meillä lapsia EI vauvana muiden hoitoon.
esikoinen meni päiväkotiin 3-vuotiaana. siihen asti hoidimme vuorotellen kotona, kaksi opiskelijaa opiskelijoiden minimituloilla.
nyt kuopuskin saa olla kotona 3 vuotta. mies tienaa nettona himpun päälle 2000e. meillä on asuntolaina, asutaan pk-seudulla. puolet miehen palkasta menee asumiseen. lopuilla pärjää kyllä (lapsilisät, minun minimipäiväraha). en voi käsittää kuinka muka muut eivät kykene itse lapsiaan hoitamaan! me emme edes ole mitenkään varakkaita! naapuri tienaa FAKTANA sen 5000e nettona kuussa, ja vauvana jo lapset laitetaan päiväkotiin. ai-van käsittämätöntä!
Kommentit (10)
Oletteko valmistuneet kohtuuajassa? Nautitteko sentin venyttämisestä?
Oletteko valmistuneet kohtuuajassa? Nautitteko sentin venyttämisestä?
mies sai maisterin paperit kolmekymppisenä, minä valmistuin tahollani samoihin aikoihin (AMK).
ap
helppohan teidän on olla! Ei ole kauheita velkojakaan :) Kyllä mekin pärjättäis miehen kanssa vuokralla jos vielä olisi säännölliset tulot, ei velkoja yms. Tällä hetkellä on meillä vielä paljon velkaa, ainoat säännölliset tulot on minun minimiäitiyspäiväraha, lapsilisä + se muutama kymppi kotihoidontukea esikoisesta. Mutta eiköhän me sinnitellä siihen että kuopus on kuitenkin vuoden, mielellään menen töihin vasta kun on 2, pahimmassa tapauksessa minun pitää tosiaan etsiä töitä jo keväällä. Sen näkee sitten lähempänä.
helppohan teidän on olla! Ei ole kauheita velkojakaan :) Kyllä mekin pärjättäis miehen kanssa vuokralla jos vielä olisi säännölliset tulot, ei velkoja yms. Tällä hetkellä on meillä vielä paljon velkaa, ainoat säännölliset tulot on minun minimiäitiyspäiväraha, lapsilisä + se muutama kymppi kotihoidontukea esikoisesta. Mutta eiköhän me sinnitellä siihen että kuopus on kuitenkin vuoden, mielellään menen töihin vasta kun on 2, pahimmassa tapauksessa minun pitää tosiaan etsiä töitä jo keväällä. Sen näkee sitten lähempänä.
ja saan minäkin minimipäivärahaa. kyllä tämä toimii, silkkaa matematiikkaa.
ap
Miten sen nyt muotoilisi?
Koska TE tulette toimeen teidän tuloilla, teidän tilanteessa, niin meillä kaikilla on samat TAI vähintään paremmat saumat -ollaan vaan niin huonoja ja itsekäitä!
Aamen, heittele sielä kiviä.
Terkuin toinen kotiäiti.
toivottavasti sulla on ammatti joka saa töitä kun vaan lampsii työpaikalle!
Me veimme lapsen alle 1v hoitoon, ja vaikka kukaan ei tunnu uskovan, niin taloudellisten syiden vuoksi. Meille oli kaatunut velkoja päälle, myöskin ilman meidän syytä, joten säilyttääksemme luottotietomme ei ollut muita vaihtoehtoja. Niillä tuloilla emme olisi edes maksaneet laskuja, ja sossusta ei mitään saa jos velkoihin menee tulot, ne ei ole menoja.
ettei ap:lla miehensä kanssa ole kauheita velkoja, lukiko velan määrä jossakin?
Itse myös ajattelin olla kotona kunnes lapsi on 2 vuotias tai pidempään, sen näkee sitten.
Minimituen saan ja siinä se, mutta kyllä sillä pärjätään ihan hyvin ja asuntolainaa lyhennetään. Opiskelijana tottui elämään vähän pienemillä rahoilla, niin ei ole nytkään ollut mitään ongelmia rahojen suhteen.
toivottavasti sulla on ammatti joka saa töitä kun vaan lampsii työpaikalle!
samoin minulla. töitä löytyy aina.
ja jos emme saisi jostain syystä töitä, asunto menisi myyntiin ja muuttaisimme vuokralle.
ja asuntovelkaa jäljellä 70 000e
ap
Haluan kyllä olla lasteni kanssa, mutta kotona oleminen ei vain sovi minulle. En kestä.
Onneksi miehellä vuorotyö, joten lapset hoidossa 2-3 krt/vko.