollaan vielä kotona. En millään malttaisi soittaa äitipolille, vaikka eilen illalla paineet nousi 165/99. Menen kuitenkin sinne perjantaina kontrollikäynnille. Vauva kuitenkin liikkuu normaalisti ja virtsassa ei ole valkuaista ollut tuon yhden kerran jälkeen. Tänään saan kunnon verenpainemittarinkin, josko ne paineet vaikka putoaisi...

Pikkuisen vaatteet on pesty, järjestetty ja viikattu koreihin. Lauantaina myöskin petasin äitiyspakkauksen pahvilaatikon valmiiksi. Laitoin myös turvakaukaloon ne vaatteet joilla vauva tuodaan kotiin. Olen synnytyskassin pakannut itselleni, mutta otan sen mukaan jos joudun perjantaina jäämään osastolle lääkityksen aloitusta varten. Kaikki on aivan valmista!

Muuten olenkin sitten ihan kotosalla ollut rauhassa. Aikamoisesti on alkanut supistelemaan varsinkin illalla ja vähänkään jos yrittää lähteä rauhalliselle kävelylle. Onkohan alhaalla tapahtunut lisää muutoksia viikossa? Viime maanantaina kun kohdunkaula oli lyhentynyt 1,5cm:iin. Onkohan liian aikaista vai normaalia?

Joko kaikki on käyneet tutustumassa synnytyssairaalaan?

Sande87 ja Sara 33+4

Vierailija
2/31 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei päästy tutustumaan synnärille, kuulemma peruttu sikalenssun takia. nyt perjantaina olis ns.viimenen ultra polilla, katotaan miten on vauva kasvanu ja mitkä olosuhteet siellä masussa on. joudunkin tässä loppuraskaudessa muutenkin seurantaan lapsiveden takia, edelliset kaksi on käynnistetty rv39. näkee mikä tämän kohtalo on.

joulua on yrittäny pikkuhiljaa järjestellä, iltasin supistelee nyt joka päivä vaikka on rauhallisemminkin ottanu, ei sentään kipeitä ole. :)

joten tässä nyt "möngitään" eteenpäin. piiuli-78 rv.34+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen kärsitään kaikesta mahdollisesta vaivasta ja ihmettelen kovasti ihmisiä ketkä haluavat raskaaksi heti perään. Itselle tämä olo riittää kyllä pariksi vuodeksi ja EHKÄ sitten uudestaan.

Joulusiivous tehtiinkin sitten eilen, oikein itsenäisyyspäivän kunniaksi:) Jouluverhot päätin nyt sitten jättää vaihtamatta ja ensi vuonna sitten laitan ne. En millään jaksa sitä silitys rumbaa ja ripustamista ja mies ei oikein ole innoissaan jos teetän kaiken hänellä. Hän kuitenkin jouluvalot laittoi ja auttoi eilen erittäin ahkerasti siivouksessa.

Huomenna neuvola ja taas saa kuulla siitä miten paino on noussut liikaa. Ei vaan voi ymmärtää että miten se jaksaa paasaa kun ei pysty liikkumaan. Tekee niin kipeetä.

Sandella oli vähän huonompia uutisia, toivottavasti kaikki nyt menee lopulta hyvin ja sinun ei tarvitse jäädä osastolle makoilemaan.

Turvotuksistakin täällä oli keskusteltu ja itsellä ei onneksi kamalia ole. Mutta kenkien laittaminen ja sukkien laittaminen on yhtä äherrystä.

Muuten ei oikein mitään ihmeempää kuuluu, voidaan paksusti:)

Supu3 34+1

Vierailija
4/31 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita mennään ja viikkoja 33 jotain....

Eilen tehtiin piparit ihan omalla reseptillä ja penskoilla oli kivaa taikinan kanssa.

Eilinen meni Finlandiaa laulaen, lumi-iglua ulkona tehden, siivoten, lenkillä käyden, lapsia harjoituksiin ajaen...sitä tavallista sunnuntai arkea. Ei siis päivällä välia, sama proseduuri on joka päivä.

Ei ole valittamista, eiköpähän tässä se kuukausi mene ihan suht nopeaan ja sitten on seitikko talossa.

Vatsa pieni ja hyvä niin. Tosin tunnen itseni elefantiksi, sitä olen ollut melkein 9 kuukautta.

Vaakalla en käy raskausaikana ollenkaan. Mutta oman kropan tuntee kuin taskunsa ja tietää että se on taas muutama kilo karistettava ensi vuonna, että sopii entisiin farkkuihin. No, ei ole ongelma, päättäväisyys vie läpi harmaan kiven ja entisiin mittoihin palataan aika vauhdilla.

Inhoan sellaista "löllö" lookkia ja äitejä jotka eivät tee asialle mitään...

Itselläni on muutama sellainen ystävä, jotka jaksavat puhua, "että pitäisi tässä lähteä ulos" mutta mitään ei tapahdu. Itse teen hikilenkkiä päivittäin sekä koirien että vaunujen kanssa, mutta mukaani en saa ketään, jolle se todella olisi tarpeen. Se vatsa kun ei pullansyönnillä lähde tai sillä ajattelulla, että en voi asialle mitään, otanpa toisenkin pikkuleivän.

Itse käyn ensin lenkillä, ja sitten syön sen pikkuleivän, jonka tosin puolitan mieheni kanssa.

Tässä haastankin siis kaikki arvon Tammirouvat nyt uuteen arkeen vauvavatsojen jälkeen!!!

Eikös vain olisikin mainio juttu, jos koko lista tekisi päätöksen kuntokeväästä! :-)

Kolme kersaa tappelee olohuoneessa, ja kaksi on ulkona. Iltaruoka on uunissa.

Mies kotona puolentunnin sisällä.

Sen jälkeen meinasin tehdä iltalenkin ja solariumin kautta kotiin.

Villakoiran pesu ja föönaus yöpuhdetöinä!

Silmäpeilaus ja polvitarkastus on edessä toisella koiralla, että saadaan puhtaat paperit ja mahdollisia pentuja taloon ensivuonna.

Kenkätalon eukolla on kivaa, ja aina välistä ei.

Pusut kuonoon. :-)

Ha det så bra.

Riesa ja pien'

Vierailija
5/31 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sande listan päivityksestä. Ne verenpaineet reagoi ihan uskomattoman pieniin asioihin. Itselläni silloin ekassa raskaudessa kiellettiin oikeastaan kaikki pystyssä oleminen. Sanottiin ihan konkreettisesti, että hellan edessä et voi seisosokella. Syödä voi istualleen ja vessassa voi käydä, siinä kaikki! Onneksi sitä ei kestänyt montaa viikkoa. Muista siäkin nyt kunnolla lepäillä. Mukavanpaa se kuitenkin kotona on olla.

Täälläkin tehtiin kunnon siivous ennen itsenäisyyspäivää. Saas nähdä kuinka käy joulusiivouksen. Ihan en taida silloin vielä ruveta riehumaan ettei tarvitse joulua sairaalassa viettää :) Loppiaiseksi voikin sitten jo kunnolla vessat ja saunan pestä.

Mulla ollut koko raskauden ajan enemmän ja vähemmän huimausta. Alkuun matalien paineiden vuoksi ja nyt jostain selittämättömästä syystä. Kaikki kuitenkin kunnossa. Illalla olin lapsia laittamassa nukkumaan kun viskasi minut päin oven pieltä. Ranne jäi väliin ja rintaankin sattui. Huimaus meni onneksi nopsaan ohi. Ohjeena on että jos tulee lyhytkin tajuttomuus tai kaadun satuttaen mahan, niin äippäpolille näytille. Edellisen kerran alkoi huimata ruokakaupassa, ja ei siinä muuta voinut kun ajatella ettei nyt voi pyörtyä kun lapsetkin mukana. Ei kivaa, ei.

Paino jatkaa tasaista nousuaan ja turvotukset lisääntyy. Olo sen puolesta raskas ja vessassa joutuu juoksemaan. Miten muuten on, jos raskaus edennyt ihan normaalisti, niin ei kai enää tarvitse käydä äitipolilla? Eikös neuvolan lääkäri tee sen synnytystapa-arvion?

Hissukseen pitäisi alkaa vauvelin vaatteita pesemään ja viimeiset hankinnat pitäisi tehdä. Puuttuu enää kylpyamme, hiusharja ja pyllyrasvat / talkit. Niin ja ensisänkyyn pitää patja uusia. Pieniä juttuja siis.

Jaksamisia kaikille ja kertokaahan kuulumisia!

Minsku rv 32 + 4

Vierailija
6/31 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, kuten "lupasin" ;) Eka "oikea" äippälomapäivä oli tänään, vaikka siis oikeesti lomapäivä oli jo lauantai, mutta en mä muutenkaan silloin töitä tee :)

Ultrassa jälleen kävin päivällä, ja typpi mahassa matkustaa edelleen tyylipuhtaasti istuen, eli väärinpäin, eikä ole ilmoittanut ainakaan mulle aikomuksistaan kääntyä tai olla kääntymättä :/ Kuulin jostain juttua, että jollain olis akupunktio auttanut asiaa, pitänee ryhtyä ottamaan selvää. Muuten on edessä reissu äitipolille parin viikon päästä, jolloin koitetaan maanitella tyyppiä kääntymään jos ei hyvällä niin sitten väkisin ;) Nauresketiinkin miehen kanssa, että taas "päästään" äitipolin asiakkaiksi, kuten ekassa raskaudessa sain hypätä siellä parhaimpina aikoina lopussa joka toinen päivä...

Sandelle noista paineista, mulla kans ekassa raskaudessa verenpaine alkoi kohoamaan parisen viikkoa ennen virallisen äippäloman alkua. Alapaine oli muistaakseni jotain 95 yleensä, yläpaineesta en niin muistakaan. Lisäksi valkuiaista oli pissassa pitkään hiukan, muttta mulla taas tilanne oli jatkuvasti "sama" eli paineet ei tuosta nousseet eikä myöskään tuo proteiini lisääntynyt. Mulla oli myös jatkuva "uhka" joutua osastolle makoilemaan, ja yhden yön siellä kans olin jossain vaiheessa. Sen verran koin kumminkin tylsäksi, että onnistuin sinnittelemän loppuun saakka kotona, vaikkakin se vaati tuolla äitipolilla monesti melkoista neuvottelua :) onneksi mies oli mun puolella ;) sillä ehdolla ne mut aina sieltä pois päästikin, että asutaan tosiaan samassa kaupungissa, ja tarvittaessa ois päästy sinne heti takaisin. Lisäksi lupasin ja kävinkin tosiaan äitipolilla joka toinen päivä "näyttäytymässä", lopulta jopa viikonloppunakin ;) Mutta eipähän tarttenut mennä osastolle!!!

Sen verran tässä jo mukamas vauvalle "tein tilaa", että yhden lipaston laatikon tyhjensin meidän makkarista tänään vauvan vaatteita varten... Tarttis varmaan kohta kaivaa sitten niitä vaatteitakin esiin, että näkis vähän mitä noita onkaan yms. Ihan kaikista pienimpiä esikoisen vaatteista ei toivottavasti ja luultavasti tällä kertaa tarvita, hän kun aloitti koosta 44 cm :) Vaikka silloin ko. kokoa oli vaikea löytää, nyt taas tietäisin mistä noita minivaatteita kannattaisi lähteä metsästämään :) Tosin ultran mukaan painoarvio olis nyt n. 2400g, eli ylittää jo tässä vaiheessa myös tuon esikoisen syntymäpainon rv 39!

Joulukortit pitäisi tässä vielä tilata, eilen saatiin jo kuvia otettua. Jouluostoksiakin yritin tänään jo hieman aloitella, vielä vaan kun keksisin mitä kullekin hankkia :) Jotain pientä "joulusiivoustakin" ajattelin tässä hiljakseen tehdä, tosin se voi olla että kallistun lopulta vaan "laajennettuun viikkosiivoukseen" :) Jostain syystä kun keksin aina jotain tärkeämpää tekemistä, kun pitäis siivota... Esim. vauva-lehden keskustelupalstoilla roikkuminen on taatusti tosi tärkeetä, jos pitäis siivota =D

Voikaa paksusti!

t. Ope ja minityyppi edelleen perätilassa rv 34 ja jotain

Vierailija
7/31 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta terveisiä! paineet korkeella, pissas 3+ prot. raskausmyrkytystä epäilevät! huomenna aamupissan kanssa uudestaan ja mittan paineet ja sitte katotaan jatko... nyt vähän sekava olo, kuinka se nyt näin kolmannessa raskaudessa voi olla mahd.??!! ja mitä se tarkottaa, mistä se tulee ja miten sen saa pois?! nyt on vaan kysymyksiä ilmassa... nyt täytyy vähän kerätä tietoo lisää ks.aiheesta! :/

Vierailija
8/31 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua etteivät laittaneet äitipolille. Mut laitettiin pelkkien paineiden takia päyvystykseen sinne. Katsovat varmasti huomenna ultralla että vauvalla kaikki hyvin. Sitten vaan vuodelepoa ja odottelua milloin synnytys käynnistettään. Raskausmyrkytyshän lähtee pois vain synnyttämällä. Voimia sinne ja pidä pää kylmänä. Täällä jännitän sun puolesta (ja nostan entisestään omia paineitani). Kerrot sitten kuinka kävi!

Vierailija
9/31 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusta nyt vein pissanäytteet ja prot. oli laskenu 2+ mutta paineet oli edelleen 144/88 ja seuraavalla kerralla vain nousi tulos! no nyt oman tunnon mukaan odottelen perjantain ä-polille menoo. vaikka ei mulla mitään erityisiä "tuntemuksia" oo ollu, pää kipuja tms...

Vierailija
10/31 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime maanantaina kun kohdunkaula oli lyhentynyt 1,5cm:iin. Onkohan liian aikaista vai normaalia?

Joko kaikki on käyneet tutustumassa synnytyssairaalaan?

Sande87 ja Sara 33+4

### Mullaki oli lyhentynyt kohdunkaula noin 2cm:een ja on kuulemma normaalia, kun olen uudelleensynnyttäjä. Mites sulla, oliko sulla aiempia lapsia?

Synnytyssairaalaan ei meidän tarvitse enää tutustua, kun tosiaan kolmas jo kyseessä ja samassa paikassa synnytys on kuin nuo aiemmatkin :D Tuttu paikka siis. Esikoisen aikaan käytiin silloin valmennuksen tiimoilta tutustumassa.

Omaa napaa... nyt ollaan sit täälläkin virallisesti äitiyslomalla, jee. Tähän asti menty sairaslomaillen :D Lapsillakin enää viikko päiväkotia jäljellä, sit alkaakin joululoma + kuopuksella kotiloma :D Jää siis mun kanssa kotiin, hoitopaikka sanottiin irti.

Eilen kävin lääkärineuvolassa ja kaikki oli ihan ok, paitsi painoa oli tullut yli kilon / vko. Enpä saanut siitäkään "noottia" sen pahemmin, kehoittivat vain kävelemään ja vähentämään herkuttelua. Painoa tullut jo +17kg :O Joten se veikkaamani +20 menee varmasti rikki, kun jouluherkutkin vielä syömättä :D No aiemmissa on paino tippunut synnytyksen jälkeen ihan kivasti, jospa tässäkin. Ja eihän mulla ollut ylipainoa ennen raskautta...

Liitoskipuja on aika lailla, heti jos pidempään istuu / touhuaa / on pystyssä tai liikkeessä, alkaa vihlomaan edestä alhaalta ja alapäätä. Vauva on kuulemma jo melko alhaalla (pää alaspäin), joten painaa varmaan siksikin...

t.aLmA rv 35

Vierailija
11/31 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut koko raskauden ajan enemmän ja vähemmän huimausta. Alkuun matalien paineiden vuoksi ja nyt jostain selittämättömästä syystä. Kaikki kuitenkin kunnossa. Illalla olin lapsia laittamassa nukkumaan kun viskasi minut päin oven pieltä. Ranne jäi väliin ja rintaankin sattui. Huimaus meni onneksi nopsaan ohi. Ohjeena on että jos tulee lyhytkin tajuttomuus tai kaadun satuttaen mahan, niin äippäpolille näytille. Edellisen kerran alkoi huimata ruokakaupassa, ja ei siinä muuta voinut kun ajatella ettei nyt voi pyörtyä kun lapsetkin mukana.

En missään tapauksessa halua pelotella, mutta eihän sulla vaan ole Menierin tauti? Joillain se puhkeaa raskauden aikaan... Onko lääkärissä/neuvolassa ollut siitä puhetta?

t.aLmA rv34+2

Vierailija
12/31 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aLmA: Ihan ensimmäistä odottelen. Hmm. Täytyykin huomenna äitipolilla kysyä asiasta, kun keskiraskauden lääkärineuovolassa se oli vielä 3cm.

Paineet on vaan noussu ja raskain mitä olen tehnyt, on pyykkikoneen tyhjentäminen :( Soitin tänään äitipolille, kun paineet nousi reilusti yli sen rajan mitä saa olla. Yrittivät kovasti että menisi osastolle. Sain kuitenkin puhuttua että olen yön kotona ja menen aamulla verikokeisiin ja siitä äitipolille. Uhkasivat että viikonlopun joudun olemaan osastolla, mutta katsotaan nyt.

Nyt vasta ymmärrän mitä te kaikki tarkotatte liitoskivuilla. Niitä on nimittäin tännekin tullut nyt oikein mukavasti.

Kerron huomenna lisää, jos vaan pääsen kotiin.

Sande87 34+0

Vierailija
13/31 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, mammaloma alkoi tiistaina, jippii!!!

Kyllä sitä on odotettukin ja olen itsestäni ylpeä, että jaksoin olla loppuun asti töissä, ainoastaan 3+1 päivää jouduin pyytämään saikkua flunssan takia.

Nyt yritän aktivoitua laittamaan vauvakamat kuntoon :)

Kävin viime viikon maaanantaina NKL:n äippäpolilla tapaamassa diabeteshoitajaa ja sain verensokerimittauslaitteen kotiin ja olen mittaillut verensokeriani 1-8 kertaa päivässä. Tulokset ovat olleet tosihyviä, ellen ole erehtynyt syömään jotain ylimääräistä mittausten välissä. Sokeriarvoja pystyy nimittäin aika tehokkaasti sotkemaan halutessaan :)

Eilen kävin paastoverikokeessa labrassa (10 tunnin paasto, joka on riittävä raskaanaolevalle) ja sen tulos oli 4,9 eli vallan mainio.

Tänä aamuna kävin äippäpolilla näyttämässä sokeriseurantavihkoani ja lekuri teki samalla ultralla kokoarvion vauvasta eli tällä hetkellä vauva painaa 2531g eli on ihan normaalikokoinen.

Senkin puolesta on erittäin todennäköistä, ettei mulla ole raskausdiabetestä. En saanut kuitenkaan kokonaan vapautusta verensokerimittailusta, mutta jatkossa riittää, että mittaan verensokerin 3-4 aamuna viikossa ja välillä mittailen ennen syömistä ja tunti syömisen lopettamisen jälkeen, jotta varmistetaan, ettei verensokerini ole tosiaan oikeasti koholla.

Samalla varattiin aika kokoarvioon 8.1.

Tää on just paha, kun joulu herkutteluineen osuu vauvan kasvuviikoille, että nyt on tosiaan syytä miettiä, mitä suuhuni pistän ja luulis, että se motivois mua, etten ehdoin tahdoin halua punnertaa jättivauvaa ulos...

Mikäli vauva kasvaa samaan tahtiin kuin tähän asti, on todennäköistä että on LA:aan mennessä nelikiloinen niinkuin isosiskonsa. Täytyy vaan toivoa, että on pienipäinen ;)

Yöt ovat olleet jo pitkään risaisia, nukkumaan mennessä täytyy käydä kolmekin kertaa pissalla ja sitten herään ekan kerran pissalle parin tunnin kuluttua nukahtamisesta ja tokan kerran 4-5 maissa ja nykyään en saa enää sitten unta. En ihan viittis lähteä aamupalalle siihen aikaan...

Maanantaina on sitten neuvolalekuri, on mielenkiintoista kuulla, onko alakerrassa tapahtunut muutoksia.

Voidaan paksusti!

Vierailija
14/31 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas ollut niin "kiire" etten ole ehtinyt kirjoittaa. Ensi maanantaina neuvola, viimeiksi oli pari viikkoa sitten ja kaikki kunnossa.

Täällä vaivaa paha väsymys ja paha unettomuus! Nyt kun täytyisi nukkumaan mennä niin ei väsytä ja sängyssä vaan tulisi pyörittyä, sitten koko päivän odottaa, että pääsee nukkumaan.. Huoh, kai tää tästä.. Päivisin pystyn n. puol tuntia-tunnin nukkumaan tytön päikkäreiden aikaan.

Painoa on yhteensä tullut n. 12kg joten varmasti tulee enemmän kuin esikon aikana (14kg). Joulukin vielä..namii, kaikkia herkkuja :D

Mmamma rv 34+4

Vierailija
15/31 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitsyliini: Kai sitä nyt jouluna saa kerran herkutella oikein kunnolla. En usko että yhdestä kerrasta on haittaa vauvan kannalta, kun sulla on ollut noin hyvät arvot.

Kävin äitipolilla. Käyrä edelleen ihan normaali. Verenpaineet oli ihan taivaassa, 171/116. Lääkäri uhkasi ottaa osastolle, mutta sain puhuttua itseni kotiin. Maanantaina sitten uudelleen käyrälle ja perjantaina ultraan. Kokoarvio oli 2.2kg. Sain nyt lääkityksen noihin paineisiin. Ja ehdottomasti täytyy vaan levätä, ei saa edes pyykkikonetta ladata :/ No se on kotona olon edellytys joten paras yrittää noudattaa...

Koittakaa muut saada nukuttua, edes sitten niitä lyhkäsiä päikkäreitä. Ei ole kiva jos unielka kasaantuu.

Sande87 34+1

16/31 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAnde...Miten sulla voi ollaoin korkeat paineet???? mulla meneekoko ajan siellä 45/100 jotain tollasta... Sulla on alapaineet samatku mun yläpaineet....

Sokereita täälläkin mittaillaan, jakävin viime viikolla äitipolilla ja oli onneksi ruokavaliolla pysynyt sen verran kurissa, että ei tarvitse ottaa lääkettä.

Mulla on varmaa meistä kaikista tullut eniten painoa:) n.17 kg on tullu... mutta jännä juttu, kun aloitin tuon ruokavalionon tullut vaan kuukaudessa 1,5 kg

Tuota joulua minäkin odotan, että mitenkähän käy kaikkiien herkkujen kanssa...

Viime torstaina tuli käytyä illalla supistusten takia synnärillä,kun ensin niitä tuli aamulla 10 min välein 2 tuntii ja siotten vielä illalla samoin... pelästyin jo, että syntyy, kun vasta joulun jälkeen olen valmis ottamaan hänet vastaan:) mutta ei kuulemma enää pidättele sitten.. saa tulla jos on tullakseen... Kuitenkin olen vielä täällä la ajan jälkee, kun nyt näin sanon:)

Vaquvan painoarvio oli viime viikolla 2500... eli ihan hyvä:)

HEi tytsyt....ei enää kauaa, kunalkaa meijän oma kuu.. Jokos jänskättää????

Kauhea, kun aikaon mennyt niiiiiin nopeasti, ettäjoulu on jo ovella ja sitten saakin alkaa odottelemaan, että kuka lähtee ensin:) IHME, että tammikuisia ei ole syntynyt yhtään vielä....

Noh...Voidaan paksusti:)

Ciira 35 tasan

Vierailija
17/31 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina olikin viimeinen käynti äippäpolilla ja kaikki oli hyvin. Tyttöä kun on seurattu nyt kasvun vuoksi kun vartalomitta ollut pieni. Nyt kaikki kasvut oli käyrillä, painoarvio tällä hetkellä 3100g! ja pään ympäryskin jo 33cm. Eli mulle kyllä alkais pikkuhiljaa tää kasvu jo piisaillakin :) Tulee muuten kova urakka jos yli 4kg:ksi ehtii..

Vauva oli jo tukevasti kiinnittynyt syvälle alas, opiskelija sitä päivitteli useampaan kertaan, että voi mahdoton kun se on jo alhaalla :) Kohdunsuu oli pahmeä ja 2,5 cm sormelle auki. Meinasivat että synnytys voi käynnistyä milloin vain. Toivon kuitenkin ettei ihan vielä..

