Miten voi 3-vuotias painaa 19!!!????
Järkkyä. Tuosta kauppakärryketjusta huomasin. Kuinka joku voi syöttää lapsensa noin läskiksi?
Kommentit (70)
Ei paino-ikäsuhde.
täällä usein myös painoketjuja tai muuten vaan sanotaan jotakuta läskiksi joka painaa yli 70 kg vaikka voi olla vaikka alipainoinen.
Ei ymmärretä että painoa korreloidaan pituuteen.
neiti oli 3v neuvolassa 104,5cm ja 20kg. Muut ikäisensä pojat olivat 15-16kg ja ainakin 5cm lyhyempiä..
Nyt 3,5v ja pituutta on vissiin 106cm.On iso kokoinen, muttei mikään lihava. Ainakaan ei huomaa koossa että on loppuvuoden lapsi. :)
Meillä on 20 kg painava 123 cm pitkä lapsi, joka ei ole laiha, vaan normaalikroppainen!
neiti oli 3v neuvolassa 104,5cm ja 20kg. Muut ikäisensä pojat olivat 15-16kg ja ainakin 5cm lyhyempiä..
Nyt 3,5v ja pituutta on vissiin 106cm.On iso kokoinen, muttei mikään lihava. Ainakaan ei huomaa koossa että on loppuvuoden lapsi. :)
Meillä on 20 kg painava 123 cm pitkä lapsi, joka ei ole laiha, vaan normaalikroppainen!
Eli lapsesi on kyllä laiha, olet vaan tottunut häneen :-).
Meillä on 19 kg painava 116 senttiä pitkä lapsi, joka on laiha. Kulkee -10 käyrän alapuolella. Joten teillä ollaan aivan varmasti samoilla käyrillä.
sun lasta noin 5 vuotiaaksi?
mulla 2 v joka 104 cm ja aina luullaan vähintään 4 vuotiaaksi. on kyllä taidoiltaankin vähintään 4 vuotiaan tasolla. Esim. osaa piirtää upeasti ihmisen kaikkine yksityiskohtineen, on vuoden ikäisestä tiennyt värit, numerot ja aakkoset oppi nyt. Ja huom! kukaan ei ole niitä opettanut ,edes värikirjoja ei ole luettu vaan itse tutkii ja pistää kaiken kuulemansa korvan taaksen.
Eli lapsesi on kyllä laiha, olet vaan tottunut häneen :-).Meillä on 19 kg painava 116 senttiä pitkä lapsi, joka on laiha. Kulkee -10 käyrän alapuolella. Joten teillä ollaan aivan varmasti samoilla käyrillä.
Toinen lapsemme on 117 cm ja 20 kg, ja häntäkin on aina sanottu sopusuhtaiseksi, on jopa aika roteva.
Käyrät on ehkä ikä- ja sukupuolisidonnaisiakin?
1v4kk neuvolassa käydessään saman verran :( kauheaa
Toinen lapsemme on 117 cm ja 20 kg, ja häntäkin on aina sanottu sopusuhtaiseksi, on jopa aika roteva.
Käyrät on ehkä ikä- ja sukupuolisidonnaisiakin?
ja 6-vuotias.
Tuo kilon ero 19-20 kg voi näillä pituuksilla (teidän 117 cm ja meidän 116 cm) merkitä jo jotain käyrillä :).
Mutta silti 123 senttinen noin 20 kiloinen on hoikka :-), usko pois.
Meidän 134 senttinen 30 kiloisemmekin on hoikka, kylkiluut näkyvät edestä ja takaa :-).
ja 6-vuotias.
Tuo kilon ero 19-20 kg voi näillä pituuksilla (teidän 117 cm ja meidän 116 cm) merkitä jo jotain käyrillä :).Mutta silti 123 senttinen noin 20 kiloinen on hoikka :-), usko pois.
Meidän 134 senttinen 30 kiloisemmekin on hoikka, kylkiluut näkyvät edestä ja takaa :-).
Ja ikää myös 6 v, täyttää tosin marraskuussa 7. Toinen lapsi on poika, se 117/20, ikää pian 4 v.
Tyttö on sutjakka ja omistaa pitkät sääret, ei kyllä ole millään tavalla laiha. Poika on sutjakka myös mutta harteikas, urheilijakroppainen.
T: 74 ja mikähän olin
ja 6-vuotias.
Tuo kilon ero 19-20 kg voi näillä pituuksilla (teidän 117 cm ja meidän 116 cm) merkitä jo jotain käyrillä :).Mutta silti 123 senttinen noin 20 kiloinen on hoikka :-), usko pois.
Ja ikää myös 6 v, täyttää tosin marraskuussa 7. Toinen lapsi on poika, se 117/20, ikää pian 4 v.
Tyttö on sutjakka ja omistaa pitkät sääret, ei kyllä ole millään tavalla laiha. Poika on sutjakka myös mutta harteikas, urheilijakroppainen.
T: 74 ja mikähän olin
pitkäsäärinen, mutta jäntevä.
Ja edelleen mielestäni laiha ;-), kuten myös neuvolan mielestä. Tosin on nyt jo saanut massaa, koska meni aikoinaan -20 käyrällä.
Ennen kun tukehdutte iltasipseihinne niin kerron, että lapsi on 111 cm pitkä...jooo, nyt on se hetki kun voitte kauhistella pituutta. Sitten kerron, että olen itse 184 cm ja mieheni on 201 cm. Kauhistelkaa sitäkin vielä vähän.