miedän lasten päiväkodista ja koulusta tuli tiedote kotiin " EI syötävää kiitos joulumuistamisena!"
varmaan ihan järkevää tautisen aikana, onko muilla vastaavaa
Kommentit (39)
porukkaa!
Olisi ihanaa saada itse tehtyjä leipomuksia lahjaksi!
Kerran sain kauniin peltirasian jossa oli 5-6 erilaista makeislaatua, jääsuklaata, toffeeta, riisisuklaata... oli ihanaa :)
ja joku nähnyt niin paljon vaivaa!
Mulle tulisi vaivaantunut olo jostain lahjakortista, tulee ihan lahjomisolo ja antamisen pakko mieleen vaikkei näin varmaan aina olekaan.
ei kiitos mitään kallista, mieluiten itsetehtyä, vaaikkapa lapsen askartelema kortti toivoo tämä päiväkodin täti
ps. myös hyvän joulun toivotus riittää oikein hyvin :)
erilaista itsetehtyä makeista
Te, jotka ette voisi kuvitellakaan leipovanne jotain päiväkotiin muistamiseksi, niin leivotteko vieraillenne? Vai epäilettekö omaa hygieniatasoanne siinäkin kohtaa? Voitteko tarjota ostopullaakaan? Onhan sitäkin joku käsitellyt! Ja hengittänyt samassa tilassa leivonnaisten kanssa. APUA!! PÖPÖJÄ!!
Minä olen aina leiponut jotain jouluksi ja keväällä hoitajille. Vien siis muistamisen yhteiseksi hoitajien kahvitaukoa varten, en kenellekään kotiin viemiseksi. Luotan omaan hygieeniaani sen verran, että tohdin kakkuja päiväkotiin kantaa. Niin ja osaan myös puhua ja kysyä, että onko hoitajille jotain allergioita tai muita ruokarajoitteita.
Ja hoitajat joko osaa peitellä ja valehdella todella hyvin tai sitten mun leivonnaiset on kelvanneet todella hyvin. Joka kerta jokainen hoitaja on erikseen kiittellyt ja kehunut.
Minä en äitinä enkä lastenhoitajana ole koskaan ymmärtänyt tätä tapaa viedä "muistiaisia" päiväkotiin. Itse tehdyt joulukortit kyllä lämmittävät mieltä todella kauan, vielä vuosia lapsen ryhmästä poistumisen jälkeenkin :)
Täytyy sanoa, etten kyllä tule ihan äkkiä minkäänlaisia lahjantapaisia viemään päiväkotiin tai kouluun. Tai laittamaan lasten mukana. Mutta meillä ei kyllä kotonakaan lahjota jouluna, joten ehkä puhun nyt hiukan eri lähtökohdista.
Eiköhän sillä tarkoitettu ylisesti kaikki ammattirymiä jotka arkipäivämme saa rullaamaan. Samalla tavalla muistaminen ilahduttaa kaikkia.Opettajat ja ltot ovat vain alkaneet pitää lahjoja - muistamisia itsestään selvyytenä.
Itse olen vuosittain muistanuyt vain päiväkodin keittiön henkilö herkkukurilla, ja he ovat olleet kyllä vilpittömästi ilahtuneita ja yllätyneitä.
Mitään joulumuistamista en ryhmäläisiltäni vaadi, mutta toki tuomiset ilahduttavat! Myös itse muistan lasteni hoitajia, jotka viettävät arkisin lapseni kanssa YHTÄ PALJON hereilläoloajasta kuin minä itsekin. Osa hoitajista on lapselleni hyvin läheisiä olleet jo usean vuoden ajan. Miksi en siis heille toivottaisi lahjan kera hyvää joulua, kiitos kuluneesta syksykstä..?
t. lto itsekin
Ja yleensä myös omat leipomukseni ovat olleet varsin pidettyjä jouluviemisiä. T. Köksänope
jättäen vielä lapsensa tämä yhden ammattiryhmän edustajan hoitoon 8 tunniksi, JOKA arkiPÄIVÄ!
Tiedän kyllä ihmisiä, jotka lahjovat esim. kampaajansa monen vuoden asiakassuhteen aikana. Itse en sitä tee, mutta päiväkodin henkiläkuntaa muistamme aina jouluna.
Opettajat ja lto:t eivät pidä muistamisia itsestäänselvinä, eikä lahjoja tietenkään ole pakko ostaa. Mutta tosiasia on, että moni haluaa muistaa lapsensa kanssa suuren osan päivästä viettäviä henkilöitä jouluna ja keväällä. Niin minäkin teen, eikä minun lapsillani ole muita aikuisia, joiden kanssa viettäisivät yhtä paljon aikaa omien vanhempien lisäksi, kuin opettajat.
-lto ja lo-
Eiköhän sillä tarkoitettu ylisesti kaikki ammattirymiä jotka arkipäivämme saa rullaamaan. Samalla tavalla muistaminen ilahduttaa kaikkia.Opettajat ja ltot ovat vain alkaneet pitää lahjoja - muistamisia itsestään selvyytenä.
Itse olen vuosittain muistanuyt vain päiväkodin keittiön henkilö herkkukurilla, ja he ovat olleet kyllä vilpittömästi ilahtuneita ja yllätyneitä.Mitään joulumuistamista en ryhmäläisiltäni vaadi, mutta toki tuomiset ilahduttavat! Myös itse muistan lasteni hoitajia, jotka viettävät arkisin lapseni kanssa YHTÄ PALJON hereilläoloajasta kuin minä itsekin. Osa hoitajista on lapselleni hyvin läheisiä olleet jo usean vuoden ajan. Miksi en siis heille toivottaisi lahjan kera hyvää joulua, kiitos kuluneesta syksykstä..?
t. lto itsekin
on jo vuosikaudet naureskelleet paskaisesti kuinka "Pekan" vanhempien paskanmakuisia pipareita sai taas monta tusinaa ja "Sannan" perhe toi omat raa`at pullansa tuttuun tapaan. Nyt kun on si on helppo ahneuksissaan odottaa jtk muuta lahjusta kuin itse värkättyjä leivonnaisia, joista suurin osa jää päiväkodin roskaämpäriin.
Saitte oikein kirjeen niin jospa viesti menee perille.
Lukihan viestissä: Ps: kivi tuikku muumi muki tai joku muu av-mamman suosikkituote vois olla kiva.
Mitään joulumuistamista en ryhmäläisiltäni vaadi, mutta toki tuomiset ilahduttavat! Myös itse muistan lasteni hoitajia, jotka viettävät arkisin lapseni kanssa YHTÄ PALJON hereilläoloajasta kuin minä itsekin. Osa hoitajista on lapselleni hyvin läheisiä olleet jo usean vuoden ajan. Miksi en siis heille toivottaisi lahjan kera hyvää joulua, kiitos kuluneesta syksykstä..? t. lto itsekin
Mikä sinusta tekee enemmän lahjottavan kuin roskakuskimme joka tyhjentää pönttömme joka viikko ettemme huku roskapusseihin pihallamme tai aura-autokuski joka auraa tiet että pääsen töihin ja listaa voi jatkaa loputtomiin?
hygieniatasosta vaan sen "tuntemattoman" kotileipurin.
Kun kissa tulee paskalta hiekkalaatikosta suoraan ruokapöydälle, niin mua ainakin ihan oikeasti kuvottaa.
Te, jotka ette voisi kuvitellakaan leipovanne jotain päiväkotiin muistamiseksi, niin leivotteko vieraillenne? Vai epäilettekö omaa hygieniatasoanne siinäkin kohtaa? Voitteko tarjota ostopullaakaan? Onhan sitäkin joku käsitellyt! Ja hengittänyt samassa tilassa leivonnaisten kanssa. APUA!! PÖPÖJÄ!! Minä olen aina leiponut jotain jouluksi ja keväällä hoitajille. Vien siis muistamisen yhteiseksi hoitajien kahvitaukoa varten, en kenellekään kotiin viemiseksi. Luotan omaan hygieeniaani sen verran, että tohdin kakkuja päiväkotiin kantaa. Niin ja osaan myös puhua ja kysyä, että onko hoitajille jotain allergioita tai muita ruokarajoitteita. Ja hoitajat joko osaa peitellä ja valehdella todella hyvin tai sitten mun leivonnaiset on kelvanneet todella hyvin. Joka kerta jokainen hoitaja on erikseen kiittellyt ja kehunut.
Mitään joulumuistamista en ryhmäläisiltäni vaadi, mutta toki tuomiset ilahduttavat! Myös itse muistan lasteni hoitajia, jotka viettävät arkisin lapseni kanssa YHTÄ PALJON hereilläoloajasta kuin minä itsekin. Osa hoitajista on lapselleni hyvin läheisiä olleet jo usean vuoden ajan. Miksi en siis heille toivottaisi lahjan kera hyvää joulua, kiitos kuluneesta syksykstä..? t. lto itsekin
Olisit kiitollinen että tuovat lapset hoitoon ja sinulla on töitä.
Te, jotka ette voisi kuvitellakaan leipovanne jotain päiväkotiin muistamiseksi, niin leivotteko vieraillenne? Vai epäilettekö omaa hygieniatasoanne siinäkin kohtaa? Voitteko tarjota ostopullaakaan? Onhan sitäkin joku käsitellyt! Ja hengittänyt samassa tilassa leivonnaisten kanssa. APUA!! PÖPÖJÄ!! Minä olen aina leiponut jotain jouluksi ja keväällä hoitajille. Vien siis muistamisen yhteiseksi hoitajien kahvitaukoa varten, en kenellekään kotiin viemiseksi. Luotan omaan hygieeniaani sen verran, että tohdin kakkuja päiväkotiin kantaa. Niin ja osaan myös puhua ja kysyä, että onko hoitajille jotain allergioita tai muita ruokarajoitteita. Ja hoitajat joko osaa peitellä ja valehdella todella hyvin tai sitten mun leivonnaiset on kelvanneet todella hyvin. Joka kerta jokainen hoitaja on erikseen kiittellyt ja kehunut.
vaihdanhan heidän kanssaan kuulumiset päivittäin. Välillä puheissa tulee esiin myös yksityiselämän asioita. Totta kai haluan muistaa heitä jouluna. Etenkin kun tekevät niin valtavan tärkeää työtä. Perheeni roskat ja lapset kun eivät ole verrannollisia, ainakaan minulle...
Mikä sinusta tekee enemmän lahjottavan kuin roskakuskimme joka tyhjentää pönttömme joka viikko ettemme huku roskapusseihin pihallamme tai aura-autokuski joka auraa tiet että pääsen töihin ja listaa voi jatkaa loputtomiin?
Olipa miellyttävä rinnastus roskakuskiin :(
varmaan veisi lahjaa sinne ollenkaan ihan periaatesyystä. Minulle on opetettu, ettei lahjahevosen hampaisiin ole katsomista. Kuulostaa hullulta alkaa sanelemaan etukäteen että mitä lahjaa haluaa tai ei halua. Toisaalta ymmärrän tautipointin kodin leivonnaisissa, mutta syötäviä ovat myös juustotarjottimet, suklaarasiat jotka ovat pakattu "steriilisti". Allergioista ymmärrän, mutta siltikin kovin outoa kun pk PLUS koulu näin tiedottaa.
Työnsä ovat tehneet ja siitä palkkansa saaneet, tarvitseeko sinne sitten loppujen lopuksi edes viedä mitään joulutoivotusta kummempaa?
Ikinä en kehtaisi laittaa vastaavaa tiedotetta menemään. Mikäli "Pirkko" on saamalleen kakulle allerginen, "Pirkko" ei sitä syö, mutta ottaa sen kuitenkin vuolain kiitoksin vastaan. Siitä pakatun kakun koskettelemisesta tuskin saa allergistareaktiota, pöpöjä tai muutakaan kamalaa.
Tuollaisen lapun jälkeen jättäisi lahjat kyllä viemättä.
ihan sama mitä lahjaksi tulee, tai tuleeko mitään, lahjan antaja on aina nähnyt vaivaa ja halunnut ilahduttaa. Kaikki lahjat ei tosiaan aina ole mieleisiä, mutta mitä sitten, kaikki olen aina ottanut vilpittömän kiitollisena ja iloisena vastaan. t. ope
järjestäähän työnantaja heille jo pikkijoulut! nykyään pitää varmaan leipoa sitten roskakuskillekkin.
Jos menemme pikkujouluillalliselle, järjestämme ja maksamme sen ihan itse. Ison kaupungin pk kyseessä.
Väärin ilmaistu asia.