Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Toukokuun toukat 2010 joulukuuhun!***

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla lahetaan jouluksi "anoppilaan". Tylsaa tulee olemaan mutta mies niin tahtoo sinne menna.

Ensi vuonna sitten vaannetaan katta siita minne mennaan jouluksi...

Mulla rakenneultra on vasta ensi vuonna ja siihen taitaa olla viela melkein kolme viikkoa.

Maha on hieman kasvanut mutta mega kokoisilla villapaidoilla peittyy ihan hyvin viela toissa.

Terv. Pomena 18+1

Vierailija
42/59 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli neuvola ja perhevalmennus. Ihana oli kuulla taas sydänäänet, syke oli nyt alhaisempi kuin viimeksi, mut kai se on ihan normaalia. Nyt 143, viimeksi 150. Hemoglobiini oli 111, eli rautaa olen nyt popsinut.

Perhevalmennus tuntui jotenkin turhalta tässä vaiheessa raskautta. Eipä siellä juuri mitään uutta tullut, kun olen lueskellut niin paljon kaikkea raskauteen liittyvää. Enemmän odotan synnytysvalmennuksia sitten keväällä.

Mulla olis rakenneultra 7.1. Kovasti kyllä kiinnostais mennä 4d ultaan ja olinkin ajatellut mennä rakenneultran jälkeen, mut nyt haluisinkin mennä jo loppuvuodesta. Kovasti kiinnostais sukupuoli. Siitä saa kuulemma jonkun kelakorvauksen, jos menee ennen rv 23+6.

Laskettu aika muuttui päivällä ultran mukaan viime neuvolassa, eli on taas se itse laskemani 24.5.

Sain vihdoin viikko sitten kerrottua pomolle töissä. Otti kyllä tosi hyvin. Nyt on jotenkin helpottuneempi olo. Masukin on alkanut pikkasen kasvaa, mutta hyvin sen saa tunikoilla piiloon.

Esmeralda, 17+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko meni ilman verenvuotoa ja taas tänä aamuna alkoi ja kestänyt koko päivän.. Aamulla sitten soittelin tyksiin niin ei tarvii mennä ennen kuin tulee "kaatamalla" verta eli siinä vaiheessa kun peli on menetetty.. Että jee.. Ja taas kysyivät tunnenko liikkeitä, no en koska edel. sektiosta on vasta 8kk ja maha on tunnoton..

Ja koko viikon ei oo ollu rasitusta, ei oo ollu peittojen heilutusta, vaunulenkit oon jättäny, en oo käyny uimassa ja tulisen ruuanki oon jättäny.. Ja silti..

Yrittää tässä sit olla positiivisesti et kyl se sikiö selvii hengis.. Mä en jaksa enää uskoa siihen.. Edellinen synnytys on kamala, kauheet traumat jääny ja pitkään tuli mietittyä uskaltaako enää toista lasta yrittää.. Ja sit ku sen päätöksen tekee niin sit saa pelätä sikiön puolesta ja samalla miettii, et jos koko ajan menee hankalemmaksi niin tän jälkeen ei varmaan saa sit enää ees lapsia.. Tai et tää menee kesken varmaa jouluaattona tjn..

En tiiä.. Pitäisi luottaa tyksin sanaan että ei hätää paitti sit jos verta tulee reippaasti.. Mutta kun sitä tulee koko ajan..

Että tämmötteet kuulumiset tänne..

Nii joo ja ku aina kun tuota verta tulee niin on paha olo ja maha kipee.. Että sekin vielä..

Verticia ja vuokralainen Rv 17+3

Vierailija
44/59 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulin lueskelemaan tännekin kuulumisia. Osa on onneksi iloisia, mutta Vertician viestit sai kyllä sympatiat nousemaan... Sun neuvolakäynnit on kuin suoraan oppikirjasta "näin ei asioita hoideta" :/

Ja verenvuoto. Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin. Vaikka tuollanen on kyllä jo niin hälyttävää, että ihmetyttää, etteivät halua TYKSissä tarkistaa tilannetta uudelleen.. Itse tarkkailen alkkareita joka vessakäynnillä, vaikka järki sanoo, että pienet vihlonnat ja jomotuksen tunne on vain kohdun ja kiinnikkeiden venymistä. Paljon voimia, Verticia! Toivottavasti tilanne tasoittuu ja saat rauhoittua jouluksi.

Omaa napaa on nyt vaikea laittaa, mutta lyhyesti jotain.

Rakenneultraa odotellaan meillä vielä pari viikkoa uuden vuoden alettua, viikolla 22 mennään siis seuraavan kerran katsomaan, mitä pikkuiselle kuuluu. Liikkeitä en vielä tunne, mutta josko joulu- tai uudenvuodenlahjaksi... Helpottaisi omaa oloa kun voisi itsekin tuntea, että masuasukki liikuskelee ja voi hyvin.

Mukavaa ja toivottavasti rentouttavaa joulun aikaa kaikille!

Justiina ja junior 18+0

Vierailija
45/59 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas hetki kulunu ku viimeksi käväisin edes lueskelemassa muiden kuulumisia. Toivotaan nyt, että Verticialla menee kaikki hyvin.

Täällä ollaan suht hyvissä voimissa. Maha kipuilee yhä aika paljon jos hiukankin liikaa puuhailee. Liikkeet on parisen viikkoa tuntunut jo ja nyt jo voi vatsanpäältäkin niitä tunnustella. Paljon rauhallisemmalta ainakin tää kaveri vaikuttaa ku tuo meidän neiti vatsassa. Mutta hikka tuntuu olevan yhtä usein.

Rauhallista ja rentoa joulun aikaa kaikille toivottaa Pirre 17+3

Vierailija
46/59 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin Verticalle voimia! Ei ole helppo koittaa olla stressaamatta tuossa tilantessa vaikka kuinka tietäisi, että monella tulee vuotoa ilman sen suurempaa vaaraa. Toivottavasti kaikilla muillakin supistelut ja kivut antavat edes joulurauhan!

Täällä valmistellaan viimeisiä juttuja ennen lähtöä. Poika on isällään Joulun... Ensimmäinen kerta ilman omaa poikaa... Mitenköhän tästä selviää. Onneksi kivut on olleet sellaisia, että niiden kanssa pärjää. On saatu kotia vähän kuntoon ja pojan synttäreitä juhlittua oikein urakalla! Niin, että nyt astun hetkeksi takavasemmalle ja vaivun rentoilemaan herkkujen ja mukavien ihmisten pariin. Iloja ja hymyjä kaikille!

Tuollaanen75, rv 18+6

Vierailija
47/59 |
24.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla toivottavaan kaikille hyvää joulua :)

Vierailija
48/59 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi sitten joulu juhlittuna! Toivottavasti kaikilla mennyt mukavasti :)

Mä oon ollu sairaslomalla kuukauden erinäisistä vaivoista... On sen verran raskas työ kun jalkojenpäällä pitää kaikki päivät olla ja vielä vuorotyö... Pomo ei ollut kauhean mielissään saikustani ja vähän "rähjäsi".... Nyt olisi sitten 2pv töihin paluu edessä... ahdistaa jo valmiiksi ajatus sinne paluusta......... Varmaan saisin jatkoa saikkuun, mutta en enää kehtaisi edes ilmoittaa että jatkan sairaslomalla... Huuhtaisi varmaan mulle ihan hulluna. Joten ei auta kun yrittää sitkutella kipujenkin kanssa vielä muutama kuukausi :(

Rakenneultrassa käytiin 16.12 ja uteliaina kysyttiin sukupuolta.... Meillä kun on ennestään kaksi poikaa... Olin ihan varma että kätilö sanoo että selkeä poika! Mutta kätilö sanoikin tulokkaan olevan selkeä tyttö!!!!!! Otti jalkovälistä kuvan ja näytti kahta pistettä ja kertoi olevan tytön elimet..... Uskaltaakohan tähän luottaa?? Aikaisimmissa raskauksissa olemme myös kysyneet ja poika on molemmissa sanottu. Nämä ultrat siis tehty kutakuinkin samoilla viikoilla. Meinaako muut kysyä sukupuolta? Ja mitä tuumaatte, voinko luottaa kätilön tulkintaan?

Mites muiden vointi?

kii 21+1

Vierailija
49/59 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joulu vietetty ja siitä selvitty vaikka koville otti viettää sitä ilman esikoista. Sillä oli kuitenkin ollut hauskaa isänsä ja siskopuolensa kanssa, että se lienee pääasia. Mahtaa se rakastaa joulukuuta kun siihen mahtuu synttärit sekä isän luona, että meillä ja meillä sattu vielä olemaan sukulaisille ja kavereille erikseen. Niin, että kolmet synttärit ja tupla-Joulu... Huh, sitä lahjojen määrää... Masuasukkikin sai oman pakettinsa - en mahtanut mitään :) Ja mulle lahjaksi se vietti jouluaattoa hyppien ja pommpien niin, että minäkin selkeästi tunsin. Oon siis luullut tuntevani liikkeitä jo monta viikkoa mutta välillä oli taas pitkään hiljasempaa ja ajattelin, että josko ne sittenkin oli jotakin muuta. Ja siis toinen poika meille on tulossa. Noihin ultriin kai voi aika lailla luottaa, mutta toisaalta selkeät tytöt ovat joskus kuitenkin poikia tai toisin päin. Meillä siis nuo kromosomit eivät jätä arvailun varaa. Mutta jospa jotain pientä tyttöjen juttua uskaltaisit hankkia, Kii... En ehkä kuitenkaan vielä maalaisi huonetta vaaleanpunaiseksi tms. Täällä oli muuten megakivut jouluna. Vähän menin lapioimaan lunta ja pam. Kaksi päivää sai kärvistellä. Ja siis Kii: sun pomolla ei ole mitään oikeutta rähistä sun sairaslomista jos ne on sulle joku kirjoittanut. Omasta lomasta voi vaikka rähistäkin jos ei vaivaudu ilmaantumaan töihin eikä ilmoita mitään. Mut muussa tapauksessa ei ole kerrassaan mitään oikeutta!!! Mä sain sanottua omalle lähiesimiehelleni kehityskeskustelussa, etten oikein tykännyt sen tavasta suhtautua mun saikkuihin ja kysyin siltä suoraan, että mitä se ajatteli. Pahoitteli kovin, ettei ole kuvitellut mun keksineen juttuja tms. mutta myönsi, ettei ymmärrä huonovointisuutta koska itse on voinut kolme raskautta mitä mainioimmin. Eikä hänen tuttunsakaan ole saikulla olleet. Joopa joo. Alalla, jossa meidän työmme on ymmärtää ihmisiä (vaikkemme kaikkea olisi itse kokeneetkaan...) Huh! Aika paljon kertoo kyllä ihmisestä tollanen lause. Ja siis olen mielestäni tullut sen kanssa ihan juttuun aiemmin ja nytkin sain ihan hyvää palautetta. Mutta. No, ehken aio kauaa näillä kivuilla siellä pyöriä. Nyt on onneksi kaksi viikkoa lomaa! Siis vielä jäljellä! Ja sitte katotaan, kuinka siellä pärjäillään. Mutta yhtään liikoja en pinnistele. Ja Kii, en suosittele sullekaan. Se kipu kuitenkin kertoo jostakin ja tarkottaa, että pitäs ottaa iisimmin. Itseään kannattaa kuunnella ja laittaa vauva pomon edelle. Tää on mun mielipide. Mutta siis. Tämä on tätä päivää työelämässä. Mut kukaan ei pakota kaikkeen suostumaan! Semmosta ärinäpurinaa tällä kertaa. Mutta viettäkäähän kaikki mahdollisimman rentoa lomaa jos sellaista sattuu olemaan!

Tuollaanen75, rv 19+3

Vierailija
50/59 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tänne pääsee mukaan kirjoittelemaan? Olen vähän myöhässä liikenteessä, mutta siihenkin löytyy oma syynsä. Edellinen raskauteni päättyi keskemenoon viikolla 7 ja tämä uusi raskaus alkoi heti eli uusia kuukautisia ei ehtinyt keskenmeno vuodon jälkeen tulemaankaan. Tosiaan keskenmenon vuoksi en ole oikeen uskaltanut kirjoitella minnekkään vaikka mieli onkin tehnyt ja nyt sitten vihdoin päätin aloittaa :) Tämä raskaus on sujunut oikein hyvin, pientä pahoinvointia oli alussa mutta ei sietämätöntä. Nyt olen muutaman viimepäivän aikana alkanut tuntemaan sikiön liikkeet ja sydänääniä olemme miehen kanssa kuunneleet jo viikosta 12 lähtien kotidobblerilla. Hankintoja ei ole vielä tullut pahemmin tehtyä, joitain vaatteita olen jo uskaltautunut kyllä ostamaan. On se jännä kyllä miten keskenmeno jättää jälkensä, jotenkin ei osaa olla pelkäämättä, ei varmaan ennenkuin vauva tosiaan on tässä maailmassa. Lueskelen pikkuhiljaa noita teidän kirjoituksia, että olisin joskus kartalla, jos siis hyväksytte minut mukaan ketjuun :) Joulut meni meillä mukavasti, sukuloidessa. Meidän "perheeseen" kuuluu siis minä, mies, kaksi kissaa ja koira eli esikoista odotellaan. Synnytyssairaalamme olisi KOKS ja laskettuaika on 19.5. Olin aika syynissä alkuraskauden ja tarkkaa laskettua aikaa oli vaikea määritellä, sikiö oli ekassa ultrassa muutamia päivä vanhempi kuin lasketun ajan mukaan mutta laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu sen vuoksi. Masu alkaa jo näkyä, odotan vain kovasti jo sitä KUNNON vauva mahaa :D

Ellppa ja rv 19+4

Vierailija
51/59 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tuli ja meni. Olohuoneen lattia edelleen täynnä jos jonkinlaista lelua joita eikoinen pukilta sai. No kaipa nuo josain vaiheesa saa siivottua.

Rakenneultrassa käytiin tänään. Vauva oli vilkas ja vastasi viikkoja. Ainoa mikä nyt jäi mietityttämään ja huolestuttamaankin oli että vauva oli todella alhaalla niin ettei pään mittoja pystynyt mahan päältä ottamaan. Sisäkautta onnistui sitten. KÄtilö ei asiasta mitään sen kummempaa sanonut. Ei kai täsä muuten mitään ja kyllähän se vauva moneen kertaan ehtii kääntymään mutta esikoinen aikanaan oli mypö todella alhaalla ja pää painoi kohdunkaulaa joka lyheni ja lyheni... Tästä johtuen nyt sitten mietityttää kun on noita supistuksia ollut ja viikkoja kuitenkin vasta aika vähän vaikka puoliväli tulikin tänään täyteen. Jos jotenkin pystyisi pitämään pään kylmänä joka mulle toi vaikeata ja odotella rauhassa seuraavaa lääkäriä joka on joskus kuukauden päästä. Supistuksista olen huomannut että niitä on kahdenlaisia. Niitä jotka johtuvat rasituksesta ja menevät levolla ohi sekä niitä jotka aiheutuvat stressistä ja siitä että niitä supistuksia miettii koko ajan. Olen tämmöstä hermoilijatyyppiä...

Nyt tuli vaan omaa napaa mutta vähän vaikea keskittyä mihinkään. Mutta tervetuloa ellppa mukaan! Kyllä tänne mahtuu.

Heffis rv 20+0

52/59 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs 13.5 LA tälle vauvalle.. Olen nyt vasta aloittanut vauva-keskustelupalstoilla pörräämisen (tänne koukuttuu yllättävän helposti) ja nyt vasta sitten tänne uskaltauduin kirjoittamaan...

Elikäs nyt olis rv 20+3 ja liikkeet tuntuu uskomattoman selkeesti (esikoinen tulossa). Jotenkin itselläni on ollut paljon vaikeuksia ymmärtää et ne on nyt oikeesti liikkeitä, eikä mitään toiveajattelua tai kuvitelmaa :)

Pahoinvointia oli n. vk:lle 18 asti, eli vasta pari hyvää viikkoa ollut :D Oksentelua oli aina vähintään kerran päivässä ja jos sattui olemaan yksi päivä oksentamatta, se kostautui seuraavana, eli oksensin useammin :D Muita alkuraskauden oireita ei niinkään ole ollut, alaselkä tosin alusta asi kipeenä, mutta se kyllä on myös "sukuvika" ja vaivana ollut niin kauan kuin muistan, mutta nyt raskauden aikana vasta alkanut enemmänkin oirehtimaan..

Rakenneultra olis 7.1 ja seuraava tavallinen neuvola 5.1 :) Asumme pikkukaupungissa siis ja "paremmat ultravehkeet" löytyy 80 km päästä...

Itselläni on ollut supistuksia välillä paljon, n. kuukauden ajan jo. Tai ainakin oletan niiden olevan supistuksia, ne alkoivat vasta edellisen neuvolakäynnin jälkeen. Ystäväni ainakin sanoi niiden olevan kun niitä hieman kuvailin :D

Pakko nyt yrittää teiltä vielä kysyä vauvan liikkeistä, että oletteko tunteneet paljon vauvan liikkeitä mahan päältä? Itse en ole paljoa tuntenut, mutta välillä maha tärähtää jos vauva potkaisee kovempaa, tuntuu niiin oudolta aina nuo kovemmat potkut.. Tottuuko niihin ollenkaan? :D Potkut ovat tuntuneet kunnolla vasta reilu viikon päivittäin.. Ensimmäinen kerta oli kyllä 15-16 välissä, tarkkaan en muista :) Pakko myöntää et harmittaa kun mies ei liikkeitä tunne vaikka yritänkin saada häntä mahd. paljon yrittämään jos tuntuisi.. Aina kun miehen käsi on vatsalla, se potkii joko "heikosti" tai sitten lopettaa.. Mutta eiköhän senkin aika tule et osuu vielä :)

Vierailija
53/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikein ehtinyt täällä käymään, joten on jäänyt tuo la:kin päivittämättä. Ja nyt piti rekisteröityä vielä uudelleen, kun en enää millään muistanut vanhaa käyttäjätunnusta tai salasanaa.

Mutta tuossa listassa olen nimimerkillä Marja08, uusi on pihlajanmarja088. Ja la on 1.5. Isommat lapset on syntyneet vuosina 05, 06 ja 08. Synnytyssairaala SKS.

Vierailija
54/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tuli ja meni, meillä joulu meni oikein mukavasti. Pojat odottivat kovasti joulua ja pukkia ja nykyinen kuopuskin oikein reippaasti lauloi pukille =) Paketteja tuli paljon, mutta kaikki olivat oikein mieluisia.

Omaan napaan ei kuulu oikein mitään ihmeellistä, liikkeitä tunnen välillä tai ainakin tulkitsen töytäisyt liikkeiksi. Huomenissa olisi ultra, päästään ihmettelemään pikkuista. Oma vointi on yllättävän hyvä, mitä nyt selkä vihoittelee aina välillä, kun touhuaa liikaa. Mammavaatteitakin kävin eilen ostamassa ison pinon, kun ei omat enää mahdu kivannäköisesti päälle, masu alkaa näkyä jo aika selvästi.

MItäs olette uudeksivuodeksi suunnitelleet? Me mennään kummipojan perheen luokse uuttavuotta vastaanottamaan, siellä kun on kummipojan lisäksi 8 ja 5 vuotiaat lapset, joiden kanssa meidän pojat voi leikkiä. Ollaan vietetty 3 vuotta putkeen uusivuosi heidän kanssaan.

Nyt pienemmän pojun kanssa kauppaan ja sitten pakkaamaan muksujen yökamat, pojat menevät äitini luokse yöksi ja huomisen ultran ajaksi.

Tervetuloa kaikille uusille, kiva saada uusia kirjoittelijoita. Koitan tässä itsekin taas aktivoitua kirjoittelun.

Mukavaa vuodenloppua kaikille

T:Jean+salamatkustaja 20+0+Isot pojat

Vierailija
55/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollutkin tänään oikein närästyksen täyteinen päivä!Huh huh, kai se on kohta luovutettava ja otettava samarinia. Onko muut kärsineet samasta vaivasta?

Mie kävin kanssa tänään ostamassa yhdet mammahousut, ja voi että et meinas palaa hermot. Me asutaan täälä kouvolassa, niin täällä on kyllä erittäin surkea valikoima mammavaatteita, melkein pitäis netistä tilata mut sit siinä on aina se riski että ovat liian pienet tai suuret...huh, huh..vaikeaksi tuntuu menevän. Onko kellään kokemusta masutuubista? onko kätsy vai ihan turha? mulla kyllä vanhat housut menee muuten jalkaan mutta nappi/vetskari ei mene kiinni..

heffis : ei varmaan hätiä mitiä sinulla ole sikäli että kätilö ei sanonut mitään. Varmasti kannattaa kuiteskin ottaa ihan rauhallisesti. Onko sulla sitten ollut kipeitäkin supistuksia?

Itse en oikeen tiedä mikä on mitäkin, välillä ollut menkkamaista jomottelua ja välillä muun laista outoa tuntemusta...noh, kaipa sitä oppii erottamaan että mikä tuntemus on mitäkin...

Meitin vaavi on alkanut nyt muutaman päivän aikana touhuamaan ihan tosissaan. Liikkeet ja potkut tuntuu tosissaan nyt, mieskin tunsi jo masun läpi ne :) tosi jännän tuntuista ja ihanaa :)

Meille tulee uutena vuotena muutama meijän kaveri kylään, ei sen ihmeempiä suunnitelmia...

Vierailija
56/59 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että olipas ihanaa, tänään oli rakenne ultra ja kaikki näytti olevan kunnossa. Kysyttiin samalla sukupuolta ja aivan selvä poika oli. Mies on aivan innoissaan sillä hänellä ennestään jo yksi tyttö, ja tämä minun ensimmäinen. Liikkeitä en ole vielä osannut tiedostaa vasta kuin tänään. Ultra kuvassa kun näkyi vauvan potkut ja lyönnit niin osasin ne tunnistaa, eli olen tunnistanut jo niitä hetken aikaa. ilmeisesti oli niin kovia potkuja että ultratätikin sanoi ne tuntevansa anturiin/käteen. Saipa taas hetkeksi huokaista helpotuksesta kun näki kaiken olevan kunnossa.

Uusivuosi taitaa mennä appiukolla koiran kanssa. Vielä kun ei tiedä kuinka koira on uutena vuotena kun täytti juuri vuoden.

Mutta se on lähdettävä lepäämään ja miettimään huommista työpäivää

kevätörkki rv 20

Vierailija
57/59 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille! Mukaan mahtuu aina ja saadaanpa ehkä vähän heräämään tätä pinoa jouluhorroksesta :) Mukava aina lukea teidän juttuja vaikka välillä onkin niin haipakkaa, ettei ehdi vastailemaan heti. Ai niin, heti pitää kommentoida tuohon närästykseen... Mullakin on pari kertaa nyt ollut vaikka viimeksi alkoi vasta ihan lopussa. Mutta mulla autto se pari tl perunajauhoja sekoitettuna n. 1-2dl kylmään veteen. Ei niin herkkua mutta luonnonmukaista. Ite taisin hörppiä mehua välissä :D Mutta kannattaa kokeilla. Kukahan siitä joskus aiemmin kertoi kärsivänsä? Silloin annoin saman vinkin. Mietin, että onko muilla auttanut? Ja sitten liikkeistä. Jouluaattona poitsu oli selkeesti joulutunnelmissa mut nyt on taas ollut hiljasempaa. Jotain tuntuu välillä mutta mitään kovia potkuja tms. ei oikein ole ollut. Esikoinen oli samanlainen. Touhuili masussa selkeesti paljon, muttei reuhonut kovaa ja sellainen se on edelleen nyt 4-vuotiaana :) jahas, mut nyt taitaa Nukkumatti tulla keskeyttämään... Hyvät yöt ja hyvät Uudet Vuodet!

Tuollaanen75, rv19+6

Vierailija
58/59 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti lukemassa tätä ketjua mutta en ole jaksanut kirjoitella. Syykin on selvä; en jaksa negatiivisia ihmisiä. Naiset, mehän eletään elämän onnellisinta aikaa ja siitä pitäisi pystyä nauttimaan. En jaksa ymmärtää miksi kaikki raskaanaolevat vaan narisee ja valittaa eikä mikään ole hyvin. Ymmärrän kyllä että jotkut on oikeasti kipeitä, mutta tippanen positiivista ajattelua auttaisi varmasti kummasti! Älkää ottako herneitä nenään:)

Muuten tänne kuuluu oikein mainiota. Vointi on tosi hyvä ja liikkeet tuntuu aktiivisesti. Maha kasvaa mutta se ei juurikaan haittaa menoa. Ihanaa kun alkuraskauden kuvotus on takana ja voi taas nauttia elämästä ennen kun maha kasvaa jättimäiseksi. Käytiin joulun alla ultrassa ja vauva vastasi täysin viikkoja. Ei haluttu tietää sukupuolta mutta niin kauan näytti alapäätä etten voinut olla sanomatta että alapäässä on jotain ylimääräistä. Ei kieltänytkään joten eiköhän meille poika tule. Ajateltiin mennä yksityiseen ultraan viikolla 30, tulee muuten niin pitkä aika odottaa, malttamaton kun olen.

Hankinnat alkaa olemaan hyvällä mallilla; eilen tilattiin uusi auto ja vaunut. Päädyin vaunuissa Emmaljungan Ceroxeihin kun ihastuin silver check väriin. Otettiin alkuun pehmeä kantokassi ja sitten syksyä ajatellen valkoinen nahkapussi. Vaatteet on lajiteltuna vauvan omaan kaappiin ja niitä alkaa olemaan jo vähän liikaakin. Yritän nyt maltaaa niiden ostamista vauvan syntymään niin saa sitten ostaa tyttö tai poikavaatteita.

Seuraava neuvola on maanantaina. Vähän jännittää onko painoa alkanut nyt tulemaan kun on joulu takana ja kaikkea. Saan nyt Kelaan tarvittavat paperit ja merkkasinkin itselleni heti Tammikuun ekaksi työksi niiden täyttämisen. Sen jälkeen saakin alkaa etsimään sijaista, että ehdin opettamaan maaliskuussa työtehtävät. Jätän talviloman pitämättä ja pidän sen kesälomien kanssa äitiysloman päätyttyä. Helmikuussa olisi luvassa viikon lomamatka aurinkoon, sitä odotellessa...

Hyvää uutta vuotta kaikille! Think positive:)

Marttis 21+6

Vierailija
59/59 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään rakenneultrassa, ja ylläri olikin melkoinen kun yhden sijaan vauvoja olikin kaksi! aiemmassa ultrassa tai sydänääniä kuunnellessa ei mitään ole huomattu. maha on kyllä iso ja siitä tänne olenkin kirjoittanut ihmetellen.. mutta siellä ne oli, kaksi samankokoista ja hyvinvoivaa vauvelia (tyttö ja poika, ei vielä varmaa mutta siltä näytti) erillisissä pusseissa ja muutenkin ok. Onko muille tulossa kaksosia? tai käynyt näin että huomataan vasta 20 viikolla?!