Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopettaisitteko jo tuon alle 1v hoitoon viennin paheksumisen!

Vierailija
15.11.2009 |

Miten tuosta aina jaksetaan tapella, että alle 1v on liian pieni hoitoon ja ois parempi, että näkis kotona nälkää kun ei saa viedä pientä hoitoon, jotta pääsis töihin eikä voi hakea sossusta kun se on perisynti nro 1 täällä.

Ihan oikeesti, syitä on monia laittaa lapsi hoitoon alle 1v ikäisenä. Meidän tyttö meni 8kk iässä (kamala sentään) pph:lle, koska minä sairastuin vakavasti. Niin ajatelkaas, joutui ihan virikehoitoon. Hoitaja oli aivan ihana ja nyt tyttö on aivan samanlainen kun nämä, jotka ovat olleet kotona sen 3v tai koko ikänsä ennen koulua. Tyttömme on nyt 8v.

Mitenköhän ennen sitten lapsista tuli täysjärkisiä kun äippäloma kesti vaan muutaman kuukauden ja sit vauva laitettiin hoitoon.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on ihan eri olla perhepäivähoitajalla kuin päiväkodissa.

Ja on ihan eri asia olla siellä muutamia tunteja kuin yli 10 tuntia.

Minäkin jouduin viime talvena pitämään kuopusta päiväkodissa, vaikka olin kotona sairauslomalla. Minä sairastuin vakavasti ja olin liikuntakyvytön.

Mieheni otti vapaata töistä ja hoiti koko kodin, lapset ja etänä sitten pari tuntia päivässä töitään.

Ja meidän lapsi oli 4,5-vuotias kun tämä tapahtui. Siihen asti oli ollut kotona.

Ikinä en laittaisi 8-kuista mistään syystä kodin ulkopuolelle hoitoon. Aina saa hoitajan jos haluaa.

Vierailija
2/3 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asia on tärkeä! On olemassa poikkeuksia (kuten on jo puhuttu) mutta yleisesti ottaen tilanne on huolestuttava.

Olen jopa aivan varma, että jos vanhemmille maksettaisiin saman verran rahaa kun he ansaitsisivat töissä, moni veisi lapsen hoitoon sen eka vuoden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kk pph:lle. Hoitajaa emme kotiin saaneet ja itse palkattuna olis maksanut liikaa. Mies pystyi tekemään tuolloin lyhyempiä päiviä ja tyttö oli 6-7tuntia hoidossa neljä päivää viikossa. Mies hoiti tytön melkeinpä kokonaan, minä olin sairaalassa.

Tuskin kaikki vie pientä päiväkotiin, ainakin minun tuntemani tutut ovat vieneet 1v tai alle pph:lle, jos on ollut pakko mennä töihin syystä tai toisesta.

ap