Hassuinta/osuvinta, mitä neuvolatädit/lääkärit ovat kirjoittaneet lastenne neuvolakortteihin?
Ärsyttää vieläkin, kun pojalleni lääkäri kirjoitti, että "Tänään hieman huonolla tuulella." Ja se lukee siinä aina... !
Ja toiselle pojalle: "Rauhallinen kaveri." Lapsi oli tutkittaessa (1,5 v) ylirauhallinen, jota ei todellakaan normaalisti ole....... ;)
Kommentit (50)
lukee 8 kk lääkärineuvolan kohdalla: "Hyvin seisoo, kivekset tallella"
neuvolatädillä, joka ei ole vakituisemme. Tympeä eukko, jota lapsi vierastaa kovasti. Ekalla kerralla kyseinen täti kirjoittikin neuvolakorttiin "vierastaa niin paljon ettei voida tutkia" ja toisella kerralla "ei sano eikä tee mitään". Lapsen olisi hänen mielestään pitänyt 1,5-vuotisneuvolassa heti alkaa rupatella niitä näitä ja rakennella palikkatorneja, vaikka siinä oli vastapäätä ihan vieras ihminen joka ei osannut lähestyä lasta lainkaan luontevasti. Mutta samaa olen kuullut muilta äideiltä, jotka ovat joutuneet viemään lapsensa sen eukon vastaanotolle.
olin kertoillut, kuinka vauva on nyt syönyt vähän huonommin kun yleensä, eikä kauhean hyvin nukkunutkaan. Kortissa sitten luki "syö ja nukkuu hyvin"
No, vaihdoin tädin toiseen myöhemmin, muista jutuista johtuen tosin
Tyttö 8kk tarkastus ensin lukee jotain tyyliin "iloinen tyttö" ja sitten vielä "itkuisuutta, väsymyksestä?". Lääkäri siis rullasi toimistotuolillaan tytön sormien yli, jonka jälkeen tyttö huusi koko ajan kun lääkäri tutki tätä.
lukee 8 kk lääkärineuvolan kohdalla: "Hyvin seisoo, kivekset tallella"
Ihan kiva, mutta lapsi on poika ja oli kyllä mm. mitattu nakuna. Imeisesti serkulta peritty viininpunainen haalari hämäsi loppujutustelussa.
Tuo verbitauti on minuakin naurattanut. "lelua kädestä toiseen siirtää", "katseellä hienosti seuraa", "kiinteitä jo hyvin aloitettu".
harakanvarpaisin tikkukirjaimin lukee neuvolakortissa: ei istu, muuten ok. muistan tämän aina, poika jo 6v :) se lekuri ei turhia runoillut :D
olin kertoillut, kuinka vauva on nyt syönyt vähän huonommin kun yleensä, eikä kauhean hyvin nukkunutkaan. Kortissa sitten luki "syö ja nukkuu hyvin"
Kerroin, että lapsi ei nuku koskaan ja ollaan ihan poikki miehen kanssa ja maitokin loppumassa kun en saa koskaan levätä. Täti hymisi jotain omiaan ja kortissa lukee "nukkuu ja kasvaa hyvin rintamaidolla".
Onneksi lähti pois koko meidän neuvolasta!
Kerroin, että lapsi ei nuku koskaan ja ollaan ihan poikki miehen kanssa ja maitokin loppumassa kun en saa koskaan levätä. Täti hymisi jotain omiaan ja kortissa lukee "nukkuu ja kasvaa hyvin rintamaidolla".
Meidän täti kysyi 9 kk-neuvolassa, että miten kiinteitä menee, johon vastasin jotain että "aika vähänlaisesti syö käsin, lusikka ei kelpaa ollenkaan". Neuvolakortissa lukee, että "syö hyvin"...
meille ainakin on syntynyt jo kaksi "hyvää vauvaa" :) ja tämä on myös kirjoitettu synnytyskertomukseen/ lähtötarkastuspaperiin, joka on mukaan saatu