Vaaleahiuksiset! Siis aidot, ei värjätyt! Oletteko ylpeitä hiuksistanne?
Mä oon! Olemme pieni vähemmistö, hiuksemme ovat useimmiten silkkisen pehmeät, kauniit ja erikoiset. Aina on ollut tästä vaaleahiuksisuudesta vain hyötyä, ei haittaa koskaan vaan usein on varsinkin ulkomailla saanut oikein erikoisalennuksia ym. hiusten värin takia. Ihanaa, etten syntynyt tusinatummahiuksiseksi.
Kommentit (68)
Itselläni on aina ollut kunnon paksut, ruskeat ja kiharat hiukset. Pienenä eräs äidin kaveri kysyi äidiltä suuttuneena, miksi hän laittaa pienelle lapselle permanentin, vaikka nehän olivat minun tavalliset hiukset. Nykyään kakskymppisenä minulla on puoliselkään ulottuvat hiukset. Aina kun suoristan ne suoristusraudalla, niihin jää laineita, joita kutsun itse suoriksi hiuksiksi. Jos niitä ei suorista, niitä on vaikea hoitaa ja niihin on useamminkin hukkunut pieniä pinnejä. En aio kuitenkaan leikata hiuksiani koskaan lyhyiksi, koska ne ovat harvinaiset.
2-kymppisenä baari-illan päätteeksi kun haettiin kebab-ravintolasta yöpalaa niin mä sain usein ilmaiset safkat! =o)
Oikein ilmaiset kebabit... ?
Satuinpa surffailemaan netissä, ja päädyin tänne.
Olen teini-ikäinen poika, ja vauvasta asti blondi. Minulla on paksut vaaleat hiukset ja vaaleat kulmakarvat. Onhan niitä tultu välillä ihmettelemäänkin, ja kysymään, ovatko aidot. Ovat. Itse kuitenkin inhoan niitä, ja vaaleita kulmakarvojani, ja pidän itseäni rumana niiden takia. Mietin aina, että jos omistaisin ruskeat hiukset ja tummat kulmakarvat niin tytöt juoksis perässä kirkuen... no, tasan ei käy onnen lahjat.
olen iloinen vaaleista hiuksistani. Minusta ne on nätit. Mutta pidän myös tummista hiuksista ja siksi nain mustahiuksisen miehen. Ei se ollut ainoa syy mutta yksi niistä. Saimme 4 lasta. 2 on vaaleaa kuten minä ja 2 tummanruskeaa! Mustahiuksista ei tullut.
mun entinen naapuri on kampaaja, käy kylässä n 3 x vuodessa. Hoidin aikoinaan hänen lastaan hyvin usein ja lupasi maksaa hiusten leikkuuna, rahaa on vielä kuulemma kivasti sisällä.
Hän aina lyhentää otsahiukset ja tasoittaa takaa. Vaikka olen yli 35 v mulla on tasapitkät hiukset lapaluihin asti.
Väri on vaalea, mutta ei enää niin vaalea kuin aikoinaan.
Lisäksi pesen hiukset kerran viikossa, joka edesauttaa sitä että hiukset voivat hyvin.
Varsinkin amerikkalaiset vieraat töissä ovat sanoneet minusta ihmisenä jolla on kauniit hiukset.
Vierailija kirjoitti:
ovat just jees! Esim. Madonna, Gwen Stefani, Debbie Harry jne..
ei noi ole luonnostaan vaaleita :o
Tietysti olen ylpeä omasta vaaleasta tukasta. Tämmöistä ei voi saada edes värjäämällä :D mut olisin varmaan siitä ylpeä oli sitten minkä värinen vaan. Mut jos olis ollut maantien harmaa niin olisin varmaan värjännyt sen.
Moni värjäävä luulee hiustensa väriksi maantienharmaan. Muutaman sentin juuri kasvu ei kerro todellista väriä. Kannattaa kaivaa vanha luokkakuva ennen värjäystä ja ihmetellä oikeaa hiusväriä.
Suomessa aito brunetti on kyllä harvinaisempi kuin aito blondi. Maailmalla blondit toki harvinaisempia. :)
Albiinoblondi ei ole kovin nätti :D Tummanvaalea on!
Vierailija kirjoitti:
blondi ja ylpeä siitä! Joskus koittanut värjätä mutta heti iskenyt harmitus ja haluaa vaaleat hiukset takaisin! Joo, ja mulla on kyllä tosi paksu tukka! Kaikki (aina kampaajaa myöten) ihmettelevät miten se voi olla kuin hevosenjouhta!
