Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaleahiuksiset! Siis aidot, ei värjätyt! Oletteko ylpeitä hiuksistanne?

Vierailija
30.11.2009 |

Mä oon! Olemme pieni vähemmistö, hiuksemme ovat useimmiten silkkisen pehmeät, kauniit ja erikoiset. Aina on ollut tästä vaaleahiuksisuudesta vain hyötyä, ei haittaa koskaan vaan usein on varsinkin ulkomailla saanut oikein erikoisalennuksia ym. hiusten värin takia. Ihanaa, etten syntynyt tusinatummahiuksiseksi.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan ja toivon että olisi ruskeat hiukset. Varmaan vihaani vaikuttaa hyvinkin paljon blondit on bimboja mielipide. Ärsyttää myös, että blondeja pidetään yleensä myös miesten ykkösvaihtoehtona. Se on jotenkin esineellistävää ja noloa.

Vierailija
62/68 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... olen aina kuvitellut että valtaosa suomalaisista on vaaleita. Pidän ruskeasilmäistä ja tummahiuksista kaveriani tosi eksoottisen näköisenä ja mieluummin näyttäisin häneltä :D Minulla on värittömänvaaleat hiukset, jotka on näyttäneet nuoresta asti harmailta vaikka eivät sitä käsittääkseni ole. Hyvä puoli lienee että aikanaan harmaat eivät varmaan erikseen erotu tukastani. Mutta ylpeä en osaa vaaleudesta kyllä olla, ja tuntuisi oudolta olla kun lähes jokainen vastaantulija on vaalea. 

ulkomailla lienee sitten eri asia mutta en niin hirveästi matkustele että ehtisi tottua olemaan se harvinaisempi tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mä en jaksa tätä kun ei voi iloita omista hiuksista ilman että pitää laittaa joku "onneksi en syntynyt tusinatummahiuksiseksi" -loppukaneetti. Voit olla iloinen vaikka omista täyteläisistä rinnoista ilman että sanot pienempirintaisia kakkosnelosiksi, ylpeä kurveistasi ilman että laihat on "pakksen r  i askaamia pulkannaruja" jne. 

Vierailija
64/68 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla suomaaisista on vaaleahkot tai maantienharmaat hiukset (kuten itselläni), aniharvalla esim. kauniin suklaanruskeat. Omiani kyllä värjään aina oikeasti ruskeiksi...

Miehelläni on ihan vaalea tukka edelleen nyt aikuisena. Lapsillamme on myös. Mutta harvinaista heissä on se, että heidän hiuksensa ovat blondit mutta PAKSUT ja tuuheat! Suomalainen vaalea tukka kun tarkoittaa yleensä ohutta liuhulettiä :-/

Tyttäreni puolesta olen onnellinen, koska hän on jo 4 ikävuoteensa mennessä saanut olla useamman kerran Lucia-neito ja jouluenkeli sekä prinsessa ruusunen... :-) Toivottavasti hän osaa aikuisena arvostaa itseään sellaisena kun on - vaaleine hiuksineen päivineen.

Olin pienenä jumpassa ja siellä oli ystävyjset. Toisella enkelimäiset kiharat, toisella tumma, piikkisuorat. Se jälkimmäinen on Suomen mittapuussa supermalli.

Vuosikausia sitten lensimme Pariisin kautta Nykkiin ja tämä malli näki mut jonossa. Etsi mut koneessa ja kysyi olenko minä.

Hän oli poijaystävänsä kanssa businessluokassa ja hetken kuluttua tuli uudestaan ja kysyi voisinko matkustaa hänen kanssa businessluokasssa.

Olin tosi kiitollinen hänen tummista hiuksistaan

Vierailija
65/68 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:25"]

Arvostan. Olen lukenut luultavasti tiede-lehdestä maininnan, että määrällisesti vähiten hiuksia on luonnostaan punapaillä ja eniten blondeilla.

joo mutta tummatukkaisen yksi hius on kymmenen kertaa paksumpi kuin blondin yksi hius.

Ei tuo ole suoraviivaista. Mulla on luonnostaan ruskeat, hieman punertavaan taittuvat erittäin ohuet hiukset. Siis yksittäiset hiukset ovat ohuita, mutta niitä on kuulemma paljon. Kaikki kampaajat ovat sanoneet, että hiuksiani on vaikea käsitellä, kun hius on silkkisen sileää ja erittäin ohutta. Ihoni on erittäin vaalea, enkä rusketu ollenkaan, ja silmät ruskeat. Sisarellani taas on suomalaisittain poikkeuksellisen paksu hiuslaatu ja paksut hiukset, eikä ruskeita silmiä.

Vierailija
66/68 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään aito blondi,kun hiukset ovat harmaantuneet melkein valkoisiksi.

T. Ikä-Iines

Vierailija
67/68 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon väri korostuu platinanvaaleilla ja vaaleankeltaisilla hiuksilla, vanhemmiten näyttää helposti jotenkin elähtäneeltä. 

Vierailija
68/68 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanilla on punertavan vaaleat luonnostaan <3 on kaunein 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan