Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT joulukuu**

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois sitten joulukuu naiset =))! Tein meille nyt taas uuden pinon jos ei muita halukkaita ollut, joten katsastakaas taas kaikki ettei kukaan ole "pudonnut" listalta!?

Mä oon ostanut jo kaikki joululahjat, oon aina ajoissa... Välillä liiankin :D

Nyt nälkäisenä syömään ja lisää kiloja hankkimaan ;D

fantasy&hope 22+5/23+5

Vierailija
2/133 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on joulukuu :).

fantasy, voit mulle laittaa iän sitten kun jaksat, eli 29v. Oho, oot kyllä ajoissa noissa joululahjoissa ainakin muhun verrattuna, mä alan kohta vasta pikkuhiljaa miettimään mitä vois kellekin hankkia :D.

Olin aamulla siellä ylimääräisellä lääkärikäynnillä. Oli jonkinmoinen shokki kun minut kutsuttiin sisään, niin kutsujana oli ehkä minua hieman nuorempi, ja ihan edustavan näköinen lääkäripoika (odotin keski-ikäistä tätiä ja oon muutenkin aina käynyt naisgynella). No mutta, mukavan oloinen oli, silti vähän outo tilanne itselleni :D.

Niin ja asiaan, kohdunsuu oli hieman pehmennyt ja tuntui kyllä aikas inhottavalle/kipeälle kun tunnusteli, auts. Sain varmuuden vuoksi lähetteen äitipolille, jossa ultrataan kohdunsuu/-kaula. Kutsu tullee tällä viikolla postissa. Siihen asti pitänee vain odotella, ihmetellä ja ottaa suht rauhallisesti.

Huomenna on sitten neuvola. Yhdyn muuten ihmettelyyn siitä, miten neuvolassa punnitaan vaatteet päällä (ja näköjään jossain kengätkin jalassa..). Täytyy koittaa laittaa kevyttä vaatetta huomenna päälle, heh, ei siitä viimeksään kyllä mitään hyötyä ollut.

Pampa rv 22+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänpä siellä ultrassa käytiin ja huh kun helpotti, kaikki oli hyvin. Vauva oli hyvänkokoinen, jokainen mitta vastasi isompaa kuin pienen oikeasti pitäisi olla. Suurin mitta, en muista mikä, oli 21+ jotain, tai siis vastasi noiden viikkojen kokoista. :)

Tyyppi on tuolla ihan alhaalla lantiossa, minkä takia ei esim. saatu kasvoja juuri ollenkaan näkyviin, vain profiili. Ihmeasennossa se siellä oli!

Monet on kertonut vauvojen painoarvion, mut eipä meille sellaista kerrottu. :/ ja joo, pikku prinssihän meille on tulossa. Hih! Ihan tyytyväinen olen itsekin (:

Ultrataan vielä viikolla 28 erinäisistä syistä johtuen. Mutta ihanaa päästä näkemään pikkuinen!

Laitan tähän vielä kuvan pienen jaloista, jos onnistuu.. Kuva kun taitaa olla liian iso, ja puhelimella en sitä nyt saa pienennettyä.

Me ja murmeli rv 20.

Vierailija
4/133 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampa, juu laitoin ikäsi - kävin vaan välissä syömässä :P! No mutta mukavaa, että on nuortakin polvea lääkäreinä - vielä miespuolisia :D! Mutta voi harmi, että kohdunsuu on jo pehmennyt - toivottavasti et joudu kuukausien vuodelepoon sentään :O! Zemppiä!

Mindis ja tytsä, laitoin teidän vauvojen sukupuolet listaan myös - toivottavasti ok? Eihän näistä "satavarmoistakaan" voi ihan varmuudella tietää! Meidänkin tyttö sitten kulkisi "poikien" vaatteissa, jos tää lääkärin "satavarma poika" ois väärä :D

Tytsälle vielä onnittelut pojasta ja ultrakuulumisista! Ihanat koivet toisella :D

Mitä teillä muilla on ollut verenpaine??

miettii fantasy&hope rv22+5/23+5

Vierailija
5/133 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Verenpaineesta.. mul on ollut koko pienen ikäni verenpaine AINA lääkärillä tai terkkarilla mitatessa liian korkea ja sen vuoksi hankin kotiin oman mittarin millä voi sitten tarkkailla tätä painetta. nyt raskaana ollessa neuvolassa on mitattu 90/130, 86/125, 85/129. Mut oon sit ite seuraillu sitä kotona ja se on tollasta 70-75/125-130, eli ihan normaali.

Mulla jotenkin tuntuu että tää raskaus muutenkin sopis mulle kun verenpaineet on laskemaan päin ja painoakaan ei oo tullut kun 2 kg alusta (olen tosiaan siis yrittänyt omaa painoo saada alas) ja ennen raskautta ei tarvinnut kun kattoo suklaata ja tuli jo 2kg painoon lisäystä =)

että täällä tälläistä tänään.. perjantaina olis neuvola ja ihanaa päästä kuulemaan taas pikkusen sydänäänet. Toivottavasti ei aiheuta samanlaista paniikkia mulle kun viimeks ;)

Ja mullekkin voi tuohon listaan laittaa että ikää on 26 v, kuten ehkä nimimerkistä voi päätellä ja poika on tulos, ensimmäinen. Synnäri: TAYS

Vierailija
6/133 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla verenpaineet olleet tosi alhaiset aina (ja merkitty eripäin), viime neuvolassa 63/95... Nyt on alkanut supistelutkin, varsinkin töissä. Vaikka teen istuma- ja päätetyötä, mutta joudun kurottumaan joka suuntaan kokoajan. Selkä on ihan poks ja maha tuntuu inhottavalta, joskus jopa kipeeltä :( Yh ! Liikkeitäkin tuntunut jo viikon selvästi ! :) Harmi kun mies ei niitä tunne :( Vielä ! Ikää mulla 21, ehdin täyttää 22 ennen la:ta. Ja ensimmäinen tulossa ! Rakenne olis ens maanantaina 7.12. Ei malttais odottaa !!! :) Ja tänään sain vaunut, 2kk käytössä olleet Emmaljunga Duo Edge Sport - camo olivet ! Aivan ihanat ! (Joo tiedän et oon vähän ajoissa, mut haluan et kaik on valmiina) :))

Mitähän vielä piti teille kertoa... Masu on iso ! Sitä on rasvattu joka ilta, on meinaan ihan mukavan kokoinen mahatatuointi, joka tulee olee kokoajan isompi :) Painoa ei siltikään ole älyttömästi tullut. Painoindeksi oli ekassa neuvolassa 19.6, eikä mitään sokerirasituksia ole laitettu.

Keskiajan hormoonivaihteluista joku jutteli, mulle ne on tuttuja. Välillä mietin miksi mies jaksaa katsoa tämmöistä kiimaista muumimammaa jonka mieliala vaihtelee kokoajan. Ei rakasta - rakastaa - ei rakasta - rakastaa :D Hassua, onneksi se ymmärtää :)

Tulipa nyt purettua taas, ehkä mä tuun ens viikol viimeistään juttelee teille mun rakenne-kuulumiset :)

Jennu1 19+0

Vierailija
7/133 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn matalat verenpaineet kerhoon. Viimeks paineet oli 60/100 ja kieltämättä tähtiä näkyy välillä (vai onkohan kyse jo joulusta?) =)Mulla on aina ollut matalat paineet joten tämä ei oo mitään uutta!

Omasta rakenneultrasta piti sanoa, että viikkojahan sillon oli 20+3 ja painoarvio oli 368g. Meilläkin näytti pari kertaa peukkua, että kaikki ok =)Laitan nyt kuvankin mukaan kun joku muukin oli laittanut.

Fantasy, mulla ihan samat kuviot. Lahjat ostettu valmiiks ja oikeastaan ei puutu kuin kuusi enää ja tietty lunta!!! Hyvällä mielellä mennään tänään (liekö johtuu siitä, että oon syönyt mitä huvittaa.. =) niin ja mullekin voi laittaa sen iän eli 32 vee.

Ostin muuten äsken kaverilta hoitopöydän ja Brion turvakaukalon ja itkuhälyttimet. Näin sitä tavaraa alkaa vaan kertymään!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Toivotellen Aurinko ja tyyppi 22+2

Vierailija
8/133 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se mun piti teille kertoa kun ootte siitä 4D:stä jutelleet, että Lohjan sairaalassa tehdään pelkkiä 4D ultria rakenneultrana, eikä haittaa tätä mamaa ollenkaan :)

jennu1 19+1

Vierailija
9/133 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morgen vaan täältäkin!

Vähänkö eilen tuskissani odotin, että fantasy käy avaas tän pinon: oltiin vihdoin rakenneultrassa ja kaikki ok. HUH!!!! Siis mikä helpotus. Kätilö sanoi, että kovin on liikkuvainen tyyppi. Ja mä olen mielestäni tuntenut liikkeitä tooosi vähän. No, johtuu vissiin näistä mun läskeistä (eiku tietty etuseinäistukasta!!!). Ja poika tulossa. Hmm... Saa sit kulkea noissa esikon vaaleanpunaisissa kuteissa.... Mä toivoin kyl tyttöä ja nyt sopeutuminen uutiseen käynnissä. Mutta pääasia että kaikki kondiksessa!!

Pampa: otahan iisisti!! Toivottavasti pääset pian sinne uusintaultraan.

Jennu1: no voi juma, pitäiskö mun kans vaihtaa sinne Lohjalle!! HUSn sisällä se käsittääkseni onnistut. Vois käydä ultrissa siel ja sit mennä NKL:lle synnyttään :-)

Aurinko: kiva nyrkkeilijä siel kuvassa!

Tytsä: kivassa sykkyrässä se pieni siellä lymyilee! Ei meillekään mitään painoarviota sanottu, oltiin NKL:lla.

Neuvolan punnituksista: joo, siis toi vaatteet päällä punnitseminen on ihan älytöntä! Olenkin uhannut mennä sinne nlaan bikineissä...

Verenpaineesta: mulla ollut alhainen aina. Nlakortti ei oo tääl duunis nyt mukana, mutta työth mittasi noin kk sitten ja se oli 119/79. Alapaine on ollu kyllä alhaisempi nlan mittauksissa. Syön ahkerasti salmiakkia ni ei huippaa :-D

Joululahjoista: osa ostettu, osa ostamatta. Miehelle pitäisi kai keksiä jotain. Hitsi ku se on vaikeeta, itselle keksis vaikka mitä!! Omille vanhemmille ja anopille (plus itselle) tilattiin libero-kerhon (esikoista odottavat: liittykää kaikkiin mahdollisiin "klubeihin", niistä saa kaikkea hyödykästä tavaraa, esim. libero, pilttipiiri, pampers ööh, mitähän niitä vielä olikaan?) kautta seinäkalenterit esikoisen kuvilla. Pidin ajatusta ihan ällönä, kunnes viime vuonna tilasin sellaisen anopille ja voi että se kalenteri oli ihana!! Nyt oli pakko ottaa myös omalle seinälle. Ja hinta vaan 13 eur/kpl. Toisaalta me ei olla kehitetty yhtäkään valokuvaa esikoisesta, joten on se kiva niitä edes tuossa muodossa katsella (h..tin digikamerat!)...

Olen kuumeisesti miettiny, pitäiskö ne tuplakiesit hankkia. Yritän metsästää käytettyjä ja hyviä on aika vähän tarjolla. Kun pitäisi saada molemmat puolet istuvaan asentoon ja mieluusti molemmat puolet myös makaavaan, siis erikseen. No, ehkä kupeksin tän asian kanssa niin kauan, että kuskaan "pertti-kalervoa" liinassa ja esikoista rattaissa kuitenkin. Mä en käsitä kyl vieläkään että poika tulossa??

Voikaa hyvin ja ottakaa iisisti! Itse huomasin aamulla ku juoksin bussille (jtn 50 m, WOW!!), että alkoi heti supistella.

T: Miukkis & pertti-kalervo rv 20+4 tms.?

Vierailija
10/133 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viikkoja kohta kasassa 21 ja tirriäisen kanssa on kaikki hyvin. Laskettu aika on 16.4 ja huomenna on toinen ultra.

Pahoinvointia ei ole ollut laisinkaan, että siinä suhteessa saan kai olla onnellinen. Toivottavasti synnytys menisi yhtä kivuttomasti kuin raskausaikakin.

Vierailija
11/133 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tänään rakenneultra. Tais olla pikkuisella päiväuni aika, kun näytti torkkuvan :D Onneksi sentään vähän liikkui, että saatiin eri kuvakulmia :D Mulla on kans istukka tuossa edessä ja aika alhaalla, sen takia joudutaan/päästään vielä yhteen ultraan rv 28 jossa lääkäri tarkistaa, että se on sit vähän noussut. Ei kuulemma onneksi kuitenkaan ole kohdunsuun edessa. Huh...

Kätilö sanoi, että varmaksi ei voi sukupuolta sanoa, mutta pojan vehkeitä ei ainakaan näkynyt joten tyttö taitaa olla tulossa. (saa laittaa listaan, muutetaan sit sit jos toisin tulee) =) Mies vaan hieman harmitteli, kun ei saakkaan kalakaveria :D

Töissä ovat arvelleet sit oikein kun työkaverit sanoi että 'kyllä sä taidat tytön saada kun oot levinny niin paljon joka puolelta' :DDD

Mies on muuten ihan innoissaan koko ajan kokeilemassa masua ja juttelemassa vaaville, varsinkin aina kun liikkeitä tuntee. Oli ihan tippa silmässä kun tunsi liikkeet ekaa kertaa vatsan päältä *sydän*

Verenpaineet mulla on muuten ihan normaalit, mutta makuulla sit laskee ja tähtiä näkyy aina ylösnoustessa... Onneksi on seisomatyö :D

Painosta kun on puhuttu, niin 5kg on tippunu alkuraskaudessa oksentamisen takia eikä vielä ainakaan ole noussut kuin 500g. Tosin vaavin painoarvio oli 387g, että se on tainnu sitä nostaa... Onpahan varaa lihoa sit loppuvaiheessa :D Mut en mä jaksa stressata painosta, jos vaan itellä on hyvä olo.

Sokerirasitukseen joudun muuten minäkin :( Saas nähdä saanko sitä litkua alas, kun en pysty juomaan edes limsaa jossa ei ole hiilihappoja... :/

Ja tosiaan ikää meikäläisellä on 22v ja esikoinen tulossa jos fantasy sen sinne listaukseen jaksaa laittaa =)

caretta ja masukaveri 21+0

Vierailija
12/133 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin voi siis listaan lisätä, että tulokas on näillä näkymin poika ja esikoista odotetaan.

Ja itse olen 28-vuotias. Kiitos!

Vierailija
13/133 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin saa lisätä tuonne listaan, että ikää mulla 19, eka tulossa ja poika on. :) ja tosissaan sairaala on tuo naistenklinikka, niin sieltä voisi ottaa ton kättärin pois. Juujee. :)

Vierailija
14/133 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkis, ONNEA pojasta - sehän on ihanaa =)))!!!

caretta, ONNEA tytöstä, ihanaa =))!!!

Pinkleg, tervetuloa!! Sua ei vielä ollut listassa, mutta lisäsin :)

Aurinko, ihana kuva pikkusesta ja tosiaan näyttää, että varokaa vaan täältä mä kohta tuun rytisten ;D

Hanna, sullapa korkea verenpaine ollut :O! No hyvä, että nyt laskussa... Mulla on aina ollut tosi matala ja viime raskaudessa myös matala tasaisesti koko raskauden ajan (n. 110/55)... Siksi ihmettelin, kun nyt oli niin iso ero ekaan neuvolaan!? Ekassa oli 107/63 rv8 ja nyt 121/70 rv 23+4...?

Jennu, onnea vaunuista! Me käytiin myös kattelee viime viikonloppuna ekan kerran, mutta ostaa uskaltaa sitten vuodenvaihteen jälkeen... Olisi ihana itsekin uskaltaa jo ostaa kaikki, mutta vain vaatteita oon ostellut... Kaikki on muuten kehunut noita Emmaljungan duo edgejä, niin mikä niissä on erityisen hyvää??

Nyt kaikki muutenkin kehumaan parhaimpia vaunuja??? Ja mitä te arvostatte??? Tästä on ollut jo aiemmin puhetta, mutta ehkä voisi taas ottaa uusiksi - kohta enempi ajankohtaistakin... Mä löysin lastentarvikeliikkeestä yhdet hyvät vaunut joissa oli kaikki ominaisuudet mitä ajattelin että ois hyvä, MUTTA ne oli "halvimmat" ja viimeisessä rivissä NIIN heti ajattelin, että mikä niissä vikana!? Ne oli Emmaljungan classic sportit, onko kenelläkään kokemusta niistä?? Meidän on pakko varmaan nimittäin ostaa sellaset, missä ei ole koppaa erikseen vaan pelkällä ratasosalla ja siihen se kantopussi... Asutaan luhtitalon toisessa kerroksessa (ei hissiä) ja meillä niin pieni rappu, että siellä ei voi säilyttää rattaita... Pitää siis kantaa vauva aina kotio ja siinä kantopussissa ehkä helpompaa!? Katsoin myös niitä Emmaljungan duo edgejä ja niihin kait sai koppaan vielä erikseen kantopussin, mutta en tiä meneekö liian vaikeeksi... Esikoisella aikoinaan oli koppa ja ratasosa erikseen ja silloin kopan käyttö jäi hyvin lyhyeksi aikaa (n. 3kk), koska hän ei viihtynyt makuullaan ollenkaan ekan kuukauden jälkeen (mahavaivoja yms ;)... Vaunujen selkänojan sai 4-asentoon niin se matalin oli hyvä sitten, niin vähän näki vauva maailmaa! Silloin tosin oli talvi, että toppis hyvin tuki ja auttoi ettei vauva valunut... Nyt on kesä kun vauva on sen ikäinen, joten hmmmmm...

pohdiskelee fantasy kera hopen rv22+5/23+5

PS. Unohdin siinä maanantain neuvolassa kertoa, että mulla kutisee iho jokapuolelta, mutta varsinkin jalkapohjista ja varsinkin iltaisin/öisin... Tai en pitänyt sitä erityisen tärkeänäkään ees kertoa... MUTTA eilen luin sitten netistä, että se voikin olla oire jostain raskaushepatoosista tai joku tollai... Olin ihan masentunut, että heti kun keskenmenon pelko "helpottaa" ja kun toi fuckin sikalenssu-epidemiakin "helpottaa" NIIN EI VOI OLLA TOTTA että ei voi niiku rauhassa nauttia tästä raskaudesta sitten EVER kun koko ajan tulee jotain :`((((((

Vierailija
15/133 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse lenkkeilen tosi paljon ja vielä kahden koiran kanssa, joten tarvitsen vaunut joilla voin mennä asvaltilla ja hiekalla, ja joiden on oltava tukevat ! En oikein tykännyt niistä kovista täyskumirenkaista, enkä usko et olis mulle sopineet, joten tossa Duo Edgessä oli kaikki hyvät samas paketissa, jopa ilmalla täytettävät renkaat ! :) Ja mies kun halusi maastokuosilla olevat vaunut, niin sekin ominaisuus löytys :) Oli meille vaa ihan täys 10 !

Mua ihan kovin jännittää kun älyttömiä supistuksia lenkkien jälkeen ja töissä ollessa. Pitää varmaan mainita asiasta ens viikolla rakenneultrassa... Ja 16.12 olis papa ja tähystys. No, näkee sit ainakin kohdunkaulan tilanteen... :)

Hyvää pakkaspäivää kaikille :)

Vierailija
16/133 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvalla oli normaalit tulokset, ei siis ainakaan trisomia 21, 13 tai 18 löytynyt. Ja on nyt sitten todellakin poika.=) Huhhuh..putos kyllä iso paino harteilta.

Meillä on nuo Duo Edget, tykkään kovasti. Nyt vauvan tullessa Oran tuplat tulee käyttöön, varmaan kuitenkin Edget säästetään vielä.

Omppulin äiti

ja muuten Fantasy, saa laittaa iäksi 25v

Vierailija
17/133 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Hanna ja Fantasy: Mulla kanssa noi verenpaineet ovat aina olleet korkealla. Normaalielämässä joskus hyvinkin korkealla, nythän kai niiden pitäisi laskea raskausaikana, mutta ei ainakaan mulla. Viimeksi sunnuntaina mittasin itse, niin oli 130/75. Neuvolassa niitä on edes turha mitata, kun se valkotakkiskammo iskee heti. Heh, kerran oli yläpaine 158, mutta se taisi kyllä enemmänkin johtua siitä, että jännitin ensimmäistä sydänäänten kuuntelua niin kamalasti.

Ihan matalin mitattu yläpaine on ollut raskauden aikana 123 muistaakseni.

Ja Fantasylle vielä tosta kutinasta: Mulla on ollut samaa vaivaa, myös esimerkiksi kainaloissa. Puhuin siitä kerran neuvolassa, ja neuvolantäti oli sitä mieltä, että jos viittaisi hepatoosiin, kutina olisi niin kovaa, että mikään ei auttaisi (varsinkin kämmenissä ja jalkapohjissa, mutta ikäänkuin ihon sisällä). Vähäisempi kutina lienee ihan normaalia.

Mutta ainahan tilannetta kannattaa seurata. Raskaushepatoosi joka tapauksessa kai tulee yleensä vasta isommilla viikoilla, jos sellainen on tullakseen.

Särkeekö kellään jalkoja/pohkeita? Musta tuntuu, että varsinkin yöllä välillä tuntuu ikävää tunnetta jaloissa. Mulla oli viimeksi hemoglobiinikin vähän noussut (siis ihan ilman mitään rautakuureja), joten kohta alan pelätä jotain tukosjuttuja. Voisikohan ihminen joskus olla pelkäämättä edes jotain? Ehkä mä vaan luen liikaa netistä kaikkia ikäviä juttuja ja löydän sitten kaikki mahdolliset oireet itsestäni...

Jälleen äitiysfarkuista: En muista, joko muistin tätä mainostaa, mutta löysin vihdoin itselleni äitiysfarkut, jotka tosiaan sopiaa malliltaan. Merkki on Mamalicious, ja niitä saa ainakin Helsingin Stockalta ja kai joistakin Vero Moda -liikkeistä. Täällä ainakin Sinisini taisi aiemmin kirota niitä Hennesin farkkuja, joiden mitoitukset ovat aivan kummalliset (joita siis minä en ainakaan ole koskaan saanut jalkaan).

Vaunuista: Pääsisipä jo ostelemaan kaikkea sitä tavaraa! En kyllä vieläkään uskalla, enkä edes ehtisi. Kaverilla on Emmaljungan vaunut, joissa on sellainen kantopussi muistaakseni, ne vaikuttavat hyviltä. En muista mallia. Ne ovat muuten rungoltaan aika pienet, niin mahtuisivat varmaan hyvin myös meidän autoon, kun ei ole farmarimalli.

Ja meidän talossa ei myöskään ole hissiä ja kahdet portaat pitäisi aina kulkea ylös. Vaunuvarastoakaan ei ole kunnollista, ja se ainut sijaitsee aika kaukana meidän rapusta jossain kellarikerroksessa. Että vähän mietityttää, minne ne vaunut säilötään. Porraskäytävässähän ei saisi kaiketi lain mukaan niitä säilyttää paloturvallisuuden takia.

Onneksi saadaan siskolta vanhat vaunut parvekevaunuiksi, niin ei ole siinä mielessä ongelmia nukuttamisen kanssa (jos nyt vauva suostuu nukkumaan muutenkin kuin liikkuvissa vaunuissa, jos ei, niin sittenpä tuleekin hauskaa:-))

Kavereiden vauvatouhuja paljon seuranneena olen myös tullut siihen tulokseen, että haluaisin sellaisen telakallisen turvaistuimen ja varmaan myöskin kaupunkirattaat, joihin turvaistuimen saa kiinni. Olin aiemmin kaikkea tuollaista turhaa varustelua vastaan, mutta nyt kun olen tosiaan noita hommia katsellut tarkemmin vierestä, vaikuttaa aika lailla helpommalta, kun ei esimerkiksi aina tarvitse nostaa vauvaa istuimesta vaunuihin ja toisinpäin vaikkapa kauppareissulla. Ja onhan ne kevyemmät rattaat helpommat junassa tai bussissa.

Mutta pitää katsoa, ehkä saisi joltain kaverilta lainaksi tai löytäisi käytettyinä. Jos tulee ihan hirveän kalliiksi, niin ei sitä ehkä sitten viitsi tuhlata rahaa ja luonnonvaroja. Ovathan ne ihmiset ennenkin pärjänneet.

Vaan saas nähdä!

Huomenna olisi kauan odotettu rakenneultra ja kahden viikon päästä pitkästä aikaa (ihan oikea) neuvola. Jos huomenna on kaikki hyvin, se on meille jo yksi iso voitto ja ainakin osa taakasta tipahtaa harteilta :-)

Jaa. Aloittaiskohan sitä päivän työt vihdoin. Itseni työnantajana en ainakaan myönnä itselleni Vuoden työntekijä -palkintoa. Vaan on nämä työt tehtävä ajallaan tai ei tule rahhoo.

Mukavaa torstaipäivää kaikille!

Pola jotain 20+

MUOKS: IHANAA, että Omppulin äiti voi hengähtää helpotuksesta! Todella mahtavaa kuulla!

Vierailija
18/133 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin nyt kirjoitettava vaunuihin liittyen jotain, vaikka töitä pitäis todella tehdä täälläkin...

Mehän ollaan jo tilattu vaunut, ne Teutonian Spiritit, joista jo aiemminkin mainitsin. Teutonian vaunuissa toimitus kesti noin kaksi kuukautta, että sinänsä ei ollut edes sellanen olo, että olis ollu hirveän aikaisin liikkeellä, kun halusin kuitenkin vaunujen olevan meillä suht hyvissä ajoin - eihän sitä ikinä tiedä millon se vauva päättää syntyä, jos nyt vaan kaikki menee siihen asti hyvin. Sovittiin liikkeen kanssa, että tullaan hakemaan vaunut maaliskuun alkuun mennessä, säilyttävät niitä siihen asti, jos tulevat tehtaalta Suomeen jo aiemmin. Maaliskuun alussa laskettuun aikaan ei kuitenkaan ole enää kuin hiukan yli kuukausi. Ja ymmärsin myös, että mikäli jotain sattuisi eikä vaunuille olisikaan sitten tarvetta, varauksen saa peruttua lääkärintodistuksella.

Itse halusin nimenomaan vaunut, jossa on etupyörä/-t kääntyvät, jotta koiran kanssa lenkittely on mahdollisimman helppoa. Nelipyöräisissä versioissa etupyörät oli aina pienempiä enkä ajatellut sen olevan meillä päin välttämättä hyvä juttu, kun on hiekkateitäkin. Päädyttiin niihin kolmipyöräisiin, kun kaikki renkaat oli suht isot ja niistä sai etupyörän myös lukittua, jos sille on joskus tarvetta. En halunnut ilmakumirenkaita ja halusin kovan kopan, jotta beebillä on mahdollisten kesäkuumien aikaan mahd. viileä ottaa unta palloon, jos siis suostuu vaunuissa nukkumaan - paree olis! Ja näihin saa myös turvakaukalon kiinni niin ei tarvitse erikseen ostella tsiljoonia menopelejä. Näin siis meillä!

Mä en itse niin ihastunut niihin Emmaljungiin, ne ei menneet hirveän pieneen kasaan ja meillä on toisena autona pikkuauto. Kaukalossa on telakka, joka pidetään sitten varmaan isommassa autossa ja toisessa autossa kiinnitetään se sitten normisti turvavöillä.

Mutta joo, mikäs tässä nyt todellakin on, kun itekin pelkää taas erinäisiä asioita?! Kun se alun pelotus meni niin jo on uudet kujeet. Ehkä se liittyy siihen, että vauvasta tulee koko ajan todempi kun se jo ilmottelee itsestään päivittäin eikä yhtään kestä ajatusta sen menettämisestä. Mulla on ollut nyt 2,5 viikkoa flunssa ja harva se päivä mietin, että pitäisikö mennä lääkäriin mutten oikein usko, että siellä ihmeitä voitaisiin tehdä. Tarjoavat vaan kuitenkin antibioottikuuria enkä oikein söisi niitä missään tilanteessa - saatika tässä. Mutta sitten miettii, miten mahtaa vaikuttaa vauvaan, jos on vaikka keuhkoputkentulehdus ja sitä kautta tulehdusarvot koholla? Aaargh! Ja sitten kun on ajoittain jotain tuntemuksia niin kuumeisesti miettii kuuluvatko ne asiaan vai ovatko merkki jostain huolestuttavasta. Mutta olis sekin kummallista, jos sellanen baltiarallaa 4-kilonen kaveri kasvais kohtuun ilman minkäänlaisia fyysisiä tuntemuksia!

Mulla oli niitä Fantasynkin mainitsemia kutituksia enemmän alkuraskauden aikana, nyt ne on jo hellittäneet. En tiedä jalkasärystä, mutta ainakin sellasten kramppimaisten jalka/sääri/pohjekipujen sanotaan liittyvän muistaakseni magnesiumin puutteeseen.

Me ei olla ostettu itse kun muutama vaate sillon kun on nähnyt jotain ihanaa, mutta tuntuu, että tavaraa ja vaatetta on jo kauheasti kun on saatu niitä kavereilta ja sukulaisilta.

Hienoja uutisia Omppulin äidiltä!

- Noomi 22+1 -

Vierailija
19/133 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vinkistä - täytyykin koklata jotain magnesiumlisää varmaan.

Ja oli kyllä niin osuvasti sanottu, että olisi kummallista, jos se vauva pääsisi kasvamaan ilman minkäänlaisia tuntemuksia! Juu, tosiaan kyllä välillä tuntuukin siltä (jo nyt), että maha tai sisukset repeää:-) Mutta vaihtelee ihan hirveästi, riippunee tyttelin kulloisestakin asennosta (välillä tuntuu, että se työntää jollain takapuolellaan tuohon navan seudulle, että saisi lisää tilaa itselleen).

Kävin muuten Emmaljungan nettisivuilla katselemassa vaihtoehtoja, niin kyllä nauratti se mainospätkä siinä etusivulla. Oli taas niin täydellinen perhe. Ja oikein avoauto. No huh, huh. Se äitikin siinä oli kuin suoraan jostain muotinäytöksestä repäisty. Ei oo meillä ihan sellaista, että mahtaakohan ne vaunut sitten sopia lainkaan meidän perheeseen, niih (heh).

Jos taas yrittäisi jatkaa töitä. Vaan kun on niiiin vaikea keskittyä mihinkään!

Pola

Vierailija
20/133 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :)

Pakko oli tänne tulla kertomaan mitä on tapahtunut äsken.

Vauva liikkui kovasti paljon ja otin sitten paidan mahan päältä pois ja kattelin tarkasti masuani :) Ja yhtäkkiä pam, ihan todella pieni kuhmu nopeasti liikahti :) Näin siis sen kun lapsi liikkui, se oli ihan mieletöntä ja heti perään se toistui :) Liike oli hyvin pieni ja juuri ja juuri näin sen :)

Tuli ihan itku, kun oli niin erityinen tilanne, harmi kun puoliso missasi sen.

Fantasylle se raha korvaus on 140 euroa :)

Jos muilla Kelaan liittyvää kysyttävää niin voi kysyä vastaan parhaani mukaan :) Tänne tulee paljon viestejä joten saattaa jotkun mennä vähän ohi.

Kivoja kuvia joku oli laittanut lapsosistaan :)

Ja ikää on 26 ja lapsi on ensimmäinen ja asun espoossa :)

En ole ostanut vielä yhtään mitään, en edes katsellut :D Ajattelin aloittaa heti ensivuonna...

Mukavaa joulun odotusta kaikille.