Miten voi 3-vuotias painaa 19!!!????
Järkkyä. Tuosta kauppakärryketjusta huomasin. Kuinka joku voi syöttää lapsensa noin läskiksi?
Kommentit (70)
En edes ollut luokan pienin (ok, toiseksi pienin). Olin kylläkin tupakoivasta kodista ja äiti poltti raskausaikanakin, olin allerginen lukemattomille ruoka-aineille ja sain jatkuvasti keuhkokuumeita yms. hengitysteiden tulehduksia.
Ylläolevan kirjoittaja siis paino 18kg tokaluokalla
Mitähän vuosikymmentä tuo em pieni laiheliini on elänyt kouluaikoinaan? 70-lukua? Minä taisin olla samaa kokoluokkaa, enkä siksi ollut huolissani kun omatkin lapset olivat saman kokoisia. Minusta kasvoi kuitenkin aikanaan ihan keskimittainen ihminen, lapsistani tuli melko pienikokoisia aikuisenakin ja tyttärellä varsinkin on ongelmia painon kanssa, lyhyessä varressa 3 kg ylipaino näkyy ylipainona ja hänen pitäisi olla muutenkin tarkka liikunnan ja ruuan suhteesta...
Olin pitkään pieni ja laiha, sitten musta tuli yhtäkkiä pitkä ja laiha, viime vuosina ihan peruskokoinen ja nyt kolmenkympin kiepeillä olen 171 cm/ 75 kg, eli hieman ylipainoinen, L-kokoinen, tosin olen raskaana. Mulla on fiilis, että musta voi vielä tulla lihava aikuinen, mut yritän raskauden jälkeen panna kapuloita niihin rattaisiin. Olisin varmaan painavampi, ellen harrastaisi lähes päivittäin hikiliikuntaa jne. Mulla on neljä sisarusta, jotka lapsena olivat myös pikkuisia, ja heistä puolet on merkittävän lihavia.
Höh, tässä piti olla lainaus. Olin siis se 18-kiloinen tokaluokkalainen. :)
3v 1kk: 100 cm ja 16,5 kg
Vertailuna tähän tuoreet kummipoikani 3 v. neuvolan mitat: 97,5 cm ja 15 kg. Hoikka ja jäntevä pikkumies :)
4 v 2 kk: 108 cm ja 18,5 kg
6 v 11 kk: 126,5 cm ja 24,7 kg
On hyvä muistaa, että ruumiinrakenne ja lihaksikkuus vaikuttaa mittoihin myös.
Olen rotevarakenteinen ja lihaksikas, ollut jo lapsesta asti. Lapsena voimakas ja hyvä urheilussa. Nousin seisomaan tukea vasten 6 kk:n iässä ja kävelin tuetta 10 kk:n ikäisenä.
Tällä hetkellä olen 28 v. 169 cm ja 66 kg. Enkä ole omasta mielestäni (enkä muidenkaan ihmisten mielestä) lihava.
pituutta n. 92cm
1,5 vuotiaalla! Ja painoo 18! Meidän tytöllä oli 8,6kg! Ja 86,5cm...
Tällä hetkellä olen 28 v. 169 cm ja 66 kg. Enkä ole omasta mielestäni (enkä muidenkaan ihmisten mielestä) lihava.
mistä kaikki koulukiusaajat tulee. Ap:n kaltaisten äitien kodeista, toistavat siis vain sitä skeidaa mitä vanhemmat päästävät suustaan.
mistä kaikki koulukiusaajat tulee. Ap:n kaltaisten äitien kodeista, toistavat siis vain sitä skeidaa mitä vanhemmat päästävät suustaan.
sinun kaltaistesi äitien kodeiesta, syövät vaan sitä lihottavaa skeidaa mitä vanhemmat pöytään kantavat.
monenmoiset syömishäiriöt, lasten ja nuorten minäkuvan häiriintyminen, koulukiusaamiset sun muut....Mistähän ne kaikki juontaa juurensa? No, äideistä, jotka estotta haukkuvat toisten lapsia läskeiksi tai aliravituiksi. Maailma on tuhoon tuomittu....
Meidän hoikka tyttö painaa noin 17kg ja on 6,5v ja pituutta on 122cm. Riippuu tosiaankin ruumiinrakenteesta.
Meidän 8v poika painaa jo 28kg ja on 140cm pitkä.
Mutta et ole kyllä hoikkakaan...
Sinun mielestä ehkä sitten en.
Itse en tiedä mistä kohtaa voisin painoa enää pudottaa, koska eipä juuri ole pudotettavaa. Päästä tai pikkuvarpaista?? :D
Lukujen perusteella, näkemättä ihmistä, et voi kovin hyvin arvioida minua.
Peili kertoo enemmän kuin vaaka!
Sanovat minua laihaksikun paino menee treenikaudella alle 64 kg:n...
Hoikka tarkoittaa minun mielestäni ihmistä, jolla kehon rasva on melko alhainen, sillä ei ole esimerkiksi BMI:n kanssa kauheasti tekemistä.
Paino pitää suhteuttaa ruumiinrakenteeseen!
mun poika on noin 122 cm ja 20 kg, 6 vuotias. Pitkä, ja laiha. Kaikki housut tippuu. tai sitten jos on vyötäröltä sopivat, lahkeet on lyhyet.
ja se 2 vuotias on n 13 kg ja 94 cm pitkä.
Ei yhtään läski, mutta jäntevä ja lihaksikas, voittaa painissa naapurin hintelät pojat mennen tullen puhaltamalla ;)
Ei yhtään läski, mutta jäntevä ja lihaksikas, voittaa painissa naapurin hintelät pojat mennen tullen puhaltamalla ;)
Itsekin olen ollut lapsena samanlainen :)
T: se 169 cm ja 66 kiloinen
ruumiinrakenne vaikuttaa lapsellakin. Meidän 4v. poika liikkuu paljon, juoksee ja kiipeilee monta tuntia päivässä ja painaa n. 20kg (pituus jotain 110 päälle, en tiedä tarkalleen). On kyllä paljon rotevampi kuin ne jotkut hintelät ikätoverit, jotka tuijottavat dvd:tä koko päivän ja syövät päivän aikana vain viisi karkkia ja suklaavanukkaan. Voimaakin on vähän enemmän.
Mutta eipä tuossa pojassa läskiä ole silti yhtään enempää :)
Olin pitkään pieni ja laiha, sitten musta tuli yhtäkkiä pitkä ja laiha, viime vuosina ihan peruskokoinen ja nyt kolmenkympin kiepeillä olen 171 cm/ 75 kg, eli hieman ylipainoinen, L-kokoinen, tosin olen raskaana. Mulla on fiilis, että musta voi vielä tulla lihava aikuinen, mut yritän raskauden jälkeen panna kapuloita niihin rattaisiin. Olisin varmaan painavampi, ellen harrastaisi lähes päivittäin hikiliikuntaa jne. Mulla on neljä sisarusta, jotka lapsena olivat myös pikkuisia, ja heistä puolet on merkittävän lihavia.
Kysyin juuri sen takia, että olen usein lukenut hyvin kevyiden lasten kasvavan lihaviksi aikuisiksi. Tarkoittaen siis, että lapset ovat erityisen kevyita/pieniä koska (kuten sinun tapauksessasi) äiti on polttanut raskaus/imetys ajan ja jos äidin ruokavalio on ollut kovin niukka raskausaikana.
Meilläpä tyttö tänään tassan 3 vuotta, pituutta 105,5 cm ja painoa 19 kg!
niin ylipainoisia, että se aiheuttaa jo terveysriskejä (sokeriaineenvaihdunnan häiriöt, kolesterolit jne).
Mutta ei se mitään, jokaisen läskin lapsen äitihän on sitä mieltä, että lapsi on vain roteva ja urheilullinen...
pituuteen. 110/19 ei ole lihava. On täällä palstalla taas älymystön kokoontumisajot :D
Meidän 3-vuotias painaa 19kg ja on 106cm pitkä. Ei ole hurjan hoikka mutta ei lihavakaan, ei edes neuvolan käyrillä. 6-vuotiaamme taas painaa 21kg ja on 122cm pitkä. Hoikka poika, mutta ihan normaali hänkin.
Eikä meilläkään tuo 3-vuotias ole lihava. Masu on, mutta ei "jatku sivuille". kylkiluut ja nikamat näkyvät takaa, edesäkin, jos nostaa kädet ylös. Raajat ovat kyllä vankat, pohjekin on puolet paksumpi kuin samanikäisen hoitokaverinsa (hento, lyhyt tyttö)
Käyrillä ollaan meilläkin, pituuspainosuhde vähän plussalla (ensimmäinen yläkäyrä), mutta ei lihavuutta lähelläkään. Pituus ja paino yksittäisinä ovat tietysti reilusti plussalla, mutta niinhän pitkällä normaalipainoisella onkin.