Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on joulupöydässä hanhenmaksaa, mitä miestä ajattelet?

Vierailija
05.12.2009 |

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enka siis ole tekopyha (kuten edella tuossa joku yritti esittaa) koska meille EI osteta elainkunnan tuotteita muuten kuin luomuna. Samaa mielta olen kylla siita, etta siipikarjan kohtelu muutenkin tehomaataloudessa on kammottavaa...

Vierailija
22/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidän ap:ta törppönä.

ja p.s. ranskassa asuessani olen käynyt useammallakin hanhi/ankkafarmilla - jokainen joka on nähnyt maksan kasvatusta ei koske hanhenmaksaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep jep

Vierailija
24/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä oksettaa, kun tiedän ja olen nähnyt sen prosessin Ranskassa miten hanhenmaksaa "valmistetaan". En ole kasvissyöjä tai muuten, mutta tuo on niiiiiiinnnn teollista, kun vaan voi olla, siis hanhenmaksan tuottaminen. Ihan hyvää, mutta hemmetin rasvasta, en tykää! Tääs siis minun mielipide. Ja teistä en ajattele kovin ihmeelista, tuote saatavilla ja jos tykkää niin siitä vaan...

Vierailija
25/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin siihen asti kun tyttöhanhenpoikaset eroteltiin pojista, jotka kelpaa maksantuotantoon. Pienet keltaiset tipuset tuli massana liukuhihnalta, työntekijät katsoi kumpaa sukupuolta tipu on, ja tyttötiput _heitettiin_ kuin pesäpallo noin metrin halkaisijaltaan olevaan suppiloon, jonka pohjassa oli tipun mentävä reikä. Sinne ne katosi.

Vierailija
26/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tehobroilerien ja munintakanojen koko elämän rääkkäys.

Osuiko omaan nilkkaan?

Vierailija
27/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kuplassa te oikein elätte?

Vierailija
28/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitäkin harvoin =)

Vierailija
29/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suomessakin erotellaan, vain tyttökanat ja -broilerit kelpaavat. Muut menevät rehuksi

Hyvä on :). Hanhen pakkosyöttö on eettistä toimintaa, jota meidän kaikkien on syytä ryhtyä kannattamaan. Ja eikun nauttimaan. Se 10 minuuttia jonka hanhemaksa on kielellä, tekee tyhjäksi eläinten kärsimyksen. Kas kun mikään ei ole niin tärkeää kuin ylensyöneen kansan erityisherkut. Joskus sitä toivoo että ilmastonmuutos oikeasti hoitelisi tämän kuvottavan lajin pois pallolta.

Vierailija
30/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mussuttajat just niin paskoja ihmisiä kuin kuvittelin.

Vierailija
31/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvää!

Mussuttakaa te vaan eettisyydestä ym. niin minä mussutan hanhenmaksaa!

Eipä paljoa viherpiipertäjien paheksunnat hetkauta... bon appétit!

Vierailija
32/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä hyvinkin perillä myös muun tehtotuotetun lihan - etenkin broilerin ja sian - eettisistä ongelmakohdista. Siksipä meillä ei syödäkään kuin riistaa ja luomulihaa. Paasauksesi osui siis väärään puuhun.

Vierailija
33/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaupassa luomu ei meinaa mennä kaupaksi kun sitä Kariniemen kananpoikaa menee kuumille kiville. Ja vielä mieluiten hirveessä tönkkömarinadissa.

Tää av on niin hauska paikka!

Vierailija
34/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kalat kuolevat kituen hapenpuutteeseen. Niitä ei tapeta. Kamalaa.

Vierailija
35/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kalat kuolevat kituen hapenpuutteeseen. Niitä ei tapeta. Kamalaa.

Vierailija
36/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyhenet/untuvat tuotetaan noilla samoilla hanhilla. Hanhet kynitään ensin elävältä, kun nuorela hanhella untuva on parempaa ja sen jälkeen höyhenetön hanhi pakkosyötetään ja kasvatetaan maksa.

Vierailija
37/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höyhenet/untuvat tuotetaan noilla samoilla hanhilla. Hanhet kynitään ensin elävältä, kun nuorela hanhella untuva on parempaa ja sen jälkeen höyhenetön hanhi pakkosyötetään ja kasvatetaan maksa.

Kyllä ahdistaa tämä miten hanhenmaksan syöjät oikeuttaa tekoaan :(((. Tällä lailla ihminen juuri toimii, eikä minkään tarvitse muuttua. Hanhenmaksan syöjä TIETÄÄ että tuota täysin TURHAA toimitusta varten rääkätään eläimiä. Minä en tiennyt että hanhet kynitään elävältä, mutta nyt tiedän, ja todellakin jätän nyt höyhentyynyt kauppaan!!!! Hanhenmaksa-ihminen sen sijaan käyttää tätä surullista tietoa tapansa oikeuttamiseen. Sanat loppuu...

Vierailija
38/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri siis näistä eläinsuojelullisista syistä, mutta koska minulle on annettu lahjaksi hanhenmaksaa, aion kyllä syödä sitä jouluna.

En tiedä puhuttiinko näistä eettisistä ongelmista vielä silloin 80-luvulla omassa lapsuudessani, mutta kyllä meillä ainakin oli aina jouluna hanhenmkasaa.

Vierailija
39/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilevää pahuutta puhtaimmillaan. Mitään oikeaa syytähän hanhenmaksan syömiseen ei ole. Se ei kuulu täällä Suomessa kulttuuriin (mikä on sinänsä todella huono syy), ihminen ei saa siitä mitään sellaisia ravintoaiheita mitä ei muuten saisi, se ei ole maailman ainoa "herkku". Broilerin syöminen ei ole maailman eettisintä puuhaa, joo. Mutta ihminen sentään tarvitsee proteiinia, joten se on edes jonkinlainen perustelu. Itse syön pääosin kasvisruokaa, noin kaksi kertaa viikossa kalaa ja kerran lihaa. Yleensä naudanlihaa, joskus broileria.

Vierailija
40/42 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meilläkin on usein ollu hanhenmaksaa, tänä vuonna ei tosin varmaan ole kun ei ole kukaan käynyt syksyn aikana Pariisissa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan