Onko tää mies manipuloiva narsisti, vai mitä vittua?
Mulla on ollut muutaman vuoden seksisuhde erään miehen kanssa. Tänä vuonna on lähennytty huomattavasti. Tässä yksi kerta hän alkoi sitten yllättäen silmiin katsoen selittää, että rakastaa mua, ja haluaa asioiden muuttuvan, tämän olevan nyt vakavampaa. Puhuttiin siitä, mitä ne muutokset ovat, ja kuulemma haluaa seurustella kanssani avoimesti, esitellä ystävilleen ja perheelleen jne. No, jonkun ajan kuluttua tuli tilanne, että olisi ollut luontevaa tavata miehen sukulainen, hänhän nimenomaan korosti, että ei halua enää salailla mitään, vaan voi esitellä mut kelle tahansa milloin tahansa. Ehdotin sitten tätä, että jos tuun kylään sun luokse kun se on siellä, ja puhutun perusteella miehen olisi pitänyt tottakai sanoa, että tuu vaan, tehdään näin että käväiset esittäytymässä. No, mies ilmoitti samantien, että ei käy, kun hän haluaa olla kahdestaan, eikä tiedä aikatauluista jne paskaa.
Kielsi ehdottomasti ja suuttui. Laitoin tekstaria, että jos puhuit totta, että rakastat mua ja voit esitellä sukulaisellesi, niin sulla on nyt tilaisuus korjata tämä asia, soittaa mulle ja sanoa, että homma ok, tunnin sisään. Mies vastaili kysymykseen kysymyksellä: Mitä sinä tunnet minua kohtaan? *kirjakielellä!* Vastasin, että tiedät hyvin että olen ollut kanssasi koska rakastan, ja miten se nyt tähän liittyy?. Mies vastasi, että liittyy hänen "jaksamiseensa", että vastaa kysymykseen. Vastasin uudelleen että rakastan, jankkausta jatkui tunnin. Se tunti oli ja meni, mies ei soittanut eikä sopinut asiaa, vaan laittoi 2 tunnin päästä tekstarin: Tunti meni. Asialle ei voi enään mitään?
Eli kyseli kummallisia kun olisi pitänyt soittaa mulle, ja reilusti ajan jälkeen laittoi tollasen oudon kysymyksen, ihan kuin olisi tyytyväinen tilanteeseen....Vastasin, että vastaat kysymyksiin kysymyksillä, vaikka sulta pyydettiin vaan puhelua jos haluat korjata tämän asian.
Mulle tulee mieleen joku narsisti, joka väistelee kysymyksiä, vastaa kysymyksiin omilla kysymyksillä, valehtelee (haluan esitellä sut kaikille)ei ota vastuuta mistään jne. Ihan vitun paha mieli, eikä ton jälkeen ole kuulunut mitään. Olisi voinut soittaa ja sanoa, että ok, tehdään niinkuin puhuttiin, eikä lähetellä outoja tekstareita sensijaan.
Kuulostaako muistakin oudolta? Hän suorastaan valui rakkautta, mutta kun tuli eka tilanne, jolloin lupaukset olisi voinut toteuttaa, jyrkkä ei, ja sitten tekstaillaan omituisia eikä korjata asiaa. Mitä vittua sen päässä liikkuu? Pelasiko se niillä tekstareilla aikaa, halusi vaan saada mut sanomaan että rakastan ilman vastakaikua vai mitä? Musta toi on jotenkin outoa.
Kommentit (30)
mitä ukko tarkoitti sillä?
Että hän jaksaisi jatkaa suhdettanne? Että hän jaksaisi jankata? Että hän jaksaisi elää? Että hän jaksaisi esitellä sua sukulaisille?
ja suhteemme on jatkunut jo vuosia. Mutta tämä on nyt tullut mieleen. Mitään sellaista mussa ei ole, miksi en olisi voinut piipahtaa hänen luonaan tuolloin, tavallinen nainen. En kyllä tajua, miksi selittää että haluaa seurustella avoimesti jne jos ei tarkoita mitään enää seuraavalla viikolla...
ap
Että "hänen jaksamisensa" kannalta on väliä, mitä vastaan tähän kysymykseen".
Enkä sitä, miksi jankata että "vastaas nyt mitä tunnet mua kohtaan, no? " vaikka olin jo vastannut.
tai sitten anna olla, älä ota yhteyttä, odota ja katso mitä mies tekee, pyytääkö anteeksi aiheetonta raivoamistaan vai syyttääkö kaikesta sua.
mä en jaksais tuollaista tekstarisäätämistä kovin kauaa
onko se asia muuttunut miksikään mikset alunperin voinut luottaa mieheen?
jos ei niin minkä takia tuhlaat aikaasi?
tuo suhde on mennyt jotenkin taaksepäin kun ei voi luottaa eikä pidä mitä on luvattu. Sinuna ottaisin vähän etäisyyttä tuohon asiaan ja antaisin miehelle tilaisuuden osoittaa onko hänestä vakavaan suhteeseen, elikkä olisin varuillani enkä usko kaikkea mitä se suustaan päästelee ennenkuin on osoittanut olevansa sitä mitä on luvannut. Minustakin se on oikea asenne että ei rynnätä suinpäin vakavampaan suhteeseen ennenkuin keskinäinen luottamus on saavutettu.
Mies pelaa jotain ihme peliä. Miksi käyttäydytte kuin jotkut teinit ja lähettelette tekstiviestejä kun voisitte yhtä hyvin puhua?
Mulla tulee mieleen, että siellä mitään sukulaista ees ollu ku toinen nainen.. Ja se halusi tietää sun tunteet miestä kohtaa ;). Eli et oo koko ukon kanssa edes tekstaillu...
Tarkistapa.
ei kannata tuhlata aikaa tollasiin, on mun kokemus.
Mies kärsii sairaalloisen negatiivisesta omakuvasta eikä luota kehenkään, joten ei itsekään voi olla luotettava.
Haluaa rakkautta ilman, että itse kykenee rakastamaan. Eli salasuhde ilman tunteita oli liian kylmää kyytiä hänelle, mutta ei halua/kykene myöskään aidosti sitoutumaan.
Lopettaisin sinuna suhteen mitä pikimmin.
Oot sanonut miehelle, että teillä on vaan seksisuhde, vaikka mies varmaan odotti jotain tunteikkaampaa vastusta. Onko sitten ihmekään, jos mies pettyi vastaukseesi ja tuli epävarmaksi, että mitä toi teidän juttu sun mielestä on.
Epävarmuuksissaan sitten testaa sua, ja sinä meet suuttumaan siitä. Soppa on valmis, ja kuten ihmissuhteissa yleisimmin, niin tämäkin selviäisi, kun kommunikoisitte huolellisemmin.
Mies tapaa sukulaistaan säännöllisesti, ja hulluinta on, että olemme joskus kauan sitten tavanneetkin ohimennen, ilman mitään tarkempia esittelyitä. Eli se ei ole syy, että haluaa olla rauhassa kun eivät tapaa, vaan siihen on syy, miksi tämän piti olla helppo juttu.
Hyviä kysymyksiä noi edellisellä.
Suhde alkoi seksisuhteena, eli molemmat pitivät kiinni siitä, että tää ei ole vakavampaa. Tämä johtuu osin miehen taustasta, tiesin hänestä sellaista etten hevin luota ja lankea. Lopulta kuitenkin alettiin olla yhdessä enemmän ja enemmän, eikä oikein voitu olla ilman, minkä myöntämiseen meni aikaa. Niin mä en tiedä mistä se yhtäkkinen sitoutumishalu tuli. Olin siitä vain iloinen, että okei, voidaan edetä tässä jo. Oli hieman kränää, ja yhtäkkiä hän alkoi kysellä, että mikä meidän suhde mun mielestä on, missä mennään, ja kun sanoin että seksisuhde, kyllähän me se tiedetään, mies loukkaantui ja alkoikin avautua että haluaa nyt alkaa kunnolla seurustella, että on miettinyt tätä asiaa, ettei ole ollut muiden kuin minun kanssani vuosiin, viihdytään yhdessä jne. Ja siitä päästiin näihin rakastan sua ja esittelen sut kaikille-teemoihin. Ja sitten totaalinen stoppi, ei sanoista tekoihin. Mulla on isoja lapsia, enkä ole myöskään halunnut sotkea elämäämme epämääräisellä suhteella jne, mun puolelta se oli myös yksi syy.
Kaiken piti muuttua, mutta mulla on nyt porttikielto hänen luokseen jos siellä on muita, raivoaa vaan eikä puhu, eikä anna periksi yhtään, vaikka pahoitti mieleni. En tajua mitään.
Mutta, kun kerran kysyit, heitin miehelle sen aiemman kränän yhteydessä, että jos hänelle on muut asiat tärkeämpiä, eikä mulle ole aikaa (emme olleet nähneet 2 viikkoon vaikka asumme lähekkäin), voidaan toki molemmat etsiä joku, jonka kanssa aikataulut käy yksiin..Ja tän jälkeen tuli että mikä meidän suhde on ja hän haluaa nyt muuttaa asiat ja seurustella ja asua yhdessä joskus. No, äkkiä tyssäsi kun piti sukulaista moikata.
Eniten ihmetyttää noi kyselytekstarit, että en itse sano mitään, mutta yritän puristaa tosta toisesta jotain rakkaus-tunnustuksia...joihin se ei siis kuitenkaan itse vastannut mulle mitään, vaan kyseli samaa vaikka olin jo vastannut...eikä soittanut.