Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Toukokuun toukat 2010 joulukuuhun!***

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisin uutena mukaan tähän pinoon :) viikkoja on kasassa 15+2 ja kaikki tähän asti mennyt hyvin, mitä nyt selkä on aivan jumissa välillä. la on 26.5.2010 :) esikoinen täytti elokuussa 2.v :) pitäs jotain lahjoja sille keksiä :) -suski

Vierailija
22/59 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo pahemmin kerinny kirjottelemaan, mutta ahkerasti olen käynyt seuraamassa keskustelujanne.

Tuonne mun nimen kohtaa voi lisätä että mulla ennestään pojat 12/2003 ja 9/2005, ja synnyttämään olen menossa kättärille. Edelliset kaksi synnytystä olen hoitanut pohjanmaalla, joten vähän jännittää mennä uuteen sairaalaan. :) Onko kellään kättäristä kokemuksia??

16.12 olisi rakenneultra... isoveljet toivovat pikkuveljeä, että katsotaan :)

Tähän asti kaikki mennyt raskaudessa hyvin, mutta kovilla olen vuorotyön ja vauhdikkaan arjen kanssa.... Vauvan potkut olen tuntenut jo tovin, saas nähdä mikä menevä pakkaus sieltä on tulossa kun potkut ovat kuin valtavia sähköiskuja :D Edellisten aikana ei tälläisiä ollut...

Oletteko jo hommanneet paljon tavaroita vauvalle? Meidän pitäisi ultran jälkeen ruveta etsimään vaunuja. Sähkökäyttöisen rintapumpun jo hommasin.

Hyviä vointeja kaikille!

Kii rv 18+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on viikonloppu ohi, mukava viikonloppu olikin, eilen meillä oli minun sukulaisia juhlimassa pikkujoulua ja samalla syntymäpäiviäni. Pojatkin osasivat olla oikein hienosti.

Kii kyseli kokemuksia Kättäristä, minun molemmat pojat ovat syntyneet Kätilöopistolla ja hyvä mieli jäi molemmista kerroista. Molemmilla kerroilla kätilöt olivat osaavia ja tosi mukavia, itselleni jäi sellainen fiilis, että minua kuunneltiin synnytyksessä ja sain pyytämäni kipulääkkeet. Esikoisen kohdalla autettiin vauvanhoidossa, kuopuksen kanssa sain olla aika rauahssa, kun itse sitä halusin, kyllä kätilö kävi katsomassa välillä, että kaikki on hyvin ja painotti joka kerta, että saan apua heti kun haluan. POika kun oli jo sairaalassa varsin itkuinen, niin kätilö tarjosi mahdollisuutta antaa poika yöllä kansilaan nukkumaan, jos haluan nukkua rauhassa, mutta kunnioittivat sitä etten halunnut poikaa sinne laittaa nukkumaan. Kaiken kaikkiaan jäi sellainen olo, että minua kuunneltiin ja minun mielipidettäni kunnioitettiin.

Täällä vointi on hyvä, ei isompia vaivoja. liikkeet eivät vielä tunnu, mutta en tuntenut edellisistäkään vielä näillä viikoilla.

Voimia kaikille selkä ym kipujen kanssa painiskeleville.

T:Jean+masukki 16+6

Vierailija
24/59 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli sitten Down-seulan tulokset. Tosi nopeesti tuli, silla torstaina vasta annoin verinaytteen. Riski on kuulemma pieni. Mitaan lukuarvoa en saanut.

eipa muuta, raskautta ei juurikaan enaa huomaa kun ei enaa aklotakkaan. Maha on aikaslailla pieni, joten ei sekaan tielle tule :)

Pomena rv. 16+

Vierailija
25/59 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kaikenlaista asunnon myynti- ja ostohässäkkää, se on pitänyt niin kiireisenä ja stressaantuneena, että en ole tännekään ehtinyt! Mutta nyt olisi kuulumisia, kävin juuri rakenneultrassa ja masussa näyttäisi kellivän pieni, terve poika!

Vierailija
26/59 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä ilmoittautua mukaan toukokuisiin. :) Meillä on esikoinen kyseessä ja laskettu aika on 20.5. Tällä hetkellä odotellaan kovasti ensimmäisiä liikkeitä sekä tammikuun alun rakenneultraa ja jospa sieltä selviäisi myös kumpi olis mahdollisesti tulossa. :) Itsellä suurimmat odotukset toki on myös siinä että tämä pahoinvointi viimein helpottaisi! Masu pömpöttää jo mukavasti ja kyllä sen kaikki vauvamasuksi tunnistanee. ^_^

Dorie ja masuasukki 16+5

Vierailija
27/59 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuultiin ekaa kertaa sydänäänet, vaikka niitä sai hakemalla hakea. Tyyppi oli jossain piilosislla. Syke siinä 150. Verenpaine oli 90/jotain eikä oo ikinä ennen ollut niin alhainen. Mistä lie sitten johtuu. Ja kun muilla nyt painoa tulee lisää niin täällä on yhteensä hävinnyt painoa parisen kiloa. Tass oli hiukan laskenut. Mietittiinkin siinä että mistä johtuis, koska syödään yhä säännöllisesti ja pari lämmintä ateriaa päivässä. Ja varaa ei olis painon tuolleen putoilla.

Viime raskaudessa paino ei hurjasti noussut, mutta just sen jotain reilu 10 kiloa tuli ja synnärillä se sit menikin samoin tein.

Liikkeet on tuntunut viimeviikolta asti selvästi. Joten taitaa pikkuinen ainakakin kasvaa ja voimistua. Vatsakin on jo pieni pallo, mutta mahtuu piiloon vielä. Eli ei kukaan mahan takia ole vielä arvannut että täällä odotetaan.

t. pirre ja vatsa 15+5

Vierailija
28/59 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan toukokuun toukkiin. Esikoinen kyseessä ja laskettu aika on 24.5. Masu pömpöttää ja odotan milloinka kestopahaolo helpottaa.

Nefertiti 16+2

Vierailija
29/59 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun mukaan toukkiin. Toista lasta odottelen viikoilla 18+2. esikoinen vasta 9kk.. LA olis 10.5.09 ja TAYSsis olis tarkotus synnyttää.. Ensimmäinen on poika ja luulen että niin tulee olemaan tämä toinenekin. Ainakin samanlaiset oireet on.. No,tän kuun 22. päivä on ultra että toivottavasti siellä näkyy kumpi tulee.. Vaikka onhan se ihan sama kun pojatkin on aivan ihania.. :)

Vierailija
30/59 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin käyn tuolla meidän "omilla" sivuilla, mutta eksyinpä tännekin katsomaan mitä kuuluu..

Joulua odotelleen kovasti ja lunta..

Uusiakin ilmoittautunut mukaan, mukavaa, lisää vauvoja..

Raskaus viikot taitaa olla nyt 17+6.. Menee noissa jo ihan sekaisin.. =)

Vierailija
31/59 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Muokkausta listaan, LA:ni on 27.05 ja TAYS on synnäri. Ennestään on tyttö 01/03 ja poika 12/03 eikä tuossa ole kirjoitusvirhettä, molemmat syntyneet 2003 :D.

Raskaus sujunut ailahdellen, verinen vuoto muutama viikko sitten säikäytti todella. Todettiin uhkaava keskenmeno ja sairaslomaa rapsahti. Nyt kaikki taasen suht hyvin, liikehdintääkin tuntunut jo hyvän aikaa

Vierailija
32/59 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin salaa kotidopplerin ja yritin saada sydanaanet kuulumaan. En oikein tiennyt milta niiden pitaisi edes kuulostaa ja muutaman yrityksen jalkeen luovutin. Unohdin sen dopplerin pariksi paivaa mutta sitten se tuli taas mieleen ja esitin laitteen miehelle. Han sai mielestaan aanet kuuluviin ja innokkaana kuunteli viela seuraavanakin paivana.

Pomena rv17 +4

Vierailija
33/59 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomera, kiva että miehesikin innostui kuuntelemaan sydänääniä :)

Mietittiin vähän sellaisen ostamista itsekin, mutta se sitten jäi. Kaksosia odottaessa lääkärikäyntejä ja ultria tulee kuitenkin normaalia enemmän, eli jos me yrittäisimme malttaa niiden kanssa..

Miun sairasloma vaan jatkuu. Selkäkipua jatkunut jo yli viikon. Kävin fysioterapeutillakin. Lainasi SI-nivelen tukivyön. Se pitäis kuitenkin palauttaa ennen joulua, eli pitäisi lähteä ostamaan oma.. Vyö on onneksi auttanut, nyt pystyn jo onneksi istumaankin jonkin aikaa..

Tänään on vielä lisäksi pyörryttänyt vähän väliä. Onneksi olen sairaslomalla, töistä ei kyllä näin tulisi mitään. Toivottavasti pääsisin ensi viikolla töihin ja viettämään joulua kunnolla..

Kati ja Jampat rv 19+3

Vierailija
34/59 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljättä odotellaan syntyväksi 02.05.2010 eli viikkoja nyt kai 20+2. Edelliset lapsoset ovat syntyneet p11/01, p09/04 ja t06/07. Synnytyssairaala on KSKS.

Vierailija
35/59 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa.. Ei oo pahemmin ollut aikaa kirjoitella ku pitäny matkustel ympäri suomen joululahjoi jakelemassa sukulaisille.. Mutta nyt olis sitten aikomus olla kotosalla ihan tuonne tammikuun lopulle saakka. En jaksa reissata enää yhtään mihinkään..

Kaikennäköst ollut.. Tuossa tuli pari viikkoa sitten vti ja siihen söin sitten antibiootti kuurin joka auttoi nopeasti onneksi.. No se kuuri loppui sitten viime keskiviikkona ja lauantaina koitti 1v hääpäivämme niin aamun kunniaksi runsaasti veristä vuotoa ja kiiruulla tyksiin.. Verenvuodolle ei syytä löytynyt ja mahassa oli kaikki kuitenki hyvin. Ottivat pvk:n ja crp:n ja pissanäytteen ja sanoivat, että soittavat jos niissä jotain on ja muutoin maanantaina soitto ja kontrolliultra aika viikon päähän. Mitään soittoa ei kuulunut ja eilen soittelin sitten sinne annettuun numeroon.. No enhän minä heidän asiakas ollut joten yhdistettiin toiseen paikkaan.. Eihän siellä tuollaisia ultria tehdä ja taas yhdistettiin sinne minne ensin soitin ja siellä sitten juteltiin vanhempien kollegoiden kanssa ja varattiin ultra-aika.. 31.12 ja samassa tekevät rakenneultran sitten.. Ja siihenhän on yli 2,5viikkoa ja viikon päähän piti ultra laittaa, mutta ei.. Labrat oli ok, ei tulehduksia eikä bakteerei pissas tms.. Kolmen päivän yhdyntäkielto ja viikon vuodelepo.. Vuodelepo ei oo onnistunut.. Mies palasi saikultaan eilen töihin ja kaksin olen esikoisen kanssa kotona, että juu ei..

Tänään oli sitten äitiysneuvolakäynti.. Alunperinhän aika piti olla helmikuussa, mutta oma th:ni oli sitä mieltä, että järjetöntä odottaa sinne saakka ja silloin on myöhästä tehdä lähete pelkopolille, että tehdään se nyt (tänään) ja sen takia aika sitten varattiin.. No sinne sitten lampsein huutavan muksun kanssa ja eihän minun oma th jälleen kerran ole lainkaan paikalla ja joudun tälle ei niin kivalle th:lle jonka luona olin ekallakin kertaa ja sillon oli vielä se harjoittelija.. No ensinnäkin se terveydenhoitaja ei pystynyt rekisteröimään sydänääniä koska minulla oli lapsi mukana (meillä ei siis ole täällä sukulaisia tms kelle jättää lasta hoitoon ja mies ei pysty töistä ottaa vapaata noin vaan) ja hän ei pystynyt keskittymään työhönsä. Näin hän minulle sanoi ja totesi että seuraavalla kertaa pitää sitten olla kyllä hoitaja lapsella, että ei voi mukaan ottaa. Sydänäänet kyllä kuului hetkellisesti, mutta niitä ei pystynyt rekisteröimään.. No sitten hän sanoi, että antibioottikuurin jälkeen pitää aina tehdä uusi pissanäyte, että nähdään puriko kuuri. No minultahan tyksissä se otettiin ja oli puhdas ja th katsoi vielä käynnillä ja puhdas oli, mutta hän laittoi vielä lähetteen labraan ja loppuviikosta pitää vielä viedä yksi näyte ihan vaan sen takia että onko pissa puhdas että antibiootti kuuri on purrut joka on vko sitten loppunut ja kahdesti sen jälkeen ollut puhtaat näytteet, että joo..

No sitten tuo pelkopolilähete niin tämä mamma sitten sanoi, että ei voi joo vielä kirjoittaa, että kirjoitetaan sitten helmikuussa. Että ihan turhan aikaista vielä kirjoittaa kun ei sinne kumminkaan vielä pääse.. Ja sen takia se aika tosiaan varattiin! Uaargh..

Ja lopuksi hän vielä korosti kuinka tulen olemaan väsynyt kahden lapsen kanssa kun esikoinen on silloin 1v1kk kun toinen syntyy ja on vilskettä sitten ja minun pitää opettaa esikoiseni siihen mennessä nukkumaan kyllä sisällä (kun nyt nukkuu vain ulkona rattaissa), että en muuten pärjää. Ja kaiken lisäksi hän alkoi jälleen kerran väittämään, että voin hyvin mennä sokerirasitukseen lapsen kanssa, että otan rattaat mukaan ja sitten nukutan sen ihan normaalisti ja syötän siellä jne.. Ei se mamma tajuu et sokerirasituksessa ei saa rasittaa itteään mitenkään!!

Kyllä kiristää taas hermoja.. Kunpa edes seuraavalla kerralla pääsisin omalle terveydenhoitajalle.. Ja aion soittaa sille vielä siitä pelkopolilähetteestä..

Tyksis kysyin myös liikkeiden tuntemisesta, että tulenko miten niitä tuntemaan kun edellisestä sektiosta on maha vielä tunnoton niin eipä osannut lääkäri mitään sanoa.. Välillä tuntuu kuin jotain möyrinää olisi tuntunut, mutta tiedä sitten onko lapsi vai suoliäänistä..

Nyt näytti olevan tuolla meidän neuvolassa lappu, että rokotetaan raskaana olevat. Oli jonnekin tammikuun puoleenväliin ne muutamat ajat siinä.. Mutta en mä taida vieläkä sikapiikkiä haluta ku vieläkä sitä oo saanu ja kellään tuttavalla oo ollu..

Mä kanssa haaveilen uudesta autosta, mutta hoksein tuossa että kun olen ainoa tässä perheessä joka lainan voi saada ja munkin pitää olla sitten työelämässä niin uusi auto saatanee vasta joskus 2011 sitten :/ .. No onneksi meillä on nyt ihan tilava farkkumalli, että pärjätään sillä kyllä hyvin. Menee kepeesti kolmekin lasta kamppeineen.. Ainoa vaan, että haluan kovasti bernhardinkoiran ja jos ja kun se saadaan niin sitten on kyllä pikkasen ahasta :D

Niin tuo rakenneultrakin mikä on nyt sit 31.12 tyksis niin on vähän tympeet et mies ei pääse sinne sit lainkaan kun tyksiin ei saa viedä lapsia niin joudun yksin menee ja mies vahtii sit sen aikaa lasta kotona ja juoksee sit äkkiä töihin.. :(

Maha on näkynyt selkeesti täällä jo kauan.. Eilen mies sitä juur hieroi ja totes et kyl se on niin söpön pyöree.. Ite nään vaan pelkkää läskiä :D

Tuollaaseen lapsivesipunktio ei kyllä kivalta kuulostanut :(, en kyllä kelleen toivo tuollaista. Mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin!

Uusille kanssa hirmuisesti tervetuloa joukkoomme!!

Mulla oli kanssa edellisessä raskaudessa tukivyö, mutta kun siihen ei mitään opastusta kukaan oikein osannut antaa niin ei se sitten koskaan tuntunut hyvältä :( ja sen käyttö jäi.. Mutta onneksi nyt selkä on paremmassa kunnossa kuin esikoista odottaessa, tosin nyt on sitten jalat tosi huonossa kunnolla, ikävää..

Joulukin se vain lähestyy.. Joulusiivot sain tuossa tehtyä ja nyt väsään koko ajan kaikenmaailman marjapiirakoita, että saan pakkaseen tilaa jouluruuille ja tortuille ym.. :D

Mutta jos menisi kirjoittamaan tuonne vauva puolellekin vielä esikoisen vetäessä hirsiä.

Verticia & Vuokralainen Rv 16+6

Vierailija
36/59 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista toukokuisten pinossa. Vaikka enpä itsekään ole niin kovin aktiivinen kirjoittelija. Tuntuu aika olevan aina niin vähissä koneelle istahtaa.

Eipä nuo Vertician nauvolakokemukset kovin mukavilta kuulosta. Ei ihme että olit niin vastaan neuvolajuttuja silloin alkuraskaudessa. Toivottavasti selvisit verenvuodoista vain säikähdyksellä, vaikka olisi varmasti sekin säikähdys voinut jäädä tulematta... Itse ihan sydän kurkussa jo pienestä rusehtavasta vuodosta tuossa reilu kuukausi sitten.

Tuollaasella taitaa se nettipimento vielä jatkua. ihan kaipailee jo kuulumisia kun niin ahkerasti kirjoittelit silloin sairaslomalla. Ihanaa että teidän lapsivesinäytetulokset olivat kunnossa!

Nyt en pääe tuosta lueskelemaan muiden kuulumisia enkä niitä nyt muistakaan. Pahoitteluni.

'

Omaa napaa sen verran että viikon verran tässä sairaslomalla olleena olen ilokseni todennut että supistukset ovat vähentyneet toi paljon. Töissä niitä tulee jatkuvasti ja iltaisin on ollut ihan poikki. No huomenna pitäisi mennä takaisin töihin mutta työkuvioissa nyt vähän häikkää ni stresiä pukkaa ja heti sit supisteleekin. Mieskin näytti taas osaamisensa vaimon tukemisessa stressaavissa asioissa että savu nousee korvista. Eikä edes itse älyä miten tyhmästi käyttäytyy. No se parisuhteesta. Eipä se aina niin ihanaa ole...

Tällaista meilläpäin. Vauva kyllä kovasti liikuskelee joten liikkeiden tunnusteleminen ilahduttaa aina:)

Heffis 18+2

Vierailija
37/59 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heffis, kyllä mä olen varmaan päivittäin tänne koittanut kurkata ja kuulumiset lukea mutta kirjottamaan ei ole kerennyt. Netti sentään toimi heti seuraavana arkipäivänä niin kuin pitikin. Viime viikolla tosiaan käytiin tarkistuttamassa kohdun ulkopuolisen veden tilanne ja pois oli! Ja tulehdusarvotkin ok. Vettä normaalisti ja viikkoja vastasi tuo pieni miehen alku. Toinen poika siis meille tulossa :) Eikä noissa kromosomeissa voi edes erehtyä! Toisaalta oltaisiin haluttu jättää yllätys, mutta eihän sitä malttanut. Töissä oon siis ollut ja koittanut saada tavaroita paikoilleen uudessa kodissa. Mikä taas tarkottaa sitä, että vatsa on kipeä :( Tuntuu sitä jo näillä viikoilla muillakin alkavan olemaan selkävaivaa tai muuta. Ei kun jaksamisia! Mutta kyllä koville ottaa kun ei pääse harrastamaan liikuntaa eikä mitään tehdä. Edes töihin ei itse pääse kun pitäisi kävellä aika kaukaa meni sitten autolla tai bussilla. Nyt oon onneks päässy miehen kyydissä mutta hankalaa sekin on. Ja pojallekin tulee ihan ylipitkiä päiviä päiväkodissa. Kuinkahan työkykyinen sitä on jos ei edes kykene itse pääsemään paikan päälle. Mutta menee tää toistaiseksi. Kohta on melkein kolme viikkoa lomaakin :P Neuvolassa juttelin mutta eipä se osannut sanoa mitään. Lääkäriaikaa tarjosi, mut otan sen ehkä vasta kun nää pahenee ja on ehkä aihetta saikulle. Vielä pärjäillään kun koittaa ottaa iisisti. Ja kiva kuulla, että Heffikselläkin on saikku auttanut supistuksiin. Sitäkään en tajua, ettei liiallisen stressin takia vois hakea saikkua. Sama vois päteä huonosti käyttäytyviin puolisoihin! Tosin mä oon täällä ollut se, joka on käyttäytynyt huonosti... Ja mies jaksaa ymmärtää. Tai ainakin väittää niin. Niin. Se stressi kun ei kuitenkaan tee hyvää vauvalle. Mä oon töissä koittanu järkkäillä työni niin, ettei liika kiire pääse iskemään. Ja onneks on nyt saanut ainakin asiakkailta paljon hyvää palautetta. Liekö jokin merkki kun oli aika lopettaa muutama yli parin vuoden asiakassuhde :) Lopun alkua. Kyllä sitä jo toisaalta haluaisi alkaa keskittymään vauvaan ja kotiasioihin. Vois alkaa ompeleen kestoja tms. :) Sellasta sekalaista omaa napaa täällä :) Mutta kaikki niiiiin hyvin, että nyt nautitaan!

Tuollaanen75, rv 17+6

Vierailija
38/59 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Laiskasti olen jaksanut tänne kirjoitella, mutta tänään käytiin rakenneultrassa ja pakko on vähän hehkuttaa, kun kaikki oli masuasukilla erinomaisen hyvin! Ja kolmas poika meille olisi tulossa, siitä ei ollut epäilystäkään, sen verran selkeästi näkyi jalkojen välissä miehiset kapineet ;)

Nyt hyvillä mielin joulun odotukseen! Tsemppiä kaikille!

Surkki rv 20+0

Vierailija
39/59 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 18+1 ja maha on jo tosi iso! Kukaan ei voi olla enää sitä huomaamatta. Olen ollut hoikka aina, ja vieläkin muuten, mutta tuo maha on kyllä iso. Edestä tai takaa ei juurikaan mitään huomaa mutta sivuprofiili on aika hauska :) ja liikkuminenkin mahan kanssa on jo vähän vaikeaa. Mitenköhän 5 kk päästä?! Iik pelottaa ajatella... :/

Vierailija
40/59 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa tytöt :) Milläs mallilla joulutouhut on? Me päätettiin kerrankin liputtaa rauhallisen joulun puolesta ja jättää kaikki ylenmääräinen hösäys ja juokseminen vähemmälle. Yleensä on juostu kieli vyön alla sukulaisissa ja kaupoilla :O Nyt riitti! Nauttiahan tästä joulusta tulis, eikä stressaantua! Hyvä, että tässä vaiheessa hoksattiin ;D Toisille rauhallinen joulu on varmaan itsestäänselvyys, mutta tämmöselle hermoheikolle se on kyllä pitkäaikaisen opettelun tulosta...

Verticialla oli ollut mystistä verenvuotoa, toivottavasti oli kertakeikka, eikä tuu enää moisia säikäytyksiä. Ikävää, kun ei aina tiedä mistä mikin johtuu. Jaksamista vaan kovasti!!! Neuvolantädeistä sen verran, että ainahan joku on neuvomassa... Itse kuitenkin tietää mikä on omalle perheelle paras tapa toimia :)

Hulian: Mulla on kans masu aika iso :) Huomasin jopa vähän vaappuvani kävellessä... On helpompi kävellä selkä suorassa, jos vaappuu :D

Käytiin tänään aamusella rakenneultrassa ja kaikki on mitä mainioimmin! :) Pikkunen siellä vilkutteli ja möngersi, kääntyilikin, kun pyydettiin ;) Saatiin oikeen kolme kuvaa, kun esikoisesta saatiin vaan nt-ultrasta yksi kuva. Sukupuoli on täysi arvoitus, vaikka aiemmasta linjastani poiketen kysyin, että näkyykö se. Tyyppi oli niin kintut ristissä, ettei voinut kuin arvailla. Täti veikkas tyttöö, mutta sanoi napanuoran voivan piilottaa pilin :D Että eipä tässä sitten muuta kuin odotellaan kevättä :) Itselläkin kyllä "tyttöolo" vahvistuu, vaikka alkujaan epäilin pojaksi. Kokonsa puolesta on ainakin pienempi kuin meidän neitokainen oli samoilla viikoilla, vaan eipä sitä silti koskaan voi tietää.

Onnittelut Surkille ja Tuollaaselle poikauutisista! En nyt muistakaan, oliko muillakin vastaavia kuulumisia ja jos oli, niin onnittelut samantien kaikille lapsukaisestaan! :D Niin ja Tuollaaselle onnea myös uuteen kotiin :)

Heffikselle vielä piti sanomani, että ei ne miehet aina tajua kaikkee, kun eivät oo olleet raskaana... Yrittävät varmasti parhaina päivinään oikeinkin kovasti ;)

Joko muilla on supistuksia? Heffis tais olla ihan saikullakin tästä syystä (?) Ja olikos Tuollaasellakin supistuksia...? Mulla supistelee aika usein, jos kannan esikoista rapuissa tai ihan rattaita työntäessäkin. Seksin aikana ja jälkeen supistukset voi olla vähän kivuliaitakin. Kai ne on vaan merkkejä siitä, että ois hyvä vähän hidastaa tahtia, varsinkin kun ei oikeesti oo kiire mihinkään.

Rauhallista joulun ja vauvan odotusta kaikille ;)

Iisa 20+0, eli puolivälissä ollaan!!!