Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostat valmista graavilohta?

Vierailija
06.12.2009 |

Maksat aika törkeän paljon silkasta suolasta. Etkö voi kotona suolata sitä kalaa? Vai onko suolan ripottelu kalalle liian vaikea gourmethomma? XDDD

Graavilohi muuten säilyy ihan perhanan kauan. Sitä voi säilyttää pakastimessa. Jäisestä graavilohesta vuolluista siivuista tulee kaiken lisäksi juuri sopivan ohuita.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä graavattua kalaa.

Vierailija
2/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus jos ostan, se johtuu siitä että olen meidän perheessä ainoa graavilohen syöjä, ja niissä valmiissa paketeissa on sopivan vähän. Jos tuosta meidän lähikaupasta ostaa maustamatonta lohta niin se myydään n. kilon paketeissa.

Sen sijaan ostan niitä kylmäsavustettuja useinkin, koska en tiedä miten kylmäsavustetaan kalaa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee graavilohen itse.

Vierailija
4/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevän pienissä paketeissa (100g), riittää just sopivasti mun tarpeeseen. Ei kaada mun taloutta, mitä maksaako sekin paketti jotain 2,89e mitä yleensä ostan. HUI KAUHIAA!

Vierailija
5/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiteen euroon mitä paketti maksaa.

Vierailija
6/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi olen taloudessamme ainoa, joka sitä syö.

Miksi en ostaisi graavilohta valmiina kun se on niin helppoa? En todellakaan jaksa laittaa tikkua ristiin sen vuoksi, että säästäisin vuositasolla euron tai pari.

Vierailija
7/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat saippuaa kun voit tehdä itse, miksi maksaa vedestä?

Vierailija
8/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi valmista usein tulee ostettua.

Vierailija
9/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaisin toki suolata kalan kotona, mutta siinä on mielestäni aika iso vaiva kun se pitää fileoida, siivuttaa, suolata ja sitten paketoida jääkaappii odottamaan että suola imeytyy ja se vie siellä tilaa ja haisee.

Vierailija
10/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat saippuaa kun voit tehdä itse, miksi maksaa vedestä?

Kalan saa suolattua parissa minuutissa, sen ostaminen valmiina on kuin leivän ostaminen valmiiksi voideltuna.

Vierailija
11/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaadu talous parinkympin valmiiksi graavattuun loheen. Olen löytänyt tuotteen, joka on todella hyvää. En jaksa itse nähdä vaivaa kalan suolaamiseen, koska muiden jouluruokien valmistelemiseen menee ihan tarpeeksi aikaa. Mutta ymmärrän ap:n perisuomalaisen kateuden, jos hänellä ei varaa ostaa valmiiksi tehtyä ja toisilla on.

Vierailija
12/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt tuotteen, joka on todella hyvää.

Mäkin olen utelias?

Vierailija
13/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen meillä ainoa joka sitä syö ja minäkin syön sitä harvoin ja vähän. Osaan kyllä, mutten näe mitenkään järjelliseksi ajankäytöksi alkaa graavaamaan kalaa kahta siivua varten. Jos graavaisin koko vuoden kalat kerralla ja pakastaisin, voisin graavata peräti 4-10 siivullisen verran kalaa.

En osta siis edes valmispakkauksia, niissäkin on minulle liikaa. Ostan tiskistä tai sitten en ollenkaan, jos syömme vanhemmillani jouluna.

Vierailija
14/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

graavataan itse ja moni kylän mummelikin pyytää meidän isäntää graavaamaan kalat.

Ja mitä siihen graavin pakastamiseen tulee.. huoh...elkää pilatko hyvää kalaa, ostakaa ( terottakaa)veitset paremmin niin saatte ohutta siivua.

T: Kalamestarin vaimo.

Vierailija
15/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat valmista graavilohta?

Siksi, etten osaa taidokkaasti fileerata kalaa ohuiksi fileiksi. Maksan siitä että joku tekee sen puolestani. Talouteni ei kaadu valmiiden graavilohiviipaleiden ostamisesta pari kertaa vuodessa: jouluna ja juhannuksena :)

Kysymys ap:lle: ostatko kaupasta leipää? Jos niin miksi? Sinähän voisit ostaa leiväntekoainekset ja leipoa leivät itse?

Vierailija
16/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat aika törkeän paljon silkasta suolasta. Etkö voi kotona suolata sitä kalaa? Vai onko suolan ripottelu kalalle liian vaikea gourmethomma? XDDD

Graavilohi muuten säilyy ihan perhanan kauan. Sitä voi säilyttää pakastimessa. Jäisestä graavilohesta vuolluista siivuista tulee kaiken lisäksi juuri sopivan ohuita.

lisäksi mieheni suhtautuu epäluuloisesti itse graavattuun kalaan, joka useimmiten sitten jääkin kokonaan minun syötäväkseni.

Määrällisesti meillä syödään graavikalaa hyvin vähän, etenkin nyt kun olen raskaana. Kun asuin yksin, graavasin aina itse.

Vierailija
17/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalan saa suolattua parissa minuutissa, sen ostaminen valmiina on kuin leivän ostaminen valmiiksi voideltuna.

viimeksi perjantaina, kun tuli tukka putkella lähtö kotoa ja matkan varrella ostin täytetyn ruisleivän.

Vierailija
18/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse tehty on terveellisempää ja parempaa koska siinä on riittävästi suolaa mikä kypsyttää sen ja tappaa kaikki kalassa olevat bakteerit. Itse en uskalla edes arvailla mitä kaikkea on teollisesti valmistetussa kalassa. Ainakin lisäaineita

Vierailija
19/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osta valmista, leivon itse ;)

Vierailija
20/44 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykataan enemman kylmasavustetusta, sita taas on vaikeampi tehda itse...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi