Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko elimistö lopettaa kokonaan alkoholin sietämisen?

Vierailija
06.12.2009 |

Imetyksistä ja muista on jo aikaa, mutta kovin vähän olen juonut sen jälkeen. Kesällä häissä join itseni iloiseen humalaan, ja seuraavana päivänä oli "normaali krapula". Sen jälkeen olen ehkä kaksi kertaa juonut yhden siiderin. Tässä sitten pari viikkoa sitten join puoli pulloa viiniä ja pari siideriä päälle, olin humalassa mutten erityisen kovassa ja join joka väliin vettä. Illalla olin syönyt hyvin ja baari-illan jälkeen söin puolikkaan pitsan ja join vettä. Seuraava päivä oli järkyttävin koskaan. Meinasin pyörtyä koko päivän, sydän löi tuhatta ja sataa..olo oli sanoinkuvaamaton, pelotti suorastaan. Ihan kuin kroppa olisi pettänyt kokonaan. Toivuin monta päivää.

Nyt perjantaina työpaikan pikkujouluissa join lasillisen viiniä ja toisen kuoharia. Seuraavaksi päiväksi tuli krapulaolo, piti tankata pastaa ja suklaata, heikotti koko päivän. Mikä mulla on? Onko jossain toimintahäiriötä? En todellakaan uskalla enää juoda mitään. Tiedän, että alkoholi on myrkkyä, mutta että näin pienestä tulee näin karmeita oloja..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollutkaan, olet voinut vaurioittaa maksaasi muilla tavoilla, ja se ei vaan enää kestä.Tai sitten et vaan enää muiistanut millainen krapula on.Ennen lapsia sitä on yleensä aikaa lojua sängyssä vaikka koko päivä baari-illan jälkeen, lasten saamisen jälkeen siihen arkeen on palattava vaikka miten olisit juhlinut edellisenä iltana.

Vierailija
2/10 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos käytät, olethan mittauttanut maksa-arvosi viime aikoina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhetessa krapulat kovenee ja krapulan saa helpommin. Itse saan aivan kauheita krapuloita nykyään kolmekymppisenä määristä, joista kaksikymppisenä oli vaan hieman väsy olo seuraavana päivänä. Ja krapulasta selviämiseen menee päiviä, ja oikeastaan koko seuraava työviikon olen aika väsynyt.

Vierailija
4/10 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi on myrkkyä ja lisää riskiä sairastua myös syöpään. Joten tosi harkitusti täytyy muutenkin käyttää.

On kyllä joku vakava verisairaus, johon liittyy alkoholin sietokyvyn menettäminen. En vaan nyt muista mikä. Voi olla kyllä ihan muutakin.

Vierailija
5/10 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja join tässä syksyllä 2 lasia viiniä ravintolassa ja seuraavana päivänä olo oli aivan karmiva, en ollut edes humalassa eli tuon kahden lasin juomiseen meni koko ilta. Seuraavana päivänä oksetti, tärisytti, pelotti ja aivan hirveä päänsärky. Eli ajattelin tästä lähin olla ilman tuota paria lasillistakaan, jos se kerran saa tuollaisen aikaiseksi. Tosin mietin itsekin olisiko jotakin muuta taustalla miksi tuollainen reaktio tuli.

Vierailija
6/10 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mun todella syytä mennä lääkäriin? Tuntuu todella hassulta selittää siellä syytä, miksi sinne tulen.. kun en kestä alkoholia;) Ikää on vielä alle 30v.

Mulla on hormonitoiminta ollut aika sekaisin, gynellä katsottu että asiat fyysisesti ok mutta ehkä yövalvomiset lapsen kanssa saaneet hormonitoiminnan sekaisin (menkat tulee epäsäännöllisesti). Voiko tällaisella olla vaikutusta, ei kai..?

Vierailija
7/10 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään koskaan lasiin sylkenyt,mutta nyt kun lasten saamisen aikana juominen on jäänyt tosi vähiin, mun kroppa ei kestä alkoholia enää juuri lainkaan. Olen ajatellut sen niin, että tämä on normaali olotila, sillä elimistöhän tottuu alkoholiin, niinkuin juopoilla, että mikään ei tunnu miltään. Eli elimistöä ei ole tarkoitettu myrkytettäväksi alkoholilla, on siis normaalia, että elimsitösi reagoi noin. Tämä alkoi nyt kuulostaa joltain raittiussaarnalta, mutta itse olen alkanut miettiä sitä, että miksi sen, että ei tule humalaan kun vastasuuresta määrästä, pitäisi olla normaali olotila?

Vierailija
8/10 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut kokonaan alkoholin käytön, koska jo siitä yhdestä viinilasillisesta ruuan kanssa tulee rytmihäiriöitä, päänsärkyä ja ahdistunut olo. Tosin en koskaan aiemminkaan ole kamalasti käyttänyt alkoholia, joten en sitä jää mitenkään kaipaamaankaan.

Vierailija
9/10 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi enää juoda käytännössä mitään, olo on aivan järkyttävä seuraavana päivänä. Teininä ja ehkä 22-vuotiaaksi asti join itseni humalaan satunnaisesti, eli joskus bileissä tai baarissa. En silloinkaan kovin usein. Sitten oli monta vuotta kun ei tullut juotua oikein yhtään alkoholia, koska en jaksanut baareja ja bileissä olin aina autolla.

No nyt kolmekymppisenä tekis välillä mieli ottaa lasi viiniä. Tai vaikka skumppalasi kavereiden kanssa kesällä. Mutta ei, kroppa ei kestä. Mitä ihmettä, miksi ei??

Välillä on tullut jo juodessa huono olo, siis vaikka 4 huikkaa siideriä ja alkaa vähän öklöttää, tulee päänsärkyä. Aluksi en yhdistänyt sitä alkoholiin, koska määrät oli niin minimaalisia. Ajattelin että oon syönyt jotain huonoa. Mutta tää on toistunut monta kertaa ja nyt tein sitten testin. Join kotona kahden shotin eli yhteensä 8cl verran alkoholia (viskiä) illalla. En tullut humalaan, muttei tullut ihan hirveä olokaan, vähän kyllä sellanen että huimaa ja lepäilin sohvalla, onneksi en tehnyt testiä missään muualla kuin kotona omassa rauhassa.

Seuraavana päivänä meni KOKO PÄIVÄ TOIPUA, olo ihan hirveä, kuin olisin katujyrän alle. Oksetti, pyörrytti, vatsa ripulilla, tärisytti, halusin vaan mennä nukkumaan.

Että vissiin oon muuttunut liian herkäksi alkoholille jossain tossa 20-30 vuotiaana. Harmittaa vähän, mutta minkäs teet. En uskalla testata uudestaan, oli ihan hirveä olo...

Vierailija
10/10 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.