**HUHTIKUUN HANIT joulukuu**
Kommentit (133)
Pitkän arvuuttelun jälkeen uskaltauduin minäkin mukaan. Olen 22-vuotias kuopiolainen, esikoistaan odottava tuleva äiti. Kaikki on mennyt toistaiseksi hyvin ja toivotaan kovasti näin jatkuvankin. Laskettu aika on 15.4. ja kasvu on ollut tasaista vaikka sf-mitta onkin ollut jonkin verran normaalia isompi. Ensimmäisen ultran mukaan vauva olisi kokonsa mukaan 3 päivää vanhempi kuin mitä kuukautisten mukaan olisi, mutta koska ero oli pieni, ei laskettua aikaa muutettu tuosta 15.4.:sta mihinkään. Rakenneultra povasi tyttöä ja synnytyssairaalana on KYS.
Nyt ei jouda jorisemaan enempiä, kattellaan josko innostuisin joku päivä kirjoittelemaan uudestaan ja enemmän :)
Tiipe, rv 24+4
Tiipe, tervetuloa ja onnea matkaan!! =)
Aurinko, ihana maha =))
Pola, meillä on myös vaunuhankinnat tässä ajankohtaisina... Ollaan käyty kattelee ja luultavasti Teutonian Funeihin päädytään! Vaikka ne renkaat vähän epäilyttävät, mutta ei oikein ole vaihtoehtoja koska vaunut on pakko kantaa sisälle eli luhtitalon toiseen kerrokseen niin keveys nyt ratkaisi... Ja hei löysin hyvän vaunu vertailu sivut, http://www.vaunut.info/
Omaa napaa pikaisesti vielä, että tosiaan vihdoin tuli muistettua soittaa vakuutusyhtiöön vauvan vakuutuksesta ja just just kerkesin ottaa, kun Fenniassa pitää ottaa 3kk ennen laskettua aikaa jos haluu sen ehdottoman! Että muistutukseksi vain teillekin ;D! Ja tuli vähän vauvan vaatteita osteltua, kun Lindexissä on kaikki vauvan alevaatteet heti puoleen hintaan :D! On kyllä niin ihanaa kun tietää sukupuolen!
Huoli kumminkin vaan painaa vaikka yritän toki raskaudesta nauttia... Onneksi keskiviikkona on vihdoin eka neuvolalääkäri niin saa vihdoin tietää kohdunsuun tilanteen, kun on noita supistuksia... Nykyään nimittäin aika herkästi tulee esim. ihan vaan noustessa istumasta seisomaan :/ - toki kivuliaita ne ei ole, mun mielestä, mutta mistä sen nyt tietää! Sitten toivottavasti mittaavat verenpaineen, kun oli viimeksi niin paljon noussut ekasta kerrasta...
Mutta niin Joulusta on siis täälläkin selvitty ja uusi vuosi odottaa :D - ja sehän vuosi on meille onnen vuosi!! :D
Voikaa hyvin!
fantasy&hope rv 26+4/27+4
Tervetuloa Tiipe!
Fantasy, kiitos linkistä! Ihan mielenkiintoista katsella, vaikka meille ne vaunut on jo hankittu. Tärkeintähän noissa kaikissa jutuissa on miettiä juuri sitä, mitä itse tarvitsee ja haluaa.
Meillä onneksi ratkesi vaunujen säilytysongelma (asutaan siis kolmannessa kerroksessa eikä ole hissiä), kun saakin kuulemma säilyttää porraskäytävässä sellaisen palo-oven takana. Huh! Ja parvekkeelle saamme nukutusvaunuiksi siskon perheen vanhat vaunut, niin ei onneksi tarvitse kantaa ylös. Jos pitäisi kannella, niin siinä kyllä painaisi (kirjaimellisesti) jo parinkin kilon ero.
Pomppu, onpa harmi, että jouduitte sairastelemaan. Onneksi taudit talttuivat viimein.
Ja noista syömisistä olen samaa mieltä. Kyllähän välillä miettii, mitä kaikkea sitä uskaltaa suuhunsa pistää, mutta kun mäkin olen joutunut ja joudun matkustelemaan työni puolesta melko lailla, niin eihän sitä aina vaan voi tietää ravintolassa (no ei kyllä Suomessakaan), mitä kaikkea ruoassa on.
Tytsä taisi kysellä lääkäristäneuvolasta. Espoossa ainakin tähän asti on ollut niin, että ensin omalle terveydenhoitajalle ja sitten vasta lääkärille. Terkkari on tehnyt ne samat normitsekkaukset kuin normaalinkin
neuvolakäynnin yhteydessä. Mutta tässä voi tietenkin olla eroja, enkä ole varma siitäkään, onko Espoossa edelleen näin ensi vuonna, kun kaikesta tunnutaan säästävän ja sikainfluenssapanikointi sekoitti kai täysin esim. perhevalmennukset (aiempaa vähemmän tarjolla sitäkin).
Aurinko: onpa tosiaan upea maha! Periaatteessa voisin olla mukana tapaamisessa 22.1. Helsingissä, mutta mulla on kyllä silloin aamulla sokerirasitus, että en tiedä sitten, miten voimissani olen sen jälkeen. Syömään pitää ainakin päästä heti.
Mutta eipä muuta tällä erää!
Pola 24+
Pola, kiitos vastauksestasi, ehkäpä se noin menee minunkin kohdallani. :)
Olette puhuneet mahdollisesta tapamisesta 22.1, ja minulle myös kävisi! Ja myös juuri aamupäivällä sopisi minulle. Helsingin keskustaan ehtisin vähän yhdentoista jälkeen.
Ihanaa, olen mummilla nyt ja kävin äsken äitin ja kahden koiran kanssa 1.5h metsälenkillä. (: Oli oikein mukavaa ja ilmakin oli hyvä. Nyt on hyvä mieli. ^^
Tammikuu siis pikimmiten alkamaisillaan. Uusi vuosi, ja ihana vuosi meille onkin. Täällä nyt sitten jännityksellä odotellaan, josko asunnosta kuuluisi tammikuun aikana! Toivotaan. :)
Mutta eipä mulla nyt muuta!
Hyviä vointeja kaikille ja hyvää uutta vuotta. :-)
Me ja Murmeli rv 24+1
ps. Ja vielä liittenä masukuva rv 24. :)
Hei vaan kaikille!
Kohta se vuosi vaihtuisi ja taas pitäis miettiä mitä hyvää sitä haluaa syödä huomenna.. :D
Fantasy: Kiitos tosiaan rataslinkistä. Mulla ei hajuakaan tämän päivän rattaista kun edelliset oli 6 vuotta sitten. Täytyy alkaa vertailemaan vaikkakin ostan ne sitten vasta syntymän jälkeen kun tiedän värin ;)
Tapaamisesta, hei olis tosi hienoa jos muillekin kävis se päivä eli 22.1, jee!! Eli nyt meitä sit olis ainakin kolme jos tytsä90 pääsee ja Pola, mä olin ainakin ihan ok kunnossa sokerirasituksen jälkeen ja tottakai mennään sellaiseen paikkaan missä me voidaan syödä ja herkutella! ;) Mulla tosiaan juna lähtee kolmen aikaan joten mulle sopisi myös joskus puolen päivän aikaan esimerkiksi!
Sitten omaa neuvolakäyntiä. Kaikki oli ok, paino oli nyt noussut 700g/viikko eli kyllä kannattaa suklaata popsia kun edellisen kerran oli ilman suklaansyöntiä noussut 750g/viikko :DD Isona tyyppi kasvaa, sf-mitta oli 26,6 (viikot 26+2)joka on suht iso noille viikoille, mutta ei kuulema olla huolissaan lapsen koosta kun paino noussut aiemminkin samaa tahtia, sokerirasitus ok ja poikienkin piti olla ultran ja mahan koon mukaan yli nelikiloisia molempien. Ja olivat kuitenkin 3440g ja 3450g. Tähän siis tuudittaudun ja kiroan itseni kun ähkin ja puhkin yli nelikiloista sitten maalis-huhtikuun vaihteessa :DD Muuten voidaan hyvin. Aamuisin ahistaa kamalasti, ei jaksa edes tukkaa kuivata kun tuntuu ettei jaksa pitää käsiä ylhäällä ja tulee tosi voimaton olo. Voi tosin johtua siitä, että tyyppi nytkin istui mahassa selkä suorana ja pää painaa tänne ylös. Välillä pitää mennä ihan hengittelemään oven rakoon kun tuntuu ettei ilma kierrä!
Voikaa hyvin ja palataan tapaamisasiaan, toivottavasti saadaan muitakin mukaan ja keksikää te muuten paikka kun tunnette keskustan paremmin kuin mä!
Aurinko + tyyppi 26+4
Moro kaikille!
Toivottavasti joulu meni kaikilla rauhaisasti!
Voi luoja ku mä oon syönyt… Siis nyt alkaa dieetti, ei tästä tuu enää mitään. Aivan järkky tuo pötsi. Hyvin maistui jouluna kaikki savukalat ja homejuustot, juu tosi kiva. Plus konvehdit ja joulutortut. Voi prkls!!!!
Poguito_Larva: siis häh?? Miten voi olla mahdollista tuollainen laihtuminen?? Mä alan kans siivoomaan…..
Have: mä oon menny maidon ja vissyn voimilla närästyksen kanssa. Ja kieltämättä sekin auttaa mulla, jos katsois mitä söisi ja kuinka täyteen mahan ahtaa. Mulla närästys ehkä hiukan helpottanut!?
Pola: täällä kestoista käytössä sideharsoista taitellut ja päälle villahousut. Sit on sellaisia taskullisia ja tarralla höystettyjä kangasvaippoja, joiden kanssa myös villahousut. Suosittelen kirjaa Kantoliina ja kestovaippa (Minni Niemelä). Nii ja kantoliinana ollut pitkä trikooliina, en tiedä mistä ostettu, sain lahjaksi aikoinaan. Mutta suosittelen pitkää trikooliinaa, koska se ei oo hiostava ja saa monella tapaa sidottua (jos viitsii opetella…). Kokeile lonkkasärkyyn tyynyä jalkojen välissä (siis nukkuessa, hih).
Tytsä90: mulle tarjottiin pelkkää lekuria ilman th:n tarkastusta…. Eli sulla luultavasti sama homma… Neuvolat taitaa tihentyä vasta äippälomalla, mulla aikoja seuraavasti: 19.1. lääkäri (siis eka, ei kuuluis th:n tarkastusta, mutta sain kieroilemalla ajan sinne ennen lekuria…) ja 16.2. vasta normaali neuvolavisiitti (edellinen oli 15.12.). Äitiysloma alkaa mulla 12.3. Sulla on ihanan söpö masu!!
Aurinko: ihana maha!!! Mullakin taitaa joku kinkku luurata tuolla omassa masussa…
Fantasy: joo, mä pyörin kans Lindexissä, mutta en osannut ostaa masuasukille mitään! Siis ihan hölmöä!! Sieltä olis saanu vaikka mitä ihanuuksia, mut ei. Ihme homma!! Esikoinen kyllä sai ties mitä kudetta :-)
Tapaamisesta: mulle sopii kans periaattees toi pe 22.1., koska teen 4-päiväistä viikkoa ja ollaan vapaapäivällä esikon kanssa perjantait. Tosin en ihan vapaaehtoisesti ota sitä mihkään kahvilaan häröilemään päikkäriaikaan, joten jos tapaaminen sovitaan siihen, niin yritän hommata lapsenvahdin (lue: anopin). Vai onko vkonloppuna parempi, onko ihmiset töissä tuolloin?
Huomenna sit uuden vuoden aatto. Oon ostanu nakkeja, perunasalaattia ja sipsejä. Tosi kiva, nyt on jotenkin niin läski olo, ettei kyl oikein tekis edes mieli niitä… Ja vähän pelkään, että onko mulla turvotusta (siis muustakin kuin mässäilystä johtuvaa), tuntuu jotenki oudoilta paikat. Nyt vaan vettä kitusiin ja suolat pois (em. ruoat ei oikein istu tähän…)!
Ihanaa uutta vuotta kaikille, kohta alkaa meidän vauvavuosi!!!
T: Miukkis + pera rv ööhmiksenmämuistatätä 24?
Eli pitää jo nyt toivotella uutta vuotta!:)
Mulla se närästys meni sitten ohitse ja luulisin että se johtui mustikkapiirakasta mitä silloin illalla tein ja söin eli ei sitä enää:( Ja nyt on rennietäkin kaapissa ja laukussa jo uudestaan iskee:)
Voi kun olis kiva tuo tapaaminen meiltä vain jotain yli 300 kilsaa helsinkiin niin ei viitti ihan vaan tapaamisen takia lähtee ja voi olla et oon töissäkin..pohjanmaan alueelta ei vissiin täällä montaa ollut?
Eli lähti ennen aikojaan..
Alkaa kyllä niin paras vuosi:) huhtikuuhun kun jaksais odotella:D
Niin mä en kyl hirveen suurta stressiä oo syömisestä ottanu mut toki viimeksi ku oli tullu n.750g/viikko(edellisillä kerroilla 200-300g)niin päätin että jotain tarvis tehdä..sen verran ajattelin yrittää että nyt uuden vuoden lupauksena tekisi karkki ja sipsilakon:)katsotaan kuinka onnistuu ja no onhan sitä toki kaikkia muita herkkujakin kun karkki ja sipsi, mutta nuo on se suurin ongelma niin paljon auttaisi jos niistä edes hetkeksi pääsisi..Jäätelö on sellainen mistä en luovu:Dmutta ei sitä kerralla tuu vedettyäkään niinku karkkia..On vaan nyt ongelma ku joulukarkkia on vielä jäljellä niin pitäis ne kaikki tuhota:D mut katsotaan jos siinä onnistuisi:D
En muista enää mistä muusta oli puhetta mutta viettäkäähän kaikki mukava uusi vuosi!:)
have ja sintti 23+3
Miukkis07, joo varmaa mullakin on toi neuvolalääkäri samalla lailla kun sulla. Ihan tyhmää kyl, koska olisin halunnut esim. tietää mikä se sf-mitta on ja silleen. Seuraava perusneuvola-aikaa en edes tiedä, mutta toivottavasti sen mulle ilmoittavat alkuvuodesta :)
have, itse olin ennen joulua melkein 2kk karkki- ja sipsilakossa, ettei painoa tulisi ihan hirveästi. Niitä kun tulee syötyä kerralla aina liikaa :E Itse olen tässä suunnittellut, että tämän viikon voisi vielä herkutella, että tulee kaikki joulusuklaat syödyksi, mutta ensi maanantaista sitten taas olisi herkuitta! Jätski on myös mulla semmonen mistä en luovu, ja eipähän sitä onneksi voi samoissa määrin syödä kun vaikka karkkia.
Äsken käytiin kaupassa ostamassa nakit ja perunasalaatti. Nam! Sipsit onneksi jätettiin ostamatta! Rakettejakin meillä on aivan hirveästi, niin pääsee sitten niitä ampumaan. (-; muuten ollaan ihan vaan täällä kotosalla, ei ole mitään tarvetta lähteä mihinkään Helsingin keskustaan. Ensi vuonna onkin sitten pikkunen meidän kanssa uutta vuotta juhlistamassa.
Mitäs mulla vielä oli.. Hmm. Niin joo, napa on alkanut kovasti nousemaan mahasta, meneeköhän enää montaa viikkoa, et kokonaan pullahtaa ulos. :D
Meilläkin jo hankintoja tehty. Eilen saatiin sitteri ja turvakaukalo ja ovat tosi hyvännäköisiä. :) ei vaan malttaisi, että pääsee niitä käyttämään. Ja vaatteitakin alkaa pienelle olla melkoisesti. :--)
Juu, nyt jos jättäisi tän palstan edes pariksi päiväksi, niin ette joudu liikaa mun höpinöitä lukemaan. Mutta tosi hyvää uutta vuotta kaikille!
Me ja murmeli rv 24+2.
Mulle lääkäri suositteli närästykseen sellasta kuin Gaviscon. Se on sellasta maitomaista nestettä. En ole vielä sitä kokeillut, kun en ole päässyt apteekkiin.
Äippäpakkauskin tuli tänne jo, ihanaa!!! Mennään heti hakemaan, kun mies kotiutuu töistä.
Seuraava neuvola on 4.1. =) Pikkukaveri on ainakin ollut vilkas. Potkii niin että maha heiluu. :D
caretta ja masukaveri 25+1
En ole ehtinyt kirjoitella tänne ollenkaan, vaikka olen kyllä lukenut ja toi väsymys taas tekee sen ettei jaksa oikeesti yhtään mitään...vielä kun jaksaisin kuutisen viikkoa olla töissä ennen kuin loma alkaa. En muistanutkaan mainita ultrasta että laskettu aika aikaistui 2 päivää, joten jos Fantasy haluaa laittaa niin mulle saa sinne muuttaa ajaksi 26.4.
Joku olikin ostellut vauvanvaatteita alennusmyynneistä...mä en ole jaksanut sinne edes lähteä, mutta kai niitä vaatteita ehtii sitten hakemaan...on mulla jonkun verran kun kavereilta olen saanut. Muutama tuttipullokin on tullut hankittua ja tutteja.
Tiistaina neuvolan jälkeen postitin Kelan paperit. Nyt jännätään koska äitiyspaketti tulee.
kolmasunelma 23+3
**TAMMIKUUN PINO AVATTU** arvon naiset :D!
Joulu tuli ja meni ja nut suunnitellaan jo Uuden Vuoden kattausta.. =) Mä oon syönyt kaikkea ihan urakalla ja olo sen mukainen, saa nähdä mitä neuvola täti huomenna sanoo..
Jos meinasitte tavata pääkaupunkiseudulla niin mulla olis ehdotus päiväksi.. Olen tulossa Helsinkiin to-pe 21-22.1.2010 ja mulla olis silloin perjantaina 22.1 aamupäivästä aikaa tapaamiselle, olis tosi kiva nähdä! =)Lähden jo takaisinpäin Itä-Suomeen kolmen maissa junalla, mutta aamu siis vapaata. Ja Marskissa yövyn joten keskustassakin vois kahvin merkeissä tavata?
Aurinko ja tyyppi 26+1
Voikaa hyvin, kirjoittelen sit huomenna lisää neuvola ja muita uutisia, mutta siihen kadonneeseen kinkkuun.. Kuva kertokoot puolestaan.. :D :D