Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulinen ruoka

24.04.2006 |

Yleensä en syö tulista ruokaa. Tänään kuitenkin oltiin ravintolassa ja tarjottu ruoka oli TODELLA tulista.

Onko tästä haittaa vauvelille?

Helmikala rv 11+4

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisesta ruuasta sinällään haittaa vauvalle ole, lapsiveden maku vain muuttuu ja kun vauva sitä nielee, saattaa se olla melkoisen tulista hänellekin. Siksi suositellaan ettei kovin tulisia ruokia söisi. Mutta voit varmasti olla ihan huoletta, ei pitäisi olla vaarallista vauvalle. Onnea odotukseen! :)

Minzy ja tyttövauva 2 kk

Vierailija
2/7 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun tietääkseni pitäisi olla vauvalle mitään haittaa. Äidille voi tulla kyllä närästystä, jos on siihen taipumusta. Itse olen syonyt kaikkea mahdollista, aina tulisesta meksikolaisesta vielä tulisempaan intialaiseen. Närästys tulee jos tulee, mutta en ole huomannut mitään erikoisia aiheuttajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oon kuullu ettei chilipippurii(kebabissa) ja jotain muuta tollasta sais syyä kun vois alkaa supistelemaan...ootteko muut kuullu tai tietoisii mikä se aine tai mauste oli?

Femmis 19+6

Vierailija
4/7 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinen ruokahan on yksi niistä klassisista synnytyksen käynnistäjistä. Muakin kiinnostaisi, että mikähän siihen on syynä, kun ei itsellekään ole juolahtanut mieleen, että tulisuus voisi mitenkään olla vaarallista. Eikähän sitä missään ravintosuosituksissa ole, joten varmasti ei olekaan vaarallista.

Coe rv 14+1

Vierailija
5/7 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo siitä voi mielestäni päätellä, ettei tulisesta ruuasta ole haittaa...

Ketsup

Vierailija
6/7 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa olet ketsup, enemmän maailmassa syödään tulista ruokaa kun meidän mauttomia sotkuja :)

Itse tulisuus ei haittaa vauveliasi, voi toki itse saada vatsanpuruja jos et ole tottunut.

Vierailija
7/7 |
25.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä menossa rv. 40 ja tulista, siis todella tulista ruokaa olen syönyt koko raskauden ajan pari kolme kertaa viikossa. Eipä ole näkynyt yhden yhtä supparia tai muutakaan koko aikana. Nyt ottaisin jo mielelläni vastaan :) Luin muuten jostakin, että jos vauva on tottunut jo kohdussa tuliseen ruokaan, voi se " tykätä huonoa" , jos äiti alkaa syödä mietoja ruokia imetysaikana. Tosin voi olla niinkin, että tulisesta ruuasta tulee imevälle mahanpuruja, mutta ihan mielenkiintoista silti, että vauva voi tottua chiliin yms. :)

Ai niin, tuliset ruuat eivät myöskään ole närästäneet minulla, mutta sitten esim. pizza tms. rasvapommi saa närästyksen aikaan.