Ciira: Ei sulla ole eniten meistä painoa tullut :) Mulla sitä on tullut jo vähän yli 20kg! Siitä huolimatta neuvolassa ei ole siitä paasattu, ihmetyttääkin miten ne osan neuvolatädit niin järkyttäviä paasaajia on kun eihän teillä ole painoa tullut lähellekään yhtä paljon kuin mulla. Tai sit niillä on vaan pipo hyvin tiukalla :(

Elisabet: Sain kuin sainkin aloitettua minäkin tämän vaatteiden pesu-urakan :) Villaiset on kaikki jo pesty ja nyt koneessa potkuhousuja, bodeja ja paitoja. Vieläkin tuntuu, etten tiedä mitä noista kannattaa esillä pitää ja mitä ei kun ekaa odottelee ja kokemusta ei ole. No, kaippa se vaavi mulle pikkuhiljaa sit näyttää että mikä hyvä ja mikä huono :)

Meillä ei muuten synnärille pääse täällä Oulussa ollenkaan enää tutustumaan henkilökuntapulan vuoksi. Ei niillä kuulemma ole mahdollisuutta irrottaa yhtä esittelemään paikkoja, ruuhka siis taitaa olla kova. Perhevalmennuskin meinattiin perua sikainfluenssan vuoksi mutta viime hetkellä päätettiinkin että pystytään järjestämään. Vaikka ei siitä mitään alytöntä hyötyä olekaan ollut.

Oulussa muuten vielä vierailukielto osastoille, myös isille. Synnytykseen sentään saa isä osallistua, jos on täysin terve. Toivon että tämä vierailukielto ehtisi loppua ennenkuin itsellä aika olla sairaalassa. En ole koskaan joutunut sairaalassa päivääkään olemaan, niin pikkuisen kauhistuttaa että siellä joutuisi nyt sitten monta päivää olemaan eikä edes omaa miestään näkisi..

Miten teillä on muissa sairaaloissa nuo vierailut? Onko niitä rajoitettu sikainfluenssan takia?

Sognatore 36+1

Vierailija
18/31 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma; ei ne neuvolassa olleet ollenkaan huolissaan tuosta huimailusta. Lääkäri meinasi, että liittyy jotenkin näihin minun koviin turvotuksiin ja verenkierron vilkastumiseen. Aika outo selitys? Terkkasi taas sitten oli sitä mieltä, että verenpaineita täytyy tarkkailla. Mulla olemassaan todella alhaiset paineet, lähtöpaineet oli 97 / 60. Nyt olivat 128 / 77, eli ihan normaalit. Painoa tullut täälläkin +17 kg. Silmäluomet, sormet ja jalat ihan turvoksissa.

Sognatore, sun tilanteesi kuulostaa todella jännältä. Viikkojakin kuitenkin jo mukavasti. Ihan pienimpiä puolipotkareita, kietaisupaitoja ja -bodeja tulee alkuun ainakin käytettyä. Sellaisia vauvan päällä pehmeitä ja helposti puettavia vaatteita. Ja ne raapimistumput on huippuhyvät. Ei pääse pikkuinen raapimaan itseään ennen ensimmäistä kynsien laikkaamista.

Täällä kanssa voidaan paksusti. Masu on nyt todellakin alkanut olla tiellä ja kyykistelemiset tuntuu raskailta. Napa on niin tiukalla että nahka kiiltää siitä kohti. Ihmettelen suuresti ettei ole iho vielä revennyt. Ihoöljyä meneekin ihan kiitettävästi. Vauva myös hikkailee useita kertoja päivässä ja hikka hakkaa kalsareita! Tytöille mahan muoto oli aivan toisenlainen. Nyt on tuossa edessä tuollainen kiinteä pallo.

Viikolla 36 olisi mulla meno joko äippäpolilla tilannekatsaukseen tai sitten neuvolalääkärille. Haluavat katsoa kohdunsuun tilanteen kun edellinen synnytys oli niin nopea. En kyllä oikein ymmärrä mitä hyötyä siitä on? Sairaalaan on kerettävä oli tilanne mikä hyvänsä.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kanssasisaret! Minä kanssa ihmettelen ettei yksikään tammikuun vauva ole vielä syntynyt.

Minsku rv 33 + 1

Vierailija
19/31 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten vauva on "virallisesti" taysiaikainen - jippii!

Sognatore - Ihanaa, etten ole ainut jolla on nailla viikoilla jattivauva! Meidan tyttelilla oli nimittain eilen (rv36+5) ultran mukaan painoa jo n. 3,4kg!!! *pyortyy* Siskot on olleet samaa kokoluokkaa syntyessaan (rv 40+ ja rv 41+), joten jos tama saa viela muhia "uunissa" 4-5 vkoa, niin menee kylla helposti 4kg raja rikki. Aaaaah..

