Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaisitko pyytää kaverin lääkärimieheltä reseptiä?

Vierailija
05.12.2009 |

Mulla iski virtsatietulehdus. Erittäin hyvän ystäväni mies on lääkäri. Tekisi mieli soittaa aamulla ja kysyä, josko hän voisi kirjoittaa reseptin, ettei tarvitsi mennä päivystykseen jonottamaan. Kuitenkin tuntuu, etten kehtaa tai etten saa häiritä häntä tällaisella asialla...

Inhottavaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyytäisit puhelinreseptiä? Oletteko pikkupaikkakunnalla vai isossa kaupungissa? Ainakin isoissa kaupungeissa on apteekkejakin myöhään auki... tosin huomenna itsenäisyyspäivä, joten en tiedä onko tänään poikkeus..

Vierailija
42/48 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aina tartte sitä pissinäytettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läääkäri ja tarkistin juuri uusimmasta käypä hoito -suosituksesta, että pissanäytettä ei enää oteta, mikäli potilas perusterve ja tyypilliset oireet.

Mutta anyways, itseäni ainakin rasittaa reseptin pyytäjät.

Vierailija
44/48 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki esim. parhaille ystäville / sukulaisille olen hätätilanteessa kirjoittanut esim. antibioottia silmätulehdukseen jne. Mutta huomaan, että fiksut ystävät eivät koskaan pyydä reseptejä. Sitten valitettavasti on näitä puolituttuja, jotka eivät muuten ole yhteydessä kuin silloin kun kaipaavat reseptiä tai jopa sairauslomaa lääkäriltä. No kenellekään tutulle en ole koskaan SVA:ta kirjoittanut ja olen aina kyllä imoittanut, että ei tarvitse uudelleen pyytää...

Vierailija
45/48 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vaivaamaan ystävän lääkärimiestä.

Itse vain lähimmille sukulaisille olen kirjoitellut reseptejä. Minulla on veli, joka aina soittaessaan minulle on vailla lääketieteellistä diagnoosia, hoito-ohjetta tai reseptiä. Koskaan ei muuta asiaa ei ole! Siskoni taas ei koskaan pyydä mitään reseptejä, tai no Tamiflut kirjoitin heidän perheelleen varalle etukäteen. Miehen siskon perheelle joskus olen yskänlääkereseptiä soitellut apteekkiin, miehen siskon mies on joskus esitellut pakaransa paisetta (!) mutta en ottanut siihen mitään kantaa.

Eli lääkärinä toivoisin, että pyytäisit sen reseptin tk:sta. Sinun ei tosiaankaan tarvitse mennä antamaan sinne näytettä, vaan reseptin voit saada ihan oireiden perusteella ja ilman vastaanottoa.

Vierailija
46/48 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee niin, että kirjoittaa kyllä reseptejä välillä, mutta laittaa ne suoraan keskussairaalan potilastietoihin, sitä kautta kun muillekin reseptit kirjoitetaan. siellä sitten näkyy kaikki kirjoitetut reseptit vaikka kun tyyppi menee seuraavan kerran ko sairaalaan. mun mielestä hyvä!

Vierailija
47/48 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydän ehkä kerran vuodessa siltä reseptin, viimeksi silmätulehdukseen, yleensä virtsatieinfektioon.

Järkevämpää se siltä on pyytää, kun mennä jonottamaan moneksi tunniksi tk:hon ja viemään turhaan lääkäriaika.

Te, joita reseptinkyselijät ärsyttävät, niin kyselläänkö teiltä paljonkin niitä reseptejä? Onko sekin tosiaan ärsyttävää, jos joku hyvä tuttu soittaa ja pyytää vaikka virtsikseen puhelinreseptiä suoraan apteekkiin?

Vierailija
48/48 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että soittaisin terveysasemalle ja pyytäisin reseptin. Jälkikäteen sanoisin ystävälleni, että minulla oli vti ja mietin kehtaako mieheltäsi pyytää reseptiä, mutta kävinkin terveysasemalla. Siitä näet sitten kaverin reaktion. Mikäli sanoo, että toki olisit voinut häneltä kysyä, tiedät sen seuraavalla kerralla. Itse olen kasvatustieteen asiantuntija ja minulta kysytään usein neuvoja lapsenhoitoon liittyen. Minua pidetään myös lapsenhoitajaksi ensimmäisenä vaihtoehtona, jos lapselle ei saada hoitajaa. Ystäviä autan mielelläni. Hääjuhlissa yms olen tehnyt selväksi etten ole lasten viihdyttäjä.