Sairaiden/erityislasten vanhemmat: Onko teitä tuomittu siitä että teitte lapsia?
Meillä on toinen lapsi perusterve, toisella taas on perussairaus. Pari kertaa olen kuullut "Ei olisi kannattanut tehdä lapsia tänne kärsimään" -kommentteja :(
Kommentit (24)
Siskoni on kehitysvammainen ja epileptikko (24-vuotias ja kohtauksettomaan tilaan ei ikinä tulla pääseen). Ja ihmettelen, miksei hänellä olisi muka oikeutta elää? Hänellä on hyvä elämä, rakastavia ihmisä ympärillä, paljon ystäviä jne.
Jos ei kestä erilaisuutta tässä maailmassa niin saavat mun puolestani hypätä kaivoon... Ei kiinnosta. En varmaan pystyisi edes itse tekemään aborttia, vaikka tietäisinkin etukäteen lapseni olevan vammainen. Miksi rakastaisin sitä lasta yhtään vähemmän kuin tervettä lastani? Olisihan sekin minun oma pikkuinen lapseni. Onko tosiaan näin paljon olemassa ihmisiä, jotka ovat todella näin kamalia?
Olen itsekin kuullut ihmisiltä mm. "mitä tollanen hullu täällä ihmisten ilmoilla tekee?" kun liikun siskoni kanssa. Silloin vaan lyödään luu kurkkuun ja kysytään, että kukas se hullu täällä onkaan? Tuo iloinen, pirteä ja hyväntuulinen ihminen, joka ei tuomitse eikä hauku muita vai se, joka kulkee naama norsunv***lla ja haukkuu ja tuomitsee muita, vaikkei edes tunne ihmistä?
Uskomatonta, miten typeriä ihmiset voivat olla.
Ole ap ylpeä lapsestasi ja anna hänen elää elämisen arvoista elämää typeristä ihmisistä välittämättä! =)
Tuollaisen ihmisen kanssa en olisi missään tekemisissä.
Oma esikoiseni sai kehitysvamma diagnoosin ollessaan 5v. ja hän nauttii elämästään ja tekee aivan samoja asioita, kuin muutkin lapset.
Sairas lapsi myös parantaa vanhempien arvomailmaa.
mitä ei kenelläkään suvussa ole. Vaikeahoitoinen ja vakava sairaus kyllä, mutta hänkin on iloinen ja onnellinen, älykäs tyttö. Kun aloin odottaa toista lasta, eräs sukulainen kanssa sanoi että ei olisi kannattanut sitä toista hankkia tänne kärsimään. Vaikka mahdollisuus diabeteksen puhkeamiseen on vain 4% jos sisaruksella diabetes.
Naiset rakastaa nettiä ja palstoja, ei lapsiaan. Todella surullista. Samoin olen sitä mieltä, että rumien ihmisten ei kannata lisääntyä, eikä yksinkertaisten. Pitää olla älykäs, kaunis ja täysin terve, eikä suvussa mitään sairauksia. Lisäksi vanhempien pitää olla rikkaita ja äidin on oltava valmis jäämään loppuiäksi kotiäidiksi. Silti on riski, että lapsi joutuu joskus elämänsä aikana kärsimään, joten olen sitä mieltä että ihmisten ei pitäisi lisääntyä lainkaan.