Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään tuhtaavien ***jOuLuKuU***

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yritystä takana reilu vuosi kun hakeuduttiin yksityiselle puolelle tutkimuksiin, kunnallisella oli ihan tosi huonoa/tökeröä/asiantuntematonta palvelua. Meistä ei oo kummastakaan löytynyt mitään vikaa ja clomeja tosiaan kokeiltiin nyt yhdessä kierrossa 5vuorokauden ajan. Seuraava kierto mennään luomuna ja sitten sitä seuraavassa clomeja vaan kolmena päivänä. Ellei sitten kuitenkin yritetä ihan luomuna jatkossa..

Kannattaa kyllä miettiä, Ennuli ja kuka muu meinasi hormoneja kokeilla, tarkkaa jos ovis tulee normaalisti. Mullekin lääkäri sanoi, ettei suosittele hormoneja mulle, kun ei siinä oviksessa mitään häikkää ole. Tai ainakin keskustelkaa lääkärien kanssa ja kysykää vaikka pienempää annosta. Mulla oli tosiaankin 6 rakkulaa kypsymässä, että olishan se ollut " ihan kiva" saada kuutoset sitten loppujen lopuksi :DD

Ihanaa tänään alkoi joululoma!!

inkeri

Vierailija
42/69 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken kun oli pois niin täällähän on paljon viestejä. Ihana lueskella teidän kuulumisia.

Moni oli kysellyt, koska tutkimuksiin, hoitoihin ym. Me mentiin tutkimuksiin jo 9kk yrittämisen jälkeen eikä löytynyt mitään vikaa kummastakaan. Aukkari, simpat, munasarjat, kaikki katsottiin. Käytiin yksityisellä ja lääkäri oli sitä mieltä, että inssiin vaan kun halutaan. Koitettiin kuitenkin luomuna niin nyt vasta inssiin, yritys alkoi 06/08 eli noin 1,5v koitettiin keskenämme.

Hormonit annettiin, koska FSH oli rajoissa, mutta lievästi koholla. Piikki tukee omaa hormonituotantoa. Ovuloin ihan normaalisti, välillä tulee kaksikin munarakkulaa, mutta silti määrättiin piikit.

Tästä muuten inha kysymys: Ootteko tarkkailleet kohdunkaulan limaa? Oon nimittäin huomannut, että mulla sitä tulee vaan yhtenä päivänä, jo 2 päivää ennen ovisplussaa. Lääkäri itsekseen epäili, että olisko tuossa syytä sille, ettei käynnisty. Että jos ne siittiöt ei pääse perille. Raukat. Onko jollain muulla vastaavaa? Aika moniahan meistä pitkään tuhdanneista yhdistää nuo kovat kuukautis- ja ovulaatiokivut.

Tinttulina: ei ole ihme, että itkuttaa. Onhan se iso pettymys joka kerta. On tosi tärkeä itkeä niitä itkuja pois. Voimia ja uutta nousua sulle.

Ohop, pitkälti tekstiä. Voikaahan paksusti

myrmica

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt kirjoittamaan positiivisen raskaustestin jälkeen, sillä jouduin pariksi viikoksi sairaalaan. Sain pahan hyperstimulaation, kun HCG alkoi nousta siirron jälkeen ja vatsaan ja keuhkoihin tuli niin paljon nestettä. Keuhkoista jopa jouduttiin poistamaan litra nestettä, kun hengittäminen kävi sen verran vaikeaksi. Kun sitten pääsin kotiin, niin aloin vuotaa verta. Ultrassa selvisi, etta siellä oli suuri hyytymä alkioiden alla. Niin siis odotan kaksosia. :) Toinen on toista pienempi, mutta on jaksanut mukana koko ajan kaikesta huolimatta. Isomman sykkeen jo näinkin tällä viikolla ultrassa ja pienemmänkin kohdalla oli sellaista pientä värähtelyä, mutta kahden viikon päästä on uusi ultra, jossa selviää onko pienempi jaksanut menossa mukana. Olen yhä sairaslomalla, joten elämä on vain yhtä sohvalla lepäämistä tällä hetkellä ja pahoinvoinnin kanssa taistelua.

Yritän lukea teidän kuulumiset vielä paremmalla ajalla ja kommentoimaan teidänkin kuulumisia. :)

Tsemppiä kaikille teille ja oikein rauhallista joulunaikaa!

Rizza rv 6+5

Vierailija
44/69 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla Rizzan kuulumisia! Onneksi olet päässyt kotiin. Ja pääasia että mahassa on vielä matkaajia mukana :) Eiköhän se toisenkin syke sieltä löydy, jos kuitenkin pientä värähtelyä oli jo havaittavissa.. kuitenkin nyt vielä viikkoja niin vähän. Ihana juttu! Ja toivottavasti nyt kaikki menis oikein hyvin loppuun saakka! Varmaan säikäytti pahemman kerran tuo kaikki viime aikoina tapahtunut? Kuitenkin kun sulla jo aikaisempikin raskaus päättyi lopulta huonosti. Eikös sulla muuten silloinkin ollut ensiksi kaksi matkustajaa kyydissä? Vai muistanko aivan väärin?

Täällä mennään nyt kp 1. Mukava että tähystyksestä huolimatta täti tuli ajoissa ja päästään taas yrityskiertoon :) Joskushan tuo tähystys voi myöhästyttää menkat, ainakin siinä lapussa minkä osastolta sain luki että 1-2 vko voi kuukautiset myöhästyä. Maanantaina pitää soittaa polille että otettaisiin nyt se prolaktiini arvo sitten. Toivottavasti ne ei ole jääny joululomalle!

Nelli kp1/28 yk 18

P.S. Asterillaki on jo noin huimasti kertynyt viikkoja! Mäki haluun :D

Vierailija
45/69 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP2..... Odotukset oli niiiiiin korekealla ja eilinen oli tosi huono päivä. Joulupäivänä tulee vuosi keskenmenosta. Olisin halunnut tälle joululle iloisemman muiston.

Kerään voimia uuteen kiertoon, yritän olla stressaamatta jne. Harmittaa kun gynelläkin käytynä, eikä mitään siis voi tehdä muuta kuin toivoa ja yrittää ja taas toivoa...

Toiv Rizzalla kaikki hyvin ja hienoahan olisi jos molemmat alkiot tulisivat vauvoiksi asti. Vaikka töitä kyllä sitten myös tuplamäärä. :)

Nyt en muista muiden kuulumisia...palaan kun mieli parempi. Nyt sohvalle syömään suklaata.

Iloista joulunaikaa.

Mötky

Vierailija
46/69 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se täti vaan taas saapui.. :( Ja etuajassa... Kierron pituudeksi tuli 26 päivää.. Täääh?? No seuraava ovis sattuu luultavasti uuden vuoden aaton jälkeiseksi viikonlopuksi, joka on paremmin kuin hyvin. :) Viikonloppuna siis helpompi ajoittaa...

Ja ns. ennusuneni oli vaan ilmeisesti jotain toiveajattelua.

Ihanan talvista täällä etelässäkli! :) Saadaan vihdoin valkoinen joulu:))

Kp 1/26-28, yk ??

Vierailija
47/69 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kuulla, et olet kotiutunut ja voit jo paremmin ja ennen kaikkea onnea raskautumisesta :) Kuulosti hurjalta tuo hyperstimulaatio. Eilen tuli ohjelma "yllätyskuutoset", jossa tämä kuutosia odottava äiti sai myös tuon hyperin, tuli vaan mieleen....katsoiko joku muu dokumentin?

Toivottavasti pienempikin jaksaa kasvaa ja molemmat kaksosista jaksavat loppuun asti!

Terveiset kaikille muillekin ja pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille.

Itselläni joku vatsalaukun ja suoliston ärsytystila,ylvatsa tosi arkana ja syöminen aika tuskallista. sain lääkkeet jotka tuntuvat auttavan vatsavaivoihin, mutta aiheuttavat sitten vuorostaan pahoinvointia...mutta niin kauan kuin vauvalla kaikki hyvin, niin en valita.

Ihanaa Joulua kaikille.

T.Asteri RV 10+0

Vierailija
48/69 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kun töissä ollessa vaan pääsen täällä käymään niin ei ihan joka päivä ehdikään. Nytkin ollut semmosta haipakkata täällä etten ole ehtinyt omaa tilannettani yhtään pohtia ja huonona puolena että heijastuu nämä työkiireet tuonne makuusopin puolellekin :(

Elikkä en usko että tässä kierrossa ainakaan tärppää - - voisi olla aikamoinen yllätys mikäli niistä muutamasta kerrasta napsahtaisi kun yleensä ei raskaudu vaikka miten jaksettaisi yrittää :/

Onneksi kohta on joulu ja minullakin on kaksi päivää lomaa :)) Mahtavaa!! Ehtii nuitten lapsukaisten kanssa pelailla lautapelejä, käydä luistelemassa ja hiihtämässä (lue: lapset luistelee ja hiihtää, äiti reunalla hurraa).

Voi ei! Nyt tuli taas semmonen ilmotus että ylitöitä tiedossa - - mentävä on!!

Mukavaa joulunaikaa kaikille!

RauPotar ja 3 lasta, ukko sekä koira

Vierailija
49/69 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mötkylle ja 2poj@anäidille voimia aloitella taas uutta kiertoa! On se niin harmillista kun se tätsy aina vaan jaksaa tulla paikalle :(

Pitäs vielä tässä alotella imuroimaan ja luutuamaan lattiat.. tylsää hommaa! Lumityöt olen jo tälle päivälle käynyt tekemässä ja koira on ulkoilutettu.

Eilen huomasin kuinka en ole enää kuukausiin katsonut mikä olisi mahdollinen laskettu aika jos sattuisi tärppi käymään :/ Ennen katsoin aina kun menkat alkoi seuraavan mahd. lasketun ajan! On vissin nykyään toivo mennyt kun enää ei tule katsottua...

Kävin maanantaina siinä verikokeessa, josta katsottiin mun prolaktiini-arvo. Tänään soitin polille ja kyselin tulosta. Se oli 85, eli ei lähellekkään liian korkea! Eli eipä löytynyt syytä sieltäkään. Meille ei sitten ole miehen kanssa löytynyt mitään syytä sille miksei ole vielä tärpännyt. No pitää nyt toivoa, kun mitään järkevää syytä lapsettomuudelle ei kerran ole, että vaikka tuo aukiolotutkimus tekis sen että vaikka nyt tärppäis :) Olen lueskellut juttuja että monilla aukkarin jälkeen on tärpännyt vaikka putket onkin ennen aukkariakin olleet auki! Ja mulle hoitaja sanoi silloin kun olin osastolla että niitä mun putkia oli jotenkin laajennettu, vaikka auki olivatkin?! Tiä häntä mitä ovat tehneet :D

Mutta oikein hyvää joulua nyt kaikille ja yrittäkää nauttia joulun rauhasta vaikka yksi suuri asia elämästä puuttuukin! Olen itse miettinyt että olen todella todella onnekas ja kiitollinen että minulla sentään on tuo minun ihana neitonen jo olemassa! Vaikka silti on toisesta lapsesta kaipuu olemassa joka päivä! Olisi niin mukava saada ainakin se yksi lapsi vielä tähän perheeseen kun neiti meillä kauheasti toivoo sisarusta eikä mies ole saanut kokea lapsen odotusaikaa eikä synnytystä! Muuten hänelle tuo minun tyttö on kuin oma!

Loppuun vielä kevennystä :)

-Kysyin tytöltäni 4,5v että tiedätkö mitä joulussa oikein juhlitaan?

-En tiedä

-No Jeesuksen syntymää

-Ai jaa... Paljonko se Jeesus oikein täyttää?

-2010 vuotta (vai onko se 2009 sitä en tiedä)

-Aha

Sitten meni n.5min ja tyttö tokaisi...

-Äiti... Mä en halua mennä sinne Jeesuksen synttäreille jouluna ko se on niin kauhean vanha!

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! T: Nelli

Vierailija
50/69 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iirikselle: Meilläkin kaikki tutkimusten mukaan ok. Aukiolotutkimus vielä edessä, sitten suunnitellaan jatkoa. Jännää nähdä mitä lääkäri "määrää". Kun seuraava täti tulee, saisin varailla aikaa aukiolotutkimukseen.

Nelli: Minäkin olen kuullut ja lääkärikin viimeksi totesi, että tuo aukiolotutkimus on monia auttanut raskautumaan, hope so!

Myrmica: Oon kans yrittänyt ottaa noista limoista tolkkua, varsinkin tässä kuussa, kun en jaksanut ovista tikuttaa. Oon huomannut että muutama pv ennen ovista tulee juoksevampaa vuotoa, sit 1-2 pv on aika kuivaa, ennen kuin ovis tulee kunnon limoineen. Joskus mun mielestä on kuitenkin parhaat limat jo menneet, kun ovistikku näyttää plussaa. Oon vaan ajatellu, et toimiipa epäloogisesti elimistö... Hmm. Voisikohan tuossa olla syy meidänkin raskautumisvaikeuksiin?

Tänään kävin ottamassa sen Prog-verikokeen uusiksi, kun viimeksi olin ollut vääränä päivänä. Onko teillä tietoa, mikä tuon Prog. arvon pitäisi olla, että on ok?

En muista kuka totesikaan, ettei enää viitsi mahdollisia laskettuja aikoja laskea. Mulla sama juttu, en viitsi itseäni kiusata moisilla päivämäärillä. Vau:n ovislaskurilla tulee kuitenki (harmi kyllä) laskettu aika samalla...

Hyvää ja hedelmällistä joulua kaikille!

- Ennuli -

kp 21/27

Vierailija
51/69 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lueskelin noita kirjotuksia, niin nayttaa silta, etta vissiin aika monella ei ole varsinaista syyta loydetty lapsettomuuteen. Tuo on varmaan niin arsyttavaa! Siis onhan se joo toisaalta hyva, etta ei oo mitaan syyta, mutta MIKSI se ei sitten onnistu!! Arsyttavaa.

Mulla itsellani alkaa loma tuossa ensi viikolla ja paasen Suomeen pariksi viikoksi! :) Silla valin miehen pitais kayda laakarin juttusilla ja hommautua siihen omaan testiinsa... Etta jos vaikka tammikuun loppuun saatais siita tulokset ja sitten mietitaan jatkot.

Mutta joo, taalla nyt kp 7 ja mielialakin kohonnut huomattavasti kp 1:n tunnelmista.. ;) Nainhan se aina.

Oikein hyvaa joulua kaikille ja hedelmallista vuotta 2010!! =)

Tinttis

Vierailija
52/69 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennuli83 toivottavasti ei tarttis varata aikaa että tärppäis ennen sitä :) mulle tuolla aukkiksessa lääkäri totesi että helpompiakin keinoja olis tulla raskaaksi kun luomuilla mutta sanoin sille että tykkään siitä keinosta niin ei se sitten siihen enään mitään..:) no joo..Nyt tässä ollessa oon ihan pohtinu sitä miks en ole raskautunu niin tajusin yhden aika oleellisen tekijän..Kun ovis on päällänsä mulla on todella kipeät munasarja(t) välillä joutuu kävelemään kumarassa ja hankalasti no eipä siinä tilanteessa paljon petipuuhat tuu mieleen..

Tinttuliina oot kyllä oikeassa että kun ei mitään syytä löydy niin ei ole mitään korjattavaakaan mutta on myös todella huojentavaa saada tieto siitä että kaikki on hienosti.

No mutta täällä on jännät ajat meneillään, aukiolotutkimus tehtiin 11.12 ja ovis seuraavalla viikolla ja peittojen heiluttaminen tapahtu ku oppikirjassa :) vuodenvaihteessa pitäs menkkojen alkaa mutta peuku pystyyn että ei ala :)

tunnelmallista joulua ja räiskyvää uutta vuotta 2010!!

Vierailija
53/69 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille!!

Mentiin tänään kihloihin!! Jeee! Helmikuussa tulee 3 vuotta yhteiseloa täyteen..

Nyt viettämään joulua, kun illalla täytyy mennä taas töihin..

KP

Vierailija
54/69 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea KP kihlautumisen johdosta! Mulla muuten kanssa yovuoro tanaan...

Iiris, mulla kanssa tuo sama, etta oviksen aikoihin on tosi kipeet munikset. Tai ainakin toinen. Ja useimmiten oikeanpuoleinen. Mulla nuo kivut yleensa kestaa muutaman paivan ja sillon kun ne on kovimmillaan, niin seksikin tosiaan sattuu! Etta heiluttelepa siina sitten... :O

Noh, mutta rauhaisaa joulua, painun pehkuihin viela hetkeksi ennen toihin lahtoa!

Tinttis

Vierailija
55/69 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea KP kihlautumisen johdosta! :)

En ehtinyt eilen toivottaa hyvää Joulua, joten teen sen nyt: eli oikein hyvää joulua kaikille! :)

Vierailija
56/69 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea KP kihlautumisen johdosta!

Tervetuloa kaikille uusille!

Ja omaa napaa heti alkuun. Tainnutkin jo yksi kierto mennä ilman, että oisin ehtinyt kirjoitella... Olin taas niin hajalla viimeksi kuin täti ilmoitti tulostaan. No nyt oon jälleen clomeja syönyt ja ovis hyödynnetty ja reilu viikko pitäisi vielä piinailla. Viime kierto oli 27 päivää ja nyt taas jotenkin myöhässä, ultrassa kp 13 ei follikkelit olleet riittävän suuria ja pregnylin pistin vasta kp 15. Nyt siis myös vähän pidempi kierto odotettavissa, varmaan noin 30-31 päivää. Jos ei tärppää niin ilmoitan yksityisen puolen lääkärilleni niin laittaa sitten vihdoin sen lähetteen keskussairaalaan. Sinne jonot tosiaan voi olla sen puoli vuotta, eli sitten se aika luomuna yritetään.

Tämä joulu kuluu täällä kanssa työn merkeissä, eilen olin illassa ja sama kohtalo tänään, maanantaihin asti olis työpäiviä ja sitten melkein kaksi viikkoa vaoaata ja matka kanarialle! Ihanaa saada ajatukset taas hetkeksi pois tästä kaikesta. Nyt olen muutenkin päättänyt, että yritän olla laskematta päiviä ja otettaisiin ilman stressiä se puolisen vuotta odotellessa aikaa julkiselle... Saas nähdä kuinka käy...

Emma kp

Vierailija
57/69 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea KP täältä myös :) kihlaus on kyllä aivan ihanaa aikaa ja mitäköhän se sitten on kun pääsee ihan häitä suunnittelemaan (me kihlat ostettiin keväällä). Emma_80 oon kyllä ihan vihreenä täällä sun matkasta, olis kyllä aivan mahtavaa päästä puoliskon kanssa vaikka semmoiselle rakkauslomalle :). Täällä on menossa kp 25-26/28 ja ihan kuin olis havaittavissa menkka oireita mutta en vielä masennu. pelkään vaan niin omaa reaktiota jos ne menkat alkaa...oon niin odottanu että tässä kierrossa raskautuisin no siis aivan liian paljon ja isosti odottanu..

Vierailija
58/69 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden viimeisiä päiviä nimittäin. Onnittelut kihloista KP:lle! Itselle tulee ensi vuonna täydet 10 vuotta avioelämää täyteen, jestas miten aika rientää. Minä myös olen kateellinen sille joka Kanarialle oli lähdössä!

Täällä vähän puolikuntoisena oleilen, nuhaa ja yskää olen potenut aatonaatosta ja nyt iski vielä virtsis... Tänään on niin janottanut, väsyttänyt ja pissittänyt että jos en olis varma että johtuu näistä sairauksista niin luulisin kyllä olevani raskaana - mut enhän mä kuitenkaan oo...

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille ja tuokoon uusi vuosi monta ihanaa asiaa tullessaan! Menköön nyt ainakin paremmin kuin tää kuluva vuosi, vauva-asioissa siis.

eewokki (ehkä n. vk tädin tuloon???)

Vierailija
59/69 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehtii tännekkin kirjoittelemaan. Oon käynyt pikaisesti lukaisemassa mitä muut ovat kirjoitelleet mutta itsellä ei ole löytynyt aikaa kirjoittelemiseen. Eikä mulla kyllä mitään asiaakaan ole juuri ollut, vaikka eipä taida nytkään mitään kummoisempaa olla :D

KP:lle oikein paljon onnea kihlautumisen johdosta! Tiesitkö itse etukäteen vai yllättikö mies täysin?

Ennuli: Multa ei ole otettu ollenkaan tuota Prog-koetta.. Lääkärin mielestä ei ole tarpeellinen. Itse kyllä olisin halunnut. En osaa sanoa paljonko sen tulisi olla. Googlettamalla varmaan pitäisi viitearvot löytyä.

iiris: Täällä peukut sulle pystyssä ettei nyt vuodenvaihteessa alkaisi, vaan saisit oikein kivan aloituksen vuodelle 2010!!

Emmalle oikein hyvää ja rentouttavaa matkaa sinne lämpimään! Voi kun itsekkin pääsisi..

Eewokki: Mietit että vois kuvitella että ne oireet viittäis raskauteen, mutta kun on ne sairaudet niin viittaa kyllä niihin (niinkuin varmaan tekeekin)..... mutta mutta... mitä jos ne sairaudet puolestaan johtuu hedelmöittymisestä ja kiinnittymisestä?! Sen näkee sitten aikanaan :D

ON: Eipä mulle juuri mitään. Eilen illalla poltteli alamahaa ja munasarjoja tosi kovasti! Melkein jouduin ottamaan särkylääkettä. Lopulta kivut kuitenkin sitten helpottivat kun menin sänkyyn ja olin paikallani. Mulla on yleensä oviskivut, mutta ei vielä pitäisi olla oviksen aika! Vasta viikonloppuna. Täytyypä taas todeta että kyllä on naisen keho ihmeellinen!

Kävi kyllä mielessä että jos tässä kuussa on nuo oviskivut erilaiset, kun viime kierrossa tehtiin se aukkari ja tähystys. Tai sitten jo pahimmillaan tuli mieleen että onkohan mulla tullu siitä tähystyksestä jokin tulehdus mahaan tai jotain muuta sen tapaista.

-Nelli 12/n.28

Vierailija
60/69 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elellään ovisaikoja, tai ainakin lähestytään niitä. En nyt sitten yhtään tiedä milloin olisi ns. oikea ovispäivä, kun kierrot on niin vaihdelleet.. :/ Kierrot ollet siis 26-28 päivää, välillä 29:kin, mutta 3 kk:n aikana kierrot on vaan lyhentyneet.. tämän endonko syytä?? Mutta täytyy vaan tutkailla tuntemuksia ja niitä limoja ym. En jaksaisi kyllä yhtään alkaa tikuttelemaan ovista. Laskurin mukaan olisi 1.1.´10. :) Ihan kiva päivä. Täytyy kait puuhailla silloin kun huvittaa.

eewokki: pikaista paranemista! :)

Hyvää vuodenvaihdetta täältäkin! :) Ja hyvää ja plussarikasta uutta vuotta 2010! :)

kp 10/n.26-28