Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöntääkö kukaan edes hitusen ylireagoineensa sikainfluenssaan?

Vierailija
01.12.2009 |

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Sikainfluenssa+saavuttanut+huippunsa…

Harmittaako yhtään että menit ottamaan rokotuksen?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En panikoinut, koska ei siitä ole mitään hyötyä. Seurasin tilanteen kehittymistä parin sen verran mitä kerran päivässä tuli hesarin sivuilta luettua. Riskiryhmätön lapsi sai rokotuksen 1,5 vk sitten. Ihan sen takia, että tuppaa saamaan kaikki flunssat keuhkoihin joten enpä viitsi turhaa ottaa riskiä sikainfluenssa kanssa kun sillä se on tappava nimenomaan jos menee keuhkoihin...

Vierailija
22/64 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako yhtään että menit ottamaan rokotuksen?

Ei harmita. Ei haluttu kyseistä korkea kuume/viikko pedissä sikasairaana/hengitysvaikeus/oksennustautia, ja toivon mukaan ollaan siltä säästytty. Rokotteet otettu ja suoja alkaa olla kunnossa.

Erittäin hieno asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni oli kuolla

Miten ylireagoin?

Kyllä meilläkin on menty ihan tavallisten hengitystieinfektioiden kanssa sairaalaan toipumaan pienimmän kanssa, mutta en silti pelkää joakista pöpöä kuin ruttoa.

Miten hysteerinen olet kausi-influenssan kanssa? Kun katsotaan tilastoja, se on huomattavasti tappavampi. Sikatautiin on kuollut 16, joista 15:llä oli jokin perussairaus.

Vierailija
24/64 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rokotettiin perheen riskiryhmäläiset. Muutamana yönä olen istunut lapsen vierellä kuunnellen, että saako se vielä happea. Jos rokotus säästää mut muutamalta tällaiselta yöltä jatkossa, niin hyvä.

Vierailija
25/64 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikissa vuonna 2005, kun oli lintuflunssahysteria. Olin silloin just saanut toisen lapsemme, ja olin aivan sekaisin hormoneista ja muutenkin.

Sillä panikoinnilla oli tosi negatiivisia vaikutuksia mun ja vauvan suhteeseen, ja kun vähän toivuin, päätin, etten enää panikoi tuollaisista jutuista. Ja näin olen elänytkin.

Vierailija
26/64 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rokotettu ja "rokote" astunut voimaan

Vierailija
27/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille jotka teidänkin puolestanne pitivät pandemian lievänä ottamalla rokotteet. Tämähän on aivan päivänselvä asia, jos me emme olisi rokottaneet niin näin vähällä ei olisi päästy. Kuunnelkaa lääkäreitä älkääkä av-mammoja.

Vierailija
28/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille jotka teidänkin puolestanne pitivät pandemian lievänä ottamalla rokotteet. Tämähän on aivan päivänselvä asia, jos me emme olisi rokottaneet niin näin vähällä ei olisi päästy. Kuunnelkaa lääkäreitä älkääkä av-mammoja.

Näin netissä nimettömänä uskallan tunnustaa, että olenkin todella tyytyväinen siitä, että kaikki muut ottivat rokotteen ja me saimme sitä kautta tavallaan suojaa, mutta meidän ei tarvinnut kärsiä rokotteen mahdollisista sivuoireista eikä nyt tarvitse miettiä pitkän aikavälin jälkiseuraamuksia.

No niin, kivittäkää.

Vierailija
29/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraselkäisesti totta vapaamatkustajuudestaan.

Kukapa meistä täydellinen olisi. Meidänkin lapsista toinen sai sivuvaikutuksena korkean kuumeen, ei ollut kivaa.

Vierailija
30/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, haluan sairastaa taudin että saisin vastustuskykyä kantaa varten. En tiedä sairastinko sen jo, toivottavasti. Suuri osahan sairastaa sen jopa kokonaan oireettomana. En toisaalta usko että rokotukset on pahemmin taudinkulkua hillinnyt. Melkein joka paikassa aalto oli parhaillaan päällä kun rokotettiin.

Vierailija
31/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi murto-osa suomalaisista on rokotettu, niin se ei todellakaan pidä pandemiaa lievänä. Älkääs nyt kiillottako turhaan sädekehäänne. Totuushan on, että sikainfluenssa tuli suurimmalle osalle lievänä. Meidän kunnassamme riehui sikalenssu jo ennenkuin rokotuksia oli edes saatavilla....

Vierailija
32/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reagoitu on, mutta ihan normaalisti ja olemassa olevien tietojen valossa.

Kun epidemia puhkesi Meksikossa keväällä, luultiin taudin kuolleisuuden olevan 10%. Totta helvetissä tällaista säikähtää itse kukin ja oli pelkästään hyvä asia, että myös valtiotasolla alettiin varautua pandemiaan ja rokotuksiin.

Nyt kun tauti osoittautuikin pelättyä lievemmäksi, niin sehän on vain hyvä asia!! Ollaan iloisia, että ennusteet ja todellisuus menivät näin päin eikä niin, että pandemiaa olisi vähätelty etukäteen ja nyt 10% suomalaisista makaisi haudassa.

Turha siis on ketään syyttää mistään YLIreagoinnista.

Vierailija
33/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi murto-osa suomalaisista on rokotettu, niin se ei todellakaan pidä pandemiaa lievänä. Älkääs nyt kiillottako turhaan sädekehäänne. Totuushan on, että sikainfluenssa tuli suurimmalle osalle lievänä. Meidän kunnassamme riehui sikalenssu jo ennenkuin rokotuksia oli edes saatavilla....

ja heistä suurin osa riskiryhmäläisiä eli juuri heitä, joille tauti olisi ollut tullessaan vakava. Kuolleista lähes kaikki kuuluivat riskiryhmiin, mutta ikävä kyllä näitä ihmisiä ei ollut vielä ehditty rokottaa tai piikki tuli liian myöhään.

Ilman rokotuksia vakavia sairastumisia ja kuolemia olisi enemmän kuin nyt. Eli kyllä se rokotus vain on lieventänyt kokonaistilannetta.

Vierailija
34/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulun riskiryhmään eli olen raskaana ja meillä rokotukset olivat lokakuussa enkä tätä rokotetta ottanut ja en ole sairastanut edes sikainfluenssaa.

Kyllä mielestäni usea ihminen ylireagoi, jopa minulle tultiin sanomaan monet kerrat antaisinko itselleni anteeksi jos lapseni menehtyy sikainfluenssan jälkioireisiin..

No siis en antaisi sitä anteeksi jos olisin rokotteen ottanut ihan turhaan ja siitä olisi tullut jotain oireita sikiölle.

Että parempi näin ja mielestäni tein ihan oikein :)

Vierailija
35/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin netissä nimettömänä uskallan tunnustaa, että olenkin todella tyytyväinen siitä, että kaikki muut ottivat rokotteen ja me saimme sitä kautta tavallaan suojaa, mutta meidän ei tarvinnut kärsiä rokotteen mahdollisista sivuoireista eikä nyt tarvitse miettiä pitkän aikavälin jälkiseuraamuksia.

No niin, kivittäkää.

kyllähän te voitte vielä sairastua vallan hyvin. Epidemia ei ole ohi ja uusia aaltoja on todennäköisesti tulossa.

Minä olen tyytyväinen että otimme rokotteet. Koko piikki oli ihan piece of cake, ei tullut edes lieviä sivuvaikutuksia useimmille perheestämme.

Vierailija
36/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kNo siis en antaisi sitä anteeksi jos olisin rokotteen ottanut ihan turhaan ja siitä olisi tullut jotain oireita sikiölle.

Minä luultavasti säästyin taudilta juuri rokotteen ansiosta. Muu perhe sairasti ja kovasti. :(

Ehdottomasti parempi näin kuin että olisin itsekin sairastunut.

t. raskaana oleva

Vierailija
37/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kNo siis en antaisi sitä anteeksi jos olisin rokotteen ottanut ihan turhaan ja siitä olisi tullut jotain oireita sikiölle.

Minä luultavasti säästyin taudilta juuri rokotteen ansiosta. Muu perhe sairasti ja kovasti. :(

Ehdottomasti parempi näin kuin että olisin itsekin sairastunut.

t. raskaana oleva

muutenkaan käytä mitään lääkkeitä niin ei ne rokotteetkaan varmaan hyvästä ole niinkuin ei moni ruokakaan ja blaablaa miljoona muuta asiaa raskaana.

Joten en senkään takia rokotetta ota.

Jos siitä jotain tulee niin tuleepa minulle ja vauva säästyy! Ajattelen asian näin!

Vierailija
38/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin netissä nimettömänä uskallan tunnustaa, että olenkin todella tyytyväinen siitä, että kaikki muut ottivat rokotteen ja me saimme sitä kautta tavallaan suojaa, mutta meidän ei tarvinnut kärsiä rokotteen mahdollisista sivuoireista eikä nyt tarvitse miettiä pitkän aikavälin jälkiseuraamuksia. No niin, kivittäkää.

kyllähän te voitte vielä sairastua vallan hyvin. Epidemia ei ole ohi ja uusia aaltoja on todennäköisesti tulossa. Minä olen tyytyväinen että otimme rokotteet. Koko piikki oli ihan piece of cake, ei tullut edes lieviä sivuvaikutuksia useimmille perheestämme.

Juujuu, niin voimme. Tämä epidemia on käytännössä jo ohi, kukaan edes "etäinen" lähipiiriläinen (heh, mikä ilmaus) ei ole sairastanut, joten en usko, että tässä aallossa tauti enää tulee. Ja jos tulee rankka toinen tai kolmas tai neljäs aalto niin eiköhän rokotetta ole silloinkin saatavilla. En ole mikään hysteerinen rokotevastustaja, tässä aallossa vain katsoimme rokottamisen tarpeettomaksi.

Vierailija
39/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikin pelästyä! Jokaisen lähipiiristä se olisi vienyt ainakin yhden hengen. Minä ainakin saikähdin ja pahasti! Onneksi tauti lieveni ja Suomeen tuli tosi lievänä kantana. Jätimme rokotteetkin ottamatta. Suomessa on kuollut vain 16 tautiin ja heistä 15 riskiryhmäläistä. Riskiryhmäthän rokotetaan myös kausi-influenssoja vastaan ja silti heitä kuolee yli 1000 ihmistä vuodesta ja tämä kertoo mielestäni jo paljon siitä kuinka lievä H1N1 on. Seuraavasta aallosta ei tiedä vaikka se ilmeisesti on tätäkin lievempi.

Vierailija
40/64 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kNo siis en antaisi sitä anteeksi jos olisin rokotteen ottanut ihan turhaan ja siitä olisi tullut jotain oireita sikiölle. Että parempi näin ja mielestäni tein ihan oikein :)

Minä luultavasti säästyin taudilta juuri rokotteen ansiosta. Muu perhe sairasti ja kovasti. :( Ehdottomasti parempi näin kuin että olisin itsekin sairastunut. t. raskaana oleva

muutenkaan käytä mitään lääkkeitä niin ei ne rokotteetkaan varmaan hyvästä ole niinkuin ei moni ruokakaan ja blaablaa miljoona muuta asiaa raskaana. Joten en senkään takia rokotetta ota. Jos siitä jotain tulee niin tuleepa minulle ja vauva säästyy! Ajattelen asian näin!

mutta jos raskaana oleva saa sikainfluenssan niin ei siltä vauvakaan säästy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi