+++KESÄHELMET VKO 49-50+++
Kommentit (65)
Mukava lukea teidän kuulumisianne!:)
Täällä menee nyt myös jo paremmin! Pahoinvointi on hieman helpottanut (ehdin olla sairaslomallakin sen takia) mutta väsymys painaa edelleen. En ole oksentanut nyt kolmeen päivään!!!!!
Ultrassa näkyi vikkelä kaveri, joka heilutteli kaikkia raajojaan koko ajan. Ultrassa ja verikokeessa kaikki hyvin, joten niiden puolesta voidaan huokaista helpotuksesta.
Vauva olikin muutaman päivän vanhempi, joten tällä hetkellä mennään jo viikoilla 13+1.
Onko teillä muilla ollut alavatsa kipeänä? Minua "juilii" koko ajan alavatsasta. Aivastaminen sattuu myös. Olen itse ajatellut niiden johtuvan kohdun kasvusta, jonka näillä viikoilla pitäisi alkaa aktiivisemmin kasvaa.
Olenko aivan hakoteillä?
Minun vatsani ei myöskään ole mikään nätti kumpu tuossa alavatsalla vaan alkaa oikeasti jo rintojen alta ja on tosi turpea. En muista esikoisen kanssa vatsan olleen ihan tälläinen vai onkohan tämän toisen raskausen mukana tuomaa?
Voimat ovat myös vähän lisääntyneet ja olen huomannut katselevani tuota kuntopyörääkin "vähän sillä silmällä". En tosin ole vielä jaksanut siirtää ajatusta toiminnaksi...:)
Tällaisia pohdintoja täällä Turussa.
Hyviä vointeja kaikille!
Eli vihdoinkin ollaan kotona kuopuksen sairaalanreissun jäljiltä ja onneksi kaikki meni hyvin. nyt sit pitäis vaan alkaa totuttelee taas näihin kotihommiin ja muihin arjen askareihin kun kerkes siellä sairaalas kuitenkin tottua vaan pikkuherran viihdyttämiseen ja hoitamiseen.
mahan kans kaikki ok, liikkeita tuntuu silloin tällöin, mutta joka päivä muutama kuitenkin. seuraava neuvola vasta tammikuussa ja heti siihen perään rakenneultra missä sit selvitetään se sukupuoli. hui, ei mee enää kauaa;)
hyviä vointeja kaikille ja iloista joulunodotusta!!!
bldr 15+3
Minäkin pääsin vihdoin mukaan. Olen ollut vähän laiska kirjoittelemaan, mutta ihana on ollut lukea kaikkien ihanista ultrakäynneistä ja kyllä täytyy todeta, että kun itse kävin np-ultrassa 12+5 viikolla, niin oli se kyllä maailman ihanin hetki, kun näki ne ihanat 10 sormea ja varvasta
eli eipä tässä mitään ihmeempiä, nostan vain pinoamme ettei se ihan katoa unholaan;).
mukavaa alkuviikkoa kaikille;)!!!
bldr 15+6
Juu, kävin tuossa viime viikolla ekalla lääkärineuvoreissulla ja siellä se jytke kuului!
Edellinen viesti oli varmaan kymmenen metrin mittainen, mutta sensuuri taisi iskeä ja jätti vain ekan lauseen! :D
Tosiaan, sitä kirjoittelin, että siellä neuvolassa sitten kuunneltiin niitä sydänääniä ekan kerran, ja koska isukki ei päässyt mukaan, niin hieman nolona kysäsin, että saisikos sitä jytkettä hieman nauhoittaa kännykkään. Noh, sain kotia hieman todistusaineistoa, johon isäntä vain tuumasi "kuulostaa ihan teknobileiltä"! :D Pöljä.
Berrylle sen verran, että täälläkin on podettu melkoisia mielialan heittelyjä. Olen luonnostaankin kovin temperamenttinen ja ailahtelevainen ihminen, joten voitte uskoa, ettei hormoonit tee hyvää. Noh, tästä olenkin sanonut, että jos parisuhteemme kestää tämän rakskauden, niin se kestää mitä vain! :D Onneksi tämä tässä ajan kuluessa on alkanut jo helpottaa.
Nyt odottelen innolla, että milloinkas ne ensimmäiset liikkeet tuntuisi. Ilmeiseti se on vielä viikkojen päässä, mutta pitäähän sitä haaveilla. Milloin teillä tuntui ekat masukutinat?
Tässä nyt olisi jo toistamiseen tätä omaelämänkertaan, joten jos säästän vielä seuraavaan kertaan jotakin. Ihania pakkaspäiviä kaikille!
blitza 13+5
Kylläpä on taas kirjoittelu ollut vähän laihanlaista, mutta kun sen reilun 2 viikon saikun jälkeen palasin töihin, niin ei paljoa tarvinnut miettiä mitä tekis... Sitten vielä pojan 2-viikon intensiivi-uimakoulu osui samoille viikoille ja kun siellä hallilla tartti sitten roikkua vielä illatkin niin huh huh! Ja vielä opinnäytetyötä piti saada ohjaajan tapaamisen takia eteenpäin. Päälle tää kuvotus ja väsymys, niin täytyy sanoa että takki on ollut vähän tyhjä...
Nyt sitten joulun aikataulujen yhteensovittamisyritys, kun paljon olis paikkoja käytävänä ja päivät loppuu kesken! Mennään miehen kanssa kaksin kylpylään ens viikon sunnuntaina ja sitä odotan kun kuuta nousevaa! Jouduin vaan käydä ostamassa isomman uimapuvun, joka on sellanen hylkeenharmaa puntillinen ja koska en ole naisista siroin niin saapa nähdä suostuuko mies samaan porealtaaseen ollenkaan XoD
Töissä kerroin sairaslomilta palattuani pomolle, koska sijaisen hankkiminen alkaa olla aika kriittistä jo tässä kohtaa. Pomo oli oikein iloinen ja onnitteli kovasti. Siinä sitten pikkujoulujen mehulinjan takia tarkkasilmäiset naiskollegat arvasivat missä mennään ja nyt siis jonkinlainen osa työkavereista tietää. Ihan ok, kaikki on olleet hellyttävän iloisia.
Mahan juilimisesta, mulla on kanssa juilinut mahaa, joka on ihan tuttu tunne edellisestä raskaudesta. Ja varsinkin aivastaessa mullakin usein tuntuu. Pahoinvointi tuntui hellittävän hetkeksi, mutta nyt tulee silleen aaltoina takaisin. Oksentaa ei ole enää tarvinnut. Plus että satunnaisesti voi jo kahviakin nauttia!
Sorruin osatamaan vauvalle joululahjankin; Mauri Kunnaksen vauvakirjan ;o) Tuntuu että mahtoiko se olla manaamista, mutta tehty mikä tehty :o)
Joulun odotusta kaikille!
-Oho 15+4
Tänä aamuna siis oli toinen neuvola. Katsottiin arvoja, juteltiin ja varailtiin rakenne-ultraa. Verenpaine oli tosi hyvä eikä ollut sokeria pissassa. Hemoglobiini oli myös hyvä mutta viime kerrasta romahtanut sen verran että aloittelen rautatablettien syömistä ettei putoaminen jatkuisi. Verikokeiden tulokset näyttivät oikein hyvältä, paitsi että verikokeita on jatkossakin tiedossa koska veriryhmäni oli miinus-merkkinen. Jännä juttu oli se, ettei painoa ollut tullut yhtään lisää viidessä viikossa, vaikka maha jo pömpöttää ihan selvästi. Varmaan johtuu siitä kun ruoka maistuu niin huonosti edelleen, vauva vie kaiken energian kasvamiseen. Sitten kuunneltiin sydänääniä ja nehän löytyivät miltei heti ja hyvin kuului, potkimista ja muuta liikehdintääkin doppler sieltä havaitsi, kunnon tömähdyksiä :D
Ihanaa siis kun kaikki on niin hyvin ja kunnossa. Harmi vain kun ei mies päässyt mukaan kun on flunssassa tuolla sängyn pohjalla. Nyt siltä on jäänyt jo eka ultra ja nyt tämä toinen neuvola väliin. Mielellään se varmaan olisi kuullut pienen pumputuksen ja töminät mutta nyt kävi näin...
Joulukiireet helpottaa, kortit on lähetetty, koristeet paikallaan ja leipomukset pakkasessa. Enää ne lahjat pitäisi keksiä ja hankkia...
Ihanaa kun on enää tämän päivän jälkeen kolme päivää työharjoittelua jäljellä! Sitten pääsee ainakin muutamaksi viikoksi lepäämään :D Jos silloin vaikka olisi paremmin aikaa liikkua ulkona ja perehtyä nukkumaan tarpeeksi ja syömään hyvin. Jotenkin vaikka teen harjoittelussa vain neljän tunnin päivää niin on kotona riittänyt muita kiireitä ja on jäänyt taas liian huonosti huolehdittua omasta hyvinvoinnista... Lupaan siis nyt pyhästi itselleni että lomalla pyhitän ajatukset ja ajan hyvin pitkälti itselleni, mahalleni ja hyvinvoinnille ;D
blitza: No nyt voin jo lohdutuksen sanana sanoa että nyt on ollut ehkä noin viikon verran jo paljon tasaisempi ja helpompi olo, miltei seesteinen :) Väsyttää edelleen kamalasti mutta itkeä ja masentua ei ole enää tarvinnut. Hyvä että sinullakin on alkanut helpottaa :)
Oho: Ihana tuo että hankit vauvalle joululahjan :D
Berry 15+2
meillä oli tänään kolmas neuvola ja sydän äänet kuunneltiin ekaa kertaa, olis ollu kiva kuunnella pitempäänkin niin hyvältä kuullosti! mulla pahoinvointi, väsymys ym. helpottunut jo pari viikkoa sitten. sokerirasituksessa kävin viime viikolla, koska bmi36, mutta nekin arvot oli ihan kohdillansa, ettei vielä ainakaan tarvitse normaalia enempää tarkkailla syömisiään. tammikuussa sitten seuraava kerta ja myös rakenneultra.
rv 15+3
Minäkin taas pitkästä aikaa ehdin koneelle. Perjantaina oli vihdoin se np-ultra ja hyvin oli masussa asiat. Laskettua aikaa muuttivat päivällä aiemmaksi,hassua, mutta nyt se on juhannusaattona sitten. Laitoinkin jo tuonne esittelypinoon päivitystä.
Mäkin joudun tuohon sokerirasitukseen, yäk, se on huomenna. Mulle se tehdään koska esikoisen syntymäpaino oli yli 4,5kg. Toivon niiiiiin että olis ihan normaalit arvot!!
Huomaan että moni teistä on jo käynyt toisessa neuvolassa. Meillä vissiin näkyy sit nämä säästötoimenpiteet, kun mulla seuraava neuvola on vasta helmikuussa rakenneultran jälkeen. Mutta eipä se toisaalta haittaa, esikoisen odotusaikana sain ravata siellä neuvolassa ihan tarpeeksi, nyt tämä sopii mulle ihan hyvin =) . Vaikka tietysti olis kiva kuulla vauvan sydänäänet tässä välillä..
Jaaha, eipä ehdi enempiä taaskaan, esikoinen osoittaa tuolla jo heräämisen merkkejä, vaikka mun piti keretä vaikka mitä tekeen vielä sen päiväunien aikana!!
-vanilja rv 12+4
Täällä on yövuorojen jälkeen rytmi ollut aika sekaisin, kovasti edelleen väsyttää, yövuorot loppuivat viime keskiviikko aamuna. Alaselkä kipu on alkanut hieman hellittämään, olen yrittänyt joka päivä venytellä kunnolla.
Töissä otin puheeksi nuo yövuorojen tekemiset, itse koen etten enää jaksa niitä tehdä. Onneksi niitä ei nyt sitten tarvitse enää tehdä, eikä tarvinnut lääkärin todistusta hankkia. Kovasti jännitin ottaa asian puheeksi töissä, pelkäsi että joutuisi valvomaan tms.. Mutta onneksi näin :) Nyt sitten vain sumplitaan työvuoroja/vaihtoja..
Vatsa on alkanut jo hieman enemmän näkyä, ei mene enää kunnolla noista "isoimmista" housuistakaan nappi kiinni. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, enkä varmaan osaa niitä aluksi edes tunnistaa. :)
Joulun jälkeen olisi kolmas neuvola käynti. Ja tammikuussa sitten rakenneultra. :) Sitä odotan jo oikein innolla. :)
Ihana lukea noin paljon hyviä kuulumisia, mukavaa kun alkaa tuo pahaolo jo suurimmalta osalta helpottamaan, toivottavasti myös pian kaikilla muillakin. :) Olipas taas jälleen kerran omanapaista tekstiä.. Oikein hyvää viikkoa kaikille!!
Tyttö87 rv 16+2
Ilmoittautuisin joukkoonne. Tajusin olevani raskaana vasta rv 9-10 tienoilla, ja raskauden kesto varmistettiin ultralla. Sen mukaan la olisi 3.6.2010, tosin rakenneultrassa aika vielä tarkentuu. Olinkin jo niin pitkällä ultran aikana, ettei lääkäri saanut kunnon mittoja lapsesta enää sisäkautta ultratessa.
Meillä on ollut sellaista myllerrystä elämä elokuusta lähtien, että laskin kaikki raskauden oireet stressin ja väsymyksen piikkiin. Tämä raskaus on toinen, ja esikoisella (11/07) on nyt menossa uhmaikä parhaimmillaan. Lisäksi muutto toiselle paikkakunnalle jne. Onneksi tilanne on rauhoittunut, kun löysimme mukavan omakotitalon, ja muuttokin on jo tavaroiden purkamista vaille valmis. Vihdoinkin koko perhe asuu saman katon alla! :D
Nyt sitten vaan kasvatellaan mahaa (tosin sitä on jo ihan liikaa ennestään ;)), ja odotellaan tammikuussa olevaa rakenneultraa. Toivottavasti pahoinvointi ja väsymys alkaisivat jo pian hellittää!
Mukavia pakkaspäiviä!
:) Lumikki72 rv 15+6
Tietoni listalle: Lumikki72/LA 3.6.2010/K-Hks
Poikkeampa välillä minäkin täällä. Kovasti on kiireitä pidellyt. Aina silloin tällöin olen päiväuniaikaan ehtinyt kuulumisianne lukaista ja nyt ajattelin vähän jotain kirjoittellakin.
Mulla oli siis toissa viikolla np-ultra (en mista kirjoitinko siitä silloin) kaikki oli ultrassa hyvin. Mutta nyt sitten tällä viikolla soittivat että olivat laittaneet lapsen mitat jotenkin väärin ja mun pitäisikin mennä uuteen verikokeeseen tällä viikolla. Sanoin etten taida mennä. Kun ultralla kaikki näytti olevan kuitenkin ihan kunnossa. La vain vähän aikaistui onkin sitten jo 9.6.
Täällä oli myös puhetta töissä kertomisesta. Itse olen myös pohtinut samaa. Olen siis pph ja mulla olisi mahdollisesti vielä tammikuussa aloittamassa uusi lapsi. Aika lyhyeksi jäisi hänellä tuo hoito. Toisaalta kunnallinen kun olen eivät mielellään pidä paikkoja vajainakaan. Enkä siis ole vielä saanut kerrottua, en esimiehelleni enkä hoitolasteni vanhemmille. Pian olisi kuitenkin pakko. Alkaa maha jo sen verran pullottaa!! Ja tietysti että saavat järjestettyä lapsille uudet hoitopaikat.
No mutta nyt täytyy jo alkaa valmistella välipalaa ennen kuin ensimmäiset heräävät päiväunilta!!!
Pönttis rv 14+1 tai 15+0
kirjoitin vähän aikaa sitten pitkän tekstin ultrakäynnistä ja voinnista yms mutta näköjään mullekin tuli sensuuri vastaan eikä julkaissutkaan mun tekstiä.
No en ihan tarkkaan muista mitä kirjoitin, mutta ultrassa olimme tosiaan 12+5 viikolla ja vaikka varhaisultran mukaan la olisi ollut 14.6 ( viimeisten kuukautisten perusteella 10.6. ) niin ultran jälkeen muuttivat sen takaisin 10.6. vaikka tiedän ihan tasan tarkkaan, milloin hedelmöitys on tapahtunut ja se on tapahtunut viikon myöhemmin, kuin tuo laskettu aika on, mutta minkäs teet. Sikiö oli varmaan jo melko iso, sillä olemme molemmat pitkiä, vaikka se ei kuulemma vielä näin aikaisessa vaiheessa vaikuta.
No mutta mua ei tuo 10.6. haittaa, sillä se on sattuimoisin syntymäpäiväni, mikä olisi aika mukava yllätys, jos samana päivänä sattuisi syntymään, vaikka aika epätodeennäköistä. 2 viikkoa myöhemminkin saatttaa hyvinkin syntyä.
Vointi on ollut nyt viime aikoina huono, sillä on paljon sairastellut, ensiks oli sitkeä yskä noin 3-4 viikkoa, sitten tuli vielä nuha, jota on nyt kestänyt noin 1,5 viikkoa ja olen joutunut 2 kertaa käymään punkteerauksessakin. aika inhottavaa, mutta se on auttanut onneksi hieman.
sain myös antibiootteja, kahta erilaista, jotka ovat siis sallittuja myös raskaana.
Mutta inohottava olla kipeenä, kun ei ole voinut kuntoilla yli kuukauteen eikä ole jaksanut tehdä mitään muuta kuin levätä ja työpäivän jälkeen varsinkin on aivan rättipoikki.
Toinen neuvolakäynti on tammikuun alussa, jolloin toivottavasti kuullaan sydänäänet.
ultrasta tuli jo seulontatuloskin, ja se oli normaali. Ihanaa!
Nyt alkoi talviloma ja voin keskittyä omaan jaksamiseen ja hyvinvointiin sekä vauvan hyvinvointiin.
Masukin on jo kasvanut, eikä kaikki housut mene enää jalkaan, farkut tuntuu ikävästi kiristävän. Otin jo stretshfarkut käyttöön, ne tuntuu kivalta jalassa.
Mistä olette muuten ostaneet mammavaatteita? Housuja voisi tarvita, joten mistä kannattaisi ostaa? Vinkkejä otetaan vastaan Helsingistä / Vantaalta. kampissa on kai aika monta äitiys / lastenvaateliikettä, sinne pitäisi mennä joulun jälkeen katsomaan aleostoksia:)
OHO: p.s. minäkin ostin vauvalle ihkaensimmäisen nallen, missä lukee " my first teddy bear" on se ihanaa joulunakin ajatella sitten vauvaa, vaikka puolisen vuotta joutuu vielä odottamaan hänen maailmaan tuloa..
Rauhallista joulun aikaa ja ihanaa odotusaikaa loppuvuodelle kaikille!
Toivottavasti rentoudutaan kaikki oikein kunnolla!
t. vaimo 2007, rv 14+6
Ulkona on ihan uskomattoman upean näköistä! Tälläinen joulu/talvihullu on ihan haltioissaan! Äippävaatteita olen itse katsellut H&M:ltä ja jotain ostellutkin ja saanut kavereilta lainaksi, olen ainakin niissä viihtynyt eikä ole pahan hintaisiakaan. Maha on jo tosi iso,ihan hullua! Mulla on nyt parina päivänä tuntunut liikkeitäkin jo :) nyt tällä kertaa huomasin ne jo viikkoa aiemmin kuin kahdessa edellisessä raskaudessa...tiesin jo mitä odottaa. Alkuajan paniikkien ja pelkojen jälkeen tämä alkaa tuntua aivan ihanalta. Enää en ole keskenmenoa edes ajatellut. Se hieman hirvittää että kohta saan kaverilta vaunut tänne kotiin vauvaa odottamaan kun heillä loppuu säilytystila, mutta tuskimpa sellainen nyt voi huonoa onnea tuoda. Mitään vauvan vaatteita tms en ole vielä ostanut, kaverilta jotain saanut kun on hänen vauvalleen pieneksi jääneet. Jos kohta uskaltais jotain pientä ihanaa ostaakin. Ihana lukea kun olette ostelleet vaaville joululahjoja. Kerokaahan mulle mikä niissä homejuustoissa on syy ettei saa syödä? Vaikka valion on ainakin pastöroidusta maidosta valmistettu. Jo sen graavilohen syömättä jättäminen on mulle kova paikka jouluna ;) Tilasinkin isoisältäni juhannukseksi graavilohta kun jouluna en sitä saa :D Aurajuustoa tossa kerkesin jo napostella kunnes huomasin jostain neuvolan ohjevihosta et sitäkään ei sais popsia...Olen kova syömään..hih!
Jaksuja joulusiivoukseen!!
valkosipuli rv tasan 16
Jännittää!!!!!!!! Tänään illalla rakenne-ultra. Aiemmin kerroin, että minulla hulahti veret housuun ja kävin sairaalassa(n.2 vkoa sitten). Vieläkin ollut noita vuotoja jonkunverran. Jospa sieltä löytyis jokin selitys vuotoihin ja toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin... Saapa nähdä muuttuuko laskettuaika kumpaankaan suuntaan...
t:minnaht09 12+4
Minnaht09: Onnea ultraan! Toivottavasti kaikki on hyvin. Mä kerroinkin sulle jossain toisessa ketjussa, et mulla oli samoilla viikoilla runsasta vuotoa kun sulla, mut en saanut keskenmenoa. Np-ultrassa mulle sanottiin, että vuoto oli tullut istukasta, ei hätää, ei pitäs enää vuodella.
Valkosipuli: Mä oon kans ihmetelly, miksei esim. valion Aura-juustoa sais syödä, kun on pastöroidusta maidosta tehty...Ja mä kyllä syönkin. En tosin syö minkään pienen/ ulkomaisen meijerin tekemää, vaikka oliskin pastöroitu, mutta valion auraa uskallan. Ja mä kyllä syön graavilohtakin, kun itse teen sen ihan ehdottoman tuoreesta lohesta! Vakuumipakattua ei saa syödä listeriavaaran vuoksi, mutta tuoreesta itse tehdystä graavilohesta ei listeriaa saa...Me ostetaan hallista kokonainen kala, jos saadaan ihan tuoretta siis, ja siitä suolataan itse. En mä sitäkään syö kun päivän kaksi, sen jälkeen en enää kelpuuta =) (listeriapöpöt lisääntyy nimenomaan pitkässä säilytyksessä).
Mutta nää on siis näitä varovaisuusjuttuja, joita jokainen noudattaa oman ymmärryksensä mukaan, mäkin olin esikoisen raskausaikana paljon tarkempi. Nyt on jotenkin rennompi tommosissa, mut en mä mitäämn vakuumipakattua kyllä syö nytkään.
Omaan napaan ei uutta, sokerirasituksen tulosta odottelen kauhulla...kai se huomen selviää. Ahdistaa jo valmiiks, jotenkin ihan sellainen tunne että nyt narahdin =(.
-vanilja rv 12+6
Vakuumipakattua kalaa ei saisi syödä mutta itse ostan jouluksi kalatiskiltä tuoretta graavilohta. En kans tiie siitä Valion aurajuustosta, miksi ei saa syödä mutta olisiko siinäkin listeriavaara? Kyllä mä pienen palasen ajattelin jouluna syödä, mun herkkuja kans em :)
Oma vointi on ollut väsynyt, mutta ei samalla tavalla kuin kolmisen viikkoa sitten vielä. Välillä vatsa on turpee kun mikä kun turvottaa. joku joskus ihmettelikin, miten on mahdollista että tässä vaiheessa vatsa lähtee jo rintojen alta. Oma kätilöin sanoi sen johtuvan ihan siitä että suolisto toimii puolella teholla ja turvotus aiheuttaa sen.
Olen itse kertonut aika monelle nyt raskaudesta, mutta vielä en lapsille. Vanhempi lapsista on tosin aavistellut jotain, kysellytkin että onko mulla vauva mahassa. :) Joulun jälkeen ajattelimme kertoa sitten.. On siinä lapsilla kyselemistä Täytynee mennä kirjastoon sitten lainaamaan kasa lastenkirjoja jotka käsittelee vauvan tuloa :))
Mulla on sokerirasitus viikoilla 12-16 mutta en tosiaankaan mene nyt ja en vielä Joulun jälkeen. Kätilöni lisäksi sanoi että sokerirasituskokeeseen jos menee heti rv 12 niin silloin usein paastoarvo onkin koholla, kun hormoninaaliset muutokset tekee häränkeikauksen ja sokeriarvot siten myös. Odottelen siis lähemmäksi rv 16 eli Joulun jälkeen :D
Joudutteko muut ravaamaan pissalla öisinkin? Mulla edelleen, huomaa että kohtu on kasvanut kun koko ajan joutuu vessaan. Kauppaankin kun lähtee niin jo puolessa tunnissa kauhee hätä!
Mukavaa joulun odotusta! Eiköhän meillä kaikilla ala tästä se iloinen keskiraskaus jossa voimme nauttia kaikesta :))
t. Paelle rv 12+5
Ultrassa näytti kaikki olevan hyvin ja viikot pysyi kohillaan siis nyt 12+5, vaik olin aiemmin laittanu 12+4, mut toi vauvan laskuri antaa la ajan 27pvä ja neuolantäti sai 26.6. Mut no päivä sinne tai tänne :) Mulla on istukka alhaalla niin siks varmaan vuodellu. Lääkäri sano et uskoo, ettei siitä mitään haittaa oo, mut ei voi olla ihan varmakaa, et voihan se alkaa vuotaa enemmänki ja mennä kesken, mut tuudittaudun ajatukseen että kaikki menee hyvin, koska vuotoja on ollut vähä, eikä edes joka päivä... Mulla on kans meno tohon sokerirasituskokeeseen, muttei ole vielä aikaa varattu labraan... Minä käyn öisin monesti pissalla... Nukun niin "hentoa" unta et heräilen helposti ja sit tuntuu et pissattaa ja jos ei käy ni ei meinaa uni tulla... :/ Mut eiköhän se sit lopu viimeistään kun on vauva saatettu maailmaan =)
minnaht09 rv 12+5
Miten voit? Luin ainakin jostain että olisit nyt ollut neuvolassa ja sydänäänet kuului!?? HIENOA, eli kaikki sittenkin hyvin verenvuodosta huolimatta. Onko vuoto jo loppunut?
t. P rv 11+4