Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT joulukuu**

Kommentit (133)

101/133 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pinoudun minäkin. Eli kovasti ollut kiirettä ja väsymys painunut niin eten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa vaikka lukemassa olen kyllä käynyt.

Kommentoitavaa oli melkolailla, mutta muisti on täällä huonontunut selkeästi raskauden myötä =)

Hankinnoista oli ainakin puhetta ja meillä on nyt hommattuna vaunut, hoitopöytä ja sitteri. Hankinnat on tehty juuri siten,että sopivat ovat vain sattuneet kohdalle ja pinnasänkyjä olemme katelleet ja ostamme varmaan ensi vuoden puolella. Vaatteita ajattelin katsastella nyt kun alennusmyynnit alkavat.

Mitenkäs, en muista onko täällä ollut puhetta, mutta aikooko joku alkaa käyttää kestovaippoja? Itse olen ajatellut niitä kokeilla.

Jennulle tsemppiä noiden muutosten kanssa. Minulle tosiaan tehty myös viime keväänä kaksi loop hoitoa ja papa otettiin nyt rv.11, mitään tietoa ei tullut kotiin, joten en nmyt tiedä oliko mikä taso tällä kertaa. Uusi papa suunnitteilla elokuulle.

Te kenellä ollut supistelua niin koittakaahan lepäillä.

Tänään sitten oli minullakin vihdoin TOINEN neuvola käynti. Sain mukaan sitten paperit täytettäviksi ja raskaustodistuksen. Hemoglobiini hyvä(126), valkotakki verenpaineeni oli 144/88, mutta töissä mittasin uudelleen niin oli 134/64,eli ok. Sydänäänetkin löytyi heti ja vatsa kasvbaa yläkäyrillä, eli sf-mitta oli 21cm. Vaakaahan minä pelkäsin kovasti, mutta yllätys oli suuri kun todettiin että olen laihtunut viime neuvolasta 2,7kg ja olen nyt hieman lähtöpainoakin kevyempi. Eli tasainen aterioarytmi on toiminut ja liikuntaa olen lisännyt hyötyliikunnan muodossa. Samalla nyt sitten varattiin lääkäri tammikuun loppuun ja sokerirasitus tuohon parin viikon päähän.

Joulu onkin jo ovella ja olen saanut kaikki lahjat hankittua. Kauhulla odotan keskiviikkoa ja viimeisten ruokaostosten tekoa, ilmankin on luvattu olevan aivan kamala....

Mutta siitä huolimatta koitan pitää stressitason matalalla =)

-mimmuli&papu- rv.22+0

Vierailija
102/133 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmuli, mä aion alkaa kestoileen vauvan kanssa. Viimeksikin alkuajat kestoiltiin, sitten homma vaan jäi. Nyt koitetaan taskuvaippojen kanssa, viimeks oli harsot ja äp-vaipat sekä vastaavat isommat vaipat eikä toimineet pojalla joka tahtoi heti opittuaan vaan pyöriä hoitopöydällä. Mut nyt tarralliset taskuvaipat otetaan käyttöön ja mietin jos noihin äp-vaippoihin ompelis kans tarrat niin saa nopeesti päälle.

Meillä sairastetaan. Ite oon ihan tukkoinen ja veto pois vaikkei kuumetta olekaan. Pojalla taitaa olla eka kuume elämänsä aikana, ressukka ihan räkäinen ja lämmin. Sellanen joulu meille tulossa. Isi laitetaan ostamaan kaikki jouluruuat,listan jätti tietysti kotiin. Meillä on tainnu tuo raskauden huonomuistisuus siirtyi isiin. ;)

Masu kasvaa ja potkut vaan kovenee. Eilen ihan sattui muutama potku kun oli niin teräviä. Ja housut puristaa. Tuntuu että kaikki ahdistaa vaikka ois kuin äitiyshousuja. Olen varmaan niin oudon mallinen. Pitäis olla tosi tosi matalat joustavat housut etupuolelta ja korkea pehmeä masuresori.

Mut nyt koitan tehdä jotain..

Omppulin äiti rv 23+3 ??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä taas pitkästä aikaa tervehdys! Olen lukemassa kyllä käynyt, on mukava lukea samassa vaiheessa menevien ajatuksia ja mietteitä. :)

Meillä käytettiin kestoja kuopuksen (2.lapsi) aikana puolesta vuodesta eteenpäin, mutta välillä tavallisia vaippojakin. Meillä oli käytössä Fuzz Bunzit, ja ne oli ainakin helppokäyttöiset. Ihan vastasyntyneelle en ole ajatellut kestojen käyttöä nytkään, meillä kun nuo kaksi ed. on ainakin olleet varsin vilkkaita aineenvaihdunnaltaan(7 sinappikakat alussa joka päivä)...

Kuopuksen odotusaikana meillä oli täältä Turusta joku aktíivinen täällä Vauva-palstalla, joka huuteli muita turkulaisia odottajia kahville :) Tapasimme odotusaikana muutaman kerran ja tapaamiset on jatkuneet tähän päivään saakka. "Vauvoilla" on nyt ikää 4 vuotta. Meillä on myös oma yahoo-postituslista, johon tosin nykyään laiskemmin kirjoitetaan. Kuitenkin nyt joulunaikaankin vietettiin pikkujouluja yhdessä, osalla oli lapsetkin mukana. Välillä ollaan tavattu ja tuuletuttu ihan naisporukallakin vain.

Aluksi tapaamiset tapahtui yleisissä kahviloissa, mutta sitten kun vauvat alkoi liikkua, oli helpompaa treffata toistemme kotona. Tapaamiset oli aina nyyttäriperiaatteella, eli kutsujan ei tarvinnut huolehtia tarjoiluista...Tuli vain mieleen, että jos täällä on eri puolilta Suomea ihmisiä, niin tämä idea voisi toimia eri paikkakunnilla :)On suuri ilo omistaa samassa elämänvaiheessa eläviä tuttuja ja ystäviä! Viimeistään äitiyslomalla ehtisi varmasti tavata! Jos muita Turun alueella asuvia kiinnostaa, niin laittakaa korvan taakse! Meillä tällä hetkellä talon rakentaminen hektisimmillään, mutta ehkä sitten tosiaan "lomalla" ehtisi kahvitella vähän paremmin :)

Meillä esikoistyttö menee tosiaan syksyllä kouluun ja kuopus jatkaa puolipäiväisenä päiväkodissa.

Täällä eletään nyt rv 25+2 ja vauva potkii ihanasti. Nyt liikkeet näkyy jo vatsan päältäkin. Lapset haluaa laulaa joka ilta vauvalle iltalaulun.

Rentouttavaa joulunaikaa! Ensi jouluna mukana kaikilla meillä pienet vipeltäjät :)

Nuppu 25+2

Vierailija
104/133 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin (vihdoinkin) ostamassa yhdistelmävaunut. Ihan perus Carena Free-malli. Siinä se nyt on koirien (ja minun) ihmeteltävänä keskellä olohuonetta :D Ostin myös pari vaavin vaatetta H&M:ltä. Piti myös ostaa ne ah, niin ihanat rintaliivien suojukset. Koko ajan valuu sitä mitä lie ensi maitoa. Mies uhkas jo viedä mut tuohon läheiselle maatilalle lehmien joukkoon lypsettäväks, että saadaan tehdä uunijuustoa... :D

Masukaverin potkut on kyllä todellakin vahvempia. Näkee oikein vatsan päältä kun toinen potkaisee ja me miehen kanssa nauretaan kun koko maha heiluu :D Meillä ainakin masukaveri potkaisee melkein joka kerta kun vatsaa ns. 'rapsuttelee'. =)

Unista: Meillä taitaa mies nähdä enemmän outoja unia kuin minä. Tai no, yhtenä yönä (unessa siis) harrastettiin KOKO yö seksiä miehen kanssa :D Oli jotenkin väsynyt olo aamulla :D Mutta tosiaan mies näkee enemmän ihmeellisiä unia, yhtenä yönä hän oli kertausharjoituksissa armeijassa ajamassa rekkaa jossa ei ollut rattia, mutta kojelaudassa oli nappeja ja vipuja enemmän kuin lentokoneen ohjaamossa :D Viimeyönä hän oli kuulemma tonttu joka keitteli pontikkaa :DDD

Että sellasta taas. Hyvää Joulua kaikille jos en ennen joulua kerkeä kirjoittelemaan!

caretta ja masukaveri 23+6

Vierailija
105/133 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan kaikille!

Täällä yksi taustailija joka todella harvoin näköjään ehtii mitään kirjoittelemaan mutta kuulumisia käyn kyllä lueskelemassa aina silloin tällöin.

Joku kyseli toppahousuista ja miten ne sais pysymään päällä, niin kävin itse viikonloppuna ostamassa miesten osastolta henkselit ja voin kertoa että toimii. Housut ei enää kiinni mene mutta pysyypähän nyt ainakin jalassa:D Tosin edellyttää että takki on sen verran pitkä ettei näy ihan kaikille että housut repsottaa auki :D

Täällä on myös rakenneultra takana, ja kaikki oli juuri niinkuin pitääkin, hyvä niin :)

Sukupuolta kysyimme, mutta jostain syyystä kätilö ei ollut sitä edes katsonut joten jännitystä meillä sit loppuun saakka. Jos ei tässä nyt tule mitään ihmeempiä ja joutuisi ultraan vielä..Toivotaan ettei tule!

Liikkeet on tuntuneet nyt jo muutaman viikon tosi selkeesti mutta mahan päältä ei kyllä vielä tunnu kun ihan silloin tällöin. Mies on pari kertaa onnistunut potkun bongaamaan :)

Tuntuis että täällä toiset on ihan älyttömän energisiä ja toisia sit vaivaa väsymys ja itse kuulun tähän jälkimmäiseen porukkaan eli ihan kamalan väsynyt olen koko ajan.. Kunto on rapistunut ihan olemattomiin kun ainoa liikunta lähiaikoina on ollut koiran kanssa lenkkeily. Onneks on koira niin tulee edes vähän liikuttua.

Yksinkertaisesti ei vaan jaksa iltaisin töiden jälkeen ajatellakaan mitään jumppia tms. Kerta viikkoon olen pakottanut (ja kaveri pakottaa onneksi!) itseni uimahallille vesijuoksemaan ja siitä yritän pitää kiinni ihan sinne loppumetreille saakka.

Joku kirjoitti pikkuhousunsuojien käytöstä, täällä samaa ongelmaa koko ajan. Tuntuu että vähän väliä on joku tulehdus, (hiiva tmv.) tai sit vaan valkovuotoa tulee reippaamman lailla. Melkoisen ärsyttävää tuokin.

Mutta ei tähän hätään muuta, toivotan kaikille oikein antoisaa joulun aikaa ja rauhallisia pyhiä

Vierailija
106/133 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan nyt jo hyvää joulua kaikille huhtimammoille!! Lähdetään puolilta päivin kruisailemaan joulun viettoon ja epäilen "lomalla" olevan sen verran kiirettä ettei nettiin ehdi :-)

Have: onnea pojasta!! Vaunuihin voi myös kätevästi laittaa ostokset, jos satut pimahtamaan... Ja esim. tääl pk-seudulla pääsee julkisiin liikennevälineisiin ilmaiseksi vaunujen kanssa, joten eikun vaan kauppakassit kyytiin ja kruisimaan :-DD

Mimmuli: kestot käytössä esikoisella (olleet alusta asti) ja myös tällä tulokkaalla tarkoitus käyttää niitä. Ihan vauvana käytettiin harsoja ja villahousuja. Nyt käytössä (esikoinen kohta 2) harsot/taskujutut (itsetehdyt, joihin saa lisäimun sisään ja joissa tarrat) plus villahousut. Muovikuorista en tykänny, liputan villiksien puolesta täällä! Ruskovillalla hyvät ja itsekin voi tehdä (jos taitoa). Villahousut oli hyvät myös kesällä, ei hiosta.

Joulurauhaa kaikille!

T: Miukkis n rv 23

Vierailija
107/133 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lahjat olis ny paketoitu ja sitte jos vähä siivois niin joulu saa tulla:) Huomenna käydään kummanki vanhempien luona ja no muista päivistä ny ei mitää varmaa vielä..

Miukkis07:Kiitosta vain!Joo harmi vain ku asutaan täällä maalla niin ei voi oikeen lähtee vanuilla kauppaan eikä niitä julkisiakaan täälä kulje hirveesti:D Ja ehkä joo parempi et pimahdan sit vaan kotona ja jos mulle kumminki riittäis ku vaan ihailen niitä ku ne on kokoajan tos olohuoneen nurkas:D Mutta nyt on ollu ihan kamalaa olla jouluostoksilla ku tekis mieli kokoajan ostella vaan sintille kaikkee ja sitte yrittää itelleen hokee ettei tarvi ku pitäis nyt eka kattoo mitä vaatteita saa kavereilta et mitä sitten tarvii..Toki muutama vaate on jo odottamassa:)mutta jos nyt menis niitä siivoja tekemään!Hyvää joulua kaikille!

have ja sinttipoika 22+2

Vierailija
108/133 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallista joulua kaikille ja hyvällä omalla tunnola sitä kinkkuakin voi syödä kunnolla ja muita herkkuja sillä turvotaanhan me kuitenkin :)

Nuppu: olen myös Turun seudulta, ihan kotoisin Turusta mutta nyt asutaan noin 30 km Turusta, mutta joku tapaaminen olisi ihan kiva :)

kolmasunelma 22+0

Vierailija
109/133 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvää ja rauhaisaa joulua kaikille!

Nauttikaa, syökää ja levätkää.

Pola 23+

Vierailija
110/133 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät joulun toivotukset kaikille huhtikuisille äideille ja masuvauvoille :)! Nauttikaa kiireettömyydestä ja juhlaherkuista. Nyt saa mässäillä juhlan kunniaks :). Hyviä vointeja!

Perhonen + masukki 23+5

Vierailija
111/133 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää Joulua kaikille huhtimammoille ja maha-asukeille! Palataan asiaan Joulun jälkeen entistä pulleampina! =)

Aurinko ja tyyppi 25+3

112/133 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille huhtikuun mammoille ja heidän perheilleen!

-mimmuli&papu- rv.22+3

Vierailija
113/133 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille huhtikuun mammoille perheineen ja masuasukeille!

marika79 ja *onni*rv 22+6

Vierailija
114/133 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille huhtiksille. :> nauttikaa ruoasta, kerranhan se joulu vaan on ;)

Nauttikaa (:

Me ja murmeli rv 23+2.

Vierailija
115/133 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyppinyt seinille pari päivää kauhea stressin ja "miksi saan tehdä kaiken"-valituksen kanssa. Siivouksen ja leipomisen yhteydessä on ollut "epämukava tunne" mahassa ja selässä. olisiko lie supistuksia ollut. äitini ja hyvä ystäväni olivat laittamassa minua vuodelepoon mutta enhän malta... eilen illalla stressi alkoi helpottaa kun anoppilassa iltaa istuttiin. syötiin ja pukki kävi kylässä.

Eilen aamulla tapahtui jotain ihmeellistä. olen hehkuttanut asiaa kaikille jotka ovat olleet siitä asti tekemisissä kanssani mutta uskomaton asia. Painoin eilen aamulla 7kg vähemmän kuin toissa aamuna. siis 24h oli laihtunut 7kg!! nyt on tullut niistä 4kg takaisin. pitäisi saada useamminkin leipomis-siivous kohtauksia. on minulla hommia varattuna rv35+ jolloin on hyväkin tulla supistukisa :)

maha on iso pallo ja olo on niin väsynyt ja alkaa olemaan kyllästynyt isoon olemukseen. vielä 15vk jäljellä. lohduttavaa....

oli ihiukan omaa napaa tämä teksti taas, mutta niin se joskus saa ollakin :)

EsteriArmas rv 25+0

Vierailija
116/133 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä onkin ollut hiljaista joulun ajan..Niinhän se joulu taas meni siinä en tiedä oliko niin jouluinen fiilis mutta siinähän se meni:)Vaavi sai pari lahjaa ja äippäkin sai singstarin et saa nyt alkaa laulella:D

Meidän pikkunen taisi kans tykätä joulusta ku koko joulun potki niin kovaa:)Mutta nyt ei oo sit kiva ku on taas vähä hiljentyny alkaa heti huolestuttaa mutta kyllä se nyt välillä itestään ilmottelee..

Mutta viime yönä sitten saapui se mihin mun piti valmistautua mutta en ollut ehtiny eli ihan järkyttävän kova NÄRÄSTYS ja on ollut ennemminkin mutta lievänä..menin nukkumaan puol10 aikaan ja jo silloin närästi ja se jatkui edelleen kun heräsin ennen yhtä yöllä ja oli niin kamalaa ettei saanu nukuttua onneksi tajusin alkaa netistä ettimään mikä auttaa ja löysin että maidosta voi olla apua ja olihan siitä huoh!ja sai nukkua loppuyön rauhassa eli pitäkäähän mielessä jos ei oo lääkettä maito auttaa ja purkkaakin söin mutta luulisin kuitenkin maidon olevan se mikä auttoi..onneksi ei tänään ollut työpäivä niin sai sitten aamusta edes vähän nukku:)

Tulipa nyt omaa napaa toivottavasti muillakin joulu mennyt hyvin:)

have ja sintti 23+0(jee viikot paukkuu!)

Vierailija
117/133 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää maanantaita ja joulun jälkeistä elämää kaikille!

Toivottavasti kaikilla meni joulu mukavissa ja rennoissa merkeissä.

Poquito_Larvan joulusiivous- ja leipomisurakka ainakin näytti olevan tehokas! Pitäisiköhän kokeilla (varsinkin näin joulun jälkeen).

Jouluruoat taitavat kyllä olla jotenkin tukevia, esimerkiksi kinkku ja laatikot, kun en edes syönyt niin kamalasti mutta maha oli koko ajan aivan täysi (eikä tosiaan taida aineenvaihto oikein toimia normaalisti ummetuksesta päätellen). Vielä en ole kuitenkaan havainnut sellaisia ongelmia, etten voisi syödä isoja annoksia mahan koon takia:-)

Sain myös syödä kerran suurta herkkuani graavilohta, kun siskoni oli sitä ostanut tuoreena oikein kalakaupasta ja itse suolannut. Siinähän ei siis silloin pitäisi Elintarvikevirastonkaan ohjeiden mukaan mitään olla. Muuten jätin kalaherkut väliin.

Punaviiniäkin join pikkutilkan jouluaterialla. Se tuskin on pahaksi ainakaan enää tässä vaiheessa.

Havelle onnittelut Singstarista! Kuuluu mun ehdottomiin suosikkeihin. Yhden kaverin kanssa järjestetään välillä oikein laulelopäiviä. Naapurit tykkää.

Ja mulla on ihan sama juttu vauvan liikehdinnän kanssa. Jouluna oli vilkasta, mutta nyt taas hiljaisempaa. Mutta niillä taitaa olla lepopäivät menossa - niinhän sitä isommillakin juhlinnan jälkeen:-)

Tsemppiä närästykseen! Itse vielä odottelen sitä vaivaa.

Kestovaipoista oli puhetta ennen joulua. Olisi kyllä kiva niitä kokeilla. Ainakin haluaisin käyttää niitä välillä vaihtoehtona, jos en ihan joka vaihdolla jaksa (kyllä pitäisi, mutta kun uskalla luvata, että olisin joka tilanteessa niin ahkera). Eli käyttäjäkokemuksia eri kestovaippamalleista otetaan mieluusti vastaan edelleen!

Samoin kantoliinoista oli jo aiemmin puhetta, mutta jos joku voisi uudelleen kertoa, mikä kantoliina on osoittautunut käytössä erityisen hyväksi ja mistä niitä saa. Alkavat nähtävästi nyt olla nämä hankinnat jotenkin ajankohtaisempia, kun ihan eri tavalla mieltä askarruttavat.

Tapaamisista: Edelleen olen mielelläni mukana, jos pääkaupunkiseudulla asustelevat (tietenkin kaikki muutkin ovat tervetulleita) joskus tapaamisen järjestävät. Tapaaminen onnistuisi varmaan parhaiten joskus helmi-maaliskuun vaihteessa, kun osa alkaa olla jo äitiyslomallakin. Vai meneekö liian myöhäiseksi?

Hankinnoista muuten: Nyt sitten eilen repäistiin ja lähdettiin alennusmyynteihin... Tuli sitten ostettua vaunut, turvakaukalo ja telakka siihen sekä matkarattaat.

Vaunuiksi valittiin Emmaljungan Cerox 2.0 -rattaat ja niihin pehmeä kantokassi. Ovat todella kevyen tuntuiset, löytyy sade- ja hyttyssuoja, Protex-kangas, heittoaisa ja ilmakennorenkaat. Meille ratkaisevaa oli myös se, että tuo malli on kokoontaitettuna aika pieni. Meillä on iso tavaratila autossa, mutta silti oli vähän sovittelemista jo näissäkin. Aika moni malli oli siis poissuljettu heti kättelyssä. Samoin kokeilimme ulkona lumella eri pyörävaihtoehtoja, ja kyllä nuo ilmakennopyörät vaikuttivat kaikkein parhailta, kun eivät kerää lunta eivätkä uppoa sinne hankeen (selvästi vähemmän jopa kuin tavalliset ilmapyörät). Ne eivät kai myöskään voi puhjeta.(?) Täyskumipyöristä olen kuullut, että niihin tarttuisi jotenkin enemmän lumi kiinni. Omaa kokemusta ei tosin ole!

Koska jo pienet vaunut oli melkoisen hankala laittaa takakonttiin, vahvistui se, mitä olin kyllä jo etukäteen ajatellut. Eli ostimme Gracon matkarattaat (todella pieneksi taittuva malli), joihin turvakaukalon saa kiinni. Se on ihan selvää, etten noita vaunuja viitsi joka reissulle mukaan ottaa, jos olen yksin liikkeellä. Ainakin sitten vauva-aikana voi tytsyn nostaa suoraan autosta turvakaukalossa matkarattaisiin, ja myöhemmin ne toimivat hyvinä kaupunkirattaina, kun on helpompi päästä esim. junaan. Näyttivät myös sen verran hyviltä, että varmaan tilapäisesti voi lapsi niissä nukkuakin. Toki varsinaiseen nukuttamiseen ja muutenkin Suomen oloissa tarvitaan mielestäni oikeat vaunut. Vaunuihin ostimmekin jo nyt sellaisen jalkapussin tai -peitteen kantokassin jälkeistä aikaa varten. Piti sekin ostaa jo nyt, kun samaa väriä ei sitten kuulemma välttämättä saa enää ensi syksynä, kun olisi ajankohtaista.

Huh, mitä selvitystä! Ajattelin laittaa jo näin alustavia kokemuksia näistä, kun varmaan monet niitä hankintoja pohdiskelevat.

Ja mikä parasta, saimme tuon koko paketin melko hyvän hinnan (välipäiväale + "paljousalennus").

Mitäs muuta? Ai niin, kaksi viikkoa sitten oli pitkästä aikaa neuvola. Hemoglobiini oli laskenut (119), mistä olin jotenkin iloinen. Mä oon varmaan ainut ihminen, joka iloitsee hempan laskemisesta! No se johtuu vaan siitä, että alussa se nousi, kun kaikilla muilla tuntui laskevan, ja edellisessä huonosti päättyneessä raskaudessa se nousi myös paljon aluksi. Pelkäsin siis jotain tukosjuttua.

Verenpaineet ovat myös nyt ollut hyvät. Ensimmäisellä mittauskerralla oli tietty korkea (jotain 135), mutta kun hoitsu lähti huoneesta pois, tippui heti 123:een yläpaine. Kotona mitatessa se on nyt ollut monta viikkoa kokoa ajan jopa alla 120:n (alapaineet noin 60, pulssi alle sen).

SF-mitta oli viikkoihin sopiva, vaikka itse pelkäsin, ettei tämä maha kasva koskaan. No kyllä se on nyt sitten pullahtanut. Ei voi enää peittää, ei (ihan kuin nyt haluaisin peittää sitä, kun olen niin ylpeä omasta masukummusta). Joo, ja painokin on nyt sitten lähtenyt nousuun oikein huolella. Alusta ei ollut tullut kuin noin neljä kiloa, mutta kun se kaikki oli tullut oikeesti jossain kuukaudessa. Mä vähän innostuin syömään, "kun ei se maha kerran kasva, niin kasvatetaan väkisin...". Hirveä suklaa-, keksi- ja pullahimo on koko ajan. Valitettavasti sitä kaikkea myös löytyy keittiönkaapeista näin joulun jälkeen. Apua! Mieskin on niin huono syömään makeaa, että mä joudun sitten uhrautumaan. Eihän ne suklaat siellä ikuisesti säily!

Sokerirasitus on neljän viikon päästä, että ehkä se makeansyöminen loppuu sitten viimeistään siihen.

Kelassakin kävin jättämässä osan hakemuksista (kaikkea ei voinut jättää vielä, kun on niin monimutkainen tämä meikäläisen tilanne). Henkisesti varaudun taistelemaan niiden kanssa.

Ja perhevalmennuksiin ilmoittauduttiin. Synnytysvalmennus olisi jo kuukauden päästä! Yhtäkkiä aika meneekin niin nopeasti. Jännää!

Eli kaikki siis toistaiseksi hyvin. Vähän välillä haittaa edelleen aamuyön kukkuminen ja nyt uutena tullut lonkkasärky. Mutta pientähän tuo kaikki on.

Jaaha. Ehkäpä tässä on taas tilitystä ja omaa napaa kerrakseen. Josko muutkin saisivat "suunvuoron".

Kertokaahan, miten joulu meni ja oletteko tehneet uusia hankintoja.

Mukavaa viikkoa!

Pola rv n. 24-25

Vierailija
118/133 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille :) toivottavasti joulu meni kaikilla hyvin ja on massut täynnä. (Hmm, en ymmärrä miksei joitain merkkejä voi käyttää viestissä ollenkaan.. :E) No kuitenkin, täällä on tullut syötyä ihan hirveästi, mutta kyllä on maistunut :> suklaata on vielä jokunen paketti jäljellä, toivottavasti eivät tule syödyksi ihan heti. Varmasti on tullut lisäpainoa nyt, mut enpä ota turhaa stressiä siitä. Niin, onkos se neuvolalääkäri tavallaan samanlainen kuin normi neuvola, et katsotaanko siellä paino, hemppa..? Luulisin, mutten tiedä. Seuraava perusneuvola-aikaa kun en itse tiedä ja neuvolalääkäri on 14.1. Ja milloin ne neuvolakäynnit tihentyy, tietääkö joku? :) siis sillein, et käyntei olisi kahden viikon välein. Kiitos jos joku vastaa!

Vaaville saatiin melkoisesti vaatetta lahjaksi. Miehen mummi oli seonnut kanariansaarilla! Hih. Itselle sain mm. Vauva omistajan opas -kirjan, joka on huippu ja verenpainemittarin vaarilta. :)

Täällä olen huomannut saman, että vaavi on ollut muutaman päivän melko hissukseen. Mut onneksi myös välillä ilmoittelee itsestään (: kai sillä on ähky jouluruoista.

Hei minäkin haluan tulla tuohon tapaamiseen, jos pk-seudulla järjestetään :) tai tulen jos uskallan, kun olen 'niin' nuori teihin muihin verrattuna. Mutta olis tosi kivaa!

Täälläkin toivottavasti mennään vaunuostoksille tammikuussa. Ihanaa. :-)

Jee, huomenna poksuu viikot!

Me ja murmeli rv 23+6

Vierailija
119/133 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tapaamisessa mukana pk-seudulla, jos sellainen saadaan sovittua!

Joulu meni vaihtelevissa olosuhteissa. Sairastuin lomamatkallamme vatsatautiin hotellissa ja Atlantti myrskysi allasosastolle asti. Kotiin palattuamme mies sairastui samaiseen tautiin viikkoa myöhemmin. Jäimme siis kotiin, vailla jouluherkkuja, sillä meitä odotettiin aatoksi sukulaisiin. Sinne pääsimme vihdoin joulupäivänä ja pystyimme herkuttelemaankin.

Lipeäkala kuulemma keitetään, joten sitä uskalsin syödä. Silli taas aiheutti päänvaivaa: onko se kypsää vai raakaa? Hieman naurattikin jo kaikki nämä pohdinnat, varsinkin kun ulkomailla ravintoloissa ei koskaan voi olla varma, onko ruoka ihan tuoretta. Olin tyytyväinen, kun pääsimme tunteja viivästyneen, turbulentin lennon jälkeen ylipäätään kotiin hengissä ;D.

Hankintoja olen lykännyt vuodenvaihteen jälkeen, mutta nyt ne alkavat vaatia huomiota. Saimmekin sukulaisilta käytetyn turvakaukalon autoon. Pitää siihen tutustua ja tiedustella vielä muilta tahoilta, onko siellä muuta ylimääräistä tarviketta ennen aleihin ryntäämistä. Kierrätän kaikkea mielelläni ja aion myös kestoilla, jos vain suinkin jaksan ja löydän sopivat vaipat. Pidetäänhän näistä keskustelua yllä!

Vakuutusasiakin pitäisi pikimmiten päättää. Meillä on muut vakuutukset ifissä, mutta vauvavakuutus sieltä ei kuulemma ole hyödyllisin vaihtoehto. Siihenkin tutustuminen on välipäivinä edessä. Kiitos hänelle, joka linkitti jonkun vertailun lapsivakuutuksista, se odottaa printattuna lukulistalla!

Närästyksestä ja ummetuksesta en ole vuosiin kärsinyt, paitsi nyt. Ihan mummo-olo, kun koko ajan pikku flunssa, nukun kaulaliina kaulassa ja kääntyilen jo vatsan vuoksi vaivalloisesti (vatsalihaksiin ei voi enää luottaa, vaavi protestoi niiden käyttöä). Mut voihan näihin hieman vaikuttaa. Vatsataudissa tutuksi tulivat asidofilukset ja bifidot, jotka hieman auttavat, suurina määrinä... Ja jouluna tuli syötyä vähemmän kuitua, joten tästä uuteen vuoteen päin kuntopyöräillen ja terveellisemmin syöden! Kunhan suklaavarastot on ensin koluttu...!

Voikaahan hyvin!

Pomppu rv 25 ja Kengu

Vierailija
120/133 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas kaikille!

Täällä on kyllästytty jouluruokaan, nyt maistuis salaatit ja keitot.=) En syönyt kovinkaan paljon, pidettiin normaalit ruoka-ajat ja annoskoot myös pysyi normi kokoisina. Vähän suklaata syötiin, onneksi sitä ei paljoa ollut kun ei itse ostettu ollenkaan.

Mä sain lahjaksi anopilta kaulakorun ja rannekorun, ei ollenkaan mun tyyliä. Keittokirjan, muutaman lahjakortin jotka oli oikein mieluisia. Mieheltäni en saanut mitään, oli kuulemma unohtanut. =/ Siitä tulin hyvin surulliseksi.

Laitoin Pohjolaan vakuutusvarauksen menemään. Viime tipassa muistin pyytää tarjousta sieltä, viimeks unohtui ja koitin liian myöhään ottaa sitä. Toivottavasti saadaan, kun vauvan kasvu on mitä on ja ei sitten tiedä miten ne siellä suhtautuu. Meillä on samassa firmassa muutkin vakuutukset, tuo varaus on 270e ja vuosimaksut tais olla jotain päälle 300e.

Ostin anita raskaustukivyön kun alkoi olla niin kivuliasta oleminen. Selkää ja vatsaa vihloi päivittäin, lantion löystymistäkö? No, vyö auttaa ihan todella.

Mä olen kans mukana pk-masujen tapaamisessa. Voin kutsua vaikka meille kotiin jos vointi on ok. Pojan kanssa ei voida pitkään istua esim. jossain kahvilassa koska hän ei jaksa olla, siksi mielummin jonkun kotona niin voi leikkiä ja touhuta samalla.

Täytyypä jatkaa hommia, ennen kuin poika taas herää uniltaan.

Omppulin äiti rv?? 23+2 (unohtunu täysin missä mennään)