Mitä ihmettä viedä päiväkodin tädeille, kun ei halua viedä ainaista suklaata....
Minä en ymmärrä niitä, jotka vievät suklaata tai jonkun kahvikakun "kahvihuoneeseen", kun ne pk:n tädit saavat niitä varmaan tolkuttomasti joulun alla....samoin kahvipaketti, kynttilät tms tuntuvat niin tylsiltä.
Mikä olisi pieni mutta henkilökohtainen juttu? Minusta vaan tuntuu niin typerältä viedä servettinippu, kynttilä tai joku piparimuotti, en kertakaikkiaan keksi MITÄÄN. Kukkakin on niin tuikitavallinen... ehkä pitää olla tänä vuonna viemättä, kun tuntuu ettei ideoita ole.
Kommentit (23)
Entäs jos vanhemmat yhdessä keräävät "kolehdin" jolla ostetaan opelle lahjakortti vaikka Stockalle? Kai vanhempaintoimikuntia yhä on? eli he voisivat huolehtia "kolehdin" keräämisestä ja lahjakortin ostamisesta. Kaikki pieni tilpehööri ei välttämättä ilahduta, mutta yhdessä saisi sellaisen potin aikaan että lahjakortin voisi ostaa.
itse metallilangasta ja kirkkaista muovipalloista opettajilleen sellaisen joulusydämen, jonka voi laittaa kuuseen tai johonkin koristeeksi muulloinkin. Tykkäsivät kun oli itse tehnyt, pienempänä toki vähän autoin...
Olen itse saanut (ja antanut) lahjakortteja kahvilaan. 5€ riittää kahviin ja leivokseen. Mukaan itsetehty kortti, niin luulisi kelpaavan kelle vaan!?
Arvostan eniten itsetehtyjä kortteja ja kauniita kiitoksia. Säilytystiloja meillä on niukasti, joten siksi pidän eniten juuri "kuluvista" lahjoista. Vaikka suklaa, kynttilät, servetit, kahvi ja kukat ovat tavallisia, ne ovat aina kivoja!
ja sain viime vuonna ihanan Mauri Kunnaksen mukin missä on oman nimen kirjain ja siihen liittyvä runo. Se on mun lempimuki kotona. Olen ostanut kyseistä mukia itsekin lahjaksi muille.
ja mieluisimmat lahjat on olleet
-leffalippu
-itsetehdyt kortit
-kuuseen laitettavat koristeet
en suosittele
-suklaata (kaikki ei tykkää, esim. itse en syö ollenkaan)
-tuikkukipot yms,pienet koriste-esineet (niitä nimitäin kertyy helposti ja kun yleensä kaikki on erilaisia..
-joulukahvit ja teet( näistä en esim.itse pidä, ovat jääneet aina juomatta:(
miksi ylipäätään pitää mitään viedä? Minulla on kaksi lasta, molemmat eri ryhmissä ja molempien ryhmissä 3 tätiä eli jos ostaisi jokaiselle 5e:n lahjan se tekisi on 6 x 5 e = 30e ja siihen ei ole varaa, kun mieskin on työttömänä. Emme siis anna mitään. Saavathan he palkan työstään. Eikä siis todellakaan tarkoita, ettenkö arvostaisi päiväkodin henkilökuntaa - päinvastoin! Loistavia tapauksia.
Me askarrellaan yhdessä joulukortit jossa on tytön kuva. Mukaan kuoreen menee pieni olkikoriste. Isompiin ei ole varaa ja hoitajia on tosi paljon...
Itse hoidan vanhuksia, olis aika ylläripylläri jos joku omainen antaisi meille joululahjaksi kuvan mummostaan.
joskus olen vienyt jotain yhteistä, joten keittiö ja siivouskin on saanut osansa
Keväällä vein korin, jossa oli aamulta tuoreet pullat (leipomosta), President kahvia, suklaata ja kukka kahvihuoneeseen. Kiittivät kovasti ja tuntuivat pitäneen. Täällä näitä mun viemisiä arvosteltiin kyllä huonoiksi. (Mikä näille av-mammoille sitten kelpais?! Keväisinkin näitä samoja asioita yleensä mietitään...)
Jouluksi olemme vieneet joskus pienet kukat (meillä on kaksi lasta samassa päiväkodissa, molempien ryhmissä on 3 muistettavaa aikuista). Keittiöhenkilökuntaakin olen muistanut, kun olen joutunut olemaan paljon tekemisissä heidän kanssaan kun lapsillamme on vaikeita allergioita.
Kivat heijastimet vietiin joskus, en enää muista mistä ne ostimme. Joskus olemme vieneet ns. villapohjasukkia. Lapset ovat näihin lahjoihin sitten askarrelleet kortin/kortit.
Annan mielelläni lahjoja, siksi myös päiväkodin henkilökunta saa osansa. Olen itsekin töissä alalla, jossa saan keväisin ja syksyisin muistamisia, koskaan en ole ollut tyytymätön saamisiini, aina se mieltä lämmittää.
No suklaa,kahvi ja tee on AINA ok, koska ne voi jakaa siellä töissä muillekkin,viedä kotiin ja syödä/juoda tai antaa eteenpäin ;D
Kaikki kipot ja mukit on valitettavasti (niin kivoja ja ajateltuja kuin ovatkin) "turhia",mulla on 12v töitä VASTA takana ja kaapit kippoja täynnä :)
Mä tykkään eniten:
-itse askarrellusta kortista,nämä säästän AINA,mulla on oma kansio näitä varten ja joskus vilkaisen kortteja ja muistelen kivoja lapsia :)
-itse askarreltu joku pikkujuttu,esim. mä olen saanut just joulukoristeita,heijastimia,käsirenkaan yms
-kukka. Nämä saa esille,mutta ei tule pahaa mieltä roskiin laittaessa,ne kun kuihtuu aikanaaan
tänä vuonna kotonaleivotut herkulliset joululimput sekä pienet joulukynttilät.
antamiani ja saamiani juttja ovat olleet
heijastimet, leffaliput, glögi/viinipullot, kahvi/tee/suklaa, pienet herkkukorit, joskus joku perhe on antanut Iittalan/Arabian/Pentikin astian, joskus koko ryhmä on kerännyt rahaa lahjakorttiin, joskus joku idearikas on väsännyt kesän rentoutumispakkauksen tyyliin hyttysmyrkky/läpsysandaalit/naistenlehti -tämä on toki kesävinkki.
Keväällä kivoja ovat myös erilaiset kukat, varsinkin pihaan istutettavat.
Lisäksi on sitten tallessa iso joukko lasten ja äitien askarteluja.
ja tänä vuonna omat lapseni vie hoitajille suklaakarkkeja, omahoitaja saa lyhdyn jonka sisällä samaisia suklaakarkkeja.
Itse haluisin myös samanlaisen lahjan jos jotain annetaan. Minulle tärkeintä on vaan muistaminen, ei se mitä annetaan, se voi olla ihan vaan vaikka kortti.
me ollaan kaikki erilaisia, joku ei juo kahvia, toinen ei viiniä, joku on allerginen suklaalle joku kukille. Tää on aina niin vaikeeta mutta jos ei jotain pysty syömään tai juomaan niin sen voi varmaan antaa eteenpäin.
Älkää ottako tästä ongelmaa.
lasten parissa töissä, en kuitenkaan päiväkodissa. Itse arvostan esim kynttilöitä. Viime vuona sain yhdeltä lapselta kuvioidun tiskirätin, joka oli ihanan erilainen. Koriste-esineitä en suosittele. Niitä kertyy vuosien mittaan PALJON, eikä oikein ole tilaakaan niille.. Heijastin on kanssa hyvä idea. Lapsihan voi vaikka askarrella heijastimen itse. Askarteluhuopaa, johon liimataan/ ommellaan heijastinkangasta. Kiva idea siis :)