Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menikö alapääsi rikki synnytyksessä?

Vierailija
02.12.2009 |

Tässä toisen aiheen innoittamana pikku gallup siitä, mitä naisen pinpille voi tapahtua synnytyksessä. Vai sujahtiko vauva ulos ilman ruhjeita/repeämiä?

Voit myös kertoa, palautuiko Hän enää koskaan käyttökuntoon, kuinka nopeasti ja millaiseen kuntoon.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vatsaan tehtiin pieni viilto josta ei enää arpea pahemmin näy.

Vierailija
22/28 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ilmeisesti meni aika pahaan kuntoon.. nyt 1,5 vuoden päästä jo arpia lukuunottamatta priima :)

Olin nuori ensisynnyttäjä ja nyt jälkeenpäin hoksasin, että synnärillä eivät tosiaan kertoneet minulle kuinka pahasti kävi. Joten vieläkään en ole varma, miten muihin verrattuna...??! Kysyin tikkien määrää, mutta sanottiin vaan, että ei määrällä ole väliä ja että ei voi puhua määrästä, kun niitä on monessa kerroksessa. Särkylääkkeitä en yleensä käytä, mutta kaksi viikkoa piti synnytyksen jälkeen syödä niitä enkä voinut istua suorassa. Ja arpien perusteella tikattu on ihan peräreikään asti ja vähän häppäreitäkin.

Muitten kommenttien perusteella ei ehkä ollutkaan sitten ihan normi-repeämä, vai???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisessä tuli muistaakseni 4 tikkiä, ja toisessa nyt 3kk sitten tarvitsi 3tikkiä. Noin kolmessa viikossa olin jo valmis harrastamaan seksiäkin. :)

Vierailija
24/28 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni eppari tehtiin ja sen lisäksi tuli pari nirhaumaa, kun kätilö joutui ottamaan kopin vauvasta. Eppari oli aluksi toooosi kipeä, mutta oli jälkitarkastuksessa (8 viikkoa synnytyksestä) täysin parantunut. Nyt, vajaa vuosi synnytyksestä, eppariarpi on noin sentin pituinen, haalea ja huomaamaton. Seksiä kokeiltiin jälkitarkastuksen innoittamana (en siis saanut tarkastuksesta mitään kiksejä, mutta kuullessani lääkäriltä, että epparihaava on parantunut, päätin vihdoin uskaltaa), mutta silloin vielä sattui aroista limakalvoista johtuen. Mutta kolmen kuukauden kuluttua synnytyksestä pimppi voi jo oikein hyvin, seksi alkoi taas maistua ja ainakin miehen mukaan pimppi on sekstailun aloittamisesta asti ollut yhtä piukassa kuosissa kuin ennen synnytystäkin. Itse olen huomannut, että orgasmiherkkyys on lisääntynyt synnytyksen jälkeen, ja sehän nyt on vain positiivista :)

Vierailija
25/28 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä luettuani menen takuulla sektioon. Mutta sehän on varmaan tällaisten ketjujen tarkoituskin, siis pelottelu.

Vierailija
26/28 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä luettuani menen takuulla sektioon. Mutta sehän on varmaan tällaisten ketjujen tarkoituskin, siis pelottelu.

Ja rehellisesti voin sanoa että alatie synnytys oli paljon helpompi ja kivuttomampi kuin sektio ja sektiosta jäi pysyvä ulkonäkö haittakin, alatiestä ei mitään.

Ensimmäinen synnytys oli sektio, siitä jäi iho vekki alavatsaa, ei siis vatsa palaudu ulkonäöllisesti ikinä. Lisäksi olin ihan helvetin kipeä viikkokausia sektion jälkeen ja yleiskunto romahti täysin.

Toka synnytys oli alatie. 8 tikkiä, häppäreissä pintaruhjeita ja välilihassa 1 asteen repeämä. pari päivää oli kipeä istua mutta sitten ok. 3 viikossa tikit sulaneet ja neljän viikon jälkeen paikat kunnossa. hyvin pelittää ja täysin palautunut.

Vierailija
27/28 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parannuin täysin sektiosta viikossa.Ja täytyy sanoa et mielummin miltei näkymätön arpi bikini rajassa,kuin toosa tohjona.

Vierailija
28/28 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa tuli IV:n asteen repeämät. Molemmat sulkijalihakset repesivät. Ompelivat leikkaussalissa 1,5 tuntia, tuli kuulemma n 180 tikkiä. Synnytyksestä aika tasa 3 vuotta, eikä kuulemma arpia enää näy, sano gyne pari viikko sitten. Pierut karkailee kyllä päivittäin ja se vasta on tosi noloa. Töissäkin välillä kävelen ja piereskelen, enkä mitään sille voi. Kesällä yritettiin vaivaa korjata, mutta eipä se auttanut.