Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT joulukuu**

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään koko loppuraskautta. Pari viikkoa vaan. Seuraava työpäivä on 1.1.2010... Supisteluiden ja iskias vaivan takia. Eilen pienikin kumartelu ja kävely oli yhtä tuskaa. Nyt sit vaan pitää ottaa rauhallisesti. Eli joulusiivous jää miehelle.

On muuten vilkas tää meikäläisen masukaveri, lääkärikin ihmetteli että ei kaveri pysy edes 15sek paikallaan et sais kunnon sydänäänet mitattua :D

Pysykäähän terveenä ja kasvakaa isoiksi :D

caretta ja vilkas masukaveri 22+6

Vierailija
82/133 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on keskustelua savukalasta, ja eihän siinä savussa mitään pahaa ole... En itse ole kyllä ikinä edes syönyt vakuumiin pakattua savukalaa... (lie sitä sitten kuitenkin olemassa...:) Meillä on ainakin aina jos on ostettu valmiiksi savustettu niin kalahallista tai lihatiskiltä..

Toinen hyvä vaihtoehto on savustaa itse (näin saa myös suolan määrän säädeltyä!!). Ja halvempaa! Yleensä sellainen kokonainen kala tiskiltä on halvempi kuin mikään muu, ei muuta ku uuniin vaan. :) Ostakaa siis ihmiset savustuspusseja; ihan kerrostalossakin voi normi uunissa savustaa näin (vähän toki eri kuin tulella mutta aika lähellä lihatiskin tuotetta).

Kalaahan pitäisi kuitenkin syödä ainaskin se 2 krt viikossa! Myös raskaana. Siinä on niitä hyviä rasvoja joita myös vauva tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis papa ja tähystys, ettei vaan kohdunkaulansyövän esiasteet olis tullut takas (leikattu -07 ja -09). Noh, tietysti siellä jotain muutoksia näkyi ja ne leikkas multa koepalat kohdunsuulta (vaikkei siitä oltu mitään sovittu), kuulema vielä voi leikata jos varovasti ottaa ja mielummin niin ettei syöpä yllätä. Otti papat ja muut vastaavat et saa kaiken tutkittua. Great. Siinä tää lääkäri sitten vielä kertoi, että jos tulee huonoja uutisia niin joudun leikkaukseen raskauden aikana, siis että poistetaan kohdunkaulalta ja kohdunsuulta muuttuneet alueet ja sekös piristi mieltä. Voi v..... Nyt toivotaan parasta ja otetaan vähän lisää stressiä tähän joulurumban päälle !

Töihin lähdön aikakin olisi ja tällä mielentilalla tulee mukava iltavuoro varmasti. Onneksi huomenna neuvola jossa voi taas päästää pahimpia höyryjä pois.

Sorry mun omanapainen viesti :(

jennu & jätkä 21+1

Vierailija
84/133 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sain aikaiseksi kirjoittaa, kun tuntuu etten ole ehtinyt/jaksanut. Lueskellut kyllä aika ajoin teidän kirjoituksia, vertaistukea/samoja ajatuksia löytänyt kyllä.

No nyt on sitten jumpasta mammalomat alkaneet, yhyy hiukan haikeilla fiiliksillä. No nyt on aikaa poiketa muidenkin tunneilla nautiskelemassa liikunnan ilosta.

Rakenne ultrassa kävin jo kolmisen viikkoa sitten ja kaikki näytti hyvältä. Mittoja en niinkään muista ja kyllähän ne tais siinä ultrakuvassa olla. Tärkein kuitenkin että kaikki hyvin. On se vaan hienoa nähdä masutyyppiä ennen syntymää. Istukasta mainitsi, että on takaseinällä, minkä vuoksi niin hyvin liikkeetkin tuntuvat. Kova touhuilemaan oli, ei meinannut mittaukset onnistua kun oli niin vauhdikas tapaus.

Hemoglobiini sekä RR olleet edellisessäkin raskaudessa hyvät niin näyttää nytkin.

Mammalomaa anottu jo ja äippäpakkauksen olen tilannut ja näyttäisi että postissa jo odottaakin lappu tuli tänään, hypistelyä tiedossa, jee.

Sokerirasitukseen meno olisi alkuvuodesta, varasin jo ajan.

Vauvalle tavaroita vaunut ym aiotaan isännän kanssa hankkia vasta ensi vuoden puolella. Vanhoja lakanoita, sideharsoja, vaatteita ym jo hieman pessyt ja laittanut kaappiin valmiiksi.

Painoa tullut lähes 10kg lisää, huh. Neuvolassa ei mitään ko asiasta kuitenkaan mainittu, enkä itsekään niin huolissani ole.

Niin ja tietoihin saa laittaa että toinen lapsi tulossa, sukupuolta ei tiedossa, ikää löytyy 34v.

Tamperelaisten mammojen kanssa olis jossain vaiheessa kiva törmätä? Oliskos muilla kiinnostusta? Esim ensi vuoden puolella?

T: Marjapuu75 rv 23

Vierailija
85/133 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimme maanantaina ultrassa ja sukupuoli selvis ja sanoivat et tyttö olis. Vähä odotukset meni kuuseen eli poikaa odotettii et ois nyt tullu poika mut ei :( mut on tämäki tervetullut. painoarvio 431 g ja kaikki hyvin pikkuisella. Niin ja istukan mainitsi että takaseinämässä ylhäällä.liikkeet tuntuu kyllä hyvin.

rasitukseen ois täälläki alkuvuodesta mut ei oo pakko mennä kuulemma. odottelen yhä neuvolasta todistusta että sais kelaan sen ja hakemukset pistää menemään että saa sen äippäpakkauksen :)

töitä on vielä ensviikko tiedossa. seuraava neuvola onki enskuussa 11 päivä. sitä odotellessa sitten.

mutta nyt ruuan kimppuun ja levähtelyä mieski kotiutuu 2h päästä.

Mukavaa joulunodotusta kaikille!

odottava_äiti + tyty 21+5

Vierailija
86/133 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt jotain muistaa mistä on puhuttu eli ainakin vakuutuksista on ollut puhetta ja meinataan myös ottaa vakuutus jo odotusaikana mutta tosiaan kaipailisin myös lisätietoja mistä kannattaa ottaa...

Jouluruuista ja ruuista ylensäkkin joku puhui itsellä ei joulupöydän kalojen kanssa ongelmaa koska en niitä muutenkaan söisi ja no muuten kyllä olen aika huoletta kaikkia syönyt ehkä pitäisi olla vähän tarkempi...

Me sitten lähdettiin eilen KATSOMAAN vaunuja ja no sattuikin mieleiset olemaan tarjouksessa niin lähtipä sitten ne mukaankin:)eli jovi moon vaunut ostettiin ratasosaa niihin ei vielä ostettu mutta sen ehtii kyllä myöhemminkin kun ei vauva kuitenkaan sitä ensimmäisinä kuukausina tarvi:)Turvakaukalo haettiin myös koska halusin graco logico s:n ja turkoosiin väriin tykästyin eikä sitä ensi vuoden väreissä enää ole..Nyt sitten olisi isoimmat hankinnat tehtynä ja laskettuun aikaan vielä 4kk:D Hoitopöytä meille tod.näk.tehdään sellaisesta vanhasta lipastosta johon siis tehdään vain hoitotaso päälle..Nyt sitten voi kaupasta ostella vain kaikkea pientä kivaa:)paljon saadaan kyllä tutuilta ja sukulaisilta, mutta pakko on saada jotain itsekkin ostella:D

Ultraa odotellaan edelleen ja ensi maanantaina se päivä koittaa:)

Voikaa kaikki paksusti!

have ja sintti 21+2

Vierailija
87/133 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottava äiti, ONNEA tytöstä! Ihanaa =))

jennu1, no toivottavasti ei sentään tarvis leikata :O - peukut pystyssä ettei mitään ihmeempää ole, zemppiä... Ja IHANA kuva pikku jätkästä ;D!

caretta, sairaslomaile rauhassa :)! Mullakin on iskiasta, töissä (jossa liikun koko ajan) ei niinkään tunnu mutta kun pääsen kotiin ja istahdan hetkeksi niin johan en enää ylös pääse koko iltana... Sattuu ihan kaameesti!! Yön aikana sitten kipu taas häviää... Outoa! Pitäisi niiku olla liikkeellä vai koko ajan?!?

miukkis, mitä oireita sulla tulehduksessa? Mietin vaan, kun mulla on nimittäin tosi runsas valkovuoto koko ajan, et voiskohan johtuu jostain tulehduksesta tai kai se voi olla myös ihan normaalia?!

Aurinko77, me otetaan varmaan vakuutus Fenniasta, kun on sieltä koti-, matka- ja koiravakuutuskin... On tärkeä kyllä miettiä vauvan vakuutus tarkkaan, koska sitä ei niin helposti sitten vaihdetakkaan! Tai helposti voi vaihtaa, mutta sitten jos lapsella on ollut vaikka yksi korvatulehdus - ei uusi vakuutus enää välttämättä korvaa mitään korviin liittyvää, ja vakuutukset tuntien vetoavat sitten joka käänteessä siihen...

Omppulin äiti, meillekään ei rakenneultrassa annettu painoarviota - eikä älytty kyl kysyäkkään! Eli riippunee ihan taas paikasta ja jopa ultraajasta :)

Pampa, no ONNEA äitiyspakkauksesta :)) - mahtavaa!! Tuu sitten kertoo mitä kaikkee ihquu siä oli :)! Niin ja ihanaa lomaa!!

Saturnin, meidän pitäisi taas hankkia mahdollisimman kevyet vaunut, kun asutaan luhtitalon toisessa kerroksessa eikä ole hissiä... Eikä myöskään rapussa tilaa, eikä todellakaan mitään pyörä-/vaunuvarastoa... Eli hyvät jumpat saa kun vaunut raahaa sisään asti, tietenkin ensin on tuonut vauvan ja kauppakassit :D! Noh ehkä ne kilot sitten lähtee ;D! Mulla kanssa on ohimeneviä kipuiluja/vihlaisuja mahan sivulla, yleensä oikealla puolella...

Reppuli, TERVETULOA ja onnea matkaan! Ihanaa, että joukkomme edelleen kasvaa :))! Dementia on myös niin tuttua täällä ;D!

minapieni, noh arvaapa mitä - herra Alice Cooper kävi meillä töissä pyörähtämässä sinä keikkapäivänä aamupäivällä :D! Ei kyllä ostanut mitään :)!

Omaa napaa, kyselisin paria juttua:

Tiedättekö onko niissä kelanpapereissa joku aikaraja jolloin ne pitää olla viimeistään kelassa?

Vaunuista myös, että me mennään viikonloppuna katsomaan teutonian vaunuja (saadaan ehkä alee tutun kautta) - niin ihanaa! Niihin sais sitten auton turvakaukalonkin kiinni.. Onko teillä kenelläkään kokemusta Teutonioista?? Hyviä ja huonoja??

Entä onko kukaan muu täällä hurahtanut ME&I-tuotteisiin? Tai lähinnä niihin ihaniin vauvan vaatteisiin? Mä oon tilaillut sieltä jo vaikka mitä, ennen kun ees vauva on tullut.. Olen nimittäin antanut itselle luvan, että vaatteita saa hankkia - muiden tavaroiden kanssa tulee olee enempi vaikeaa ostaa vielä... Vaikka pakkohan sitä on kohta ruveta, mutta tosiaan jos noista vaunuista aloittaisi :D!

fantasy&hope rv24+6/25+6 (kuukautisten mukaan/koon mukaan)

Vierailija
88/133 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennu: Voi ei. Pidetään peukkuja, että kaikki olis ok, eikä tartteis mitään leikkausta!!

Fantasy: V.vuoto on todellakin normaalia. Mä oon "kärsinyt" siitä joka raskaudessa.. :/ Housut jatkuvasti märrkänä, ei puhettakaan että vois olla ilman pikkuhousun suojaa ja se sit aiheuttaa hankausta, kutinaa ja hikoilua.. Niin, että 9 kk ilman menkkoja, mutta joka päivä saat olla side pöksyissä.. ei kiva!!!

Meillä on vakuutukset If:ssä, mutta siellä lapsivakuutus muuttunut kovasti.. Kävin laskettaa OP Pohjolan sivuilla kun sinne ei kai tartteis siirtää kotivakuutusta (muuta taitaa vaatia, eikä oikein nappaa alkaa siirtämään..) niin hinta oli jotain 576€/vuosi. Katellaan nyt mihin ratkaisuun päädytään!

Meillä muuten tuoksuu kuusi. Tuotiin jo sisään ja koristeltiin. Pojat vaati omaan huoneeseen myös pienen kuusen ja koristelivat sen itse, hieno tuli =) Nyt on sit pakkasta ja lunta ja 7 pellillistä pipareita leivottuna joten joulu tulee vaan!!

Aurinko ja kaveri 24+3

Vierailija
89/133 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla kertomaan, että tunsin juuri ensimmäistä kertaa vauvan liikkeet vatsan päältä :)! Nyt vaan harmittaa, kun mies ei ollut kotona, kun hän kovasti odottaa, että tuntisi myös vauvan olemassaolon. No, tästä lähtien niitä varmaan helpommin tuntee. En kyllä tiedä, tökkikö siellä jalka, käsi vai kenties peppu :). Ihanaa kumminkin!

Meillä oli neuvola maanantaina. Mun paino ei ihme kyllä ole noussut kun 2-3 kiloa koko raskausaikana, vaikka olen kyllä syönyt ahkerasti. Ilmeisesti ravinto on ollut terveellistä (?) ja ruokailurytmi säännöllinen. Suklaata olen kyllä popsinut entiseen malliin ja näin joulun aikaan vielä entistä enemmän. Hemoglobiini oli 115 ja kai ihan ok, mutta th suositteli pientä rautakuuria tähän väliin. Sokerirasitukseen menen nyt sit kuitenkin, vaikka alkuraskaudessa sanottiin, että ei tarvitse mennä, kun BMI on normaali. No, eipä tuo haittaa. Onhan se hyvä tutkia. Mulle kyllä suositeltiin sitä vasta raskausviikolla 26. Moni teistä on käynyt aikaisemmin, mutta en sitten tiedä, mistä tuo suositus johtuu. Ehkä ei kannatakaan ihan joulun välipäivinä mennä. Vois olla sokerit vähä koholla konvehdeista :D.

Vakuutuksista on puhuttu. Me hankittiin syntymättömän lapsen vakuutus Pohjolasta. Hinta oli vähän alle 300 euroa/vuosi. Meillä on kylläkin kaikki lainat ja vakuutukset OP-Pohjolassa, eli hintaa alentaa keskittämisetu. Me ei edes kilpailutettu vakuutuksia, koska Pohjolassa tuo keskittäminen kyllä kannattaa, jos on lainakin OP-Pohjolassa. Niistä kertyy ihan mukavasti bonuksia, joilla voi maksaa vakuutuksia. Jotain hyötyä siis siitä asuntolainastakin on :D.

Vaunuja ollaan nyt katseltu ja valinnan vaikeus iskee. Vertailussa on ollut Hoco Diamond, Crescent Classic, Teutonia Mistral, Hartan Topline X ja Jedo Pati. Hintaeroja noilla on, mutta ei se hintakaan voi olla ainoa valintakriteeti. Onko kellään teistä kokemuksia jostain näistä merkeistä?

Ihanaa, kun tulee joulu! Mä aion jättää homejuustot syömättä ja syödä vaikka ihan perus-Valiojuustoa voileipäkeksin päällä. No, eihän se ole sama asia, mutta ehkä yhden joulun voin olla ilman valkohomejuustoa. Sit ajattelin ostaa itselleni pullon alkoholitonta punaviiniä. Graavilohta aion maistaa, kun graavataan se itse. Samoin kauppahallista ostettua savukalaa. Kalassahan on hyvää rasvaa, mutta tosiaan suolan kanssa täytyy olla tarkkana. Onneks tykkään melkein kaikista jouluruuista, niin ei tarvitse syödä pelkkää kinkkua ja perunaa.

Mullakin kyllä dementia iskee... On pitänyt niin kommentoida kaikkia teidän juttuja, mut sit kun ei heti vastaa kirjoituksiin, niin ei seuraavalla kertaa enää muista, kenelle piti sanoa ja mitä. No, onneks en taida olla ainoa muistamaton tällä palstalla :).

Oikein hyvää joulun odotusta kaikille ja muistakaahan ottaa iisisti (etenkin te saikulle joutuneet)! Stressata ei saa - vauvakin sen vaistoaa. Nyt vaan nautitaan :)!

Perhonen_81 rv 22+5

Vierailija
90/133 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tervetuloa vaan Reppulikin mukaan joukkoon! Meitähän on ainakin tuossa listalla melkoinen porukka, mutta luulen kyllä, että osa ei enää ole aktiivisesti mukana (taustailevat tai ovat ehkä siirtyneet jollekin toiselle palstalle tms. kun on joitain nimimerkkejä, joista en muista kuulleeni kuukausiin).

Vakuutuksista vielä: mekin haettiin vakuutuksta Pohjolasta, koska on kaikki lainat ja muut vakuutukset OP Pohjolassa ja ollaan ns. omistajajäseniä. Maksoi myöskin sen alle 300 euroa / vuosi (summahan pienenee lapsen iän myötä).

Huomenna neuvolaan pitkästä aikaa. Kyllä taas jännittää! Joudun varmaankin myös sokerirasitukseen, kun BMI oli alussa juuri sen rajan yli (Espoossa on joku raja, jonka jälkeen joutuu yleensä).

Muuten on kaikki ok, mutta nyt taas vähän huoli painaa, kun ei ole oikein tuntunut liikkeitä maanantain jälkeen. Mun maha on myös aika pieni. Kasvaakohan se koskaan?

Että sellaista.

Voikaa hyvin!

Pola jotain 22+

Vierailija
91/133 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joo kaikille uusille. :) Ihanaa, että meitä on näin paljon ja keskustelua riittää!

En ikinä muista mitä ootte kirjoitellut, kun käyn monesti päivässä lueskelemassa ja sitten itse vaan johonkin väliin päivitän.

Mutta aamulla muistin monen kirjoittaneen oudoista unista ja olenpa niitä minäkin alkanut näkemään. Viime yönä varsinkin.. Huhhuh. En kyllä nukkunut ollenkaan hyvin. :/ Toivottavasti ens yönä näkisi jotain suloisen suloista unta!

Toissapäivänä kävin aamulla kävelyllä ja olen niin ylpeä itsestäni. :D Ei ole varmaankaan tarpeeksi tullut liikuttua, ja sitten jo edellisenä iltana päätin, että lähden kävelylle. Tulipas siitä hyvä mieli, vaikka melkoisen kylmä olikin.

Eilen oli hammaslääkärikin, yksi lohjennut hammas paikattiin, muuten hampaat oikein hyvässä kunnossa. :) Jee. Sanoivat vaan, että kannattaa vielä suuhygienistille (?) varata aika vähän ennen laskettua aikaa, niin tulee kaikki varmasti hoidettua.

Ja mikä parasta, tänään oli se kolmas neuvola. Oli eri neuvolatäti TAAS, onneksi ensi vuoden alusta alkaen on sitten aina se yksi ja sama. Kuitenkin siis, painonmuutos oli +368g/vko. Oletin, että olisi ollut vähemmän, mutta eipä tuokaan nyt paha ole. :) Ja uudelle kymmenluvulle siis oltiin siirrytty! Jos katson ensimmäisestä neuvolakäynnistä, niin siitä paino olisi tähän asti noussut 3,6kg, että ihan hyvä. Verenpaine oli 126/70, ja hemppa oli 127. Ne kaikki oli siis kunnossa.

Sydänäänetkin kuunneltiin tottakai ja siellähän se hienosti jyskytti, 145krt/min. Meidän poitsu! Noh, sitten tämä erikoisin, eli SF-mitta, siis kohdunpohjankorkeus. Se kun oli peräti 23cm!!! Sanoi, että on aika melkoisesti, mutta luultavasti tasaantuu kuitenkin vielä tuosta.. Sanoi, että se normaali tässä vaiheessa olisi joku 18,5cm. Maksimimittakin tuon kaavion mukaan saisi olla vähän alle 22cm. Mutta joo, eipä tuo mitään. :D

Omasta mielestäni masu ei edes ole kauhean iso.. Välillä tuntuu kyllä melkoiselta, mutta sit taas ajoittain hyvin pieneltä. Eilen joku kyseli multa, että onko kolmoset tulossa, kun muka on niin iso maha. Tiedä sitten.

14.1 olisi sitten ensimmäinen neuvolalääkäri. :) Jee! Kiva päästä tsekkaamaan se kohdunsuun tilanne ja sillein. Seuraavan neuvola-ajan saankin sitten puhelimitse.

Ja jee, pääsee laittaa Kelan paperit eteenpäin!

Täällä nyt istuskelen koulussa ja tätä viestiä kirjustelen. Sain juuri toisen rästikursseistani päätökseen, ja paras arvosana tuli kurssista. Toinen kurssi vielä päätökseen tammikuussa, niin sitten olen valmis. (: Hetkinen täytyy vielä täällä olla, kun reilun tunnin päästä vasta näkemässä kummityttöäni.

Mutta hyviä vointeja kaikille. ^^

Me ja Murmeli rv 22+2

Vierailija
92/133 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa nopsaan neuvolakuulumiset. Vihdoinkin oli se kolmas neuvola, edellisestä olikin aikaa jo 8 viikkoa. (tosin välissä oli rakenneultra). Kaikki oli hyvin, vaikka painosta vähän tulikin sanomista. Se kun on edelleen 300g alle ekan käynnin painon ja 2,5 kg alle sen mitä ennen raskautta painoin. Eli ei hyvä sekään, ettei painoa tule.... Mutta onko se nyt ihme, kun ökä lentää edelleen! Nyt oli jopa huimat 64g/vko tullut lisää! No yhtään grammaa en kyllä tarvitse, ihan on tota omaa lähtöpainoa tarpeeksi...

Raskaustodistuksen kävin jo maanantaina hakemassa, jotta sain paperit vetämään ajoissa, työpaikallani oli enää tiistaina niitä mahdollisuus käsitellä ja seuraavan kerran sitten uuden vuoden jälkeen. Ilmoitin nyt aloittavani äitiysloman varhennetusti 1.3 alkaen. Ja siihen asti toivon mukaan saan sairaslomaa, kun ei tämä olo tästä vaan parane. Eli nyt sitten odotellaan kuinka nopsaan äitiyspakkaus tulee. Kiva kuulla, että joku oli sen jo saanutkin ja noin nopeasti!

Flunssakin iski, kauhea räkätauti ja alkuviikosta oli pari päivää lämpöäkin. Ja tietenkin tällä viikolla on ollut lasten joulujuhlia yms tärkeitä "edustus"menoja =)

Olipas taas omaa napaa...

Vointeja kaikille!

Mindis ja maha 22+5

Vierailija
93/133 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumin maassa ja myrskyää täällä rannikolla. Ihanaa :)

Täällä meillä kaikki hyvin. Liikkeet tuntuu myös mahan päältä ja EsteriArmas pyörii mien sattuu. Potkut ja liikkeet tuntuu missä milloinkin. Hyvä vain sillä oli ainakin ultrassa perätilssa. Uusi rakenne ultra oli 10.päivä kun tarkistettiin sydämen suonet vielä. kaikki oli hyvin. Vastasi päivän vanhempaa eli oli kirinyt kiinni kun siitä kaksi viikkoa taaksepäin oli vielä neljä päivää nuorempi.

Äitiysraha tuli ja meni, rahat ollut niin lopussa että tuli hiukan helpotusta elämään sen rahan myötä. Joten onneksi en ottanu pakkausta, siinä vaiheessa olisi kaduttanut.

Isäni tulee meille jouluksi ja menemme kaikki minun anoppilaan joka on siis naapurissa. Odotan innolla.

Paino ei ole mielestäni noussut vaan hiukan laskenut ainakin kotivaaan mukaan, mutta en jaksa stressata sen takia. tulee painoa jos tulee.

esikoinen ei nuku päiväunia ja hermot menee...

EsteriArmas 24+0

Vierailija
94/133 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut, käynyt vaan kurkkailemassa muiden kuulumisia. Joka päivä on aivan hirveä väsymys...onkohan alkuraskauden väsymys tullut takaisin vai johtuuko se muuten vaan tästä olotilasta ja siihen yhdistettynä koulu, työ, perhe ja kaikki muut...ei vaan ole energiaa samalla tavalla kuin ennen.

Neuvolakin vasta 29.12, joten sitä odotellessa. Vauvalle pitäisi vakuutus ottaa ja Ifillä ainakin pitää ottaa 4 kk ennen laskettua aikaa jos netin kautta tekee hakemuksen, joten se pitäisi tällä viikolla tehdä tai viimeistään ensi viikon alussa.

Joululahjat on kaikki ostettu jo..ensi viikolla siten hakemaan kuusi ja jouluruoat ja sitetn saa joulu tulla. Viikonloppu olisi vielä töitä ja sitten onneksi 4 vapaata, mutta joulupäivänä alkaakin heti 5 päivää putkeen töitä :(

todella kivaa nämä parin kympin pakkaset, kun ei mahdu mitkään toppahousut jalkaan..tai menee ne jalkaan mutta ei todellakaan kiinni niitä saa...mitäs te muut pidätte ??? ei viittis ostaa toppahousuja isompaa kokoa, kun niihin hukkuu sitten kun tän mahan saa pois.

kolmasunelma 21+2

Vierailija
95/133 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä NIIN kateellisena luen täällä teidän neuvolakäyntejä, kun mulla itsellä on ollut vain ne kaksi neuvolakäyntiä tähän mennessä ja kolmaskin on vasta sitten Tammikuun 29.päivä... HUOH...

Aurinko, joo sanos muuta, kiva tosiaan kulkea pikkuhousunsuoja housuissa 9kk :D!

Perhonen, Ei se painonnousu kato terveellistä ruokavaliota/säännöllistä ruokailurytmiä... Mulla on noussut 8kg vaikka syön terveellisesti, säännöllisesti ja on vielä "liikkuma"työ... Se on vaan niin yksilöllistä :D

Pola, kyllä se masu siitä kasvaa, joillakin vaan plumpsahtaa myöhemmin... Pitkäselkäsillä/pitkillä ei niin aikasin välttämättä näy ja sitten sekin vaikuttaa että miten edessä/takana kohtu on... :)

Omaa napaa, mitä kauemmin rakenneultrasta on aikaa sitä enempi taas huolet alkaa painaa... Huoh... Kun tosiaan noita neuvoloitakaan ei juur oo...

fantasy rv25+1/26+1

Vierailija
96/133 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti jaksamisia kaikille, joilla on huolta ja murhetta. Toivotaan että kaikki sujuu hyvin :) .

Vaatteista, eipä mene täälläkään kiinni. Samaten melkein kaikki omat housut on liian pieniä, mutta olen keksinyt ratkaisun pulmaan ja laitan masutuubin niin alas että pitävät housut ylhäällä :D .Tuubi myös lämmittää mukavasti. Ajattelin että voisin neuloa itselleni tuubin villasta, joka sitten talvipakkasilla ainakin lämmittäisi kunnolla :) .

Täällä on sitten taas väsymyksiin verrattuna ylimalkaisen energinen ämmyrä. Koko ajan viuhdon edes-takaisin kuin päätön kana, eikä kykene olemaan paikallaan hetkeäkään. Nyt ei ole "kop, kop" ollut suppareitakaan ja olo on mitä mainion. Pääsin tänään jopa töihin, jee! Alennusmyyntirahaa. Jippii!Vauvakrääsä, jeeeih!

Turvotus, sitä minulle on tullut. Jalat ovat yhtä suurta tolpanjatketta reisistä varpaisiin. Kaunista. Olo on kuin balleriinalla. Aamuisin on ihanaiset ja seminormaalit mutta iltaisin ovat kuin limput, rusinat vain puuttuu. Kiva!;D Puoli kiloa on tullut lisää viime neuvolasta, eli viikossa!! Apua, ihan liikaa. Kyllä huomaa että on tullut taas nassuteltua kaikkea mahdollista. Nyt olen päättänyt mennä takaisin uimaan. Jos vaikka edes puolituntia jaksaisi, kun tuntuu tuo kunto huonontuneen niin hirvittävästi. Normaalisti olen kuitenkin kohtuullisen hyväkuntoinen ja reipas. Toisaalta kyllä tämä jatkuva tuhtaamienkin varmasti omalla tavallaan kuluttaa. Sohvaperunaa minusta ei meinaan saisi tekemälläkään. Eilen tein koko illan joulumakeisia sukulaisille. päätin etten osta heille mitään, vaan vien makeisia ja leipomuksia. Ihan kuiin olisin raskaana ;DD. Onko muilla ollut taipumusta ylilyönteihin ja yliaktiiviseen hösäämiseen?

Vielä muutama asia jotka vaivaavat, huonmo unenlaatu. piru kun ei pysty nukkumaan! kaksi tuntia maksimissaa putkeen, ärsyttävää. Sitten pitää kääntää kylkeä tai ravata vessassa.

Myös pukamat ja ruoansulatusvaivat ovat sallineet ilahduttaa minua olemuksellaan. Jee. ****** ja muuta epämääräistä sadattelua :D .

Meillä oli muuten se rakenneultra vol 2. Kaikki oli hyvin ja sikiö painoi huimat 527g , yli puoli kiloa! Nyt varmaan jo reilun 600g. Oli pari päivää suurempi, eli koko vastasi että laskettuaika olisi 15.4. Niin ja kuulemma selkeää prinsessa laatua :D . Ihanaa. Nyt alan jo tottumaan ajatukseen, ja pettyisin tosi kovin jos olisikin poika :) . Ihana oma tyttö, jota rakastaa ja helliä. Vaikkakin aika messevää kokoa ;) .

Toivottavasti kaikille kuuluu hyvää, ja olette muistaneet myös levätä (paraskin puhuja, varsinainen pukki kaalimaan vartijana) . Muistakaa pestä hampaat ja syödä terveellisesti :D .

Suloisia vointeja ihanaiset naiset!

Toivottelee, sokerihuuruissa oleva Matilda ja Rauli(joka muuten potkii ja hyörii ja tuhtaa, niin että tyrät rytkyy ja masu heiluu, joka tuntuu niin päältä kuin alta)23+0

Vierailija
97/133 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa tulla kirjoittelemaan kun ei muutakaan tässä nyt ole..

Tein tuossa aikaisemmin tänään sen äitiysrahahakemuksen ja maanantaina sen aion sitten postittaa. Kunpa se äitiyspakkaus tulisi nopeasti. ^--^ jokuhan täällä sen olikin jo saanut.. Mitäs pidit sisällöstä?

Nimiasiaa ollaan paljon täällä mietitty. Tytöllehän meillä olisi jo melkein heti ollut nimi valmiina. Tänään sitten saatiin poitsulle nimi (: toivottavasti pitää loppuun asti.

Kummitkin taitaa olla kaikki päätettyinä. Kolmelta ollaan jo asiasta kysyttykin, mutta yksi on vielä mietinnässä. Tai siis, tätä naperoa ei kasteta ollenkaan, eli ovat sitten siviilikummeja tai miksilie heitä kutsuisi.

Toissapäivänä tilasin ihkaensimmäiset vaatteet pienelle ja en malttaisi odottaa, että ne saan. Ihanaa niitä sitten päästä katselemaan. :--)

Mitäs vielä.. Joulu vaan lähestyy hurjaa vauhtia. Ihan kaikkia lahjojakaan en vielä ole ostanut.. Täytyy alkuviikosta käydä jotain hakemassa. Vaunujakin mennään toivottavasti katsomaan. Olisi ihanaa löytää sopivat, niin sitten tammikuussa kun on alet voisi ne käydä ostamassa. Muutamat kivanoloiset vaunut olen netistä löytänyt, mutta saa nähdä millaisia ovat irl.

Mutta ihanaa joulunodotusta kaikille :) mistä tulikin mieleen, et on ollut tosi kiva lukea joulukuisten keskustelua. Meillä kun nuo jännät hetket tulee olemaan n. neljän kuukauden kuluttua, ihanaa!

Me ja murmeli rv 22+4

Vierailija
98/133 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Joulu lähestyy, enää muutama luukku avaamatta!!

Caretta: otahan iisisti! Ei varmaan haittaa, että mies tekee joulusiivoukset :-D

Zaida: juu, se on just vakuumiin pakattu, mikä voi aiheuttaa probleemia, ei savu sinänsä. Me ollaan joulu vieraisilla, ni ei voi vaatia/tietää, miten kalat käsitelty. Ja itse asias kotiin kyl ostetaan liki aina vakuumika-laa…

Jennu1: no voi h…tin h..tti!! Koska saat tulokset? Tsemppiä! Onko se yleistäkin, että noin taajaan uusii? Kamalaa!!

Have: onneksi olkoon hankinnoista! Mitä sitä lykkäämään ostoa, jos mieleiset löytyy!!

Fantasy: ei mulla mitään tulehdusta ollutkaan, vaikka olin ihan saletti asiasta! Edellisessä raskaudessa oli koko ajan joku tulehdus, mutta ei mitään oireita… Ota noista nyt selvä! Vissiin 3 kk ennen laskettua pitäis olla Kelassa? Ai niin, mä pääsin sinne neuvolaan tän joulukuun ekstrakäynnin (tai en tiedä, mikä oli ekstrakäynti, mutta th kyllä sanoi ottaneensa mut kerran ”liikaa”…) ku suureen ääneen hämmästelin säästöpolitiikkaa :-) Kandee kokeilla. Ja sain sen ekan lekuriajankin, mutta siinä ei tietty th-käyntiä (vaan se vasta kk ennen ku jään äitiyslomalle eli 4. käynti olis kk ennen äippäloman alkua…). Kysyin sit, että pyydänkö työterveyshoitajaa mittaamaan paineet ja hempan (vitsinä), ni sanoi että okei, tule sitten tähän ennen lekuria ni katotaan ne :-DDD Ihan outoa, muistan todella edellisestä raskaudesta, että ennen lekuria mentiin th:n kautta mittaamaan arvot…

Mindis: ai sua torutaan liian vähästä painosta ja mua liian paljosta! Voitaisko jotenkin tasata???

Matilda-aleksandra: voi pers… Tsemppiä turvotuksen kanssa. Muista juoda (vettä!) ihan hitosti!

Tytsä90: mä olen kans käynyt lukees joulukuisia :-D Alkaa oikein jännittää jo itseäkin!

Vakuutuksista: meillä kaikki Tapiolassa, laitoin just hakemuksen postiin syntymättömän vakuutuksesta. Hinta lienee jtn vähän yli 300 egeä/vuosi (halpenee lapsen ”ikääntyessä”). Tapiolas ainakin se hyvä puoli, että omavastuu menee vaan kerran ”hakuvuodessa” (eli ekan hakukerran jlk vuosi eteenpäin). Ja korvaukset voi hakee heti netissä, kuitteja ne pyytää jos pyytää.

Unista: outoja unia ajoittain myös täällä. Viime yönä olin toises maailmansodas. En tiedä, kuka voitti :-) Lisäksi vaivaa seuraavanlainen: herään n klo 2-3 vessaan, sit valvon jotain klo 4-5 saakka. Herätyskello soi (arkisin) klo 5-5:50. Tosi kivaa. Ja päiväl sit nuokun tääl töissä ihan puolikuolleena.

Pitäis vissiin mennä visiitille tonne Kelan sivuille että sais paprut eteenpäin…

Mä oon ollu koko syksyn jossain ihme taudissa (outoa, että lapsi meni päiväkotiin ja MÄ olen kipeenä!). Viime viikolla meni ääni. Lisäks nokka ihan tukossa ja sellainen kuiva, todella ärsyttävää. Herään sit siihenki öisin, ku olen hengittäny suun kautta ja kurkku on ihan rutikuiva. Ja sit juon ja sit saa ravata pissal. Argh! Tästä oli oma ketjukin, pitänee kokeilla jotain nenänkostutinta. Kurjaa vaan, kun ei pääse mihinkään jumppailemaan ku koko ajan jotain kröhää. Prkls!

Mä valmistuin pe, jee, nyt sit kaks tutkintoa tehty. Josko alkais jotain järkevää duuniakin irtoamaan…

Sokerirasitus loppiaisen jälkeen ja sit seuraaval vkol eka lekuri. Toivon todella, että ei löydy rasitukses mitään. Päätin jo, että uuden vuoden lupaus on karkkilakko. Nyt loppuu mässäilyt!!

Rauhaisaa joulunodotusta ja älkää ressatko!

T: Miukkis & perttikalervo onksenytjotain 23 tms.

Vierailija
99/133 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkis - Tulokset tulee joskus tammikuun lopulla, eli jos on tarve leikata, en siihen suostu. Siitä on niin lyhyt aika enää siihen et oon saanut lapsen maailmaan. Toi voi uusiutua vaikka kuinka monesti, riippuu saako ne leikattua kaikki pois, ettei pääsis leviämään. Ilmeisesti eivät ole saaneet. Toivotaan ettei kasvaimeksi ole mennyt, vaan et olis pysynyt esiasteina. En jaksa sitä stressata, on jos on ja sille en voi itse mitään. Mua ei leikata kun olen raskaana, piste.

Sit positiivisempiin juttuihin :) Ihanaa oli rämpiä umpihangessa metsän keskellä koirien kanssa, kyllä virkisty mieli ja keho ! Muutenkin nyt niin kaunista kun aurinko paistaa ja lunta on maassa kunnolla :) Ihanaa joulun odotusta kaikille, tää lähtee tekee joulusiivousta :)

jennu & jätkä 21+6

Vierailija
100/133 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään sitten viimeinkin oli se kauan odotettu rakenneultra:)

Elikkäs kaikki näytti olevan hyvin ja vastasi viikkoja täysin mitoiltaan, mutta en sitten muistanut kysyä että kuinka pitkä oli ja paljonko olisi painoarvio oli kyllä mielessä mutta sitten se unohtui...Niin ja suostuipa se sitten sukupuolensakkin näyttämään eli poika olisi tulossa:)

Toki lääkäri sanoi etteihän se satavarma ole mutta kyllä jotenkin uskon että se poika sieltä tulee:))ja saa siis listaan lisätä..

Nyt vain sitten jäädään odottelemaan huhtikuuta että tuo rakkaus tulee pois yksiöstään:)Pitkä aika siihen on mutta kyllä se vielä tulee näin oon aina yrittänyt ajatella vaikka niin se epätoivo meinasi jo yritysaikana välillä tulla ettei se tuu ikänä mutta niin vain tämäkin aika tuli että se on tulossa ja nyt jo näinki pitkällä:)

miukkis07(muistaakseni kommentoi):Niin eli hankinnoista, että näin itsekkin ajattelin, että kun hyvät löytyy niin miksipäs ei ostaa niitä. Toki on välillä aika kovastikkin pelottanut meneekö kaikki varmasti hyvin(1 km takana), mutta ei sitä kokoaikaa voi pelätä. Ja nyt kumminki kaikki suurimmat riskiajat menny ohitse ja pian ollaan jo siinä vaiheessa että jos vaavi päättää syntyä on hyvät mahdollisuudet jäädä henkiin. Se on nyt pian vähän niinku sama asia että eihän kuolemaakaan voi koko aikaa pelätä. Toki nyt kun suurimmat hankinnat hoitopöytää lukuunottamatta on tehty on vähä sellanen olo et no mitäs nyt kai sitten vain odotellaan..Sänky kun tulee mun vanha niin ei tarvi ostaa ja no sitten vaan kaikkea pientä eli ku poitsu tulee maailmaan on meillä varmaan läjäpäin vaatteita,tuttipulloja,tutteja ja kaikkea kivaa pientä sälää:D Tai sitte pimahdan ja ajelen joku nalle kyytis noilla vaunuilla:D