Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaleahiuksiset! Siis aidot, ei värjätyt! Oletteko ylpeitä hiuksistanne?

Vierailija
30.11.2009 |

Mä oon! Olemme pieni vähemmistö, hiuksemme ovat useimmiten silkkisen pehmeät, kauniit ja erikoiset. Aina on ollut tästä vaaleahiuksisuudesta vain hyötyä, ei haittaa koskaan vaan usein on varsinkin ulkomailla saanut oikein erikoisalennuksia ym. hiusten värin takia. Ihanaa, etten syntynyt tusinatummahiuksiseksi.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua... Mulla oli vaaleat hiukset ensimmäiset 30-vuotta, nyt ovat hiljaksiin tummuneet, ja ovat ehkäpä tummanvaaleat nyt. Ikinä en ole ajatellut, että niistä pitäisi olla ylpeä. Ulkomailla pikemminkin vituttaa, jos niitä tullaan lääppimään. Kotimaassa vaaleus on ihan tavallista, eikä sitä tule edes ajatelleeksi. Ovat mitkä ovat.

Vierailija
22/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla suomaaisista on vaaleahkot tai maantienharmaat hiukset (kuten itselläni), aniharvalla esim. kauniin suklaanruskeat. Omiani kyllä värjään aina oikeasti ruskeiksi...

Miehelläni on ihan vaalea tukka edelleen nyt aikuisena. Lapsillamme on myös. Mutta harvinaista heissä on se, että heidän hiuksensa ovat blondit mutta PAKSUT ja tuuheat! Suomalainen vaalea tukka kun tarkoittaa yleensä ohutta liuhulettiä :-/

Tyttäreni puolesta olen onnellinen, koska hän on jo 4 ikävuoteensa mennessä saanut olla useamman kerran Lucia-neito ja jouluenkeli sekä prinsessa ruusunen... :-) Toivottavasti hän osaa aikuisena arvostaa itseään sellaisena kun on - vaaleine hiuksineen päivineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en minä ikinä ole niistä erityisen ylpeä ollut ja itse tunnen roppakaupalla vaaleahiuksisia miehiä sekä naisia.. Itseasiassa kaikista eniten tuttavapiirissäni on vaaleita ja ihan aitoja..

Vierailija
24/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHASIN tukkaani sydämeni pohjasta sen ohuuden takia aina 25-vuotiaaksi, jolloin muutin työn perässä Irlantiin.

Viimeset 11 vuotta olenkin saanut joka kerta täällä kampaajalla käydessäni kuulla, miten "ihanan ohut ja suora ja vaalea" tukkani on. Ne paksut käkkärätukkaiset ja upeat punapäät tulevat oikein joukolla ihaillen hiplaamaan silkkistä vauvantukkaani.

Äsken poikaa koulusta hakiessani naapuri silmäili päätäni yrmeän kateellisena ja sanoi olevani "ärsyttävä", kun minun ei "tarvitse" ikinä käyttää suoristusrautaa tai tapella takkuisten kiharoiden kanssa aamuisin.

Perspektiiviä.

Vierailija
25/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla (tosin en maassa jossa hiustenvarin perusteella saisi alennusta:)

Vierailija
26/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että blondeilla on "vaalea ja ohut liehuletti"...?! Kyllä, tiedän ihmisiä joilla noin on, mutta SUURIMMALLA osalla blondit hiukset ovat vaaleat ja normaalit/paksut.

Vai onko tässä jotain alueellisia eroja...?

Itse olen värjännyt hiuksiani, ja nyt aikuisena huomannut että vaaleat (=oma luonnolinen väri, elävöitetty hieman raidoilla) on paras väri. Ja ulkomaillakin hiukset herättävät huomioita, johtunee siitä että ovat pitkät ja terveet, ei mikään ohut liehuletti.

Kyllähän siniset silmät ja vaalet hiukset on harvinaista, varsinkin jos em. omaa luonnostaan...!

Vierailija
27/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäinen vaalöea hius on aina paljon ohuempi kuin tumma ja aniharvalla blondilla niitä on ainakaan enempää kuin bruneteilla.

että blondeilla on "vaalea ja ohut liehuletti"...?! Kyllä, tiedän ihmisiä joilla noin on, mutta SUURIMMALLA osalla blondit hiukset ovat vaaleat ja normaalit/paksut.

Vierailija
28/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukkaa on kampaajan mukaan itseasiassa paljon, mutta jokainen yksittäinen hius on lieruohut.

Mieheni tumma tukka taas on kuin rautalankaa, yksittäinen hius on tarkasteltuna todella paksu ja tönkkö. Paksuusero omaan hiukseeni on aika mieletön.

Yksittäinen vaalöea hius on aina paljon ohuempi kuin tumma ja aniharvalla blondilla niitä on ainakaan enempää kuin bruneteilla.

Vierailija
29/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen mun hiustenväristä ylpeä. Mulla on ihan tosi vaaleat hiukset, usein ihmiset ei meinaa uskoa, kun sanon ettei ole värjätty. Mutta minulla tosin tulee kylkiäisenä tässä se ohut liehuletti, joten pitkinä en näitä kutreja ole ikinä voinut pitää...

Vierailija
30/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

blondi ja ylpeä siitä! Joskus koittanut värjätä mutta heti iskenyt harmitus ja haluaa vaaleat hiukset takaisin! Joo, ja mulla on kyllä tosi paksu tukka! Kaikki (aina kampaajaa myöten) ihmettelevät miten se voi olla kuin hevosenjouhta!

Ja kyllä, olen vuosien varrella hyötynytkin hiusteni väristä. Esim. 2-kymppisenä baari-illan päätteeksi kun haettiin kebab-ravintolasta yöpalaa niin mä sain usein ilmaiset safkat! =o)

Vierailija
31/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli ihan valkoiset, nyt ovat hiukan tummuneet, mutta silti luonnollisen blonditukka. Ja todella paksut ja terveet hiukset. Asumme ulkomailla mieheni kotimaassa, hiuksista saa todellakin huomiota ja vähän hävettää myöntää, mutta vähän nautinkin siitä, että kaikki aina ihailee vaaleita hiuksiani. Monet alennukset on myös täällä saanut tai erikoispalvelua eli vähän niin kuin kaupoissa on kanta-asiakkaat niin mä olen saanut tavallaan tuollaisia kanta-asiakastyylisiä etuja ihan vaan vaaleiden hiusten takia. Lapset aina kutsuvat barbiksi. Siis muiden lapset, ei nyt omat sentään :D

Miehellä on pikimusta tukka ja hiuslaadultaan karhea, mutta hänelläkin paksu tukka, mutta mies suorastaan palvoo omaa paksua ja erittäin silkkisiä hiuksiani. Ei ole mulla lupaa värjätä hiuksiani :D

Vierailija
32/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainenhailakkuus. Ja vuosia ulkomailla asuneenakaan en silti osaa asiaa mitenkään arvokkaana pitää.

Itse kyllä pidän juuri noista kelttiläisistä punatukkaisista ihmisistä. Paljon kauniimpaa kuin vaalea hailakkuus.

Vierailija
33/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä oikein, oma on niin älyvaalea että pakko jotain väriä aina olla, sekä hyvin ohut lituska tukka.. pakko on siis värjätä ettei olis semmonen liustava letti

Vierailija
34/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luonnostaan paksut, kiiltävät, tummanruskeat hiukset. Sen lisäksi minulla on tummanruskeat kulmakarvat ja pikimustat pitkät ripset. Eipähän tarvitse värjäillä.

Olen hyvin ylpeä värityksestäni, enkä missään nimessä haluaisi olla vaalea. Ja kyllä olen miehiltä huomiota saanut enemmän kuin tarpeeksi. Ts. en todellakaan usko että esim. blondit hiukset pelastavat rumaa pärstää :D

Vierailija
35/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

värityshän on juuri vaalea. Ja sen myötä myös esim. ripset ja kulmakarvat ovat ihan värittömät. Ja tällaista vaaleutta on vaikea esim. meikkaamalla ja värjäämällä saada kauniin ja luonnollisen näköiseksi! Tietysti aina näkee niitä kammotuksia joilla on esim. blondit hiukset ja aivan liian tummat kulmakarvat, yök. Kauneinta ja helpointa on mielestäni aivan tummanruskeat tai pähkinän ruskeat kutrit.

Vierailija
36/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat just jees! Esim. Madonna, Gwen Stefani, Debbie Harry jne..

Vierailija
37/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnotonta.

ovat just jees! Esim. Madonna, Gwen Stefani, Debbie Harry jne..

Vierailija
38/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rock ;)

t: luonnoton tekoblondi

Vierailija
39/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä olenko niin ylpeä. Olen aina ihaillut ihmisiä joilla on paksut, kiharat ja tummat hiukset. Minusta sellaiset on kauniit. Omat ohuenohuet, valkoiset ja suorat haituvat ei nyt niin upeat loppujen lopuksi ole. Mä olen melko usein sävytellyt hiuksiani tummemmiksi. Kun tuntuu, että vielä kun ihokin on valkea ja ripset ja kulmat niin olen ihan väritön "haamu". Ripset ja kulmat värjäytän säännöllisesti.

Vierailija
40/68 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon maailmalla matkanneena etenkin huomaa sen että "aidot" blondit on vähässä. Ja olen erittäin iloinen myös siitä tähän tukan väriin liittyvästä ominaisuudesta etten todellakaan rusketu koskaan eli niin valkea kuin olla voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme