Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HELMIKUUN HELMET vk 49**

30.11.2009 |

HELMIKUUN HELMET vk 49

LA Nimim Monesko Ikä Synnäri

1.2.10, aurora28, 1, 28, TYKS

1.2.10, Martta , 2, 31, OYS

2.2.10, maria84, 1, 24, K-P KS

2.2.10, Vuma, 3, 35, K-S KS (Jyväskylä)

2.2.10, Lauris77, 4, 32, TYKS

2.2.10, crisantemo, 3, 31, Kättäri

3.2.10, Evian, 2, 24, Kättäri

4.2.10, Eemeli5, 2, 23, NKL

4.2.10. Mare, 2, 36, NKL

4.2.10, Salsatar08, 2, 31,

4.2.10, Ellu-88, 1, 20, NKL

4.2.10, Mandy, 2, 33, SEKS

4.2.10, Matahari, 2, 35, Jorvi

4.2.10, Ronnuli, 1, 30, K-S KS

5.2.10, Saska82, 2, 26, KYS

5.2.10, Helmimasu81,2, 27, OYS

5.2.10, mammali, 2, 32, KYS

6.2.10, Merppe, 1, 27, Jorvi

6.2.10, gozo, 1, 28, Kättäri

7.2.10, Hestia83, 1, 25, K-HKS

7.2.10, Mansikka83, 3,

7.2.10, Sara, 1, 28, K-SKS

7.2.10, Cabriella, 1, 20,

7.2.10, Ötökkä78, 1

8.2.10, helminauha, 3, 30, kättäri

8.2.10, myy85, 4, 24, LAS

9.2.10, Nasuli, 2, 31, Kättäri

9.2.10, 2Nuusku79, 4, 30, LKS

9.2.10, ranskis-vaavi, 1, 25, Meaux Ranska

9.2.10, Marttapantteri, 3, 29,

10.2.10, Anjutska, 1, 32, K-S KS

10.2.10, Iuiu, 6, 30, Oulaskankaan sairaala

10.2.10, Scarlett, 1, 29, TAYS

10.2.10, Krisse81, 3, 29, K-PKS

10.2.10, Gribz, 1, 20

10.2.10, Miraxx, 1, 28, PHKS

11.2.10, Toivo, 1, 29,

11.2.10, Helmimasu88,1, 20,

11.2.10, Nevada, 6,

11.2.10, Hallitus, 1, 24, PKSSK

12.2.10, Miimu, 1,24, KOS

12.2.10, Talvimorsian, 1(kaksoset), 27, Kättäri

12.2.10, Mielikki, 1, 27, K-S KS

12.2.10, Ladybird, 2, 37, NKL

12.2.10, Maurel, 3, 22,

12.2.10, Jiina, 3, TAYS

12.2.10, Taita, 5,

13.2.10, Fanni, 2 , 32, NKL

13.2.10, Iiris2011,

14.2.10, Verna, 1, 31, Naistenklinikka

14.2.10, marim, 2, 25, OYS

14.2.10, Jeanna, 2, 31, Kättäri

15.2.10, Nemotus, 2, 29, KYS

15.2.10, Feonia , 2,

15.2.10, Mirame, 1, 18, NKL

16.2.10, EllaM82, 3, 27, KAKS

16.2.10, Poksi79, 2, 30, OYS

16.2.10, kassu, 3, 31, TYKS

16.2.10, mivva, 2, 22, PHKS

18.2.10, Lumielle, 1, 23, Kättäri

18.2.10, Nasu22, SEKS

19.2.10, Stinna, 2, 26, TAYS

20.2.10, Taateli, 1, 25, K-S KS

21.2.10, a-pa-na, 1 (Kaksoset)

21.2.10, tittuli, 2,

22.2.10, jontsulii,

22.2.10, sagom, 3, OYS

23.2.10, skk-78, 2, 30, Hyvinkää

23.2.10, Niima, 3, 24, OYS

24.2.10, tiia234,1,23,kättäri

24.2.10, Tuplailo, 3, KOKS

24.2.10, Ihmetys78, 3, 30, Kättäri

24.2.10, Pippuri, 3, Ulkomaat

24.2.10, hetuliini, 1, 35 Mikkelin sairaala

25.2.10, Aliica, 1, 19, TYKS

26.2.10, Matami73, 3, 36, PHKS

27.2.10, Kolmaskerta, 3, 32, ulkomaat

27.2.10, Hania, 3, 31, Kättäri

27.2.10, Jansku75, 3, 33, K-S KS, Jyväskylä

27.2.10, El-liina, 4

28.2.10, hande86, 2, Jorvi

28.2.10, Tyty, 2, 24, Kättäri

28.2.10, Metu, 2, 29, MKS

Viime viikon keskustelut:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1079156/helmikuun_he…

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli enää kaksi kuukautta odotusta jäljellä!!!

Käytiin tänään lasten ja mummin kanssa katsomassa Helsingin Aleksanterinkadun jouluvalot, Stokkan jouluikkuna ja vielä herkuttelemassa Fazerin kahvilassa lohikeitot ja leivokset =) Mukava päivä siis ollut. Ja jaloissa tuntuu...

Vauva on kyllä selvästi muuttanut asentoaan kun maha on niin alhaalla että ottaa istuessa reisiin kiinni. Ja potkut tulee ylös. Siitä siis varmasti johtuu se sf-mitan liian pieni kasvu joka mitattiin viime torstain neuvolassa. Tunsinkin kunnon kääntymisen tossa viikko sitten yöllä. Meni varmaan sisuskalutkin siinä samalla -ainakin tuntui siltä. Pää alaspäin ja lähtövalmiina??? Toivottavasti malttaa vielä nämä pari kuukautta.

Meillä oli joskus näillä palstoilla (edellistä odottaessa) tapana laittaa viestin loppuun päivän/viikon plussat eli mitä positiivista keksii päivästään. Sitä kun tuppaa kaikki vaan ahdistamaan näin loppumetreillä niin tekee ihan hyvää miettiä välillä niitä mukavampiakin juttuja elämästään. Laittakaahan jos keksitte jotain :)

+ Sain aikaiseksi lähteä lasten kanssa sateeseen ja päivästä tulikin tosi mukava.

crisantemo rv 30+6

Vierailija
2/21 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu hyvää, jos väsymystä ei lasketa miinuspuoleksi. Tuntuu, että kaikki ovat väsyneitä, vaikkei raskaana olisikaan. Normaalia kaamosväsymystä, veikkaisin.

Kolme viikkoa vielä puserrusta opintojen suhteen, sitten kuukauden loma! Sittenhän sitä alkaisi jo äippis, mutta menen koululle vielä ainakin pariksi viikoksi tammikuun lopulla (jos mahatyyppi on vielä sisällä).

Mitään joululahjahankintoja ei olla tehty, aikuisille emme ostakaan kyllä mitään. Kaikilla on jo kaikkea ja olisi aika hassua mun ostaa miehelleni lahja, jonka hän käytännössä sitten itse kuitenkin maksaa, kun hän on e palkkatyöläinen ja minä saan runsasta opintotukea tällä hetkellä:D Lasten lahjaröykkiöt pidetään odella kohtuulliisina, yritämme pyritellä tästä materialistisesta höpötyksestä eroon. Lahjat ei ole se joulun tarkoitus ja pointti vaan ihan joku muu.

Mä en osaa sanoa mahastani mitään nyt, onko iso vaiko pieni. Huomenna lääkärinla, siellä sitten selviää. Eilen meni vielä mamdelicious:in s-koon housut jalkaan (löysin laatikosta, en ole aiemmin pitänyt) ja hyvin istuivat. Painoa on kyllä kertynyt varmaan 12kg, en tiedä. Itse ainakin huomaan kasvojeni levinneen ( selkeä 'tyttö-oire'), ainakin kaikkien muiden mukaan:)

Muutenkin olo on aika kiva, jaksan tehdä jo kaikenlaista! Mahtavaa, kun viikko sitten olin jo lähes vaipunut maennuksen syövereihin, kun luulin oloni vaan pahenevan. Kävikin toisinpäin!!

Minä en osaa ennustaa yhtään, missä asennossa vauva voisi olla. Toisinaan potkut tuntuu virtsarakossa ja ihan alhaalla, toisinaan kyljissä ja sitten taas ihan ylhäällä:) Ehkä neiti pyörii siellä vielä miten sattuu. Kuhan asettuisi nyt oikein päin jossain vaiheessa, ettei mene perätilasynnytykseksi...siihen kaatuisi mun vesisynnytysaikomus täysin!

Crisantemon idea positiivisesta lopetuksesta oli hyvä!!

+ iskä vei muksut päiväkotiin, antoi mun nukkua yhdeksään ja sain juoda aamukahvit rauhassa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vähän hihitytti kun ystäväni, joka odottaa toista lastaan laittoi kuvia nettiin masustaan. Hän siis vkolla 10 ja saman kokoinen maha kun mulla nyt kun vkoja 29!? On se niin yksilöllistä. Oonkin koko raskauden saanut kommenttia, että onpa sulla pieni maha ja eihän tota ees huomaa. Ihan viime aikoina vasta alkanut kasvaa.

Painonnousu on huolestuttanut varmaan aika turhaan kuitenkin. Sanokaa vaikka pinnalliseksi, mutta en silti haluaisi lihota vaikka olen raskaana. No en olekaan missään vaiheessa normaalia epäterveellisemmin syönyt (eli suht terveellisesti ;), mutta nyt painoa on ruvennut kertymään ja posketkin pullistunut. Veikkaan, että syynä on hidastunut aineenvaihdunta ja vatsantoiminta. No painoa tullut nyt lisää 8kg. Ja viime kuukausina sen kilo vkossa.. ei neuvolassa taas tykkää :P

Mahassa oltiin muutama päivä todella rauhallisia, miltei hiljaisia ja alkoi jo ihmetyttämään. No sitä seurasikin sitten sellainen päivä, että aamusta iltaan möyrittiin ilman mitään paussia :D

Onkos jo nimiä mietitty?

Onko kaikki tarvittava jo hankittu?

Meillä muutama nimi vakavassa harkinnassa jo...

Tavaroista puuttuu vielä suurin osa, mutte kerkee kai niitä!

+ kävin vapaaehtoistyön messuilla ja sain ihania unelmia tulevaisuutta varten

Vierailija
4/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs olekaan muutamaan viikkoon vissiin tänne kirjoitellutkaan :)

Itsellä on tullut tuota painoa ihan alusta asti reippaasti. Välillä tuntuu ettei olisi pitänyt pyytää sitä puntaria synttärilahjaksi edes!

Mulle valehtelematta tullut painoa alusta asti sellaiset 15-16kg! Mut toki olihan mulla lähtöpaino aika pieni, mutta ensi tiistaina neuvola ja kyllä tuo neuvolatäti taas "kehuu hyväksi" :D veikkaan että tämä neiti lähti sinne sokerirasitukseen ja ensiviikolla olisi synnytysvalmennukseen matka.

Paljon on muilla tuota painoa tullut alusta tähän päivään???

Täälläkään ei tietoa miten päin meidän "pertti" tuolla pyörii ^^

Välillä kipeästi suoraan alaspäin potkii ja välillä ylös, mutta eniten tuntenut liikkeitä juuri oikean kylkiluun alla ja istua täytyy kierossa, kun on painanu tonne kylkikaareen jo useamman viikon ajan.

Itsellä myös tuli hätä tuossa eilen, kun potkuja ja liikkeitä ei minkäänlaisia tuntenut ja sitten sänkyyn illalla mennessä alkoi sellainen potkunyrkkeily että.. sama oli yöllä etten taas tuntenut mitään ja tänä aamuna ehdin jo muutaman kyyneleen tiputtaa ja kas sitten alkoi taas treenit massussa :D

Kyllä se niin säikäyttää, kun itsellä massuasukki on ollut aktiivinen oikeastaan kokoajan.

Täällä ollaan alusta asti mietitty nimiä. Tytön nimi on itsellä tosin ollut mietittynä jo koko ikäni, kun isäni olisi minulle halunnut toisen nimen niin itse siihen rakastuin jo nuorena ja päätin että siitä tulee sitten minun tytölle nimi jos tytön saan.

Pojan nimeä olen miehelle ehdottanut ja etunimi onkin jo valmiina, mutta sitten ne toiset on vielä hakusessa. Onpa toki aikaakin vielä miettiä asiaa :)

Me ei kyllä paljon olla edes ostettu.. lähinnä itse jotain vaatteita, mut sain tuossa taas kuulla et eräs kaverini minulle lahjoittaa oman poikansa merkkivaatteita. Hän ku ostanut parivuotta sitten kaikki jostain H&M:ltä.. katsoa sitten onko miten hyviä.

Muut tavarat sitten ollaan saatu.. Joulun alla mennään minun porukoiden tykö niin pitäs matkaan sieltä lähteä turvakaukalot, rattaat, sänky... mahtuukohan edes kyytiin :D

+ sain ihanan aamu pusun ennen miehen lähtöä töihin, keittelin kahvit, katsoin nauhalta sarjoja ja kävin lämpimässä ja rentouttavassa suihkussa :)

Hallitus rv29+6

Vierailija
5/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ollut päiviä kun on ehtinyt jo huolestua kun liikkeitä ei ole juurikaan tuntunut, mutta onneksi asia on korjaantunut aika piakoin ja taas ollaan äitiä potkittu :)

Maha on omasta mielestäni aika iso jo ja minusta on kyllä pitkän aikaa jo huomannut että raskaana ollaan :) Paino, tuo ei niin kiva juttu :( Ennen kuin sain tietää olevani raskaana, olin juuri aloittanut hyvällä motivaatioilla laihuttamaan muutaman kilon mutta se loppui ennen kuin ehti alkaakkaan ja nyt sitten stressaa kun painoa vain tulee ja tulee. Nyt jo 11kg painavampana pelkään että kuinka monta kiloa ehtii viellä tulla :O Eikä asiaa yhtään auta että olen jo 3kk ollut sairaslomalla selkäni takia niin liikkuminenkin on tosi vähäistä. Ja esikoiselta muistan kuinka tiukassa ne kilot oli pois saaha sitten.

Huonetta olen vähän sisustanut matolla, verhoilla, tauluilla, rahilla ja tasolla, mutta viellä ne olennaisimmat puuttuu, eli sänky tarvikkeineen, hoitopöytä tarvikkeineen, amme, sitteri ja turvakaukalo :) Mutta ehtiihän tässä...vaatetta on jonkin verran tullut pikku prinsessalle ostettua :)

Pojan nimen "päätin" jo kun esikoinen (tyttö) synty, joten samalla nimellä mennään nytkin pojan suhteen..hieman ärsyttää että nimi on tosi paljon yleistynyt ja sitä on jo niin paljon, mutta ei sen väliä kun tyttö kerta on tälläkin kertaa tulossa niin kauheena emme ole sitten tuota pojan nimeä kummemmin pohtineet :) Tytölle meillä oli jo nimi, mutta lähipiiriin syntyi tyttö joka sai saman nimen, joten päätimme sen unohtaa :) Sittemmin on mielessä pyörinyt kaksi nimeä, joista se erikoisempi taitaa viedä voiton :) Varmaksi sen näkee vasta kun tyttö syntyy, että sopiiko nimi sitten hänelle :)

Vierailija
6/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb oli tipahtanut nyt 116, vaikka olenkin syönyt rautaa joka päivä. Terkka sanoi ettei se kuitenkaan ole vielä huolestuttava lukema ja että yleensä 30 viikon jälkeen se alkaa jo nousta taas itsestäänkin. Ens kerralla katsotaan sitten uudestaan. Verenpaineet oli paremmat kuin vielä kertaakaan aiemmin (en nyt muista lukemia) ja muutenkin olo hyvä. Parina viime yönä olen kyllä herännyt ihan järkyttävään pohkeen kramppaamiseen ja terkkari suosittelikin ottamaan magnesiumia.

Sf-mitta oli nyt puoli senttiä PIENEMPI kuin viimeksi lääkärin mittaamana mutta terkan mielestä ei ole hätää kun mitta teki tuossa aiemmin reippaan ponnahduksen ylöspäin ja nyt se sitten tasoittui. Vauva on myös voinut olla eripäin edellisellä kerralla joten kaiken pitäisi olla ok. Ilmeisestikin pikkunen istua jököttää edelleen "väärinpäin", kun rintojen alla tuntuu iso ja kova kohta jota terkkakin epäili pääksi. Onneksihan tässä on vielä hyvin aikaa kääntyä :) Sydänäänet pomppaili taas 150-160 välillä.

Nimiä ei olla sen kummemmin mietitty vielä, tosin kummallakin on omat ehdokkinsa kyllä olemassa :)

+ ulkona on ihana pikkupakkanen ja sain eilen laitettua parit valotähdet ikkunoihin :)

evian, rv 31+0

Vierailija
7/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas...onpas hiljaista helmikuisissa!

Olin aamulla neuvolalääkärillä. Kaikki hyvin! Kohdun ulkosuu edelleen auki ja pehmentynyt, kaulaa 2cm. Mutta siis tilanne EI ole pahentunut, mikä on paras uutinen!

Hb oli laskenut 137-> 122, mutta en ala lisärautaa vielä popsimaan. Huomaan kyllä ite, ttä väsymys on lisääntynyt huimasti osittain varmaan tästä syystä. RR oli kotona 116/73, neuvolassa 138/88 :) Aina sama juttu (valkotakkisyndrooma?!)

Sf-mitta oli 26!! Mun mielestä lekuri mittasi liian ylhäältä, mutta ihan sama. Hiukan keskikäyrän päällä kulkee. Poikaa odottaessa näillä viikoilla sf oli 26,5cm, tytöstä 25cm. Aika samoissa siis mennään:)

Neidin sykkeet pompotti 145 paikkeilla.

Suostuin sitten vaa'allekin ja yllätyksekseni (kaikesta liikkumattomuudestani huolimatta) ei sitä ollutkaan ihan järjettömästi tullut. Nyt siis yht. 10kg. Lähtöpaino toista vauvaa odottaessa oli tämä, mitä painan nyt! Saan siis olla tyytyväinen. Ja tässä vaiheessa painoni on lähtenyt tasaantumaan muutenkin, viikon 30 jälkeen en ole lihonut aikaisemmissa odotuksissa kuin noin 5kg enää. Katotaan miten nyt käy:)

Olen päässyt jo vesijuokemaankin ja olo on sen suhteen mainio!

Nimiasiaa...nyt kun tiedetäään, että tyttö olis tulossa, on tietty puolet helpompi miettiä nimivaihtoehtoja...meillä on 2-3 potentiaalista nimiehdokasta jäljellä. Haluaisin samantyyppisen nimen, kun muilla lapsilla eli suomalaisen, perinteisen, mutta nykyaikaisen ja myös kansainvälisesti helposti lausuttavan (ja ettei tarkoita eim englanniksi jotein persettä tms:))

mukavaa loppuviikkoa!

+ihana ilma, mukava fiilis neuvolasta

ihmetys rv 28+0

Vierailija
8/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookkaan kirjoitellut aikoihin..lueskellut sitten muuten.

Itse olen tosi kipeä..lantio tulessa kaiken aikaa, polttaa sillain kuten esikoista synnyttäessä ja liitoskipuja jotka vie jalat alta ja alaselkä ihan rikki.

En ymmärrä miten niin erilainen tämä raskaus on ollut ja todella vaikea verrattuna esikoiseen..

no, minä kestä mitä vaan pienen eteen!

Pe alkoi lisäksi alavatsa kivut, jossain tuolla kohdun pohjassa ja kaiken aikaa supistelee.

Otin ensimmäisen saikun nyt...sisulla olen mennyt tähän saakka hampaat irvessä.

Paikat suht ok kuiteskin (ihme kyllä) kohdunkaula ehkä vähän kaventunut. Pissanäytteistä odotan tuloksia vielä.

Itse olen niin päin huolissani, kun tämä poika riehuu ja jyllää kaiken aikaa TODELLA KOVASTI...on huolettanut että onko sillä hätä jostain..siis päivittäin tarvii puristaa masua tiukasti että poika rauhottuisi.

Meillä on jo todella potentiaalinen nimi mielessä :)

Hankintojakin on tullut nyt tehtyä, olen tilaillut puuttuvia juttuja, sänky pehmusteita,imetystyynyä yms.

Itkuhäläri ja seisomalauta täytyy vielä hankkia ainakin. Ja sitten ne pikku hoitotarvikkeet.

Stinna rv 28+5

+ihana aurinkoinen pakkassää, ostin itselleni uuden pipon ja hanskat

9/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tauko kulunut siitä, kun viimeksi olen tänne kirjoittanut, sati käynyt juttuja lukemassa. Nyt sit luin kolmen viikon jutut putkeen. Kävin siel sokerirasituksissa viisi viikkoa sitten. Sain sit kuulla, et paastoarvo oli kuulemma koholla. Arvo oli mulla 5.3 ja arvon piti olla alle 5.3 eli juuri rimaa hipoen jouduin sit vastaanottamaan verensokerimittarin. Nyt on sit kuukausi mennyt 3 kertaa viikossa (4 mittausta/päivä)arvoja mittaillen. Tänään oli neuvola, jossa sain kuulla arvojeni olleen hyviä, eikä insuliinia tarvita. Nyt myöskään ei tarvi enään mittailla sokruja, kun kerran viikossa, rv 36 asti :)

Tietojanikin saa joulukuun alkamisen kunniaksi vaihtaa. Eli taas tuli vuosi lisää ikääni ja miehelle viel tällä viikolla myös, eli tällä viikolla mun ja miehen iät 29 ja 30.

Tuossa ollaan miehen kanssa mietitty, josko sittenkin kysyisimme (siis mä kysyisin) seuraavan ultrauksen aikana lääkäriltä, kumpiko on tulossa.. mut saa nähdä, meneekö taas pupu pöksyyn ;) Mul on äitipolille aika parin viikon päästä, jolloin siis samalla myös ultrataan :)

Vauvamme on aikas vilkas tapaus ajoittain. Parina iltana on ottanut kunnon voimistelutuokion ja hytkynyt niin, et koko mahani on heilunut koomisen näköisesti ;) Mut toisalta vaavi on sellainen, et hän potkiskelee oikeastaan vain silloin, kun olen yksin. Mies on peräti kahdesti onnistunut vasta tuntemaan potkut. Muut kokeilijat eivät lainkaan...

Töitä on jäljellä tämän viikon lisäksi vain kaksi viikkoa, sit alkaa joululoma ja tammikuussa sit äippäloma. Hiukan hassulta tuntuu ajatus, et meille oikeasti tulee vauva :D

Mukavaa joulukuuta kaikille :)

Sara 30+3

Vierailija
10/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan helmikuun helmiin :)

17.2.10,Sandu,1,33, TYKS

Vierailija
11/21 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen 31v, ollut jo 4kk:)

jos sillä nyt on merkitystä:)

ihmetys rv 28

Vierailija
12/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille pitkästä aikaa!

Mua on vaivanneet erilaiset sairaudet (nuhat, yskät, kuume) jo yli kuukauden. Olen parhaillaankin antibiootikuurilla. Kuume laski, mutta antibiootit aiheuttavat pyörryttävän olon ja jatkuvan väsymyksen. Väsymykseen voi toinen syy olla alhaisessa hemoglobiiniarvossa (alle 100). Lisärautakuuri menossa.

Sokerirasituksessa kävin, ei ole raskausdiabetesta. SF-mitta on 28 ja kiloja tullut raskauden alusta 6,5, mikä on alle puolet siitä mitä viimeksi (lähtöpaino sama). Jatkuva sairastelu on vienyt ruokahalun..:(

Vauva on aktiivinen potkija onneksi ja SF-mitta samoissa lukemissa kuin esikoisesta. Tuntuu pyörivän, viimeksi katsottaessa oli poikittain, joten ainakaan vielä ei ole lähtökuoppiin asettunut.

