Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++KESÄHELMET VKO 49-50+++

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan heti paellelle ettei pääse unohtuu, eli mulle ainakin sanottiin, että jos ei oo käyny pissalla niin pitää mennä, eli tyhjä rakko nykyään pitäis olla.

sit joskus oli puhetta siitä miten kaverit on suhtaunu raskautumiseen jos on ollu eka porukasta. mulla oli kyllä niin onnellinen asema, että yksikään kaveri ei kattonu kieroon tai kadonnu jonnekin takavasemalle. tosin kaikki oli kyllä tienny jo pitkän aikaa että mä haluan paljon lapsia ja saa tulla kun ovat tullakseen. eli ei ollu mikään yllätys heille ku aloin odottaa;). oon ihan samaa mieltä siinä, että jos kaverit eivät ymmärrä tai tekevät katoamistempun niin sitten eivät kyl ihan tosikavereita olekaan. ne jotka oikeasti välittävät susta palaavat kyl mietinnän jälkeen maisemiin ja tilannetta ei varmaan auta murehtiminen joten parempi vaan koettaa nauttia raskaudesta, siinä jo ittessään on huolia ihan riittämiin kans.

täällä ois tarkoitus tänään viettää pienimuotoisia pikkujouluja lasten kans. leivotaan pipareita ja torttuja sekä siivotaan torppa edustuskuntoon. sen jälkeen keskimmäinen lähteekin sit ekaa kertaa ihan yksin kaverin luo yökylään. taitaa äitiä jännittää enemmän kuin poikaa;)

raskaudesta sen verran, että nyt oon melkoisen varma siitä että liikkeet on alkanu jo tuntumaan. ovat kyllä ihan erilaisia kuin odotin, mutta hyvin selkeitä kylläkin.harvassa ovat kuitenkin vielä ja ovat ikäänkuin menneet jo sillon ku ite älyää että hei nyt tais tapahtua jotain;). syysflunssa on sit iskeny just parhaaseen rakoon ku maanantaina pitäis mennä sinne sairaalaan esikon kanssa. ollaan syöpäosastolla sit hoidos niin tää mamma ei pahemmin meidän huoneesta pääse poistumaan ettei vaan pöpöt lähde kieroon. täytyy lotrata käsidesillä oikein antaumuksella ja toivoa että menis mahdollisimman nopeasti ohi.

kiva muuten että pahin pahoinvointi on monella alkanut hellittää. sopivasti joulun alle että jaksaa sillon ees vähän sit herkutella.

nyt pitää lähtee laittaa makaroonilaatikkoa uuniin, saa kivasti siivottua sillä aikaa kun se paistuu uunissa;)

iloista viikonloppua ja rauhaisaa itsenäisyyspäivää kaikille!!!!

bldr 14+4

Vierailija
22/65 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti sen verran silmään, että pakko vähän kommentoida. Mulla oli ensimmäinen ultra rv 10+6, mutta en missään vaiheessa ole ollut ihan perillä, että oliko se tämä "alkuraskaudenultra" vai "np-ultra". Natiaisen pää-perä -mitta otettiin, joten olen ollut siinä uskossa, että se oli np-ultra.

enivei, mua kehotettiin olemaan 2h pissaamatta ja nimenomaan painotettiin sen tärkeyttä näkyvyyden kannalta. Ultratäti olikin kovin tohkeissaan mahtavasta näkyvyydestä ja kyselikin, että onko rakko aivan täynnä, kun kuva on näin selkeä. Ei se ollut, mutta melkein! :D Tämän perusteella siis itse uskoisin pidättämisen olevan ihan jees. :D Korjatkaan te viisaammat ja kokeneemmat, ensikertalainen voi olla välillä vähän hukassa. ;)

blitza 12+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
05.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ultrataan mahan päältä niin pitää olla rakossa virtsaa ja alateitse ultratessa saa käydä vessassa. Mulla katottiin eka mahan päältä ja kun ei saatu kaikkia mittoja siitä niin sain käydä veskissä välillä ja sitten katottiin alakerran kautta. Mulla kans kohtu taaksepäin kallellaan ja makkaraakin löytyy mahasta ;D joten en tiedä kumpi oli syynä ettei mittoja saatu mahan päältä kunnolla. Joten älä käy juuri ennen ultraa vessassa, mutta ei sinne kupla otsassakaan tarvitse mennä :) valkosipuli 14+2

Vierailija
24/65 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, eli mulla on nimenomaan alakautta ultrattu kaikki ja sillon ovat pyytäneet vessassa käymään, yhden kerran jopa kesken ultrauksen tosiaan käskivät sinne että saivat kunnon näkymän. kaise ero on just siinä ultrataanko päältä vai sisäkautta. toi valkosipulin neuvo on varmaan paras, helpompi käydä sit pissalla hoitamas ylimääräiset ulos jos näin tahtovat kuin odotella että sitä pissaa sinne rakkoon kehittyisi;)

bldr 14+5

Vierailija
25/65 |
06.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että saan jatkaa kanssanne odotusta kesään asti... Torstaina ollessani kaverin kanssa kaupungilla, hulahti veret housuun niin että valui ihan reisiä pitkin ja housut oli ihan veressä, hätäännyin ja soitin ambulanssin. Sairaalassa lääkäri ultrasi alateitse ja sanoi että vauva on kunnossa ja kohtu melk. kiinni. Vuoto pikkuhiljaa vähentynyt, mutta vuotaa vieläkin jonkin verran. Kipuja ei ole ollut laisinkaan. Nyt vaan pelottaa että jos tämä onkin tulossa pois. Ultrassa näkyi vauvalla olevan jo sormetkin niin luulisin viikkojen olevan kohillaan, elikkäs tänään vkot 11+0.

minnaht09

Vierailija
26/65 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittelin tuossa aikaisemmin päänsärkyä ja olisko ollut Kristian joka kyseli mistä päin olen. Eli pk-seudulla asustellaan. Eli jos vaan tiedät jonkin hyvän akupunktiopaikan niin otan vinkin hyvillä mielin vastaan=)

Olen pahoillani etten noita nimimerkkejä muista, mutta sinulle jolla oli käynyt ikävästi niin toivotaan kaiken olevan ok. Voimia.

Perjantaina oli np-ultra ja olipa taas mielenkiintoinen kokemus. Jännitti ihan hirmuisesti ja luulin miehen pyörtyvän jännityksestä kun oli niin kalpea. Kaikki oli kuitenkin hyvin. Piti olla perjantaina 11+6, ultra näytti 12+5, mutta sitten uudella "hienolla" ruotsalaisella laskutavalla uudeksi la tuli 18.6 (ennen 19.6). Eli yhden päivän takia la:ta muutettiin... Ruotsissa kuulemma raskaus kestää vähemmän kuin Suomessa. Herranjestas et rahoja oikeesti käytetään tuollaiseen ja sitten neuvolapalveluja vähennetään....Minä vaan en tajua.

Yhdellä päivällä ei minulle sinänsä ole merkitystä koska pieni syntyy viikkoa aikaisemmin sovitulla sektiolla ellei tietysti synnytys käynnisty. Näin laskettuna siis jos kaikki menee hyvin niin pieni syntyy meidän perheeseen 11.6. Olisko ollut Adore jolla sama juttu? Sorry, jos meni nimimerkki väärin.

Työt kutsuu, hyviä vointeja!

Vierailija
27/65 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit mennä neuvolaan kuunteluttamaan sydänääniä ihan jos sinusta siltä tuntuu, näin sanoi omakin terkkarini. Turhaan sitä siinä mietit ja stressaat, etenkin jos vuotoa tulee vähänkin. Tiedän muutaman äidin jotka vuotivat aika paljonkin raskausaikana verta, syytä ei koskaan saatu selville mutta raskaudet jatkuivat kuitenkin. Toivotaan että sinunkin raskautesi jatkuu! Ja hyvä jos kipuja ei ole!

Edellinen joka kirjoitit että laskettua aikaa siirettiin yhdellä päivällä taaksepäin ja ihmettelit miksi noita ultria siksi tehdään. Np-ultrassa tärkein on se niskaturvotuksen mittaaminen ja tietysti siinä ohessa nähdään sikiön rakenteita karkeasti sekä tietysti muitakin. Mutta en kyllä ymmärrä jos laskettua aikaa siirellään siteh miten Ruotsissa..outoa!

Mulla jännä päivä tänään.. klo 15 on np-ultra ja hieman jännittää kyllä.. Mies tulee mukaan, joten ei tarvitse ihan yksin siellä täristä. Kivahan se olisi nähdä miten vilkas kaveri siellä on. Siihen mittaustulokseen en luota edelleenkään, koska kaikki down syndromat eivät siitäkään selviä - mutta menen nyt sitten muuten vain.

Onko täällä muuten muita joiden perheessä erityislapsi? pelkäättekö lapsen vammaa tai sairautta? Meillä lapsella on monimuotoinen kehityshäiriö, diagnosoitiin vasta 3,5 vuotiaana mutta syntymästä asti se on ollut. Mitään geenivirheitä ei ole löydetty mutta suoraan sanottuna olen vähän peläänyt että tuleeko tällekin vauvalle jotain neurologista... Erityislapsi on opettanut kyllä elämästä paljon ja eihän meidänkään lapsesta ulospäin mitään näe että hänellä jotain on.. Synnytyksessä tapahtui asioita jotka saattavat olla syynä tuohon..

Mutta sillä mennään mitä annetaan.

Tulen kertomaan sit ultrakuulumisia myöhemmin!

t. paelle ja rv 11+2

Vierailija
28/65 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla vielä vastaamaan kun taisit ymmärtää minut hieman väärin. En siis kysenalaistanut np-ultran tärkeyttä vaan että rahoja käytetään uusiin, ei suomalaisiin tutkimuksiin. Hyvinhän lapset ovat syntyneet entiselläkin systeemillä. Tuollaiset uudet systeemit ovat yleensä aika arvokkaita.

Meillä on miehen ensimmäinen lapsi erityislapsi. Kohta 11 vuotta. Olen ollut hänen äitinään (kokopäiväisenä ja ainoana=)) nyt kuusi vuotta. Mietittiin kovasti perinnöllisyysasioita esikoiseni (2v.) aikaan, nyt ei sitten olla mietitty koko asiaa. Välillä ollut todella rankkaa ja sama diagnoosi on myös hänelle mikä teilläkin. Nyt sitten muutettu se "pelkäksi" dysfasiaksi.

Ei mulla muuta=)

Vierailija
29/65 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain vahvistuksen sille että kaikki on oikeasti hyvin ja vauva on vatsassa :)

Mieletöntä kuulla sydänäänet ekaa kertaa, joka ikinen ainoa kerta ne vaan kuulostaa yhtä upeille etenkin ekaa kertaa.

Laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan vaikka kuvien mukaan olisin jokusen päivän pidemmällä ja omien laskelmien mukaan päiviä on enemmän kun 11+1, eli täällä luotetaan ihan suomalaiseen "jos ultra näyttää 5 päivää tai enemmän eroavaisuutta niin muutetaan" ;)

Verikokeeseen en mennyt, niskaturvotus oli monestikin mitattuna paljon alle edes vähääkään huolestuttavan.

Mulle pääasia oli se että näin vauvan olevn elossa ja voivan ultran mukaan hyvin, vihdoin uskallan pikkuhiljaa hengähtää ja luottaa että tämä raskaus on ja pysyy!

-coil 11+1

Vierailija
30/65 |
07.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hei, siellä se pikkuinen kaveri jumppaili ja nosteli jalkojaan ylös. Kyllä siellä pippeli selvästi oli, vaikka kätilö sanoi et voi olla tyttökin kun tässä vaiheessa näyttävät sieltä samanlaiselta..mutta kyllä se pippeli oli, selvästi :)) Vastasi ihan tasan viikkoja ja la pysyi ihan samana. Niskaturvotus oli normaali. Jos sitä nyt ulsaltaisi alkaa kertomaan ihmisille sit enemmänkin..

Rosa76: Joo, ymmärsin sen mitä tarkoitit joten nou hätä :) Se on totta että rahaa voisi käyttää neuvolapalveluihinkin.. meillä tosiaan käydään yksityisellä ultrassa ja se on kallista touhua kunnalle. Itselle ei tule maksettavaa. Ai miehesi lapsella ollut myös sama diagnoosi, hyvä tietää et se voi muuttua. Paljon siitä diagnoosista muutetaan lieväksi kehitysvammadiagnoosiksi. Meillä myös kielellinen erityisvaikeus huomattava ja sitten kehitysviivettä monissa asioissa.

t. P ja rv 11+2

Vierailija
31/65 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jotka ovat nähneet pikkuisensa ultrassa ja joilla on kaikki ok :) Se tosiaan on hieno tunne kuulla ne sydänäänet ja nähdä vauva.

Joulu se tulla jollottaa, koristeet on laitettu ja ensi viikonloppuna leivotaan. Kortit ja lahjat sen sijaan ovat vielä työn alla tehdä ja etsiä...

Tuolla aikaisemmin valittelin alakuloisuutta ja mielialanvaihteluita. Nyt on vähän alkanut helpottaa, en enää kiukkua ja itke ihan yhtä paljoa. Herkkä olen kyllä vieläkin hermostumaan ja iltaisin voi tulla sellaisia tunnin mittaisia epätoivon alhoja ilman mitään syytä... Mutta jospa se tästä.

Eilen sain säikähtää ihan kunnolla kun olin menossa portaita alas ja astuin harhaan, onneksi melko alarappusilla. Siitä lensin pienen matkan, tasapaino ei kuitenkaan mennyt pahasti vaan sain toisella polvella otettua vastaan. Jonkun verran siinä tärähti ja masu kipuili aavistuksen tuon jälkeen (mulla on herkästi ollut pieniä mahakipuja koko raskauden ajan liikunnan / seksin ym. yhteydessä, neuvolassa sanotaan vain että ehkä kuuntelen masuani turhan tarkasti...) Mutta kaikki vaikuttaisi olevan hyvin, ehkä pieni ei näillä viikoilla hätkähdä tuollaisesta kun ei vatsaan mitään kohdistunut. Ehkä osaan kulkea rappusissa tästedes hieman varovaisemmin...

Nyt ei ehdi enempää kun kutsuu työharjoittelu :P Mukavaa viikkoa kaikille!

Berry 14+1

Vierailija
32/65 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottavalle äidille ja tulevalle pienokaiselle http://www.bumbeez.com

Kesää odotellessa...

Vierailija
33/65 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berry: huppis, onneksi ei käynyt vakavammin. Itse kaaduin esikoista odottaessani pyörällä ja kyllä se pelästytti :( Mutta varsin kestävää tekoa tuo massu on. Onko sulla ensimmäinen raskaus? Mulla oli koviakin alavatsakipuja välillä ekassa, viilteli sekä tuntui herkästi jos olin vaikka kävelyllä tms. Nyt huomaa et on vähemmän, tosin jos nousen äkkiä ylös niin kyllä vihlaisee!

Siitä ultraan menosta rakko täynnä: Totta se oli että rakkoa ei saanut tyhjentää. Vatsan päältä katsoi ensin ja sitten sain käydä vessassa jonka jälkeen katsoivat vaginaalisesti. Luulen että täysinainen rakko nostaa kohtua hieman jolloin näkyvyys on parempi.

t. paelle ja rv 11+3

Vierailija
34/65 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko taas käynnissä. Ihanan paljon oli hyviä ultrauutisia. Mukavaa kuulla!

Varovaisesti rapuissa Berry! Onneksi ei ollut käynyt kuinkaan. Kyllä varmaan hätkähtää, jos oikein kunnolla tasapaino menee. Isosiskoni vetäsi juuri portaissa kunnon kaatumisen pyllylleen ja kuinkaan ei oikeasti käynyt, mutta kyllä aikuinen nainen pelästyi ja pari kyyneltäkin pääsi.

Itse kävin utrassa sitten perjantaina, kun sain yksityiselle ajan. Kaikki oli hienosti! Pikkuinen siellä jumppaili.

Hieman heitti se alkuperäinen la, eli 14.6 muuttui 18.6. Mutta eipä tuo mitiä.

Mukavaa tiistain jatkoa, nyt pitää mennä keittiöön ottamaan lasagne pois uunista.

Peipposka rv 13+1 tai sitten 12+4 mutta kuitenkin :D

Vierailija
35/65 |
08.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paellelle vastailen että joo, esikoista odotellaan :) Hui, tuo pyörällä kaatuminen kuulostaa rajummalta kuin minun kananlentoni... Mutta hyvä jos massu tosiaan kestää vaikka mitä, itsellä kun ei ole aiempaa kokemusta niin on koko ajan vähän varpaillaan. Alkuraskaudessa nuo alavatsakivut olivat minullakin melko kovia, päivittäin tuli kerran pari sellaisia noin minuutin pituisia kipukohtauksia. Nyttemmin on kivut olleet lievempiä ja lyhytkestoisia mutta useammin. En tiedä oikein voiko kunnolla kivuiksi nykyään sanoakaan, pikemminkin se on sellaista ikävää tunnetta tuolla massussa, mikä helpottaa kun vähän vähentää tahtia ja lepäilee. Nuo tuntemukset paikallistuvat useimmin ehkä vasemmalle puolelle vatsaa, en tiedä miksi. Osa voi olla varmaan ihan lihaskipujakin, kyljet saattavat jumittaa kun nyt tulee nukuttua kyljellään (melko alusta asti vatsallaan nukkuminen on tuntunut ilkeältä). Pitäisi muistaa venytellä enemmän.

Tulipas omanapaiset iltajorinat vielä kirjoiteltua :D Mukavaa odotusviikkoa kaikille!

Berry 14+1

Vierailija
36/65 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Berry ei käynyt pahemmin! Varmasti siinä säikähtää, olisin itsekkin säikähtänyt.

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista. :)

Täällä ollaan voitu ihan hyvin. Vatsaa nipistelee ajoittain enemmän, myös nivusien lähistöltä. Mulla ei oo ollu tuo nipistely kauhean voimakasta.

Teen 3-vuoro työtä, hoito alalla, pikkuhiljaa on alkanut ottamaan selän päällä. Varsinkin yövuorojen jälkeen, aamulla kun kotio pääsee, korostuu tuo selkään ottaminen. Varsinkin alaselkään. Tälläkin hetkellä olen yövuoossa, kun tähän aikaan kirjoittelen. :) Täytyypi ottaa asia puheeksi viimeistään seuraavalla neuvola käynnillä.

Joulua odotan ihan hirveästi, enimmäkseen taidan odottaa sitä jouluruokaa. :)

Ystävistä kun aikaisemmin kirjoittelinkin, torstaina pitäisi mennä kahden ystävän kanssa syömään, viimeksi ollaan nähty noin 2 kk sitten.

Olipas taas kerran omanapaista tekstiä..

Tyttö87 15+2

Vierailija
37/65 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paele77:Meillä esikoinen on erityislapsi. Kolmevuotiaana sai saman dg mikä teilläkin on ja vuosi sitten tuli adhd diagnoosi.Pikkuveljellä puheenkehitys on kans hitaamman puoleista mutta paljon rauhallisempi on kun isoveljensä:)

Tänään olisi sitten se kauan odotettu np-ultra! Se on vasta illalla klo.18.30 mutta onneksi saatiin lastenvahti niin pääsee mieskin mukaan.

Mies on muuten hakemassa meille Kokkolasta uutta autoa.Seittemän paikkanen mersu.Pitäisi kaikki mahtua ja mennä meillä useammankin vuoden.On aamulla aikaisin lähtenyt ajeleen ja perillä pitäisi olla parin tunnin päästä.

Fiiuska81 ja rv12+5

Vierailija
38/65 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjottaa. Olen ahkerasti lukenut palstaa, mutta kolmen lapsen äitinä ei oikein aina aikaa istua ja kirjoittaa. Eli mulla on 7-v, 5-v ja 1 1/2 v lapset

ja nyt siis neljättä odotan. Ultra ja eka lääkäri takana kaikki ok.Ruokahaluttomuus ja ristiselkäkivut vaivaa tällä hetkellä.Muuten olo ok.

Marla 13+4

Vierailija
39/65 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aiotte kertoa raskaudesta töissä, ja mitkä luulette olevan fiilikset uutisesta?

Itse pelkään kovasti kertoa. En oikein tiedä miksi. Jotenkin sellainen fiilis, että nyt on vähän väärä aika ja rekrytointi äp-sijaiseksi tilalle vaikeata. Mutta se on varmaan vaan oma mielipide, toivottavasti :)

Ajattelin kertoa varmaan ensi viikolla. Eli n. rv 14... saavat sulatella asiaa sitten joululoman ajan.

Peipposka

Vierailija
40/65 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaina, ja sitä kovasti jännitän...

En ole ihan varma vielä milloin töissä kerron. Toisaalta tekisi mieli kertoa ensi vkolla, jos ultrassa kaikki hyvin. Toisaalta taas tekisi mieli venyttää ensi vuoden puolelle. En kuitenkaan pidä tästä salailusta ja aiheuttaa jonkin verran stressiä, niin ehkä kerron mahdollisimman pian. Kunhan nyt ultraan päästäisiin!! :)

Mukavaa joulunodotusta kaikille!

Lumileopardi 11+5