Painosta oli puhetta. Mulle tullut alusta nyt n. 13-14kg. Turvotusta on vahan, lahinna jaloissa, muttei niin etta suuremmin vaikuttaisi painoon, luulen. Edellisista tuli 11-13kg kokonaisuudessaan, nyt viela siis kuukausi varmasti raskautta jaljella, eli voi viela noustakin. Nayttaa tosin etta painon nousu on nyt - onneksi - melkein pysahtynyt. Mulla paino putosi imettaessa vahan turhankin nopeasti, joten toivottavasti tallakaan kertaa ei tarvitse erikseen karistaa kiloja, vaan lahtevat omia aikojaan.

Sande - Raskausmyrkytys on pahimmillaan tosi, tosi vaarallinen juttu aidille ja vauvalle. Jos sinua patistellaan osastolle, niin sinuna menisin kylla jo. Noin hurjat verenpaineet vaativat tarkempaa tilanteen seuramista. Eivathan ne sinua vakisin sinne osastolle voi vieda, mutta jos vauvalle tapahtuu jotain, niin sitten harmittaisi kamalasti. Oma olo voi olla ihan ok, mutta vauvalle paineista on kuitenkin haittaa.

Eli eilen oli siis laakari, ja ensimmainen sisatarkastus. Kohdunkaula napakasti kiinni, eli vaikka kyseessa kolmonen ja harkkasuppareita - napakoitakin - on tullut jo rv 15 saakka, niin ei mitaan edistysta. Huoh. En halua synnyttaa ennen tammikuuta, mutta olisi kuitenkin mukavaa, jos vahan alkaisi jo tapahtumaan. Vaan ei. Edellisistakin tilanne oli sama ihan siihen saakka kun synnytys kaynnistyi, joten yliaikaisuus, here I come.. ;) Vauvan paa tosi alhaalla (vaikkei uudelleen synnyttajilla kiinnitykaan), ja silta se myos tuntuu. Masu on kunnon rantapallo, kaikkien tekee selvasti mieli sita taputella, arsyttavaa..

Larubia rv 36+6

Vierailija
20/31 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa keskiviikosta asti ja samaa vaivaa kuin näköjään täällä muillakin: verenpaine oli noussut torstain neuvoläkäynnille. Tosin viikonvaihde ja alkuviikko olikin ollut aika haipakkaa ja stressaavaa, etten kyllä yhtään ihmettele.

Neuvolassa paineet oli ekalla mittauksella 144/100 ja siitä kahdessa seuraavassa yläpaine vaan nousi mutta alapaine laski. Pissassa oli heikko plussa joten vein perjantaina uuden näytteen labraan, tulokset saan maanantaina. Olen paineita nyt kotona seuraillut ja ne ovat onneksi laskeneet, tänään sain jopa 128/77, vaikka oltiin reissattu Gigantissa ja Ikeassa ja muualla. En siis ole kovin huolissani asian suhteen, sillä käsittääkseni raskausmyrkytyksessä paineet ei palaudu välillä alas?

Hemppakin oli noussut kahdessa viikossa 109:stä 123:en, eli rautakuuri on auttanut. Sf-mitta menee tasaisesti hiukan yläkäyrän yläpuolella ja oli rv 34+3 34,5cm. Painoa tullut alusta 10kg, en tiedä paljonko siitä on tätä yleistä turvotusta joka tuntuu varsinkin käsissä ja jalkaterissä.

Tuo ostosreissu vaikka ottikin vähän koville, helpotti stressiä vauvantarvikkeiden suhteen. Nyt ainoa pakollinen mikä puuttuu ja pitää olla valmiina on turvakaukalo, jolla Fabio saadaan turvallisesti kotiin. Rottinkinen korisänky on tulossa vielä ennen joulua, joten pääsen sitten laittelemaan sinne ihania petivaatteita. Ikea muuten yllätti valikoimallaan, sieltä löytyi vaikka mitä vannasta vuodevaatteisiin ja harsoihin. Kivan näköisiä ja huomattavasti edullisempia kuin monessa muussa paikassa...

Onnea Larubialle "täysi-ikäisyydestä", hieno juttu! :)

Näköjään hyvin omanapaisissa tunnelmissa,

Jennuli 34+5