Työaamuja on jäljellä enää kourallinen, sitten vuosilomalle ja suoraan ä-lomalle:) Hyvää joulukuun jatkoa!

t. Feonia rv 30+3

Vierailija
13/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ihanaa kun kuukausi vaihtui...joulukuu menee aina niin hirmuisen nopeasti, ja meillä lapset odottaa jo jouluaattoa aivan innoissaan.

meillä on myös ollut sairasteluputki päällä, mies ja lapset sairasti mitä ilmeisemmin sikainfluenssan. Mulle taisi rokotteesta olla hyötyä kun en tosiaan itse siihen sairastunut, ja hyvä niin oli kyllä sen verran rankan näköinen tauti ettei kateeksi käynyt.

mutta jos taas tähän päivään.

neuvola oli tänään ja viikkoja nyt 29+6

painoa oli tullut/vko 390g

sf-mitta oli 27

sydämensyke + (130-145)

ja vauva oli nyt raivotarjonnassa, toivottavasti ei enää kääntyile perätilaan.

ainoa pieni murheenkryyni on verenpaineen nousu. Alapaine on nyt tasaisesti noussut ekasta mittauksesta ja jos kahden viikon päästä on vieläkin noususuuntainen täytyy kuulemma laittaa lähetettä tuonne äippäpolille.

alkulukemat oli alapaineen osalta 67 ja nyt oli 84, kuulemma kun nousee 20 pykälää niin täytyy tarkkailla?!

painonnoususta oli joku kysellyt, mulla on tullut painoa nyt vajaa 13kg. Tuntuu jotenkin niin hurjalta määrältä :/

huomenna tulee 30 viikkoa täyteen ja sen "kunniaksi" lähdetään lauantaina ostamaan pienelle tulokkaalle pinnasänkyä ym. tarviketta.

Jiina ja rv29+6

Vierailija
14/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tarkistuttamassa sf-mitta ja kaksi senttiä sai neuvolatäti huolellisella mittauksella lisää viimeviikkoiseen. Mitta nyt 25 eli ei järin suuri edelleenkään (rv 31+2). Mutta silti kyllä näyttää omasta mielestä että mulla on ihan julmettu maha!

Vauva on tosiaan kääntynyt pää alaspäin, sykkeet hyvät, paineet ok, rautaa voin edelleen syödä kun 122 on niillä rajoilla. Painoa ei nyt otettu, mutta viime viikolla +11kg yhteensä tullut tähän mennessä. Ja mihinköhän se on mennyt kun mahamitta on noin pieni??? Niinpä, housut loppuu kohta kun kaikki tuntuu kutistuneen pesussa...

+Huomenna lähdetään lasten kanssa viikonlopuksi maalle mummilaan, joten mukavaa viikonloppua kaikille!

crisantemo rv31+2

Vierailija
15/21 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen sf-mitta sama 25 kuin sulla (edellinen mittaus 25,5 kuukausi sitten) ja rv oli 31+0 eli samoissa mennään. Esikoisen lukemia en nyt muista, mutta kyllä se korkeempi on ollut kun menin silloin koko ajan joko keskivaiheilla tai yläkäyrällä ja nyt siis on mitta siellä alimmalla viivalla. Ja SILTI vatsa tuntuu välillä ihan suunnattoman suurelta :D

Pitäisköhän laittaa joskus lähipäivinä ne äitiyspakkauksenkin vaatteet jo pesuun niin saisi kohtapuoliin valmistella itse laatikon vauvaa varten :)

+ viime yönä ei pohje krampannut ja muutenkin nukuin kuin tukki eikä poikakaan herättänyt :) Niin ja tänään tehtiin joulun eka piparisatsi!

evian, rv 31+1

Vierailija
16/21 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyty! Täällä Oulussa ainakin näin uudelleen synnyttäjillä lääkäri neuvoloita vain 2. Eli ei enää sitä viimeisten viikkojen tarkistusta, jos ei mitään ihmeellistä ilmaannu. Kaikki ok, vaikka tuppaa supisteleen iltaisin kovastikkin. Kohdun suu kahdelle sormelle auki, mutta sisempänä tuntu tiiviimmältä. Kuulemma normaalia uudelleen synnyttäjillä. Pianoa oli tullu lähes 600 g/viikko ja siitä sai kuulla, mutta niille kiloille ei oikein voi mitään...Kuopuksesat muistaakseni tuli n. 16 kg, nyt vasta 9 kg merkkipaalulla! Hemoglobiini laskenu taas, vaikka syön monivitamiinia, joissa mukana rauta...Elikkäs siis lisärautaa miehen purkilta... Pissassa taas leukkareita, mutta tarkemmassa syynissä tänään ei taaskaan mitään hälyttävää...Toissa kerralla sama juttu...Sairaalan paperit annettiin täytettäviksi...Monenmoista niissä taas kysyttiin...Pitää palauttaa seuraavalla kerralla joka heti joulun jälkeisenä maanantaina...Sf-mitta 25 cm, käyrillä mennään...jopa pikkuisen pienempi mitä poikia odottaessa näillä viikoilla...Omasta mielestä valtava maha...tytteli taitaa pyöriä vielä ihan ympyrää...lääkäri ei alkanut arvioimaan miten päin siellä oltiin...sano vaan, että 36 viikkoon mennessä pitäis johonkin asentoon asettua ja sitten katotaan kääntymiset ja kääntämiset jos tarpeen....Minusta tytteli on jalat alaspäin...öisin harrastaa kääntyily leikkejä...Toissa yönä heräsin valtavaan myllerrykseen mahassa...;)

Vaatteita en ole vielä hirveästi hommannut...jos tsekkais poikien äitiyspakkaukset ensin, mitä niistä löytyy ja sitten ostelis jotain lisää jos tarvis...muuta tarvikkeet meillä on lapsuuden kodissa odottamassa...jospa niitä joululomalla tois kaupunkiin...Asunto vaan niin piei, ettei kauheesti voi hamstrata nurkkiin!

sagom 28+5

Vierailija
17/21 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tällä viikolla neuvolassa, ja nyt alkaakin olemaan kahden viikon välein aika. Seuraava on jo 15. päivä. Tosin eipä nuo neuvolassakäynnit kauaa kestä, viimeksi meni 15minuuttia.

Kaikki lienee oikein hyvin. Paino oli vieläkin pysynyt samana. Tällä hetkellä alkupainoon 72,3kg on tullut vain 1,6kg lisäystä. Ensin meni muutama kuukausi siten, että paino jopa laski ja oli kauan aikaa alle 72kg, nyt on pari viime kertaa ollut täsmälleen sama 73,9kg. Luulisi, että ensi kerralla olisi jo vähän nousuakin. Ihan tavanmukaisesti olen kuitenkin syönyt. Th oli vain sitä mieltä, että kyllä se vauva tarvitsemansa kuitenkin ottaa, vaikkei vielä paino ole juuri noussut.

Sf-mitta oli vähän keskikäyrän alapuolella, rv 30+1 26cm. Samoissa mennään suurinpiirtein kuin edellisillä kerroilla.

Verenpaine on myöksin pysynyt hyvänä, samoin Hb. No nyt tällä viikolla ei kyllä mitattu, mutta edellinen arvo oli vielä 135 ilman erillisia rautavalmisteita. Sitten 15. päivä käynnillä tarkistetaan taas.

Minulla on aika keskikokoinen vatsa. Jotkut ovat jopa sanoneet pieneksi, mutta toisaalta, kun pituutta on 176cm, niin on tuossa tuota tilaakin pituussuunnassa.

Terveydenhoitaja epäili, että vauva olisi jo raivotarjonnassa, mutta ei kuitenkaan sanonut varmaksi, eikä merkinnyt korttiin. Sitäkin katsotaan sitten ensi kerralla paremmin, kun on pää taas vähän isompi. Liikkeet on muuttuneet ehkä enemmän sellaiseksi mönkimiseksi. Mönkii kyllä todella paljon, varsinkin silloin kun olen menossa nukkumaan.

+ Ehdin tekemään piparkakkutaikinan tänään :)

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Marttapantteri 30+4

Vierailija
18/21 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin perjantaina neuvolassa, nopsa käynti. Painoa edellisestä kerrasta vajaa 2kg ja siitä tuli karvan verran yli puoli kiloa viikossa. Verenpaineet oli taas OK, puhdas pissa, ei mitään ihmeellistä siis. Sydänäänet 140 paikkeilla. Sf-mitta 28.

Hemoglobiini oli 115, mutta se on mulle ihan normaali. Otan kalsiumlisää päivittäin ja on tosi vaikea saada otettua sekä rautaa, että kalsiumia, kun ei saa samaan aikaan kuitenkaan ottaa. Ei mua kyllä hengästytä eikä väsytä, normaali Hg on 120 paikkeilla, joten ero ei mitenkään tavaton.

Vauveli on nyt ollut raivotarjonnassa jo varmaan viikosta 20, kääntyi juuri ennen rakenneultraa ja siinä asennossa on pysynyt. Välillä on ollut vähän poikittain, mutta pääasiassa ainut vaihtelu on se, kumpi kylki tarjoutuu. Kovin raivokkaita potkuja ei ole ollut, lähinnä pieniä napakoita, eniten möyrimistä ja venyttelyä.

Esikoisen ongelmallisen raskauden tekia seuraava ns. kontrolli onkin taas äitipolilla 17.12., siellä on sitten vuorossa ultrausta, verenpaineen mittaus ja virtsakoe (seuraavat mahdollista raskaustoksemian kehittymistä tai muuta sikiön kasvuhäiriötä).

Neuvola onkin vasta lähempänä uutta vuotta eli 30.12., lähinnä juuri tuon äitipolikäynnin takia ja sitten toiseksi senkin vuoksi, kun neuvola on joulun aikoihin suljettuna. Sitten ei olekaan enää kuin 5-6 viikkoa laskettuun aikaan. Ihmeen nopeasti tämä aika on mennyt, kun ei ole ollut kummenpia vaivoja (kop kop). Hidassytytteisenä tosin nyt vasta olen alkanut tajuta, että kohta tässä on vauva maailmassa. Tuntuu niin ihmeelliseltä. Esikoisen syntymästä kun on kohta 8 vuotta ja miehenkin lapset ovat kouluiässä, niin ei ole laumaa taaperoita ympärillä, eikä vauva-aikaakaan ihan tuoreessa muistissa.

Synnytys mua kyllä jotenkin ahdistaa, en pääse siitä ajatuksesta yli enkä ympäri. Viime yönä näin unta, että olin synnyttämässä lasta kotona kätilön kanssa. Musta kuitenkin yhtäkkiä alkoi tuntua siltä, että vauvan sydänäänet laskevat, jos ponnistan sen alatietä ulos, joten pyysin sitten kätilöä ajamaan sairaalaan. Menimme ambulanssiin ja lähdimme ajamaan. Perillä jouduimme kuitenkin johonkin kummalliseen huoltotunneliin, mistä emme tahtoneet millään päästä sinne synnytyssaliin ja tilanne oli kaaoksessa. Sitten heräsin. Mä en oikein tiedä, mikä eniten pelottaa, ehkä juuri se, että sikiö jostain syystä vaurioituu synnytyksen aikana, hapenpuutteen takia, joka sitten huomataan siinä vaiheessa, kun on jo liian myöhäistä. Huolestuttaako ketään muuta?

Tämän vauvan sukupuoli se vain jaksaa olla olematta selvillä, kuten edellisenkin, mutta silloin eivät tavanneet kertoakaan sukupuolta, vaikka olisi kysynyt. Ehkä se on parempikin, niin ei tule osteltua ihania pikkuvaatteita. Meillä on kyllä niitä läjä.

MataHari + Papunen 31+2

Vierailija
19/21 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuinen tervehdys!

Tuli äsken kirjoitettua pitkästä aikaa oikein pitkä viesti,mutta se katosi johonkin matkan varrella.

Itselläni oli perjantaina lääkärikäynti, joss a vauvalla kaikki hyvin, painoa nyt n1800g, ja syntymäpainoksi veikkasi n.3500 grammaa. Poika oli jo käântynyt lähtöasemmin pää alaspäin. Kohdunsuu oli auki yhdelle sormelle, mutta ei kuulemma huoleen aihetta.

Painoa on kertynyt raskauden alusta noin 7 kiloa, eikâ läâkäri ole siitâ onneksi huomautellut missâân vaiheessa, ollaankohan tââllâ ranskassa sitten suopeampia tuon painoasian suhteen. Kahden viikon päästâ on edessâ viimeinen ultra, jota ei ilmeisesti suomessa tehdä ollenkaan. Lääkäri jatkoi sairaslomaa pyytämâttâ kahdella viikolla, ja siitä alkaakin jo sitten suoraan äippäloma.Nyt voin alkaa rauhassa joulufiilistelemäân tôihinmenosta stressaamatta =)

Pääsin viikonloppuna hotellissa pitkästä aikaa uimaan, oli ihanaa kun olo tuntui niin kevyeltä. suosittelen lämpimâsti kaikille! Nyt varsinkin kun raskaus rupeaa jo näkymäân ja tuntumaan oikeen kunnolla, ja ainakin itselleni kävely on aika rankaa ja ankkamaista, vauhdista puhumattakaan!

Vielâ kaksi kuukautta edessä tsemppiâ meille! ja hyvââ itsenäisyyspäiväâ kaikille!

+ Kotikylän lastenkirppis, josta mukaan tarttui kaikkea suloista ja pehmoista

Vierailija
20/21 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin jotenkin ahdistaa tuleva synnytys. Esikoinen syntyi v. 2003 ja tosikoinen -05 helmikuussa, joten 5 vuotta on edellisestä kerrasta. Tuntuu, että siitä on ikuisuus. En muista, että tuolloin olisi ollut minkään näköisiä pelkotiloja tai ahdistuksia. Nyt jännittää! Molemmat edelliset synnytykset on kuitenkin menneet ihan hyvin, enkä tiedä mistä tällainen rimakauhu on tullut. Uskon kuitenkin, että tyydyn kohtalooni viimeistään tammikuun puolenvälin jälkeen. Sieltä se synnytys on kuitenkin lähenemässä. Sekin jännittää, että miten arki alkaa rullata 5-henkisenä perheenä. Osaakohan sitä taas sopeutua pikkuvauva-aikaan? Aika jännä, että tällaisia miettii oikeastaan ekaa kertaa näin kolmannen lapsen kohdalla. Ekan ja tokan kohdalla luotin siihen, että kaikki menee hyvin :) Vaikuttaisikohan nämä 5 lisäikävuotta

näihin mietteisiin.. Huh.

Huomaa muuten, että lantio on alkanut levenemään. Enää ei meinaa mahtua H&M:n 40-kokoiset äitiyshousut lähinnä takamuksen kohdalta päälle. Kiristää ikävästi. Maha kyllä vielä mahtuisi siihen trikoopussukkaan ihan hyvin. No, jos nyt vielä kuukauden pärjäisi jollain housuilla, kun töissä pitää käydä, niin eiköhän sitten tammikuussa voi pitää vaikka vaan noita vatsasta venyviä sporttihousuja :D

Marttapantteri 30+5