Palkka 4000 €, elari 240€, liian suuri?
Exältä joka ei tapaa lasta lähes ikinä, on tehnyt kahdeksat oharit vuoden aikana, aina tullut yllättäviä kiireitä. Nykyinen elari on kuulemma "törkeä", "isien syrjintää" ja "ryöstöä". -Oletteko samaa mieltä? Oma kk-palkkani on hivenen alle parin tonnin.
Kommentit (44)
kuulostaa ihan oikeudenmukaiselta. Ystävällistä olisi, että isä kuitenkin tulevina vuosina osallistuisi hieman pyörän, mopon, autokortin jne. isohkojen kertaluontoisten ostosten hankintaan.
Tuota mielipidettäni perustelen sillä, että uskon sinun saavan yh korotuksen ja isä tienaa suht kivasti.
Haluan vielä lisätä asumiskuluihin sellaisen kommentin, että tyypillisesti yksiöt ja pienet kaksiot yhdelle sinkku äidille ovat neliöhintoina huomatavasti kalliimpia kuin "perhe kolmiot".
Lapsen vaatima oma huono on siis niitä eduollisimpia neliöitä kolmiossa. Hinta taso tietysti vaihtelee paikka kunnittain, mutta suunta lienee tällainen:
38 m2 yksiö => 10 €/m2 => 380 €
55 m2 kolmio => 8,5 €/m2 => 468 €
=> erotus on 88 €. Lapsen vaatimat 17 neliöä (mukaan lukien huone + hieman reilumpi eteinen ja keittiö) eivät siis suinkaan kustanna 170 e, vaan esimerkiksi puolet siitä. Toki tämäkin vaihtelee paikkakunnittaina ja asuntotilanteesta.
mutta jos exäsi on tyytymätön niin hän voi ihan itse varata ajan lastenvalvojalle elarien uudelleenlaskemiseksi, tai haastaa sinut oikeuteen niiden pienentämiseksi. Eikö? Se joka on sopimukseen tyytymätön tekee jotain asian eteen.
Eli jos exäsi vielä viestittelee noita "ryöstö" ym. juttujaan niin
-älä vastaa mitään
-vastaa "olen eri mieltä, mutta jos olet tyytymätön niin varaa toki lv-aika elarin tarkistamiseksi"
-ilmoita, että käsittelet elariasiat vain virallisten tahojen läsnäollessa ja kommunikoit vain lapsen asioista
-missään nimessä älä syyllisty exäsi puheista!
tuohan vasta pelottaakin :D hauskaa miten kova paikka joillekin on ettei elatusvastuuta voi pakoilla vaikka vanhemmuuttaan pakoilisikin.
ja olen itse muuten ihan ydinperheen äiti, mutta ihmettelen mitä vikaa siinä on että oma lapsi kuuluu elättää vaikkei asukaan hänen kanssaan (koko aikaa).
..joka kulkujätkälle ja sitten itkekää elareitten perään. Teille koittaa vielä päivä, jolloin saatte kylmää vettä niskaanne. Lapset kasvavat ja täyttävät 18 vuotta, mutta teidän elatusvelvollisuus ei pääty sihen. Ja silloin niitä kuluja riittää, varsinkin, jos lasta odottaa 7-8 vuoden opinnot. Eli tehkää niitä lapsia ihan sen verran kuin pystytte heitä elättämään koko sen ajan kuin lainsäädännön ja moraalin mukaan pitää.
Olin mieheni kanssa 12 vuotta yhdessä ennen kuin saimme lapsen, ainoamme. Mies rakastui toiseen naiseen työpaikallaan kun olimme olleet 20 vuotta yhdessä.
Sekin minun vikaani? Tottakai. Kaikki vikahan on aina naisen täällä AV:lla.