Voiko työnantaja irtisanoa minut sen vuoksi, että kärsin vatsavaivoista?
Työnäni on siis "juosta asiakkailla", mutta nyt terveyteni on muuttunut niin, että kärsin kovista vatsavaivoista.
Voisin tehdä työtä konttorilla, mistä löytyy vessa. Mutta asiakkailla käyminen ei oikein enää onnistu.
Onko tässä perustetta irtisanomiselle?
Kommentit (13)
jos et kykene suoriutumaan työtehtävistä. Itselläni on sama tilanne. Hain töitä ja vatsavaivani rajoitti tosi paljon työnhakua. Työkkäristä tarjottiin jotain työtä mitä en voinut ottaa vastaan koska se oli liikkuvaa. joka paikassa ei ole heti vesssaa ja sellainen minulla on tautini vuoksi pakko olla lähettyvillä miltei koko ajan.
on keskustelupalsta (chronin tautia ja haavaista paksusuolehtulehdusta sairastavien palsta). kyselepä siellä tuota, heillä saattaa olla tietoa ja kokemusta asiasta.
Tärkeässä palaverissa asiakkaiden kanssa kakat housuissa. Juu ei kiitos :)
ap
että jos sairaus olennaisesti estää jotakuta tekemästä työtä, johon hänet on palkattu, eikä työtehtävien vaihto ole mahdollista, eikä sairaslomat paranna vaivaa, niin kyllä: työntekijä voidaan irtisanoa.
Kysehän siis on siitä, että jos sinut siirretään konttorityöhön, joku pitäisi sieltä siirtää tekemään sinun nykyistä työtäsi. Se ei välttämättä onnistu.
Tärkeässä palaverissa asiakkaiden kanssa kakat housuissa. Juu ei kiitos :) ap
Mitä eroa tässä olisi?
olen tilintarkastaja, mutta näitä töitä voi tehdä myös konttorilla. Tosin pieniä yhtiöitä.
Sinänsä muita ei varmaankaan haittaa, toiset menevät riemusta kiljuen suurille asiallaille ja haluaisivat nakittaa toimistolla tehtävät pienet yritykset toisille
ap
olen tilintarkastaja, mutta näitä töitä voi tehdä myös konttorilla. Tosin pieniä yhtiöitä. Sinänsä muita ei varmaankaan haittaa, toiset menevät riemusta kiljuen suurille asiallaille ja haluaisivat nakittaa toimistolla tehtävät pienet yritykset toisille ap
jos teillä on toimistolla halukkaita vaihtajia ja vaatimustaso about sama, niin ei luulisi työnantajalla olevan valittamista.
Onko palkka sama, tekee työtä sitten toimistolla tai keikkaileeko? Jos ei ole, niin sinun pitää varautua siihen, että palkkasi laskee jos työtehtävät "helpottuvat".
ei voi tarjota sinulle terveydentilallesi sopivaa työtä niin irtisanominen on mahdollinen.