Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääseekö kampaajaksi opiskelemaan

Vierailija
01.12.2009 |

pelkillä yo-todistuksen arvosanoilla?

Onko kummallista, jos korkeakoulututkinnon suorittanut lukeekin seuraavaksi kampaajaksi?

Kun oma ala ei työllistä :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättötodistuksella.

Vierailija
2/9 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis opiskelen amk:ssa. Mutta haaveena olisi opiskella kampaajaksi.

Ajattelin hakea tämän tutkinnon jälkeen opiskelemaan kampaajaksi, jos en työllisty itseäni kiinostavaan työpaikkaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa kampaajaksi.. ala on niin suosittu :(

Vierailija
4/9 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo taisi olla 9,2. Ehkä sillä pääsee?

Ja saakohan muuten todistuksesta kopion koululta, ei varmaan ole alkuperäinen enää tallessa..

ap

Vierailija
5/9 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni raja oli 8,jotakin..

Ja vanhalta koululta pitäisi mielestäni saada kopio todistuksesta..

Itse olen monta kertaa lähettänyt vanhalle koululleni sähköpostia, mutta en vastausta ole kuitenkaan saanut.

Pitää joku päivä käydä kysymässä, sillä itsekkin olen lähdössä opiskelemaan ja ilmat todistusta se ei onnistu :(

Vierailija
6/9 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja allergioita ei saisi olla, muistaakseni vaaditaan lääkärintodistus. Voin olla myös ihan väärässä.

Vierailija
7/9 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen ammattiopiston sivuilla ei ollut mainintaa soveltuvuuskokeesta? Ja eikös ne tee hanskat kädessä töitä?

ap

Vierailija
8/9 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä sellaisia aikuislinjojakin. Siis sellaisia joihin haet lukion todistuksella. Näin ollen koulutus kestää kaksi vuotta, koska yleiset aineet jäävät pois (siis matematiikka, äidinkieli yms.) opiskelet siis vain ammatillisia aineita. Lisäksi nimensä mukaan aikuislinjalla on hieman varttuneempaa porukkaa koska pääsyvaatimuksena on jokin aikaisempi toisenasteen tutkinto.

Kun taas jos haet sillä peruskoulun päättötodistuksella päädyt juuri yläasteelta päässeiden IhQujen kanssa samalle luokalle. Lisäksi koulu kestää sen kolme vuotta. Ja kaiken kruunaa se, että joka lukuvuosi jossain vaiheessa tulee vapaastivalittavien kurssien aika ja tod. näk. saat ne hyväksiluettua aikaisemmilla opinnoillasi joten sinulla ei ole koulua ja notkut kotona turhan panttina, kun taas aikuislinjalla moisia turhuuksia ei ole!

Nimim. Kokemusta on!

Vierailija
9/9 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain on ne soveltuvuuskokeet. Niissä mitataan motivaatio allalle, se kuinkatulet iihmisten kanssa toimeen(esim. ryhmäkeskustelut avulla) ja saattaapa olla myös joku tehtävä tyyliin tee ranskanletti yms. harjoituspäälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme