Maksatteko isovanhemmille jouluateriasta?
Meidät on pyydetty syömään ja nyt mies totesi että osallistuvat veljensä kanssa kustannuksiin. Tuntuu hölmöltä kun vain käymme syömässä emme oleskele koko joulua. Vai onko yleisesti tapana tehdä näin? Ei se meillä rahasta ole kiinni tai voisinhan tarjoutua laittamaan itse jotain myös mutta luulen ettei mun pöperöt kelpaa.. Veljen perhe myöskin vain päivän reissun tekevät eivät jää passattavaksi koko jouluksi jolloin kyllä ymmärtäisin että osallistutaan kustannuksiin. Mutta mites muilla? Mä en ole koskaan kuullutkaan. Jos ite kutsun ruokavieraita en kyllä ole maksua pyytämässä.
Kommentit (25)
en edes mieti etteikö tehtäis näin. Me maksetaan ja sillä hyvä. Ei nyt paljoa mutta kuitenkin. Ite en pyytäis /ottais rahaa isovanhemmilta mutta paljon on lähinnä ruokaa ja leipomuksia saatu vuosien varrella anopilta. Olen ihan valmis osallistumaan kustannuksiin mutta kuitenkin mietin kuinka yleistä tämä on. Aikaisempina vuosina ei ole ollut rahasta puhetta. Viime jouluna meillä söivät appivanhemmmat ja veli perheineen. Toki toivat puoli jääkaapillista ruokaa tullessaaan vaikka sanoin että meillä on ihan samoja pöperöitä kaapit täynnä.
me maksetaan mitä me joulupöytään tuodaan ja appivanhemmat oman osuutensa. Koska meillä on parempi taloudellinen tilanne, me hoidetan juomat.
Tuo maksu on aivan ok, jos appivanhempasi tiukoilla taloudellisesti (muuten vähän outoa). Ja sitäpaitsi, jos heidän poikansa ovat päättäneet noin tehdä, niin voit antaa sen tapahtua ja olla puuttumatta asiaan.
en olekaan puuttunut asiaan kyselen vain teettekö muut näin. Mies sanoi että tekevät niin ja minä että jaahas no sitten:)ap joka toivoo että tämä tuli selväks..
maksaa jouluateriasta. Siis että rahaa annetaan omille vanhemmille ruuasta. Ei kai heiltäkään rahaa pyydetä kun tulevat kyläilemään ja syövät vai tuovatko mukanaan omat eväät. Merkillistä on tämä suomalainen yhteisöllisyys, huh huh.
heillekin samalla kun teen meillekin.
Jos menisin heille syömään niin maksaisin.