Punaiset posket -> allergia. Kertokaas.
Allergisuushan näkyy mm. poskien punotuksena, mutta... Voiko tuo punptus olla seurausta eläinpölylle altistumisesta? Vai onko oire sidoksissa vain syötyyn ruokaan? 6kk allergia/astma-epäillyn posket punottaa taas, mutta saanut tänään vain rintamaitoa. Omasta ruokavaliostani on jo maitotuotteet poistettu.
Kommentit (13)
vielä jotain tai sitten reagoi johonkin mitä on syönyt aiemmin kuin tänään
poskien punotus ainoana oireena ei kuulosta minusta ihan tavallisimmalta eläinallergian oireelta.
minkälaisia ohjeita teille on annettu? onko löydettävä täysi oireettomuus vai onko vähäinen poskien punotus oire jota voi sietää siedätyshoidon nimissä?
täälläkin vauvan 6kk posket jos on kylmät ilmat ja nukkunut vaunuissa :) ei huolta
Yleensä pelkkä punoitus ei ole allergian merkki.
alle 1-vuotiaana punaiset. Emme vieneet tutkimuksiin. Meni ohi eikä mitään allergioita ole tällä hetkellä. Ikää 10v. Siskoni lapsella sama tilanne, mutta häntä käytettiin joka lääkärissä ja "löydettiin" monenlaista allergiaa. Luulen, että hänelläkin olisi mennyt luonnostaan ohi ilman suurempia vouhkaamisia.
oli tuota punaposkisuutta kahtena ekana talvena. Kaikki hoki, että se on jollekin allerginen. Itse tiesin mielestäni paremmin eli en edes epäillyt mitään allergiaa vaan että johtuu pakkasesta ja kuivasta ilmasta. Vai minne se allergia kesäisin hävisi?
Nyt 6,5v poika eikä ole millekään allerginen.
Tämä ei mitenkään ap:lle tarkoitettu mutta usein tuntuu että jotkut ihmiset hössöttää turhankin paljon. Meillä on kaikilla mutta etenkin keskimmäisellä lapsella posket punoittaneet paljonkin siinä alle 1-vuotiaana. Anoppi oli jo soittelemassa lääkäreille ja ehdotteli jotain ruokavaliokokeiluja mutta me emme tahtoneet tehdä mitään kun lapsi vaikutti muuten ihan ok:lta. Nyt on 4 v. eikä ole mitään allergioita.
alle 1-vuotiaana punaiset. Emme vieneet tutkimuksiin. Meni ohi eikä mitään allergioita ole tällä hetkellä. Ikää 10v. Siskoni lapsella sama tilanne, mutta häntä käytettiin joka lääkärissä ja "löydettiin" monenlaista allergiaa. Luulen, että hänelläkin olisi mennyt luonnostaan ohi ilman suurempia vouhkaamisia.
Meillä tosiaan astma/allergia-epäily. Poika käyttänyt astmapiippuja jo yli kuukauden, viimeiset 1.5-vko:a kovalla annostuksella. Oltiin 5 päivää reissussa ja yöllä palattiin kotiin. Kotona on koira, kyläpaikassa ei. Aamulla kävin lääkärissä ja keuhkot ekaa kertaa yli kuukauteen normaalit. Nyt alkoi posket punottaa kun oli lattialla tunnin verran leikkimässä :(.
Eli tämä ei ole ulkoilupunoitusta, mikä on ihan erilaista kuin allergia-punoitus. Eli voisko joku jos tietää vastata tuohon alkuperäiseen kysymykseeni, eli voiko olla eläinpöly? Vai alanko miettiä syämisiäni... Reilu vrk kuitenkin jo siitä kun poika muuta kun rintamaitoa saanut.
siellä ei ole koiraa ja kotona punotti ennen lähtöä ja palattuanne taas?
teillä on kyllä kulkeneet ne eläinpölyt vaatteissa mukana kylässäkin mutta toki voi se olla että lattialla pyöriessä altistuu enemmän.
Jos lapsi on jo reagoinut rintamaidon välityksellä sun syömiisi maitotuotteisiin niin voi hän kyllä reagoida muuhunkin.
Pidä ruoka- ja oirepäiväkirjaa vähän aikaa.
Eikä lapsella ole vielä todettu yhtään mitään. Allergia/astmalääkäri suositteli maitotuotteiden pois jättämistä minun ja lapsen ruokavaliosta.
Ihmettelen vaan tuota punoitusta, kun on nyt voimakkaampi kun koskaan ennen. Lapsi on ollut nyt hyvän aikaa pois lattialta ja punoitus alkaa laskea. Ei siis ole, eikä ole ollut jatkuvaa, vaan sellaista lehahtelua, joka katoaa muutaman tunnin sisään, tai viimeistään aamuksi.
Jos en tiedä voiko koira tämän aiheuttaa vaikea on alkaa jäljittää muita syitä.
ap
mutta en ehkä ensimmäisenä liittäisi sitä tuohon lehahteluun koska teillä on kotona eläinpölyä ihan koko ajan, miksi reaktiot siihen sitten häviäisivät aamuksi?
Minulla posket alkavat punoittaa, kun astma pahana, eli minulla ainakin oire happivajeesta.
lehahtelivat tulipunaisiksi aina välillä. Yritettiin löytää yhteyttä syömisiin. Ei muuten ollut mitään oireita allergiasta. Asia ei selvinnyt ja nyt 9kk posket eivät enää punastu.