Apuja loppuraskauden turvotukseen?
Raskauden viimeiset viikot menossa, ja sormet on sellaiset nakit että sormukset kiristää, samoin jalat ovat turvoksissa. Olen yrittänyt juoda vettä vielä normaaliakin enemmin, se on hieman auttanut. Ananaskin odottaa tuolla syömistä, senhän pitäisi poistaa nestettä. Mutta mitä muita kikkoja teillä olisi antaa? Suolaisia ruokia tiedän että pitäisi välttää, mitä muita?
Ja kertokaa että miten ihmeessä saa jalat ylös, jos ei voi maata selällään hetkeä pidempään ilman että tulee huono olo? :O
Kommentit (7)
Siis eihän se sama ole kuin makuulla nostaisi, mutta itse tykkään yleensä lojua sohvalla ja nostaa jalat jumppapallon päälle. :) Mulla nyt rv 32 ja turvotusta myös.
Varpailla kävely ei oikein luonnistunut, sillä pahat liitoskivut rajoittavat tuota liikkumista :P Mutta hetken kykenin siihen ja siinä vasta oikein huomasin että miten hemmetin turvoksissa jalkani ovatkaan...
ap
Mulla la. ensi viikolla ja olen pari päivää ollut tosi turvoksissa. Sormus piti ottaa pois, kun kiristi, naama näyttää kamalalta ja muutenkin olo on possumainen.
Runsas juominen auttaa samoin liikunta. Mä en ole pariin päivään käynyt ulkona juuri ollenkaan, kun meidän 1,5 v on ollut räkätaudissa. Huomaa heti, ettei ole ulkoillut, kun on paikat turvoksissa entistä pahemmin.
Eli liikunta ja juominen auttaa ainakin mulla.
Ja minä pidin jalkoja ylhäällä kyljellä maaten yksikerrallaan niin, että jalkojen välissä oli tyyny. Tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen!
2 viikkoisen tytön äippä
Olen yrittänyt tuota sohvalla istuen jalat ylempänä, mutta sillä ei tunnu olevan kamalasti vaikutusta. Pitää vielä kokeilla miten saisin kyljellä jalat yksitellen ylös.
Lymfasta en tiedä uskallanko kokeilla.
Ja vuosikerran kysyjä tarkoitti vauvaa niin la on ensi vuoden alkupuolellen, alun perin toivoinkin että se syntyy vasta silloin mutta nyt näiden kaikkien vaivojen kanssa tuntuu siltä että saa tulla aiemminkin :D
Nyt pistin jalat tuolille ja yritän heilutella varpaita, ehkä tämä tästä...
ap
Pienet, pumppaavat liikkeet auttavat. Ja sitä suolaa kannattaa välttää tarkasti. Istuskella tai makoilla paikoillaan ei juuri kannata, ei ainakaan varttia pidempään kerrallaan.