Ja kyllä, olen vuosien varrella hyötynytkin hiusteni väristä. Esim. 2-kymppisenä baari-illan päätteeksi kun haettiin kebab-ravintolasta yöpalaa niin mä sain usein ilmaiset safkat! =o)
Joo niin sain mäkin, ja mun hiustenväri on mustanneuskea... Että se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olen ylpeä ihanista todella vaaleista hiuksistani! Lisäksi omani ovat luonnostaan kohtuullisen suorat , eli ei mitään rumaa tummaa afroa. Helpot hoitaa ja todella kauniit :)
Mikä sinä olet oikein haukkumaan afrotukkaa "rumaksi"? Se että se on erilainen, ei tee siitä millään tavalla rumempaa kuin joku vaalea ja suora tukka. Eikä se kaunista sinua yhtään että haukut muita. Ja jonkun mielestä se sinunkin tukkasi voi tosiaan olla ruma ja väritön, eikä mikä ihana kuten väität.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyllä saanut ulkomailla huomiota aina ihan kiitettävästi ja liikaakin vaikka olen erittäin tumma. Luuleekohan blongit sen johtuvan hiustenväristä? Vai onko ne niitä blongeja jotka ei saa huomiota suomessa ollenkaan? No jokatapauksessa ihan tiedoksi, että nätti tummakin saa huomiota niissä maissa jossa miehet nyt on semmosia limasia ällötyksiä.
Mäkin ja mua on jopa kutsuttu blondiksi ulkomailla. Suomessa ei ikinä - mun hiukset on ihan tavallisen keskiruskeat ja silmätkin ruskeat :D
Tarkoitatko vaaleahiuksisilla nyt näitä vitivalkoisia sileitä pitkiä hiuksia?
Tuollaiset suomalaisista vain tosi harvalla on luonnostaan, sen sijaan kampaamokäsittelyiden jäljiltä aika monella nuorella naisella.
Minulla on luonnostaan vaaleat hiukset, ollut aina, auringonpaisteessa kesäisin tuppaavat tietyiltä osiltaan vaalentua vielä entisestään. Mutta mitkään vitivalkoiset nämä eivät ole.
Kun minulla oli pitkät hiukset, harjasin niitä niin ahkeraan, että hiukseni olivat todella kiiltävät ja kauniit. Nuorena ollessani, sitten leikkautin lyhyiksi, ja ovat mitä ovat, ei tarvitse harjailla, ja se miten asettuvat riippuu ihan siitä kuinka taitavat ja viitseliäs kampaaja on leikkaamisensa kanssa ollut. Nyt tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen tämähetkiseen vakiokampaajaan, hän näkee vaivaa, vaikken kaikkia mahdollisia hoitoja ja kotihoitotuotteita ostakaan. Kiitos hänelle siitä.
Siis on vaaleat hiukset, enkä minä niitä ruskeiksi, punaisiksi tai mustiksi aio värjätä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko vaaleahiuksisilla nyt näitä vitivalkoisia sileitä pitkiä hiuksia?
Tuollaiset suomalaisista vain tosi harvalla on luonnostaan, sen sijaan kampaamokäsittelyiden jäljiltä aika monella nuorella naisella.
Minulla on luonnostaan vaaleat hiukset, ollut aina, auringonpaisteessa kesäisin tuppaavat tietyiltä osiltaan vaalentua vielä entisestään. Mutta mitkään vitivalkoiset nämä eivät ole.
Kun minulla oli pitkät hiukset, harjasin niitä niin ahkeraan, että hiukseni olivat todella kiiltävät ja kauniit. Nuorena ollessani, sitten leikkautin lyhyiksi, ja ovat mitä ovat, ei tarvitse harjailla, ja se miten asettuvat riippuu ihan siitä kuinka taitavat ja viitseliäs kampaaja on leikkaamisensa kanssa ollut. Nyt tällä hetkellä olen erittäin tyytyväinen tämähetkiseen vakiokampaajaan, hän näkee vaivaa, vaikken kaikkia mahdollisia hoitoja ja kotihoitotuotteita ostakaan. Kiitos hänelle siitä.
Siis on vaaleat hiukset, enkä minä niitä ruskeiksi, punaisiksi tai mustiksi aio värjätä.
Tyypilliset skandivaaleat hiukset. Kun oli briteissä nuorena, mua arveltiin norjalaiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Moni värjäävä luulee hiustensa väriksi maantienharmaan. Muutaman sentin juuri kasvu ei kerro todellista väriä. Kannattaa kaivaa vanha luokkakuva ennen värjäystä ja ihmetellä oikeaa hiusväriä.
Tämä!!!!
Oma hiusvärini näytti juuri maantienharmaalta värjättyä hiusta vasten. Kasvatin värin silti pois ja tadaa, mun lämpimän ruskeaa hiussävyä ihastellaan ihan ääneen eikä meinata uskoa, että se on ihan oma väri vaan.
Kyllä on vähäisiä saavutukset ja sisältö elämässä, jos tämä on joku ylpeyden aihe :D
Joo ja olen auto blondi, ei mitään ihmeellistä siinä.
Olen tyytyväinen, hiukseni ovat säilyneet vaaleina. Hoidan hyvin ja käytän kampaamon muotoilutuotteita. Tykkään laittaa kampauksen. Luonnonkiharat on helppo muotoilla. Saa olla tyytyväinen.
ja myös kulmakarvat ja ripset on blondit. Ja en kestä sitä värittömyyttä. Lapsena hiukset oli kauniin vaaleat (kesäisin lähes vetyperoksidiblondit auringon vaikutuksesta), mutta vanhemmiten hiukset on tummunut ja ne on nykyään maantienväriset. Senpä takia värjään hiukseni kirkkaanpunaseksi ja kulmiin laitetaan kampaajalla tummanruskea väri.
Meikkaamalla ei "värittömiä" kulmia saa kovin nätiksi.