Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko lihoitte raskausaikana?

Vierailija
03.12.2009 |

Itse olen menossa rv 26 ja painoa tullut lisää n.7kg. En ymmärrä kun kuulen jonkun lihoneen jopa 30kg raskauden aikana! Minä koen huonoa omaatuntoa jos syön valtavasti liikaa tai herkuttelen ylenpalttisesti. Eihän sellainen voi olla vauvallekaan hyväksi. Mitä olette mieltä? :)

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoa tuli kuin pienestä kylästä o_O

niistä 11 lähti ekan kahden viikon aikana, synnytyksen jälkeen siis. Turvotustakaan ei juuri ollut, esim. somukset meni lappuun asti. Hauska muuten, mulle oli neuvottu että "omia" housuja, siis niitä mitä on käyttänyt ennen raskautta ei kande ottaa laitokselle kun tulee vaan paha mieli kun niihin ei mahdu. Kokeilin mammahousuja vasta lähdön hetkellä, havaitsin etteivät ne pysy jalassa ja jouduin sitomaan ne lahjanarulla :D Kotona omat farkut jalkaan...

Vierailija
22/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset laskee lihomiseksi sen, mitä on jäänyt kun tulee sairaalasta kotia. Sinä näköjään lasket LIHOMISEKSI vauvan painon, istukan, lapsiveden jne.

Minulla nousi paino ensimmäisessä raskaudessa 18kg. rv 30 jälkeen, oli verenpaineet koholla ja minulta kiellettiin kaikki tekeminen. Makoilin siis vain kotona, kävin vessassa ja hakemassa postin. Joten normaalisti söin silloinkin, se oli ainoa mitä pystyin tekemään :) Nyt toisessa raskaudessa on menossa rv25 ja painoa on tullut 5kg. Saman verran oli tullut ensimmäiseltäkin tähän aikaan, että elä sinä vielä juhli vähäistä painon nousua! lopussa se kiitos seisoo!

Et voi tietää vielä kuinka kroppasi kerää nestettä jne. ummetus voi pahentua jolloin ruoansulatuskaan ei tapahdu normaalisti.Mutta oikeassa olet, että jotkut antaa itselleen oikeuden syödä kaiken mitään eteen tulee kun on kerta raskaana! Se on pöyristyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpainonnousu toella vähäistä, ekassa raskaudessa jopa laski kun voin niin pahoin. Viimeiset kuukaudet turvotusta kertyi silmissä, vaikka liikuin paljon, söin terveellisesti, ei raskausdiabetestä, lääkäri vaan totesi että mun kroppa nyt sattuu näköjään reagoimaan raskauteen tuolla tavalla...

Turvotuksessa se hyvä puoli, että hävisi synnytysten jälkeen yhtä nopeasti kuin oli tullutkin ja ristiäisissä molemmilla kerroilla enää pari kiloa jäljellä. Painoindeksi ennen lapsia, siinä välissä ja jälkeen 21.

Vierailija
24/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joku kilpailu?

Naiset ovat erilaisia, toisilla nousee paino herkemmin kuin toisilla, toisilla ruokahalu on jotain ihan älytöntä, iskee järkky pahoinvointi jos ei syö, kaikki eivät voi harrastaa aktiivisesti koko raskautta, kaikille ei maistu pelkkä terveellinen pöperö ja kaikilla ei vaan ole samanlaista itsekuria kuin toisilla on.

Mä olen aika kateellinen sellaisille äideille jotka ovat säilyttäneet kroppansa koko raskauden ajan. Olis ollut ihanaa jatkaa kuntosalilla käymistä ja uimista mutta se ei ollut järkyttävien selkäkipujen takia mitenkään mahdollista. Toivon, että nämä kivut häviävät synnytyksen jälkeen ja pääsen jatkamaan muutakin liikuntaa kuin pelkkää hissukseen kävelyä kodin läheisyydessä.

Noh, tässä mun puolustuspuhe 20kg lihonneen rv 34 näkökulmasta! :)

Vierailija
25/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa 6 kiloa, toisessa muistaakseni 19 kiloa ja kolmannessa 26 :) Toi pienin lisäys oli ihme kyllä vaikein pudottaa, jälkimmäisissä kilot karisivat imetyksen myötä parissa kuukaudessa ja aina olin imetyksen jälkeen hoikempi kuin ennen raskauksia.

Mä olen kyllä julmettu keräämään nestettä, joten iso osa painoa tippui viikossa-parissa.

Vierailija
26/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-ukko nyt vuoden ikäinen ja painan saman verran kuin ennen raskauttani. Itse asiassa mahdun yhden koon pienempiin farkkihinkin kuin ennen :)

Minä söin koko raskauaikani ihan mitä halusin rehuista pizzaan. Ruokavalioni oli kuitenkin "hyvä", koska en tarvinnut missään vaiheessa mitään ravintolisiä, rautaa tms. Paineet ja sokeritkin olivat erinomaiset koko ajan. Olen imettänyt nyt reilun vuoden ja sillä nuo kilot lähtivät. Syön yhä edelleen kuin pieni kylä ja kauhulla odotan sitä kun lopetan imetyksen. Sitten ei voi enää mässäillä, ainakaan päivittäin. En kyllä liikkunut oikein nimeksikään raskausaikana. Nyt käyn pienen kanssa ulkoilemassa päivittäin, se tuntuu kiinteyttävän mukavasti.

T:163cm/56kg

Vierailija
27/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduin 5kg raskautta edeltävään painoon nähden. eli raskauden ajan paino pysyi aikalailla samassa. Mutta se johtui diabeteksesta.

Vierailija
28/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti tilanteet muuttuu ja tässäkin asiassa ehdottomuus karisee sitten kun toteaa ettei joka raskaus olekaan ihan samanlainen kuin edellinen.

Vierailija
29/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa tuli 12kg raskauden aikana. En tiedä paljonko niin sanotusti jäi laitokselle, koska siellä minua ei punnittu. Vasta jälkitarkistuksessa astuin puntarille joka näytti samaa kuin ennen raskautta.

Puoleen väliin raskautta kiloja ei ollut tullut kuin kaksi, loput tulivat vasta viimeisenä kolmena kuukautena.

Ja otin kyllä laitokselle mukaan sellaiset housut, joita käytin ennen raskautta, mutta olin käyttänyt niitä myös raskauden aikana.

Jokainen raskaus on erilainen, kilot kertyy eri tavalla ja eri paikkoihin.

Ei ehkä kannata vertailla turhia sitä painonnousua, kunhan syö normaalisti ja terveellisesti ja liikkuu niin kuin itsestä hyvältä tuntuu niin ei pitäisi olla huolta :)

Vierailija
30/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai joku kilpailu? Naiset ovat erilaisia, toisilla nousee paino herkemmin kuin toisilla, toisilla ruokahalu on jotain ihan älytöntä, iskee järkky pahoinvointi jos ei syö, kaikki eivät voi harrastaa aktiivisesti koko raskautta, kaikille ei maistu pelkkä terveellinen pöperö ja kaikilla ei vaan ole samanlaista itsekuria kuin toisilla on. Mä olen aika kateellinen sellaisille äideille jotka ovat säilyttäneet kroppansa koko raskauden ajan. Olis ollut ihanaa jatkaa kuntosalilla käymistä ja uimista mutta se ei ollut järkyttävien selkäkipujen takia mitenkään mahdollista. Toivon, että nämä kivut häviävät synnytyksen jälkeen ja pääsen jatkamaan muutakin liikuntaa kuin pelkkää hissukseen kävelyä kodin läheisyydessä. Noh, tässä mun puolustuspuhe 20kg lihonneen rv 34 näkökulmasta! :)

Meinaan on ihan minun näppikseltäni. Olisi tosi kiva, jos olisi voinut raskaanakin harrastaa liikuntaa, mutta kun ei vain kykene. Tällä hetkellä hyvä kun sängystä pääsee ylös.

nro 22, eli rv 35 ja se reilut 20 kiloa

Vierailija
31/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko synnytyksen jälkeen oli vain 5kg jäljellä. Eli todella paljon painostani oli pelkkää nestettä.

Vierailija
32/39 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitokselle jäi 8 kg, 8 kg lähti parin viikon aikana. Sitten lähti 3 kg, jotka tuli heti takaisin.

Nyt noin 4 kg jäljellä, poika 8 kk. En imetä enää, mutta jotenkin huonot "unet"(lapsi heräilee edelleen 6 kertaa yössä) on jumiuttanut aineenvaihdunnan. Uskon, että saan loput pois, kunhan saan nukkua enemmän - silloin jaksan ainakin tehdä jotain asian hyväksi.

Mutta kroppa ei kyllä ole enää entisensä.

Olenkin mummoäiti, ehkä tässä iässä ei enää palauta niin haipakkaan.

Vierailija
33/39 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää taas jonkun päästä pätemään -huoh

Naiset nyt sattuu olemaan erilaisia. Olen aina ollut hoikka 162/52, liikkunut paljon ja syönyt terveellisesti.

Kuitenkin 2:ssa raskaudessa molemmissa olen saanut toisessa 30 ja toisessa 35 kg painoa.

Ruokavalio on ollut terveellinen ja herkuttelua ei ollenkaan. Liikkuminen on jäänyt supistusten takia heti alkuraskaudesta pois, joten se varmaan osa syynä aineenvaihdunnan hidastumiseen.

Maitoa tullut molempien lasten kanssa niin että olisi riittänyt vaikka koko kylän ipanoille.

Paino laski ekassa raskaudessa niin että 35kg tuli, laitokselle jäi 17 ja loput lähti puolessa vuodessa.

Nyt tokassa raskaudsessa tuli 30 (joista muuten viimeisen 8 viikon aikana 15kg) laitokselle jäi 10 ja nyt 6 viikkoa synnytyksestä jäljellä 15kg.

Toivottavasti lähtee nekin suht nopeasti, onneksi imetys laihduttaa ja lisäksi että pääsee liikkumaan taas normaalisti.

Vauvani ei varmasti kärsinyt mitenkään painoni lisääntymisestä, arvot olleet koko raskauden ajan oikein hyvät. Niin ja ehkä sinunkin hyvä pitää suusi kiinni ennenkuin olet synnyttänyt, kiloja voi pamahtaa mittariin armoton määrä vielä lopussakin, syöt herkkuja tai et.

Vierailija
34/39 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en puolestani voi ymmärtää tällaisia "kun minä en ole lihonut kuin 7 kg, niin en voi ymmärtää, miten joku voi lihoa enemmän".

Mulla nousi paino raskausaikana 15 kg, ja olin synnytystä edeltävissä mitoissa kahden viikon kuluttua synnytyksestä. Mulla tuli loppuraskaudessa hirvittävästi turvotusta, joka sitten lähti vilkkaasti synnytyksen jälkeen (juoksin ekat päivät pissalla vielä tiheämpään, kuin loppuraskaudessa).

Vierailija
35/39 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä mammoja jotka lihoo mielettömästi. toinen on kanssa tää hieno tekosyy "syödä kahden edestä".

ja ei, en liitä näitä tyyppejä toisiinsa.

Itse söin terveellisesti ja sopivasti, laihduin raskauden aikana muutaman kilon ja loppujen lopuksi painoa tuli loppuraskauteen alkuraskaudesta 1kg.

Vierailija
36/39 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä mammoja jotka lihoo mielettömästi. toinen on kanssa tää hieno tekosyy "syödä kahden edestä".

ja ei, en liitä näitä tyyppejä toisiinsa.

Itse söin terveellisesti ja sopivasti, laihduin raskauden aikana muutaman kilon ja loppujen lopuksi painoa tuli loppuraskauteen alkuraskaudesta 1kg.

jotka päivittelee kun muille tulee raskauskiloja ja itselle ei yhtään tai jopa laihtuu.. jep jep, niin varmaan laihtuu jos on valmiiksi ylipainoinen.

Harvoin normaalipainoisella tai hoikalla ihmisellä jää raskauskilot yhteen. ei kovin normaalia.

Normaali painon nousu on 7-18kg

niin ja en todellakaan syönyt "kahden edestä" vaan ihan samoin kun ennen raskauttakin tai itseasiassa vähemmän koska liikuinkin vähemmän ja silti kiloja tuli 30.

No mutta raskauskilot lähtee ja se pian olen taas hoikka normipainoinen toisin kuin eräät....

Vierailija
37/39 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.raskaus +6kg

2.raskaus +900g

3.raskaus +2.5kg

Lähtöpaino kaikissa raskauksissa n. 54kg.

Vierailija
38/39 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen toistaan laihempia ja pätevämpiä, varsinki ensimmäistään odottavat! Pikkuinen kumpu vatsalla kertoo raskaudesta, eipä tuota mistään muusta huomaisikaan...Just.

Vierailija
39/39 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä homma on niin, että itse olen syönyt ihan mitä vaan, herkutellut ja mässäillyt. Ekassa raskaudessa tuli 7 kg ja nyt odotan toista. Viikkoja on 35 ja kiloja tullut 1. Se lihominen on niin kiinni ihan siitä miten ihmisen aineenvaihdunta reagoi raskauteen. Toiset lihoo ja toiset laihtuu. Siitä on turha lähteä ketään syyllistämään jos kiloja tulee, varsinkaan kun se ei kuitenkaan kerra mitään loppujen lopuksi siitä miten ihminen on syönyt. Aineen vaihdunta kun on niin yksilöllistä niin raskaana kuin muulloinkin. Ite lihon sillon kun en ole raskaana jos vain katsonkin ruokaa ja nyt päin vastoin tunnun laihtuvan vaikka söisin mitä. Taas oli paino kahdessa viikossa pudonnut 500g ja mässännyt olen ihan hulluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä