Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia obsidan rautatablettien käytöstä?

Vierailija
10.11.2009 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haluat tietää? En ole suurkuluttaja, mutta raskauden ajan syön, kun hemoglobiini putosi alimmilleen 102.

Vierailija
2/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt syömään - ummetti liikaa. Vaihdoin toiseen merkkiin, joka sopi mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sain määräyksen alkaa käyttään niitä. Olen siis itsekkin raskaana.

Vierailija
4/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aina kun muistan, eli en joka päivä, ehkä jokatoinen. Olen kuullut, että aiheuttaa ummetusta. En ainakaan vielä ole kärsinyt tästä.

Itselläni viimeaikoina ollut paljon ilmavaivoja, mutta se voi johtua myös omenista, joita olen syönyt todella paljon viime viikot :)

Apteekissa on muitakin rautavalmisteita, jos sivuvaikutukset epäilyttää.

Vierailija
6/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin sopi Retafer, sekin ummettaa, muttei niin pahasti. kannattaa kokeilla mikä itselle parhaiten sopii, neuvolasta sai meillä aiemmin paketin Retaferia, nykyään Obsidania. Ostin siis omat Retaferit, on muistaakseni halvempaakin kuin Obsidan...

Vierailija
7/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei pahenna ummetusta. sitä on meinaan muutenki. :( ap

no kokeillaan vähän aikaa

Vierailija
8/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä tajuta sanoa, että rautavalmisteita on monia erilaisia eikä sivuvaikutuksista, esim. ummetuksesta, kannata kärsiä vaan kokeilla eri valmisteita. Hemoglobiini nousee monilla muuten ihan ilman lisärautaa lisäämällä esim. lihan, vihreiden kasvisten ja ruisleivän syöntiä ja välttämällä niiden kanssa kahvin, teen ja maitovalmisteiden nauttimista ja ottamalla sen sijaan samanaikaisesti raudan imeytymistä tehostavaa c-vitamiinia purkista tai vaikka appelsiinimehua. Esim. http://www.hyvinvoinnin.fi/tuote/2294/Salus-Floradix-Krauterblut-Saft-r… on ymmärtääkseni hyvin siedetty rautavalmiste, jossa samalla saa vitamiineja.

Vierailija
9/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut kans että tuo Krauterblut olis hyvää, mutta en ole kokeillut. Itse söin sellaista muistaakseni kuin Matrifolin. Oli rautaa ja foolihappoa eli oikein juuri hyvin raskaanaoleville sopivaa ja ei ummettanut. Ei tosi yhtä tehokasta kuin Obsidan, joten jos hemoglobiini on tosi alhainen, niin ei ehkä riitä, mutta kannattaa kokeilla tuota Matrifolinia, jos tuo Obsidan ei sovi.

Vierailija
10/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syöny noin 4 kk, ei juurikaan ummetusta ollut. Kannattaa ottaa samalla c-vitamiinia, niin parantaa imeytymistä. Ja välttää maitotuotteita, ne taas heikentää. Mulla vielä hirvee annostus, 2 kpl / päivä, kun arvot vähän tipahti. Nyt 1 kk laskettuun aikaan ja Hb oli viimeksi 105, eli hyvä.

Retafer taas ei käyny ollenkaa, tuli hirveet ilmavaivat mahalaukkuun, tuntu että oksennan!

Vierailija
11/24 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aikoinaan hyvä merkki, kuten edellä mainostettiin. Nyt sen valmistus on jostain ihmeen syystä lopetettu.

Vierailija
12/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin retaferiin niin parantu iho, eikä enää kutissut.

Vierailija
13/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retaferista ummetusta.

Vierailija
14/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obsidan aiheutti ummetusta, jota jo ennestäänkin oli :(

Retafer sopi minulle paremmin, vaikka jonkin verran ummetusongelmaa oli, tiedä sitten johtuiko noista, vai ihan vaan raskaudesta. Jokaisen kolmen raskauden aikaan, olen kärsinyt ummetuksesta.

Vierailija
15/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut ummetusta, päinvastoin suoli toimi sutjakkaasti 3kertaa/pvä miltei aina samoihin aikoihin. Retaferistä tuli ilmavaivoja ja ripulia.

Kannattaa kokeilla eri rautavalmisteita, sillä avalla löytää itselle sen parhaiten sopivan.

Vierailija
16/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikilla mitattu hemoglobiinimäärä laskeen n. 20% raskauden aika, koska veren plasmavolyymi kasvaa, eli absoluuttisen hemoglobiinin määrä usein pysyy samana. Eli jos normaali hemoglobiini on luokkaa 140-150 raskaudessa 120 taso on ihan normaalia. Toki hemoglobiini voi laskea liiaksikin, jolloin oireena esim. väsymys ja hengenahdistus ja tällöin rautavalmisteet ovat hyviä. Mulle Obsidan sopi. Välillä tuntui aiheuttavan ripulia, toisinaan taas ummetusta, eli tiedä sitä sitten. ja kaikki varmaan muistaa sen, että rautavalmisteet värjäävät ulosteen mustaksi, ei kannata pelästyä...

Vierailija
17/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvän makuista, mutta ei juurikaan sisällä rautaa. Eli jos on kovin alhainen hemppa, sillä ei sitä saa nostettua. Otin sitä viime raskaudessa, mutta ei se auttanut. Ei tosin enää tippunutkaan hbl mutta ei noussutkaan.

Obsidan sopii mulle hyvin. Ei aiheuta ummetusta. Otan sen päivittäin tyhjään vatsaan appelsiinimehun kanssa.

Vierailija
18/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopineet ollenkaan, kamalat sivuvaikutukset. Makasin tuntikaudet sohvalla kauheiden vatsakipujen vuoksi, oksetti ja pyörrytti. Voisi verrata ruokamyrkytyksen oireisiin... Raskauspahoinvointi oli pientä näihin oireisiin verrattuna (ja sitä pahoinvointia riitti tiputukseen asti).

Väittivät vielä neuvolassa, että on hyvin siedetty!

Vaihdoin nestemäiseen Maltoferiin ja ongelmat loppuivat heti.

Vierailija
19/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo laimeammat litkut ei riitä kun on anemia.

Vierailija
20/24 |
11.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ummetusta enempää kuin normaalistikkaan. Aloitin Retaferilla ja siitä meni maha löysäksi ja kamala närästysvaiva vaan lisääntyi. Vaihdettuani Obsidaniin närästys väheni ja maha toimii normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi