Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tää mies manipuloiva narsisti, vai mitä vittua?

Vierailija
01.12.2009 |

Mulla on ollut muutaman vuoden seksisuhde erään miehen kanssa. Tänä vuonna on lähennytty huomattavasti. Tässä yksi kerta hän alkoi sitten yllättäen silmiin katsoen selittää, että rakastaa mua, ja haluaa asioiden muuttuvan, tämän olevan nyt vakavampaa. Puhuttiin siitä, mitä ne muutokset ovat, ja kuulemma haluaa seurustella kanssani avoimesti, esitellä ystävilleen ja perheelleen jne. No, jonkun ajan kuluttua tuli tilanne, että olisi ollut luontevaa tavata miehen sukulainen, hänhän nimenomaan korosti, että ei halua enää salailla mitään, vaan voi esitellä mut kelle tahansa milloin tahansa. Ehdotin sitten tätä, että jos tuun kylään sun luokse kun se on siellä, ja puhutun perusteella miehen olisi pitänyt tottakai sanoa, että tuu vaan, tehdään näin että käväiset esittäytymässä. No, mies ilmoitti samantien, että ei käy, kun hän haluaa olla kahdestaan, eikä tiedä aikatauluista jne paskaa.

Kielsi ehdottomasti ja suuttui. Laitoin tekstaria, että jos puhuit totta, että rakastat mua ja voit esitellä sukulaisellesi, niin sulla on nyt tilaisuus korjata tämä asia, soittaa mulle ja sanoa, että homma ok, tunnin sisään. Mies vastaili kysymykseen kysymyksellä: Mitä sinä tunnet minua kohtaan? *kirjakielellä!* Vastasin, että tiedät hyvin että olen ollut kanssasi koska rakastan, ja miten se nyt tähän liittyy?. Mies vastasi, että liittyy hänen "jaksamiseensa", että vastaa kysymykseen. Vastasin uudelleen että rakastan, jankkausta jatkui tunnin. Se tunti oli ja meni, mies ei soittanut eikä sopinut asiaa, vaan laittoi 2 tunnin päästä tekstarin: Tunti meni. Asialle ei voi enään mitään?

Eli kyseli kummallisia kun olisi pitänyt soittaa mulle, ja reilusti ajan jälkeen laittoi tollasen oudon kysymyksen, ihan kuin olisi tyytyväinen tilanteeseen....Vastasin, että vastaat kysymyksiin kysymyksillä, vaikka sulta pyydettiin vaan puhelua jos haluat korjata tämän asian.

Mulle tulee mieleen joku narsisti, joka väistelee kysymyksiä, vastaa kysymyksiin omilla kysymyksillä, valehtelee (haluan esitellä sut kaikille)ei ota vastuuta mistään jne. Ihan vitun paha mieli, eikä ton jälkeen ole kuulunut mitään. Olisi voinut soittaa ja sanoa, että ok, tehdään niinkuin puhuttiin, eikä lähetellä outoja tekstareita sensijaan.

Kuulostaako muistakin oudolta? Hän suorastaan valui rakkautta, mutta kun tuli eka tilanne, jolloin lupaukset olisi voinut toteuttaa, jyrkkä ei, ja sitten tekstaillaan omituisia eikä korjata asiaa. Mitä vittua sen päässä liikkuu? Pelasiko se niillä tekstareilla aikaa, halusi vaan saada mut sanomaan että rakastan ilman vastakaikua vai mitä? Musta toi on jotenkin outoa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies tosiaan haluaa jostain omista motiiveistaan sun vakuuttelevan sille rakkauttaan, mutta ei ole itse valmis antamaan mitään. Tekstareilla keskustelu on typerää, mutta mieshän sen aloitti, häntähän pyydettiin soittamaan mutta lähetteli sensijaan tekstareita. Ja siihen, miksi mies ei "voi" soittaa, mutta tekstareita voi näpytellä, on yleensä vain yksi syy....Raivoaminenkin on vähän huono merkki, kun pitäisi rakentaa luottamusta.

Vierailija
2/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä lähtisi tuollaiseen tekstaripelleilyyn, vaan jos joku asia olisi vialla, soittaisin ja kysyisin. Enkä todellakaan alkaisi vinkumaan rakkauttani, kun toinen tuollei pallottelee! Anteeksi nyt, mutta kuulostaa tosi säälittävältä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli yhteistyökyvytön, enkä saanut häneen mitään puheyhteyttä lähes viikkoon. Kun vastasi puhelimeen, syytti mua raivohulluksi ja sanoi että on kiire, palataan myöhemmin, moido.

No, koska mua häiritsi epäselvä tilanne, menin lopulta melkein viikon päästä hänen asunnolleen, että puhutaan tämä nyt selväksi, mistä oikeasti on kyse.

Mies ei aluksi ollut erityisen sovitteleva, mutta sanoi sitten tajuavansa pointtini, että sovitaan nyt heti niin, että tapaan tämän sukulaisen ensi viikolla, sinä ja sinä päivänä, hän järjestää asian, niin uskon, ettei tässä ole mitään kummallista ja asia on hänestä ok. Tämä oli ainoa sovintoesitys ja ele häneltä kasvokkain, että jos mulle vaan käy, niin hoidetaan tämä asia pois alta päivänä x. Kaiken piti olla ok nyt ja juteltiin joka päivä puhelimessa.

Mies soitti tänään, ikäänkuin ohimennen, että se päivä peruuntui, sukukainen ei pääsekään tulemaan, ko. päivä peruttu. Sain tässä kohdassa raivarin, että ei ole totta, sulle oli viimeksi tärkeämpää tavata se kuin mut, ja peruit sovitun tekemisemme jotta en tapaisi sitä, ja sun AINOA sovintoesitys oli että saan tavata hänet päivänä x ja NYT PERUT SENKIN. Kaikki meidän ja mun asiat perutaan, että mitä ihmeen vedättämistä ja peliä tämä on. Mies huusi, että olen hullu kusipää kun suutun tästä, ja sulki puhelimen.

Tässä on nyt kaksi viikkoa mennyt saman asian ympärillä, itkin hänen luonaan kuinka loukkaantunut olen, että hän olisi voinut soittaa mulle joka minuutti 7 päivän ajan ja sopia, lopulta mä menin sopimaan, ja mies nyt sitten perui silloin lupaamansa asian. Ei vastaa taas puhelimeen. Esitti niin rakastavaa kun olin hänen luonaan.

Mä luulen, että keksi omasta päästään koko sukulaisen, tai keksi tän tokan tapaamisen, kunhan sanoi mulle että joojoo voit tavata sen ensi viikolla. Ja just kun olin itkenyt kuinka pahoitin mieleni edellisviikosta, hän peruu uudelleen tämän...

Ehkä tää on nyt tässä. En tiedä mikä tossa on takana, mutta ei mitään hyvää.

Vierailija
4/30 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole selvää,

a siellä on joku toinen nainen, eikä tämä sukulainen

b siellä on tämä sukulainen, joka tietää miehen seurustelevan jonkun toisen kanssa. Ja eihän mies nyt sitten voi esim. äidilleen esitellä ap-tä.

Ap oli siis ollut ärtynyt, ja mies oli tästä pelästyneenä alkanut lupailemaan enemmän. Luultavasti lykkää ja lykkää.. Koska on olemassa joku toinen.

Vierailija
5/30 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo myöhemmät kertomuksesi antavat kyllä pikkuisen kummallisen kuvan koko miehestä. Mitä ihmeen pelleilyä tuollainen toiminta on? Ei ainakaan ihan tervejärkiseltä aikuiselta vaikuta. Helpommallakin voi päästä, eli jos jossain ihmisessä tulee heti alkuvaiheessa esille tuollaisia friikahtavia juttuja, kannattaa suhde jättää heti samantien. Ne ovat varoituksia siitä, että kaikki ei ole kunnossa.

Hyvä, jos olet tullut siihen tulokseen, että homma on ohi.

Vierailija
6/30 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no tossa vaiheessa taitaa olla aivan sama mikä siihen on syynä. Ei rakastava mies tolleen käyttäydy oli mikä oli.

Vierailija
7/30 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies huusi, että olen hullu kusipää kun suutun tästä, ja sulki puhelimen. Tässä on nyt kaksi viikkoa mennyt saman asian ympärillä, itkin hänen luonaan kuinka loukkaantunut olen, että hän olisi voinut soittaa mulle joka minuutti 7 päivän ajan ja sopia, lopulta mä menin sopimaan, ja mies nyt sitten perui silloin lupaamansa asian. Ei vastaa taas puhelimeen.

niin häipyisin samantien. Älä ota tuohon sekopäähän mitään yhteyttä, olet käyttänyt jo ihan hirveästi (liikaa) aikaasi tuollaiseen.

Vierailija
8/30 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten, siksi tapaaminen peruuntui.Eihän se ole miehesi vika, jos sukulainen peruu tulonsa.

Vai olisiko hänen pitänyt sanoa sukulaiselleen, että on tultava, kun nainen sekoaa muuten..

Unohtakaa ne sukulaiset ja keskittykää toisiinne.Käsittääkseni seurustelette keskenänne, ettekä sukulaisten kanssa.

Kyllä niitä tapaamisia vielä tulee.Usko vaan!!!

Vierailija
9/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha koira ei uusia temppuja opi. Kun edellisissä suhteissa on ollut pettämistä ja valehtelua, niin miksi tämä suhde olisi miehellä erilainen? Sinun kuvailujesi perusteella mies ei ole terve. Minun lähipiirissä on narsisti, joten tiedän siitä jotain. Ensimmäisenä tulee mieleen, että miehellä todessa on jokin persoonallisuushäiriö. Älä jää suhteeseen!

Vierailija
10/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki alkoi noin pienistä ja epäilin aina itseäni, liioittelenkohan, suurentelenko asioita?

Kun puhuin niistä kavereille, ne eivät kuulostaneet vakavilta asioilta.

Pikkuhiljaa juttu eteni ja muuttui sairaammaksi ja pelottavammaksi, kierommaksi. Olin koukussa.

Kumpi meistä oli se pipipää ajattelin usein.

Kaikki päättyi ihan yhtäkkiä kun hän löysi uuden, ja myöhemmin selvisi ettei se oikeastaan mikään uusi edes ollutkaan. Jätkä pyöritti kolmea naista samaan aikaan, oli aina pyörittänyt.

Rupesin selvittämään historiaa ja melkein kaikki oli ollut valetta.

Kurja lapsuus, juoppo isä, hakkaava äiti, pettävä tyttöystävä, kiero pomo, hylkäävä isoveli jne. Kaikki paskaa.

Tarkkaile tilannetta, mutta älä tee hätiköityjä johtopäätöksiä.

Vierailija
11/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paikalla oli toinen (tai kolmas tai neljäs) nainen.

Minullakin oli tuollainen juttu kolmisen vuotta. Lopulta paljastui että mies oli tuona aikana muuttanut yhteen ja kihlautunut toisen kanssa...

Luota intuitioosi.

Vierailija
12/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eksä teki/tekee tuota samaa. Ole varovainen

Vierailija
13/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei vaan halunnut sun tapaavan ekana juuri tätä sukulaista? Miehet ajattelee näistä asioista ihan erilailla kuin naiset. Ei voi suoraan alkaa analysoida miehen käytöstä vertaamalla sitä naisen käytökseen. Jos et ottais asiaa niin kamalan vakavasti?

Vierailija
14/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liioittelet.

Miehen ja kyläilleen sukulaisen välillä on kuitenkin oma ihmissuhteensa, ja se ettei mies halunnut esitellä sua saattoi hyvin johtua myös tästä sukulaisesta tai sen ja miehen väleistä, varsinkin kun vierailu on voinut olla sovittuna jo ennen kuin päätitte "tulla kaapista" tai siihen on voinut olla jokin syy, johon naisystävän esittely ei sopinut.

Se, että haluaa esitellä seurustelukumppanin sukulaisille ja ystäville ei ainakaan mulle tarkoita sitä, että sen voi tehdä missä tilanteessa tahansa.

Ja siihen, että joku esittää noin tiukan uhkavaatimuksen, olisin suhtautunut aika samalla tavalla. Jos seurustelukumppani vaatii jotakin, josta ei suoranaisesti ole sovittu ja joka ei vaan välttämättä sovi, tiukan aikarajan saattelemana, menisin lukkoon. Ja tottakai haluaisin myös tietää, olisiko se oikeasti valmis tekemään jotain radikaalia sellaisen jutun takia. Ja varmaan kirjakielellä lähtisi munkin tekstari. Jos toinen on lyönyt noin tiukat ehdot pohjalle, ei siinä tekisi mieli hassutella.

Ei ton viestin perusteella miehen toimissa ole mitään epäilyttävää. Mutta ehkä tilanne ei vaan ilmennyt hyvin tuosta tekstistä.

Vierailija
15/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies nimenomaan korosti, että tämä sukulainen ensin. Ja mä korostin sitä, että en kestä tätä salailua, tää on mullekin tärkeä asia, ja puhuttiin, että jostain on aloitettava nyt sitten kun saatiin asiat puhuttua. Kun tilaisuus tuli, niin jyrkkä ei. Sinä ET tule samaan asuntoon kuin se, ei voida nähdä kun se on mun luona. Tässä on taustalla miehen aiempia valheita ja pettämisiä edellisissä suhteissa, ja nyt piti olla luottoa ja tehdä kaikki oikein, mut huomioiden. Mies ei muuttanut kantaansa, vaikka kuinka pyysin, raivosi vain. Eikä siis soittanut, eikä itse kertonut mitään perusteluja, vaan lypsi multa vaan jotain rakkaudentunnustusta. Tilanteessa missä sen olisi pitänyt tulla siltä.

Vierailija
16/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhukaa

Vierailija
17/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti ko. päivänä nähdä, ja hoitaa eräs tärkeä mutta pikainen asia hänen kotonaan. Mies perui sen tämän sukulaisen vuoksi ja siis ilmoitti, että meidän tekemisemme ja sopimamme siirtyy hamaan tulevaisuuteen koska hän ei halua mua sinne kun sukulainen on siellä. Eli olisi ollut myös syy tavata, ja sellainen, missä kuka tahansa voi olla paikalla, luonteva tilanne. Ja mieheltä ehdoton EI, et tule tänne kun se on täällä ja hoidetaan se asia joskus kun sukulainen on lähtenyt. :(

Vierailija
18/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti ko. päivänä nähdä, ja hoitaa eräs tärkeä mutta pikainen asia hänen kotonaan. Mies perui sen tämän sukulaisen vuoksi ja siis ilmoitti, että meidän tekemisemme ja sopimamme siirtyy hamaan tulevaisuuteen koska hän ei halua mua sinne kun sukulainen on siellä. Eli olisi ollut myös syy tavata, ja sellainen, missä kuka tahansa voi olla paikalla, luonteva tilanne. Ja mieheltä ehdoton EI, et tule tänne kun se on täällä ja hoidetaan se asia joskus kun sukulainen on lähtenyt. :(

Ainakin mulla on toisinaan sukulaisten kanssa sama tilanne kuin kavereiden kanssa eli ns. tilanne päällä. Jotain jänniteitä ilmassa tai toineen maassa, jolloin on parasta olla omassa rauhassa. Toisinaan myös haluaa olla vain kahden sellaisen ihmisen kanssa, jota ei ole syystä tai toisesta nähnyt.

Jos tohon ei ollut mitään järkevää syytä, ymmärrän kyllä tuohtuneisuutesi.

Vierailija
19/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jompikumpi varattu tai tehnyt luostarilupauksen, mafia hyökkää kimppuun jos saa tietää että on uskoton mafioson tyttärelle tai perintö on kiinni siitä että sukulaiset ja tuttavat luulevat että elää selibaatissa vuosikausia?

Jos ei ole ollut mitään järkevää syytä piilotella suhdetta tähän asti niin niinku lähtökohtaisesti tuo kuulostaa aika huonolta alulta vakavalle suhteelle vaikka kuinka vannottais rakkautta nyt.

Jos sitä rakkautta ja halua sitoutua julkisesti ei ole moneen vuoteen ollut niin mistä kummasta sitä nyt tuli? Mitä oli tapahtunut ennen kuin mies alkoi selittää että haluaa vakavampaa? Olitko esittänyt jotain uhkavaatimuksia tai oliko miehellä muuten pelko pyllyn alla että etsit vihreämpiä laitumia?

Vierailija
20/30 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta johtuen hän epäröi sinun esittelyäsi sukulaisille?

Minusta tuo vaikutti lähinnä siltä, että syystä tai toisesta mies epäröi esitellä sinua sukulaisilleen. Ja että hän on ehkä epävarma myös sinun tunteistasi, motiiveistasi ja suunnitelmistasi hänen suhteensa.

Ei nuo mitään narsistin tunnusmerkkejä täytä. Unohda se määritelmä kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä