Pitkään tuhtaavien ***jOuLuKuU***
Kommentit (69)
Tulin pikaisesti istahtamaan ja kertoilemaan vaan omaa napaa (kipeää sellaista)!
Eli pääsin kuitenkin siihen tähystykseen! Osastolle aamulla mennessä lääkäri meinasi että tuo tähystys on kuitenkin niin pieni operaatio ettei siinä pitäisi tulla tarvetta verensiirrolle, mutta jos tulee niin ei voi mitään :/ (Olipas rauhoittavasti häneltä sanottu) Lääkäri teki mulle aamulla ensin sisätutkimuksen ja nopeasti vaan juteltiin operaatiosta ja niistä minun löytyneistä veren vasta-aineista. Kuulemma jos minulle tulee joskus tarve isommalle leikkaukselle/verensiirrolle niin ajoissa pitää sitten veri tilata tod. näköisesti helsingistä, koska meinasi ettei paikkakunnallani/lähistöllä ole verta joka minulle kelpaisi. Hiukan oli myös puhetta että miten nuo vasta-aineet nyt sitten vaikuttavat jos tulen vielä jokin kaunis päivä raskaaksi. Tai itse lähinnä asiasta kyselin, koska olin maanantaina sen verran ehtinyt asiasta hakea tietoa että se ei ole tosiaan hyvä juttu sikiölle että äidillä on noita vasta-aineita. Lääkäri siihen kommentoi että olen oikeassa, ei ole hyvä juttu, mutta pitää nyt ensin kuitenkin selvittää tarkkaan mikä vasta-aine minulla siellä on ennen kuin keskustellaan haitoista enempää.
Sitten lähdin osastolle odottamaan toimenpidettä. Minut oli tarkoitus leikata toisena, mutta siinä taisi tulla jokin päivystystapaus ennen minua ja pääsin tähystykseen vasta klo:14.00 aikaan. Ihme kyllä en jännittänyt ollenkaan :)
Heräsin heräämössä kunnolla joskus viiden aikoihin, siellä eivät suostuneet kertomaan mitään mitä tähystyksessä oli tehty! Voi että minua suututti :D Pyysin niitä mun sängynpäässä olevia minusta kertovia papereita luettavaksi, mutta eivät antaneet...
Puoli kuuden aikaan minut vietiin takaisin osastolle ja siellä pyysin hoitajalta saanko niitä papereita katsoa ja hän antoi. Endoa ei oltu löydetty näkyvästi että olisi poistettu ja munajohtimet avoinna! Eli hyviä uutisia sain. Lääkärikin tuli vielä illalla käymään omissa vapaa-ajan vaatteissaan! Hän oli päässyt töistä jo ennen kun olin herännyt, mutta tuli silti kertomaan minulle mitä tähystyksessä oli ollut. Tosi mukavasti tehty! Hän sanoi että jossain kohdun ja vatsaontelon sekä suoliston luona oli ollut niin selvää kireyttä että viittaisi vahvasti endometrioosiin. Sinne ei kuitenkaan kuulemma tähystämällä näy jos se endo on siellä kudosten sisällä.. Eli todennäköisesti mulla nyt kuitenkin sitä endoa on vaikka sitä ei ollut poistettavissa. Lääkäri myös sanoi että avoleikkauksena niihin ehkä voisi päästä käsiksi, mutta sellaista ei lähdetä nyt tekemään. Sisätautikirurgiin hän kuitenkin otti yhteyttä ja jätti sinne konsultointi pyynnön koska minulla on ollut sitä veristä vuotoa suolen puolelta paria päivää ennen kuukautisten alkamista "oikeasta reiästä". Lääkäri kuitenkin sanoi että suolen tähystykselläkään sitä endoa ei välttämättä sieltä saada pois/päästä näkemään, mutta hyvä olisi kuitenkin ehkä yrittää!
Jatkona nyt sitten odotan sitä sisätautien yhteydenottoa. Ensi kerran kun menkat alkavat otan yhteyttä polille ja minusta otetaan prolaktiini-arvo, mikä on vielä ottamatta (koska lääkärin mielestä se ei ole aikaisemmin ollut jostain syystä tarpeellinen koe, mutta nyt on), sitten helmikuun 3pvä mulla on meno polille jälkitarkastukseen+ papa-kontrolliin aikaisempien muutosten takia+ inseminaatio-hoito keskusteluun. Sen verran kysyin tuosta inssistä että onko hän ajatellut sen tehdä sitten minun luonnolliseen kiertoon vaiko lääkkeelliseen, niin lääkkeelliseen tehdään sitten.
Pääsin eilen vasta kotiin osastolta koska olin melko huonossa kunnossa että oltaisiin kotiutettu toimenpidepäivänä. Mikään ruoka ei pysynyt sisällä, enkä saanut itse pissattua. Eilen aamulla alkoi sitten nuokin asiat onnistumaan ja sain lähteä! En vaan eilen jaksanut yhtään istua että olisin teille tullut kirjottamaan. Vieläkin on hiukan kipeä olo mutta kokoajan parempaan päin!
Tulipas tästä nyt pitkä viesti kuitenkin :)
Nelli
Nelli: hurjalta kuulosti reissusi. Lähetän sinulle energiaa jota minulla tuntuu jostain syystä olevan kun Duracell-pupulla :o
Laskelmieni mukaan mulla olis ovis nyt viikonloppuna :) toivottavasti touhut maistuu. Olen huomannut että mulla sais olla ovulaatio heti kuukautisten jälkeen kun silloin tuo puuhailu meillä huipussaan kun ollut viikon pakollinen tauko :)) Tässä kohtaa on luonto hoitanut asian aika huonosti :o
Huoh, huomenna on firman pikkujoulu ja pakollinen koulutus sitä ennen - ei kiinnosta!! Menen omalla autolla niin ei tarvi selitellä ettei juo alkoholia (minä kun uskon että alkoholi osaltaan voisi estää hedelmöittymistä - ei tieteellistä pohjaa).
Oih, kello rientää, saapi lähteä kotiin :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
RauPotar ja ovis-viikonloppu
Hei vaan!
Ovispäivät alkaa täälläkin olla käsillä - ei kun peitto heilumaan! =) En kyllä jaksa käyttää ovistikkuja tässä kierrossa!
RauPotar: Minäkin olen vähentänyt alkoholia, varsinkin ovulaation aikoihin. Hyvin vähän kyllä muutenkin käytän, lähinnä juhliessa juon muutaman (sekin on loppunut lähes kokonaan, kun suurin osa kavereista on raskaana!) Kun tämä raskautuminen näyttää kestävän, uskon minäkin, ettei tuo alkoholi ainakaan paranna mahdollisuuksia raskautua.
Ja kyllä tästä on tutkimustuloksiakin. Sairaalasta saamissani monisteissa oli maininta mm. tanskalaistutkimuksesta, jossa "raskaaksi tulemisen todennäköisyys laski raittiisiin verrattuna merkitsevästi jopa niillä naisilla, jotka joivat enintään 5 alkoholiannosta viikossa"...
Kiitos Nelli, kun kävit kertomassa hurjasta sairaalareissustasi. Voimia!
Plussia kaikille kiitos!
- Ennuli -
kp 11/27
Tänne ei kummempaa.. Melko hyvin on jo toivuttu tiistaista, hiukan vaan vielä elimistössä jäljellä leikkauskaasuja jotka välillä kiusaavat :/ Mutta pääasiassa olen melkein jo entiselläni. Huomenna olis sitten taas meno töihin. Saa nähdä miten sitä siellä sitten menee, alkaako leikkaushaavat kipuilla tai ne vielä jäljellä olevat kaasut tekemään enemmän kipeää. Olen huomannut että ainakin jos vähänkään reippaammalla tahdilla yritän kävellä niin silloin alkaa palleaan ja sydän/hartia seutuun ne kaasut pistämään. Tällä hetkellä olen vuodeosastolla töissä ja siellähän niitä vanhuksia pitäisi pystyä nostelemaan! No huomenna nähdään miten menee..
Tuohon "alkoholikeskusteluun" sen verran.. Itsellä ei ole tapana juuri "juhlia". Muutaman saunaoluen saatan kotona ottaa, mutta muunlainen juominen on oikeastaan jäänyt jo ennen vauvahaaveita. Eikä mulla oikeastaan tuu edes asiaa tarkemmin mietittyä (enää) että missä vaiheessa kiertoa saatan joskus sen muutaman juoda.
Nelli
Oon seurannu tätä palstaa varmaan jo vuoden päivät ja nyt ajattelin esittäytyä :) mikäli joukkoon mahtuu :) olen 26v nainen ja puolisko on 30v ja yritetty vauvelia jo 08/08 asti. Tutkimukset aloitettiin n.05/09 kunnallisella puolella ja nyt perjantaina "viimeinen" tutkimus eli aukiolotutkimus tehtiin. Kaikki kokeet on näyttänyt hyviltä ja miehellä myöskin. Päätettiin puoliskon kanssa että kun kaikki on hyvin niin jatketaan luomuilua. Viimekierrolla ostin ovistestejä vasta ekankerran ja ei toiminu ko. testi tänään pitäis tulla toista merkkiä paketti, ei jaksais oottaa että pääsee testailee kun ovis pitäis olla päällänsä. Hyvillä mielin ollaan yritetty välillä on tullu itku kun kuukautiset on alkanu mutta ei muuten olla jaksettu synkistellä :) hyvä fiilis on. heh, vielä on vaan opettelua tuon "slangin" kanssa, mikä on täti :D
hei
Täällä piinaillaan pitkästä aikaa. Tai siis yritystähän on joka kuukausi, mutta nyt on jotenkin niin suuret toiveet plussasta...en tiedä miksi. Realistisestihan mikään ei ole muuttunu ja todennäköisempi vaihtoehto siis on ettei tärppiä tulisi nytkään. Monta kuukautta on mennyt niin, että olen toki toivonut, mutta silti varautunut negaan jo ennen kuukautisten alkua..en ole ostellut testejä jne. mutta nyt pikottaa niiiiin valtavasti. Rintoja aristaa ja palelee ja oireita haen mistä vaan. Siis rintojahan on pakottanut jo ovulaatiosta lähtien, joten ymmärrän ettei ole mikään oire ja näillä pakkasilla paleltaa kaikkia...mutta silti... ;)
Viikonloppuna voisi testata...ja su pitäisi vuodon alkaa, jos/kun. Katsotaan nyt rauhassa. Onneksi töissä kiirettä. Olisi niiiiiin mahtava jouluylläri. ja siitä tää piinailikin ja korkeat toiveet varmaan johtuu. Toiv ei tulla alas kovaa ja korkealta...olisin jo niiiiiin valmis vauvaan.
Alkoholista sen verran, että mä en kyllä ole merkittävästä vähentänyt. En toki myöskään lisännyt. ;) Otan viinilasin silloin tällöin ja myös sen saunaoluen. Ja juhlittukin on tarpeen mukaan ja toisinaan. Oon ajatellu, että tuun hulluksi, jos elän vaan mahdollista raskautta varten: en osta vaatteita kun ne jää kuitenkin pian pieneksi tai en voi lähtyeä ystävien kanssa ulos jos vaikka se poissulkee hedelmöittymisen. Siten odottamisen odottamisesta tulee liian merkittävää ja elämää määräävää. Ja kun sitä sikiämistä ei koskaan välttämättä tuu tapahtumaan, ottaa tai ei. En toki ovulaation aikaan ota naulaa otsaan ja samoin ensin pissaan tikkuun, jos loppukierrosta on juhlat tiedossa. Eikä tällä ikää nyt niitä juhlia niin usein ole ja määrät pysyy luonnostaan kohtuullisena, että ei edes joka toinen kuukausi tule juopoteltua, joten en ole ottanu stressiä.
nyt perunankeittoon
mötky
Tänne on tullut eilen lumi maahan ja ulkona on taas valoisamman näköistä :) Kyllä se vähän mieleenkin vaikuttaa kun ei ole niin mustaa ja synkkää! Pakkasta ei tarttis ihan noin paljon olla mitä nyt, mutta pääasia että on lunta!
iirikselle tervetuloa porukkaan! Mennäänkin aikalailla samoissa yrityksen keston suhteen ja myös iät teillä on aikalailla samat kuin täälläkin päin.. Esikoistako toivotte vai onko teillä ennestään lapsia? Tsemppiä yritykseen ja toivottavsti jo pian tärppäisi! Ei tämä aina helppoa ole...
mötky: Mullaki on joskus sellaisia kiertoja että toiveet on korkeammalla kuin joissain muissa kierroissa. Sinun viestiäsi lukiessa huomasin että nyt mulla ei ole ollutkaan pitkään aikaan sellaista kiertoa että toiveita raskautumisesta olisi ollut.. viimeisin sellainen kierto on tainnut olla joskus kesällä!
ON: Mulla meni hyvin eilinen työpäivä. Illalla sitten oli hartiapistosta ja tikkien/haavojen kohdilta hiukan tavallista kipeämpänä maha! Uskoisin että rasitus teki sen. Lepäilin sitten illan kotona ja taas on hyvä olla. Tänään mulla onkin vasta iltavuoroon meno ja illat meillä on paljon rauhallisempia, eli eiköhän tämä tästä! Huomenna saisin jo tikitkin poistattaa. Aika menee nopeaa! Ja siitä tulikin mieleeni, ensi viikolla on jo jouluaatto!!!
Nelli iloisella mielellä :) (huomenna kampaajalle hemmottelemaan itseä, se kai se iloseksi minut tekee)
Niin ja jos uudetkin keskustelijat haluaa tuonne pinoon mukaan niin laittakaapa jonkinlainen pieni "tietopaketti" itsestänne niin lisään teidät sinne. Saa laittaa siihen mitä haluaa, (sen takia en suoraan itse kokoa noista teidän kirjoituksista ja lisää, vaan saatte itse päättää mitä sinne laitetaan)
No alkuun heti noita tietoja joita en ole vielä laittanutkaan - - laiska akka kun olen :o
iät: minä 39v ja mies 37v
yritystä: 11/2006 lähtien
lapsia ennestään: pojat -96 ja -06 sekä tyttö -98
keskenmenoja 2 kpl ja yksi enkelityttö
kuumeillaan Satakunnassa
Noniin...
Ovisviikonloppu oli ja meni (en kyllä tiiä tuosta oviksesta). Touhua oli ja samat mahikset on raskautua kun joka kuukausi muutenkin. Aika näyttää kuin käy.
Tässä vaan pikakäynti päivittämässä. Mukavaa joulun toohotusta kaikille.
RauPotar
Nelli: hyvä että kuntosi on jo parempi :)
elikkäs
iiris83:
iät: minä 26v mies 30v.
ensimmäinen nyytti laitettu tilaukseen 08/08
keskisuomesta kirjoittelen.
Pakko kehua tätä palstaa, on niin hyvä porukkahenki mitä nyt oon lukenu teidän juttuja. Jaksetaan pitää lippu korkealla! Täällä ekaa kertaa tuli ovispuikosta 2 viivaa, luovutin jo että ei tuokaan merkki anna plussia mutta niinpä sieltä vaan tuli, antaa vähän uutta puhtia :)
ja toivotaan tervemenoo nopeesti pinosta pois plussanneiden puolelle myös =)
täti on siis kuukautiset,täti punainen tulee enkunkielisestä sanonnasta.
Mä söin nyt clomeja ja tänään kp 12 kävin lääkärissä ultrassa. Siellä oli niin monta munarakkulaa kypsymässä, että lääkäri sano heti ettei saada tässä kierrossa yrittää raskautta. Eli oli mulle liian voimakkaita ne lääkkeet. Jäädään siis odotteleen ensi vuotta ja parempaa onnea yritysten suhteen :D
muille vielä toivotaan plussia tämän vuoden puolella!!
ja mun tietoja vois muokata
inkeri
27 vuotta
mies 25
yritystä 07/08 alkaen
clomit kokeilussa
Minunkin puolesta tervetuloa uusille, menee aika nopeasti ja koitan välillä olla lukematta näitä ettei lapsen hankinta liikaa pyöri mielessä...
Nelli, aika heviltä kuulosti kyllä toi sun operaatio. Toivottavasti haavat paranee nopeasti ja pääsette eteenpäin yrittämisen kanssa.
Inkeri, harmi kun meni kierto ohi. Ihan hyvä, kun ne Suomessa katselee noin tarkkaan ettei tuu niitä kutosia liian monelle...tsemppiä seuraavaan yritykseen.
ON: mulla on eka inssi huomenna. Tänään laitettiin irrotuspistos ja aamulla oli muutenkin ovisplussa. Ei oikeastaan jännitä paljoo, oon ollut ajattelematta asiaa liikaa vaikka toi piikittäminen on kyllä aika ärsyttävää. On kyllä ihan kiinnostavaa nähdä miten näitä hoitoja tehdään. Hassua, mutta mulle on tullut sellanen sisäinen varmuus siitä, että meille tulee lapsi. En tiedä koska, mutta en oo itkeskellyt asiaa enää moneen kuukauteen. Mieli suojaa vai intuitio? Samapa tuo, pääasia että on hyvä mieli.
Ihania pakkaspäiviä, myrmica
Mä oon taas ihan pihalla... eilen kävin lapsettomuuslääkärin pakeilla ja inssiähän se alko kovasti puuhaamaan. Kirjotti reseptin piikitettäviin lääkkeisiin ja jutteli aikataulusta, että seuraavassa kierrossa yritettäis. Voi itku kun oliskin varma tästä niin siitä vaan inssiin, mutta nyt jotenkin tökkii pahasti tää "väkisin tekeminen". Lääkäri kyl koko ajan viittaili mun ikään (tunsin itseni TODELLA vanhaksi) ja että ei tässä iässä enää niin helposti luomuna onnistu, mahikset voi olla kerta/vuosi. Masentavaa...
Oviksesta sen verran että vaikka oon saanu joka kuussa ovisplussan testillä niin mulla voi silti olla jotain ovulaatio-ongelmaa, munasolut on huonolaatusia tai jotain muuta häikkää. Eilen kp 12 munarakkulat oli liian pieniä kiertopäiviin nähden. Selittämättömästä lapsettomuudesta (tai monen eri tekijän summasta) lääkäri puhui. En edes ollut kuullut että viime keväänä tutkitusta miehen näytteestäkin oli löytynyt lievää rakennepoikkeavuutta, silloin siitä ei sanottu mitään, kaikki ok!!!
Toivottavasti Myrmican inssi tuottaa toivotun tuloksen! Te muutkin jotka olette tehneet inssin, oliko piikittäminen vaikeaa ja oliko lääkkeet ihan sikakalliita? Hinnasta lekuri ainakin mua varoitteli, mut on kuulemma kela-korvattavia.
Jaa, jos tätä elämää nyt funtsis yli joulun, joka tapauksessa inssi menee ensi vuoden puolelle jos siihen lähdetään.
Stressitöntä joulualusaikaa kaikille yrittäjille!
t. eewokki kp 13 (kai)
Mulla oli inssissä vaan yksi piikki (pregnyl irroituspiikki, kaksi vrktta ennen inssiä, ja se maksoi muistaakseni hiukan alle 5 egeä), söin inssi kierrossa 5 kappaletta clomifenia ja ne maksoi about 20 egeä. Mutta ilmeisesti piikitettävät hormoonit on tosiaan arvokkaampia. Itse piikittäminen sujui hyvin, neula oli tosi ohut ja lyhyt, eikä oikeesti tuntunut missään...
Myrmicalle tsemppiä tämän päiväiseen inssiin!! Joko Sofi on ollut inssissä?
Tsemppiä kaikille muillekin ja plussia!!
t.Asteri RV 9+1
Ihanaa joulun aikaa!
No nyt se on ohi. Anteeksi, kerron heti omia kokemuksia. Oon kyllä aika ällikällä siitä, miten helppoa ja kivutonta toi touhu oli. Miehen simoja oli hyvä määrä ja sinne humpsahtivat. Ei mennyt ees kymmentä minuuttia.
Eewokille: Voisin muitakin lohdutella, kun mulla on nimittäin aivan hirveä piikkikammo, joskus oon pyörtyillytkin. Niin se piikki on tosi lyhyt ja välillä ei oikeasti edes tuntunut, kun mahassa on kai tuntoo vähemmän. Ihan eri juttu kuin esim. rokote olkapäähän.
Mulla oli piikit, irrotuspiikki ja lisäksi luget. Yhteensä, kun korvaukset otettiin pois maksoi 120€. Tähän päälle ovistestit.
Ei kyllä kannata lähteä hoitoihin ennenkuin tulee itselle varmuus ja halu mennä. Tää on mun vankka mielipide. On sitä ennenkin lapsia hankittu, joku vielä 10 vuotta sua vanhempanakin. Kuuntele vaan itseäsi.
Asteri, ihanaa odotusaikaa sulle. Oot varmaan hymy huulilla koko ajan.
***myrmica
Tuosta inssistä tuli mieleen, että oletteko ensin kuitenkin kokeilleet jotakin hormonilääkitystä (esim. clomeja) tuloksetta vai onko teidät suoraan määrätty inssiin? Ja mikä teillä oli "lapsettomuusdiagnoosi"? Kuinka nopeesti ootte päässeet inssiin? Kiva kuulla, että Myrmicalla oli kaikki sujunu hyvin, eikä tuon kalliimmaksi tullut!
Mun pitää soitella lääkärille, kun seuraava täti tulee, niin pääsen luultavasti aukiolotutkimukseen seuraavassa kierrossa. Ja sit katsotaan jatkoa.
Mullakin vähän vaihtelevat fiilikset noiden jatkohoitojen suhteen... jotain hormonilääkitystä (clomeja?) mieluusti kokeilisin ennen inssiä...tai jos vielä muutaman kuukauden yrittäis luomuna. Mies on kyl sitä mieltä et turhaa "odotella", mennään vaan hoidoissa eteenpäin sillä vauhdilla, kun lääkäri määrää. Niin, turha sitä ehkä odotella ja aikaa tuhlata... Ikää tulee lisää ja homma vaikeutuu entisestään. Ja meillä tosiaan ei yhtään lasta ole ennestään...
Harmi juttu Inkeri, ettei nuo clomit sopineet sulle ja joudutte pitämään taukoa yrittämisestä tämän kuun.
On muuten tää joulun aika vähän vetänyt mieltä matalaksi. Kun joulu on lapsille niin tärkeä juttu, ja jotenkin tyhmältä tuntuu koristella kotia vain meitä varten.. kun mieluusti tekisi sitä joulua omaa lastaan varten. No, ehkä tämä taas tästä.
Tervetuloa uusille!
Onpas muuten mukavaa olla ilman ovistikkuja välillä! =)
- Ennuli -
kp 14
Nelli, hyva etta sulla meni kaikki hyvin tahystyksessa ja olet toipumaan pain.
Inkeri, harmi tosiaan etta sun elimisto reagoi noin niihin hormoneihin! Parempi varmaan tosiaan olla yrittamatta tassa kierrossa, ettei kahdeksikot lahde alulle! ;D :O
Eewokki, mielenkiintosta oli lukea tuota sun tekstia. Ma en oo ite tullu edes ajatelleeksi tommosta vaihtoehtoa, etta vaikka ovis tapahtuu, niin munasolussakin vois olla jotain vikaa.. Sanokse laakari tuon sulle vai miten??
Myrmica, hyva, etta inssi meni hyvin! Nyt vaan jannityksella odotetaan... :)
ON: Mulla sitten eilen tuli ensimmainen itku taman yrityksen venymisen suhteen... Menkathan ne sielta alko (tai oikeestaan tiputteli eilen ja tan paivan lasken eka kp:ksi). Ihan mieleton turhautuminen ja masennus!! Ja tuntuu et kaikki ymparilla on raskaana. Masentaa... :'( Yk 11 lahti siis kayntiin.
Kunpa meillakin olisi jo jotakin selvilla hoitojen ym suhteen. Arsyttaa niin tama odottaminen ja yrittaminen. Noh, jospa nyt sitten tammikuussa tutkitaan ne miehen simpat ja lahetaan siita liikkeelle.
Toivottavasti muilla on positiivisemmat fiilarit!
On kuitenkin ihanaa, kun ensi viikolla on joulu!
Mukavaa joulun odotusta! :)
Tinttis
Niin ja mutkin vois lisailla tuonne listaan:
Tinttulina vm78 ja mies vm79
Englannissa asustellaan
yritysta 3/09 alkaen ja esikoista yritetaan
Nopeasti ehdin vaan kirjoittamaan... : Luulen että menkat alkaa koska menkkjomotukset kovenee koko ajan ja kohdunnipukka on avautumassa. :(
Joten se siitä.. TAAS.. ! :/ Piti lopettaa yrittäminen tähän kiertoon, mutta kaipa täytyy yrittää vielä ensi kierrossa ja sitten onkin tammikuun lopussa se tähystys.
Kaikille paljon tsemppiä ja hyvää joulun odotusta! :)
Kovasti oli pakkasta tänä aamuna täällä etelässäkin: -19 astetta...! Hrr... Mutta Jouluun ei ole enää pitkä aika. :)
Kp 24/n.28
täällä vaan pakkanen kiristyy mutta saapahan hyvällä omalla tunnolla kölliä vällyjen välissä ;) niin, milloin kukakin on lähteny tutkimuksiin? me ehdittiin yrittämään n.8kk kun omalääkäri pisti tutkimukset käyntiin ja silloin oltiin sitä mieltä että liian aikaisin..no nyt kun ajattelee siitä on kulunut(yrittämisen aloittamisesta) 1,5v että kannattihan tuo..kunnallisella puolella kaikki näköjään menee paljon hitaammin.
Ja semmoinenkin kiinnostaa että kun meillä oli tuo viimeisin tutkimus se aukiolotutkimus, vaikka päätetiin että luomuna jatketaan kun kaikki on hyvin. Niin miten te olette jatkaneet tätä prosessia?
hyvää joulun odotusta vaan kaikille :D
Tinttuliina: mulla on todettu PCO (=munasarjojen monirakkulatauti), tai oikeastaan rajatapaukseksi gyne minut katsoi. Sen takia epäili että jotakin vikaa voi olla myös munasolussa vaikka irtoaiskin (tarkottaako se sitten epäkypsää vai mitä, sitä gyne ei eritellyt). PCO on siitä viheliäinen tauti että raskaaksitulo voi olla vaikeaa kuten myös raskauden jatkuminen, mullakin on ollu 2 alkuraskauden keskenmenoa. Onneksi mulla on jo 2 lasta jotka saatiin alulle melko helpolla, mutta edellisestä raskaudesta onkin jo 8 vuotta...
Me lähdettiin tutkimuksiin kun yritystä oli n. 9 kk, yksityiselle lapsettomuusasioihin erikoistuneelle lääkärille. Heti päästiin tutkimuksiin eli multa otettiin verikokeita ja miehen siemenneste tutkittiin, munasarjojen ultrasta tuli sitten niitä ikäviä uutisia. Aukiolotutkimusta ei tarvittu tehdä kun tulin raskaaksi heti muiden tutkimusten jälkeen.
Nyt pitäis taas viikonloppuna vähän yrittää, gyne sano että viikonloppuna saattaa olla ovis, yrittäkää vaan luomunakin. Voishan sitä ihan huvin vuoksi... ;-)
Joulutsempit kaikille!
eewokki
Nyt on luvassa aika paljon vaan omaa napaa... :))
Hoksasin tässä kun vierailin ovislaskurissa, että koska viinme kiérto oli lyhyempi, tai siis 27 päivää, niin hedelmöitys on ilmeisesti tapahtunut jo tiistaina eli kp 14, vaikka silloin tuli ovisplussa (oli tosi vahva viiva). Mutta edellisenä päivnä alkoi jo lh huipun nuosu, joten olisko ollut sitten maantai yönä parhaimmillan, koska tiistaina kohdunnipukka oli mennyt jo osittain kiinni. Puuh...! Mutta puuhailtu on kuitenkin kp 12 ja 14, joten varmaan jotain mahiksia on. ?? Alkaa vaan ärsyttää tämä oviksen jatkuva kyttäily ja kierron vaihtelut. :/
Mutta vähän mukavampaan aiheeseen... Näin viime yönä unta, että synnytin kolmannen pojan 30.8.2010 klo 17.55 (tai jotain sinnepäin). Ja syntyi vielä siinä unessa vauhdilla etten ehtinyt sairaalassa edes synnytyssaliin. Ja istukka ei meinannut tulla ulos. Oliskohan sitten vaan alitajunta tullut uniin ja jokin enne kenties.. ? :) Mutta oli kyllä toden tuntuinen uni.
Tällaista täällä tänään. :)
Kp 16/n.28