Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++KESÄHELMET VKO 49-50+++

30.11.2009 |

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pikaisesti pinon läpi. Oon tässä itse flunssan takia saikulla, joten kohta pitää päästä lepäämään :)

Paellalle piti sanoa, että kannattaa varmistaa tiskistä ostetun graavilohen alkuperä. Jossain oli juttua, että jotkut kaupat tekevät graavilohen tyhjiöpakatusta kalasta. TÖRKEÄÄ!!! Tuossahan se listeriavaara sitten on. Me mennään jouluksi mun vanhemmille ja meillä myös äiti on tehnyt itse tuoreesta kalasta, joten ainakin aattona ajattelin uskaltaa syödä. Aurajuustosta en välitä, joten se siitä. Mulle neuvolassa sanottiin, että Valion juustoa voi syödä kuumennettuna. Mutta en tiedä, miksi ei voisi syödä ilman kuumentamista, jos on kerta pästöroitu...

Onnea Minnath:lle hyvistä uutisista!! Nyt sitten vain rentoudut kasvattamaan masua :)

Omassa masussa olen ollut tuntevinani pieniä kuplimisia välillä, mutta pitää olla makuulla ja paikallaan, jotta saa selvää :)

Muuten vointi ihan hyvä.

Kaisa4 rv 15+3

Vierailija
62/65 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen itsekkin. Mullakin tahtoo aika mennä teidän kuulumisten lukemiseen:)

Mammavaatteista: kävin ostamassa jo mammahousut ja sekös vasta tuskaa oli! Ainoa paikka mistä löytyy kohtuu hinnalla on HenkkaMaukka ja siel kaikki mallit on "kuikelo-kinttusille" eikä valikoimissa ole yksiäkään strech-kankaasta tehtyjä! Ostin sitten isoimmat mitä löysin ja tuskin mahtuvat jalkaan raskauden loppuun asti! Kaksi ekaa raskautta käytin KappHallista ostettuja mammahousuja, jotka olivat tosi hyvät ja venyivät loppuun asti. Valitettavasti olivat jo toisen raskauden jälkeen puhkikuluneet.

Joulusta: olen jo lahjat lapsille ja miehelle ostanu, mutta vielä pitäisi leipoa kakkuja tuliaisiksi. Ajattelin, et itse tehty on paras lahja mutsille ja mummulle:) Aika tuntuu vain olevan niin vähissä, kun päivät menee lasten kanssa ja kaikki illat olen ollut töissä. Ei tahdo leipomisaikaa löytyä millään. Nyt on viikonloppuna pakko rako!

Aattona mennään mun äidille syömään ja sit jonain päivänä viel mummolaankin, mutta muuten ollaan rauhassa kotona ja vietetään oman perheen kanssa aikaa. Esikoinen on jo harmitellut, kun niin vähän ollaan koko perhe koolla:( Isi on päivät töissä ja äiti illat.

Oma maha: ilta-töissä ovat jo huomanneet pullottavan mahan t-paidan alta:) Lisäksi on ollut pakko luopua tietyistä jumppa-liikkeistä ja hyppiminen on ollut pakko lopettaa. Varsinaiselle työpaikalleni (josta olen siis hoitovapaalla) aion soittaa vasta keväämmällä, kun tiedän milloin mammaloman on määrä alkaa. Mullahan ei siellä yt-neuvottelujen takia ole edes työtä odottamassa, mut eivät kuitenkaan saa irtisanoa vielä.

Kauheaa, kun nyt jo tuntuu, että maha on tiellä ja kasvu on vasta alkumetreillä! Mitenköhän iso siitä tällä kertaa vielä kasvaakaan??!! Liikkeitä tunnen jo lähes päivittäin ja kovasti odottelen niitä kunnon potkuja. Olo on ollut tosi hyvä väsymystä lukuunottamatta. Alaselkä tahtoo taas vaan kipeytyä ja pakarat jumittua, mut venyttely auttaa.

Ensi viikolla se joulu sitten koittaa:) Saas nähdä meneekö ihan kyynelehtimiseksi, kun tuntuu et herkistyn nykyään ihan mistä vain ja kyyneleet tulee väkisin:) On pakko varmaan jättää kauneimmat joululaulut ja joulukirkko väliin, ku en kehtaa mennä julkisesti vollottamaan!

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille ja voimia viimeisiin jouluvalmisteluihin!

Katja33 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hetkeksi istahdan koneelle. Koko päivän olen siivonnut (mulla ei siis ole kun nuo omat ipanat tänään) ja nyt alkaa olla jo voiton puolella. Tunnelmakin alkaa olla jo aika jouluinen niin kovasti ollaan lasten kanssa tonttuja sun muita koristeita esiin kaivettu!!

Tohon ruoka keskusteluun: Itse en ole ollut mitenkään erityisen hysteerinen asiat suhteen, mutta esim. tuon graavikalan olen jättänyt väliin vaikka se herkkua onkin (asia voisi tietysti olla toinen jos saisin jonkun tutun omantekemää ja varmasti tuoretta!!). Tuota juusto juttua olen joskus miettinyt. Myydäänkö kaupoissa yleensäkkään muita kuin pastoroidusta maidosta tehtyjä juustoja? Tai varmasti myydään mutta itse kun en ole kovin erikoisten juustojen ystävä niin ei vain ehkä ole tullut vastaan. Mitäs niitä ruokarajoituksia muita olikaan?

Kertomisesta: Me kerrottiin lapsille np-ultra jälkeen. Ottivat oikein hyvin asian vastaan vaikka varsinkin tuo vanhimman (7vee) kommentti vähän jännittikin kun on aiemmin sanonut ettei halua meille enää yhtään vauvaa!! Anopille ei olla vielä kerrottu. Ajateltiin että jos vaikka jouluna!! Niin ja omalle esimiehellenikin sain jo asiasta sanotua ja hän vain iloisesti onnitteli (en edes tajua mitä siinäkin niin jännitin..)!!

Maha: Mulla on jo valtava (ainakin omasta mielestä). Kilojakin kertynyt jo ihan liikaa.. Mulla myös vatsa alkaa jo heti rintojen alta, ihan kun olisi raskaus jo pidemmälläkin..

Pönttis rv 15+2 (kai?)

Vierailija
64/65 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan nopeesti menee aika, ja huomasin just, etten ole käynyt täällä varmaan kahteen viikkoon.

Ruokakeskustelusta: itse yritän olla tarkkana. Mutta aika samoilla linjoilla, kuin pönttö-örvelö (hauska nimimerkki!). Eli ei hysteriaa.

Töissä en vielä itse ole saanut kerrottua. Pitäisi varmaan aikaa kertomaan, kun tämä maha alkaa näkymään.

Tänään aamulla oli hurja juttu: näin, kun masuvauva liikkui sellaiseen asentoon, että maha meni pienelle kummulle navan vierestä!! Ihan kuin pieni peppu/pää olisi ollut siinä. Hui! Ei kai se muutakaan voinut olla, kuin että vauva kääntyi? Ei siellä mahassa mikään muukaan kai voi tuollaista aiheuttaa? Samalla tunsin ihan selkeätä tosi pientä liikettä. Olin siis sellälläni ja maha aivan rentona, kun tämä tapahtui. Mies ja poikakin sen näki. Meidän 2,5 vee sanoi, että masuvauva jumppaa! HURJAA! Esikoisesta huomasin liikkeitä vasta joskus rv 18-19 tms. Luulen, että sekin vaikuttaa, kun olen nyt kuitenkin 10 kg hoikemmassa kunnossa, kuin viime raskaudessa.

Ihanalla fiiliksellä päivää!

Peipposka 14+5

Vierailija
65/65 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti vain ilmottaudun, että täällä ollaan vaikka kauheasti en ookaan jaksanu kirjotella mitään. kiva kuitenkin lukea, että kaikilla on olo helpottanu ja liikkeitäkin on löytyny jo useammalla.

itellä alkaa olla joulustressi päällä ku tuntuu että asioita ois miljoona hoidettavana ja en vaan saa mitään järjestystä niiden hoitamiseen... onneksi lahjat on ostettu ja aikaa on vielä hoitaa ruoat sun muut kuntoon. mahaan sen verran että liikkeitä tuntuu aina silloin tällöin, enimmäkseen iltaisin kun rauhottuu sohvalle tai sänkyyn. joskus oon huomannu että on supistanukin silleen kivuttomasti. liitoskivut ovat sit kans jo löytäneet tiensä meille ja selkä on löystunyt niin paljon että joskus rutina vaan kuuluu kun vaihtaa asentoa. vähän pelottaa että millaista lystiä on sit ne viimeiset kuukaudet kun nyt jo on nää oireet, viimeksi ne alkoi kuitenkin vasta viikoilla 28+ eli kun maha oli suhteellisen iso?!? on se maha nytkin iso, ei pysty enää millään muotoa peittelee ja kaikki kaverit onkin kysyneet ihan suoraan että oiskos teillä jotain uutisia kenties? painoa on onneksi tullu viime punnituksen mukaan +-0, tosin oon herkutellu nyt muutamana päivänä jätskillä ehkä turhan paljon joten voipi olla nyt vähän sit noussu. ruuista sen verran että graavikalaa en tykkää syödä ja aurajuustokin maistuu vaan ruuissa eli useimmiten kypsennettynä joten en ota stressiä siitä. erikoisjuustoja ja muita riskiruokia tekee niin harvoin mieli että ne on aika helppo sit kyl ohittaakin ja tyytyä siihen auraan;)

nyt täytyy lähtee laittaa ruoka uuniin, ei muuta kuin oikein hyvää viikonloppua kaikille!!!!

bldr 16+4