Onko muita jotka eivät ole ikinä katsonneet Tuntematonta saatikka
Kommentit (63)
jättäminen kenestäkään tyhmää tai viisasta tee. Sivistyneeksi lukemalla pääsee, mutta sivistynytkin voi olla tyhmä ja sivistymäton viisas.
Miehet saa olla aivottomia, mutta kukaan nainen ei tai häpäisee sukupuolensa? Kai ihmisellä nyt on oikeus valita miten elämänsä elää. Nainen saa myös valita elämän, jossa ei opiskele, ei mene töihin, menee nuorena naimisiin, tekee liudan lapsia ja elää kotiäitinä. Hän on yhtä arvokas nainen kuin lasikaton rikkonut edelläkävijänainenkin.Feministi
Nuorena naimisiin mennyt 5 lapsen kotiäiti voi tahtoessaan olla pohtiva, sivistystä arvostava ja yhteiskunnasta kiinnostunut. Ei se aivottomuutta tarkoita.
Kirja kertoo elävästi pensasneuvostoliittolaisten seikkailuista kohti pohjolan kaunista impeä. Honkajoki tarjoaa omat vastineensa, jousipyssyn ja veripalvelusta saamansa veren.
Aika velikultia.
Historia ei tosiaankaan kiinnosta. Muistan kun koulussa tankattiin vuosilukuja ym. ja ei ne vaan pysyneet päässäni millään. En ole enää vuosiin lukenut mitään mitä ei ole pakko.
En ole tainnut lukea koskaan minkään suomalaisen kirjailijan kirjaa, tai ainakaan kouluaikojen jälkeen. En tykkää lukea kurjuudesta.
Historia ei tosiaankaan kiinnosta. Muistan kun koulussa tankattiin vuosilukuja ym. ja ei ne vaan pysyneet päässäni millään. En ole enää vuosiin lukenut mitään mitä ei ole pakko.
En ole tainnut lukea koskaan minkään suomalaisen kirjailijan kirjaa, tai ainakaan kouluaikojen jälkeen. En tykkää lukea kurjuudesta.
niin pensasneuvostoliittolainen Honkajoen mukaan.:)
Ja onhan siellä paljon legendaarisia lausahduksia kuten "mennääs tuon suon yli niin, että heilahtaa".
Ne hahmot.:) Ei oikeassa elämässä voisi osua samaan porukkaan niin montaa persoonaa ja sanaseppoa.
: ei helvetti näitä urpoja riittää :D ...ei siis ihme, että sitä kurjuutta täällä piisaa
kuitenkin nykyaikaa. Menneisyys saa pysyä menneisyytenä.
Miehet saa olla aivottomia, mutta kukaan nainen ei tai häpäisee sukupuolensa? Kai ihmisellä nyt on oikeus valita miten elämänsä elää. Nainen saa myös valita elämän, jossa ei opiskele, ei mene töihin, menee nuorena naimisiin, tekee liudan lapsia ja elää kotiäitinä. Hän on yhtä arvokas nainen kuin lasikaton rikkonut edelläkävijänainenkin.Feministi
Nuorena naimisiin mennyt 5 lapsen kotiäiti voi tahtoessaan olla pohtiva, sivistystä arvostava ja yhteiskunnasta kiinnostunut. Ei se aivottomuutta tarkoita.
ihmisellä on oikeus olla MYÖS aivoton.
kuitenkin nykyaikaa. Menneisyys saa pysyä menneisyytenä.
Nykyisyys on menneen toisintoa. Lukemalla historiaa voi ennustaa tulevaa ja todennäköisyyksiä. Ihan arkeenkin vaikuttaa, kun tietää vaikkapa laman pitkän matkan vaikutukset...
ihmisellä on oikeus olla MYÖS aivoton.
[/quote]
Nykyisyys on menneen toisintoa. Lukemalla historiaa voi ennustaa tulevaa ja todennäköisyyksiä. Ihan arkeenkin vaikuttaa, kun tietää vaikkapa laman pitkän matkan vaikutukset...
[/quote]
Ei minun tarvitse ennustaa tulevaa. Elän hyvin pitkälle tässä päivässä, en jaksa murehtia menneestä enkä tulevasta.
blondi?
Ei minun tarvitse ennustaa tulevaa. Elän hyvin pitkälle tässä päivässä, en jaksa murehtia menneestä enkä tulevasta.
Siis olet niitä ihmisiä, jotka eivät suunnittele asunnon järkevää ostoajankohtaa, ottavat lainansa ensimmäisestä mahdollisesta pankista huonolla korolla? esimerkkejähän riittää.
Siis olet niitä ihmisiä, jotka eivät suunnittele asunnon järkevää ostoajankohtaa, ottavat lainansa ensimmäisestä mahdollisesta pankista huonolla korolla? esimerkkejähän riittää.
Toki olen kiinnostunut asioista, mitkä koskettavat elämääni, mutta en ota turhaa stressiä asioista. Ei minulla kyllä olisi aikaakaan seurata kaiken maailman asioita. Arjen pyöritykseen menee ihan kaikki vähäinen vapaa-aikani.
Kotimaista kirjallisuutta en ole pahemmin lukenut. Olen kuitenkin paneutunut historiallisiin faktoihin ja aktiivisesti hankkinut tietoa entisajoista ja nykypäivästä. Myös tulevaisuus kiinnostaa.
Fiktiiviset tarinat olen jättänyt toisten luettaviksi. Minua kiinnostavat oikeat tositarinat, eivät kirjailijoiden luomat hahmot ja tapahtumat.
Minusta historiantietämys on melko heikoissa kantimissa, jos tietonsa on ammentanut vain tarinankertojien opuksista.
Se, että ei halua katsoa tunteisiin vetoavia sotaelokuvia tai lukea romaaneja, ei kai tarkoita, ettei voisi suomen historiaa tuneta?
Tai etten tietäisi oman sukuni kaatuneiden j eloon jääneiden surullisia tarinoita?
Maailma on täynnä surullisia ihmiskohtaloita todellisuudessakin, en vain halua fiktiivisten hahmojen takia kokea lisäahdistusta.
Onko Tuntemattoman sotilaan katsominen teille joku puhdistava rituaali, jonka jälkeen tunnette olevanne hyviä ja isänmaallisia?
Enkä halua lukea tai katsoa.
Saan sotaelokuvista hirveän ahdistuksen päiväkausiksi.Mieti niitä nuoria poikia ja miehiä, jotka viettivät elämänsä parhaat vuodet puolustamassa tätä maata. Elossa olevat näkevät painajaisia yhä.
-11
En ymmärrä tätä haukkumista niitä kohtaan, ketkä eivät ole sitä katsoneet. Ihan kuin maailmassa ei olisi muuta sivistävää lainkaan.
Arvaan että näilläkin Tuntematon sotilas-fanaatikoilla on muu ohjelmamaku "Maikkarin" amerikkalaista hömppää yms.
Lukukokemus oli hyvä ja avartava.